Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

discov8 Creative Commons License 2017.10.27 0 1 53122

Britpart alkatrészt nem veszünk!  Talán a rugóik beváltak. Van hogy ők forgalmaznak bevált gyártók termékeit, az vállalható.

Előzmény: Archer957 (53121)
Archer957 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 53121

Defi féltengelyekből a Britpartosat meg szabad venni vagy inkább az oem (GKN?) dupla áron?

LC8Sumi Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53120

Ja meg bírom, hogy egyik sem kottyan / kattan / csattan / roppan / nyüsszen / csinál bármit is váltásnál, terhelés áthelyezésnél & nincs lelakva a belsejük.

Előzmény: LC8Sumi (53119)
LC8Sumi Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53119

Ne is mondd, nekem is mindig csorog a nyálam mikor ezeknek a csávóknak a videóit nézem:

 

https://www.youtube.com/watch?v=-ajArDZVcTo

 

De a 90-es TD5-ösük (másik srácé) is rohadt jó, pláne mióta megtuningolta*.. Nincs valakinek feles 5-6 milliója? Átvenném szívesen!:D

 

*

https://www.youtube.com/watch?v=ekPn40Gbbmg

Előzmény: ak.negyvenhet (53116)
LC8Sumi Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53118

Lehet:)

Előzmény: Robi Discovery (53114)
LC8Sumi Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53117

Fú, egy itthoni webshop, raktárkészlet kijelzéssel nagyon-nagyon jó lenne.

Előzmény: Robi Discovery (53113)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53116

Like! ;-))

 

Ááá, wazzeg, kell ennél szebb hang? :-D

 

Sajnos nekem nem fér bele anyagilag, hogy rendesen megetessek egy V8-at, munkás autónak amúgy is felesleges volna........ de azért ha rossz a kedvem, néha hallgatok ilyen szép zenéket:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UIlJNzSXUZk

 

https://www.youtube.com/watch?v=LzO6Cni4l3w

Előzmény: joegabi (53049)
nng lr3 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53115

Na ha mar igy bele lendultunk es mar a vege fele jarok a 6s kezi valto felujitasnak es egyenesbe fordul az lr3 osszerakasa vegre megint.. 

Mondanek hideget meleget..  egy reszrol imadtam a landycart h volt osztomu.. de az egekbe ugrottam amikor penteken 5percet nem tudtak varni h atadjak azt a futarnak holott tudtak h 700kmrol egyszer felmentem megnezni h mibol szedik ki ..lefoglaltam megbeszeltem csak 250 000 be kerult a bontott cucc es csak meg 1x futaroznom kellett kedden mert senkinek nem volt plusz 5perce .. minden voltam csak boldog nem.. ertem en a munkaido veget de azert na es a vevo orientacio...???!  mindegy itt van meg van mindjart fel is kerul..

 

De ami fix legalabb a szakertelmuk meg van hozza ez elvitathattalan.. like!

Bar mokas volt az az arc kifejezes amikor mondtam bent a boltban h a forumon tobben mondtatok h oda menjek valoszinuleg tudnak segiten..

 

"Butasagnak" tartom h ha van egy ilyen spec celcsoport akkor miert nincsenek aktivan fent a forumon azok a bontok muhelyek szervizek akik ebbol a celcsoportbol elnek.. telefonon nem lehet v nehezen elerhetoek.. email.. pff hirbol se.. 1hetig null reakcio de utanna amikor elerem az adott helyet bekinalnak 1.7 mill ert gyari felujitott valtoval..

Ertem en h ritka meg draga stb na de ha en erre a celcsoportra specializalodok akkor ugyan mar hajlando legyek ennyiert kicsit tenni is.. :S mert nem ingyen csinaljak amit csinalnak.. kintrol pedig 10p 1ora alatt valaszolnak.. v mint a cseh kollega v a lengyel aki felhivott az elso email utan aztan 300-600euros dolgokrol beszeltunk ott...

 

Viszont h jot is mondjak.. :P szombathelyen barkinek joszivvel es komolyan ajanlva keressetek akinek van lr3 meg rr teljes paletta a Gergye Gabiekat.. komoly szaktudas ,10ev tapasztalat , kulon landroveres csap -hely -szerelo.. komoly alkatresz beszerzesi lehetosegek kintrol is! Kozvetlenul a gyari beszallitoktol stb.. es GONDOLKODAS!!!

Igaz folyamatos a sorban allas a landroveres csapra.. de megeri.. uh tapasztalat alapjan orias LIKE nekik..

Szombathelyen a Metro mogott vannak akinek telszam kell szoljon..

Uff en beszeltem.. :))

Robi Discovery Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53114

A szelepfészkeket lehet cserélni? 

 

Előzmény: ak.negyvenhet (53112)
Robi Discovery Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53113

Én meg lennék a második vásárlójuk. :)

Jól fogtad meg a lényeget. Én is szívesebben vennék márkaspecifikus "boltból"és nem egy multi bárdi-unix, stb helyről, de én sem tudok/akarok postát várva malmozni fél napokat. 

 

A Kovács autóval meg az van, hogy sokszor rendeltem már tőlük más autókhoz, és eddig csak pozitív tapasztalat volt. Vagyis úgy mondanám semmi negatív.

 

Előzmény: ak.negyvenhet (53111)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53112

Hú, akkor nem unatkozol. :-/

 

Szerintem ha nem sütötted meg a hengerfejet, és nem repedezett szét, hanem még a nagyobb gebasz előtt jó gazda módjára leszedted, akkor simán fel fogják tudni újítani azt. A hengerfejes szaki majd megmondja...... új szelepfészkek, új szelepek, becsiszolják, sík köszörülik, nyomáspróbázzák, aztán ha így rendben van téve a hf, akkor az onnantól kezdve igen-igen sokáig fog szolgálni!

Előzmény: LC8Sumi (53109)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53111

Én ismerem a Landycart és a Landrive-ot is mint alkatrész beszerzési forrást, a telómban is benne van a címük-egyéb elérhetőségük, hogy ha kell kéznél legyen. Pár márkatársat már irányítottam ehhez a két bolthoz, akiknek sürgősen kellett valami speckó alkatrész, szal nekem semmi bajom egyik említett bolttal se. Nekem is ha valami olyan kell ami spéci cucc és azonnal kell, akkor tőlük, valamelyiküktől fogom beszerezni.

 

A Bárdi előtt járok el minden nap melóba jövet-menet, ha pl. kell izzítógyertya, olajszűrő stb. ami tényleg könnyen hozzáférhető cucc, ettől gyorsabb beszerzési forrás számomra nincs, kedvezmény van elég jó vastag, illetve így még csak kitérőt sem kell tennem a napi rutinomhoz képest, a postaköltség meg zéró.

 

A Paddocktól dehogy rendelek apróságokat egyesével...... egy csomag 18 font (áfával), és 30 kilóig fér cucc egy csomagba. Ez azért nem kevés....... vagyunk páran Landisok a haveri körben, én szoktam intézni az alkatrész rendelést, 30 kilóba elég sok minden belefér, és három felé dobva a postát az már jelentéktelen összeg, de innen tényleg csak akkor éri meg rendelni, ha az ember sok cuccot vesz.

 

Egyébként meg otthon is van alkatrész betárolva, olyan cuccok amelyek kellhetnek a normál üzemeltetésnél.

 

Én pusztán csak örültem neki, h a fórumtárs megemlítette a Kovács autót, mint plusz egy lehetőséget, mert az mindig jól jön!

 

Amúgy ha a Landycartól/Landrive-tól valaki olvassa ezt a fórumot, engem biztos úúúúúúúúútál mint a sz*rt, mert mindig paddockos linkeket dobok be, de pl. pár hete is küldtem hozzájuk vásárlót, egy Defenderhez kellett gyorsan-azonnal egy bal első féltengely csukló meg pár apróság.

 

Jó volna egyébként ha pl a Landycar is csinálna valami komolyabb webshopot, ahol ugyanúgy mint a paddockon -vagy más brit webshopon- lehet böngészgetni-vásárolni.

 

Ez a jövő.... net, webshop, kosárba rak, online kifizet......ez a telefonálgassunk oda, aztán még telefonban magyarázgassam, hogy mi is kellene....... nekem annyira nem jön be, kicsit idejétmúlt.  jaaaaa és a rugalmas csomagküldés lehetősége!!!!!!!!! pl. Pickpack pontra kiszállítás, vagy Foxposta stb. Faxom se szereti lesni a futárt, hogy mikor ér ide a cuccal, csomagátvevő pontra meg akkor megyek amikor akarok, van 0-24h-s csomagátvevő pont is, volt hogy hajnal 2-kor mentem a csomagért, mert épp akkor jártam arra.

 

Vagy pl. ott van a Foxpost. Kisebb súlyú csomagoknál ideális csomagküldési lehetőség lenne, kb. cipősdoboznyi méretű cuccok amelyek 5-6 kiló alatt vannak, olyan 800Ft/db áron küldhetőek így, és ez is marha kényelmes csomagküldési lehetőség..... és qva olcsó.

 

Szal ha több vásárlót szeretne akár a Landycar, akár a Landrive, picit haladni is kellene a korral. Ezeket a lehetőségeket jobban ki kellene használni...... szerintem.

 

Ha kb. a brit webshopok árain adnák a cuccot, vagy esetleg nem túlzottan drágábban, lenne jó webshop, kedvező és VÁLTOZATOS csomagküldési lehetőségek, ahol a vásárló RUGALMASAN ki tudná választani, hogy hogyan kéri a postázást, én lennék az első vásárló aki úgy elfelejtené pl. a Paddoksparest, hogy csak na, és pártolnék át a magyar lehetőségekre.

 

Sok tényezős összetett dolog ez is.

Előzmény: LRROV2 (53108)
vm_motor Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53110

Persze. A kúton is úgy töltik. Persze ahhoz való gázos cucc kell, egész más mint az LPG.

Előzmény: Robi Discovery (53072)
LC8Sumi Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53109

Egy ideje már gyanús volt, füstölt a tolórudak furatából, viszonylag sok olaj volt a hengerfej és a turbó között a szuszogóban pedig új a ciklon-leválasztó, és ha beálltak mögém felkapcsolt lámpával este, akkor láttam hogy kék füstöt eregetek. Aztán pár hete elkezdte kinyomni hátul az olajat a blokk és a hengerfej találkozásánál, gondoltam ráférne egy új tömítés. Levétel közben láttam, hogy egyik-másik szelepszárszimering már lejött a helyéről, illetve az egyik szelep gyanúsan mélyen ül benne. Úgyhogy azt hiszem megérett a felújításra vagy a cserére:)

Előzmény: ak.negyvenhet (53105)
LRROV2 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 53108

Én nem értelek Benneteket ! Említitek a Paddock-ot a Kovács-ot meg a Bárdi-t stb. Mindegyiktől rendelitek a kicsi értékű alkatrészeket, holott a Landycar, Landrive boltjaiban meg polcon van az összes biszbasz, amit kerestek. Ez valamiféle prvrzió, vagy nem ismeritek az itthoni márkaspecifikus boltokat? 

ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53107

Ennyi! :-D Innentől kezdve nem csak én mint falusi suttyó mondom h ez így f*sza, hanem egy okleveles járműtechnikai gépészmérnök is! ;-)

Előzmény: korzo (53102)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53106

Ez hasznos infó, jó tudni! Én Paddockozok, itthon meg Bárdi, de eztán ha vmi kis apróság kell rá fogok keresni Kovácséknál is.

Előzmény: Archer957 (53103)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53105

Azaz! Az STC1601-es betétekhez a PM1122-es rögzítő való! Amit linkeltem csak példaként volt, h mit kellene megmérni.

 

Majd megméred, nem sürgős.

 

No, miért kellett lekapni a hengerfejet?Mi történt?

Előzmény: LC8Sumi (53104)
LC8Sumi Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53104

Oké, mérem majd ha lesz egy kis időm:) Súlyosbító körülmény, hogy ma is sokat foglalkoztam a Defivel, lekaptam a hengerfejet.

Azt viszont biztosra mondhatom, hogy amit linkeltél készletet az nem az amit én rendeltem & tettem be. PM1122 paddockos cikkszámút tettem be (aztán az is lehet, hogy ugyanaz a kettő, hülye vagyok hozzá;)P).

Előzmény: ak.negyvenhet (53091)
Archer957 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53103

Nem akarom promózni a Kovács Autót mert nem kapok tőlük prémiumot de az alkatrészek eredeti cikkszámára náluk rákeresve kis szerencsével ad ki találatot és az azzal megegyező terméket is  más gyártóktól, benne van az adatbázisukban nagyon sok Landis cikkszám. Én már így sok mindent rendeltem tőlük a Defihez, amikor csak 1-2 dolog kellett és nem akartam kifizetni az angol postát. Árban sem volt sokkal drágább, sőt, volt ami olcsóbb volt mint angoléknál, mondjuk egy TRW-t vagy valami normálisabb gyártót nézve.

Előzmény: pumpili (53079)
korzo Creative Commons License 2017.10.25 0 1 53102

Mint okleveles járműtechnikai gépészmérnök, áldásomat adom rá :-D

Előzmény: Robi Discovery (53101)
Robi Discovery Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53101

Nincs itt gond, csak tett egy figyelmeztetést a kolléga. 

Teljesen igaza van.

És egyet értek, ez egy újítás, apró okostítás, és szép lassan átgondoltan ötletelünk. Több ember hozzászólásával.

Bárki véleményére kíváncsi vagyok én is. Hátha lát benne hibát, vagy ilyesmi

 

Előzmény: ak.negyvenhet (53099)
Robi Discovery Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53100

Értem mire gondolsz. 

Persze nyilván más lesz a terhelése ennek a csapszegnek, mint az eredeti kis sasszegnek. Az valóban nem tart semmi erőt, ezen meg most "lógni" fognak a betétek, és a fékhatások közben ezeket a tüskéket fogja rángatni. Na de a betéten a furat ovális ha jól nézem, tehát lesz mozgási hézag. Erre a kis tüskére sok erő nem hat, mivel fékezéskor a betétet a munkahenger elég erősen szorítja a tárcsához. Nem hiszem, hogy nyíró erő fellépne. Ellenben a lógástól biztos lesz kopás.

Úgy gondolom míg ki nem tapostuk ennek a betét tuningnak az útját, addig akinek ez kerül beépítésre, majd gondolom gyakran ellenőrzi rendben vannak e a stiftek.

Mivel könnyű ránézni, így azt gondolom akár naponta lehet szemrevételezni van e kopás. 

Egyébként jogos a fék nem játék, de pont azon vagyunk, hogy jobbá tegyük.

Előzmény: Joc71 (53095)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53099

Joc71!

 

Pumpili már leírta, ezek a tüskék pusztán csak pozicionálnak.......... az eredeti gyári megoldás egy cirka 4 millis sasszeg.... ettől 'tán csak erősebb a 6,5 millis tömör acél nem? ;-) Annyit biztos bír, mint a 4 millis sasszeg! ;-)

 

Ezek csak annyit csinálnak, hogy megtartják a betétet fel-le irányban, hogy se le tudjon csúszni, se felfelé ne tudjon kicsúszni...... full fékezésnél két ujjal is tarthatnád a betéteket, hiszen a tárcsáknak feszülő betéteket az erő hozzápréseli a nyereghez.

 

Ha a fékezés erejét az a 4 millis sasszeg tartaná, de még ha a 6,5 milis tömör acél tüske, a legelső fékezésnél leszakadnának a fenébe.......... szal ezek csak pozicionálnak, semmi erőt se tartanak magukon.

 

Nézd a betéten a furatot a füleknél:

 

 

Nagyjából oválisak a furatok...... az ovalitás az vízszintes irányban van bennük. Fel-le irányban van a szűkebb keresztmetszet, ez irányú elmozdulást tart picike erővel a tüske. Az ovalitás azért van benne vízszintes irányban, hogy előre-hátra menetben fékezésnél a betét tudjon mozdulni előre-hátra, és mindkét irányban fel tudjon támaszkodni a nyeregre.

 

A Landi is nem véletlenül tért át erre a kialakításra a régi, rossz konstrukció helyett!!!!!!

 

Tudod mi a veszélyes? Pont, hogy a régi konstrukció!

 

Nem azzal van a baj, h fékezésnél a dugó nem nyomja neki a betétet a tárcsának, hanem pont ellenkezőleg, mikor leveszed a lábad a pedálról, a betét befeszül(het), nem tud eltávolodni a tárcsától, emiatt kopik, és össze-vissza fékezi a hátulját.... és ezzel fékeltérést okoz jobb-bal oldalon.

 

Na ez a veszélyes az úton rám mint sofőrre, az utasaimra no meg a többi közlekedőre!!!!!!

 

Arról meg nem is beszélve, h olyan Landi tulajok, akik nem nagyon nézegetik a verdájukat műszaki szempontból, hanem csak közlekednek vele, aztán majd ha jelentkezik a hiba, akkor majd b*szunk vele valamit alapon állnak a géphez, azoknál elő tud állni olyan szitu, h emiatt a gyárilag rossz megoldás miatt a vészesen lefelé kényszerülő betét szabályosan leesztergálja a tárcsát a helyéről!!!!!!!! Na az a veszélyes, amikor az egyszercsak egy nagyobb fékezésnél leszakad a helyéről!!!!! (Pinguru megoldásánál ez nem fordulhat elő, mert a betétet tartja a két tüske, és nem kényszeríti lefelé idióta módon -mint a gyári megoldás- két lemez rugó!)

 

Az egy dolog, h leméred vizsgán-fékpadon és minden király... beleszalad pár ezer, már elkezd félrekopni és szorulgatni.

 

Az új megoldással csak biztonságosabb lesz az autó mindenkire nézve, arról nem is beszélve, hogy műszakilag is egy picikét jobb lesz.

 

A másik.... oké, beszélgetünk róla, de amint látod, nem arról szól a történet, hogy ész nélkül essünk neki, és átgondolatlanul csináljunk valamit, aztán majd lesz valami.......

 

amit írtam is, h veszélyes lehetne, ha az ember ész nélkül elkezdi tuningolni mindenféle nyereggel -átalakítással a féket, hiszen ebbe a kérdésbe beleszól a főfékhenger is (hogy az el tudja-e látni kellő mennyiségű fékfolyadékkal az esetleg nagyobb átmérőjű dugattyúkat.....) illetve a fékerő szabályozás.

 

Itt a Pumpili megoldásnál minden marad, a dugattyúk mérete nem változik, ezekhez van hozzáméretezve a főfékhenger is, meg a fékerő szabályozás is..... pusztán csak a betétek felfogatása változik egy gyengébb sasszeges megoldásról egy sokkal erősebbre, és egy rossz, feszítő lemez rugós megoldásról egy olyanra, mint amilyen irányba a Landi is fejlesztett az idők során.

 

Szal bocsi, de nem érzem úgy, hogy felelőtlen hülyegyerekek össze-vissza azt se tudják mit csinálnak, szétb*sszák a féket, veszélyeztetve vele magukat és a közlekedés többi résztvevőjét.....

 

Hidd el, én se akarok megdögleni az úton a sz*r fék miatt, pont ezért a fékhez mindig jó cuccokat veszek, a vákumpumpából Vabco-t, fékdugattyúkból rozsdamentes anyagút (pedig vagy 4x annyiba kerül, mint a krómozott vas...), betétekből normális Mintexeket stb.stb.

 

A fék az qva fontos, ebben maximálisan egyetértünk!!!!!

 

 

Előzmény: Joc71 (53095)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53098

Király!!!!! Nagyon f*sza!!!!!!!!

 

Az, h picit nagyobb az újabb betét súrlódó felülete, az nem oszt nem szoroz, hátránynak semmiképpen se számít, ha meg a nagyobb felület (mármint a plusz nagyobb felület...) érintkezik is a tárcsával, és nem csak a levegőben lóg, akkor az még jó is.... a plusz érintkező felület sose rossz! ;-)

 

Nekem a bal hátsó nyereg még egész jó is, de a jobb hátsón a belső oldali betét már nagyon le van csúszva, közel van már hozzá, h megérintse a tárcsát "esztergakés" szerűen.

 

Lekoptatom még ezt a betétet ami benne van nullára, utána megy bele a fejlesztés, és megoldódhat a hátsó nyereg gond! ;-))

 

Számolj majd be azért a teszteredményekről, de szerintem nagy meglepetés nem lesz. Max. talán annyi amit írtál, rezonancia, kellemetlen hang stb. de ha ezek jelentkeznek, még mindig meg lehet kenni rézpasztával a betét hátulját ahol a dugattyúval érintkezik, vagy oda lehet tenni egy rezonancia csökkentő lemezecskét. Van amelyik betéthez adják is gyárilag... .node lehet, h ezekre sem lesz szükség.

 

Előzmény: pumpili (53096)
pumpili Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53097

Bocsi a becézésért! :)

Előzmény: Joc71 (53095)
pumpili Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53096

 


Na, így néz ki a végleges verzió. A tüskék végéhez berakott rugók miatt le sem kell vágni belőlük. A betétek között 16 mm hézag van, tehát bőven be fog férni a 12 mm-es tárcsa. A ferodol fölső és alsó széle pontosan abba a vonalba esik, ahol a gyári van, egyedül annyi az eltérés, hogy ennek nagyobb egy kicsit a súrlódó felülete. Komolyabb problémára nem számítok a teszt során, inkább csak a zajokra (rezonancia, csikorgás, csattogás) leszek kíváncsi. 

 

Joci71!

 

A betétek pontosan ugyanúgy illeszkednek mint az eredetiek, a tüskéknek csak pozicionáló szerepük van, semmilyen nyíró hatásnak nincsenek kitéve. Gondolj bele, hogy eredetileg 4 mm-es sasszegek tartják..

Előzmény: ak.negyvenhet (53093)
Joc71 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53095

Szia!

 

Vaagy.. szépen lassan elnyírja a fékerő+csavaró erő+ki tudja milyen erő azt a 2db 6,5 mm-es vezetőtüskét. Véleményem szerint nem véletlen támaszkodik fel a féknyeregre a fékpofa,  a féknyerget sem 2db 6,5-os csavar fogja …

 

A fék nem játék.. Nem csak a saját életeteket kockáztatjátok..

 

Deee ez csak az én véleményem!

Előzmény: Robi Discovery (53094)
Robi Discovery Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53094

Nem lesz ezzel semmi gond. Teljesen király lesz.

Ha vastagabb a betét, az sem gáz, még szerintem flexelni sem kell. Durva csiszoló papíron le lehet azt koptatni belőle. 

Vagy nem tudom manapság milyenek a betétek anyagai, de nem olyan kemény az. 

Előzmény: ak.negyvenhet (53093)
ak.negyvenhet Creative Commons License 2017.10.25 0 0 53093

Nem lesz ott semmi gond, tökéletesen fog vele működni a cimbora Diszkója! Persze várjuk ki a végét, de nem hiszem, h bármi meglepetés lenne.

 

Több okból is lehet, h nincs fent ez a megoldás a neten...... tőlünk nyugatabbra nem töri a fejét senki, vesz új nyerget és ennyi. Az azért megint jó lesz jó sok ideig, mire ismét előjön a kopásból adódó szorulás. Aki meg esetleg kitalálta már ugyanezt, az meg egyáltalán nem biztos, h fel is rakja az ötletet a netre.

 

Biztos van/volt már pár Diszkós, aki átépítette a hátsó féket, és épp ezért is szedtem össze egy táblázatba átláthatóan az alkalmazott nyergeket-tárcsákat stb. hogy lehessen látni a különbözőségeket. Biztos átépítették már páran úgy a hátsó féket, h egy az egyben rárakták a 110/130 hátsó nyergét.... ám ehhez elvileg más tárcsa tartozik, de az talán (?) csak annyiban más, h más az átmérője. Na most ezeket mind össze kellene lövögetni pontosan, ha más nem valami MÉH-be dobandó cuccokkal összerakni annyira, h meglássa az ember, h passzolnak-e a cuccok a Diszkóra.

 

Bár ez a hátsó nyereg tuning se biztos, h olyan egyszerű, mint amilyennek látszik, ha a 110/130 nyergeinek más átmérőjűek a fékdugattyúi, akkor az a fékpedál útjában már jelentkezhet, nem biztos, h a Diszkó főfékhengere ki tudja szolgálni megfelelő mennyiségű fékfolyadékkal azokat a dugattyúkat, ha más a méretük.

 

És még ha működne is a dolog, még mindig ott lenne a balansz kérdése... van fékerőszabályozó, ami szépen elosztja az előre-hátra menő erőt, ha az ember felrakna hátra egy újabb-jobb nyerget, aminek esetleg más a dugattyú átmérője, olyanolyan fékerő szabályozás mellett ki tudja hogy működnének? Lehet besatuzná a hátulját túl hamar..... már ha tudna elég folyadékot pumpálni oda a főfékhenger. Ki tudja. Próba kellene leginkább.

 

Nincs ebben semmi nagy kaland, pénz kellene az alkatrészek megvásárlásához, meg idő a beépítésre, tesztelgetésre, és a végén lehet, h az egész kócerájt ki kellene hajítani belőle.

 

Így a legjobb a dolog ahogy Te kiötletelted, így marad az eredeti nyereg, amit már a gyár kikísérletezett nekünk, ehhez passzol a főfékhenger is, meg a fékerő szabályozás is. Itt pusztán csak a betétek rögzítése van elb*szva, ami meg az ötleteddel megoldottá vált.

 

persze várjuk meg a tesztet....... de nem szabadna, h gond legyen.

 

Maximum a gyári új fékbetétek kiinduló vastagságából adódhat némi probléma, szal lehet (?) hogy az új rögzítésű, vastagabb betétekből le kell majd kicsit csiszolni azt a +3 mm-t amivel vastagabb az új betét a régi fajtától.

 

Na hát Istenem, flex leviszi róla azt a 3 milit, utána egy sík felületen becsiszolni csiszolóvászonnal, aztán majd a tárcsa úgyis síkba vasalja 100-200 Km-t belül.

 

Összességében még mindig sokkal jobb-biztonságosabb lesz ezzel az autó, mint az össze-vissza feszülő, és esetenként nagy mértékű fékeltérést okozó elb*szott betétekkel.

 

Egyébként meg írod, h furcsa, h senkinek nem jutott ez eszébe korábban........ magának a gyárnak eszébe jutott! Ha jól tudom, anno a Landi tárcsafékek mind ezzel az elb*szott megoldással voltak szerelve, úgy tértek át fokozatosan először az első féknél majd a hátsónál is a normális megoldásra. Szal azért csak leesett nekik is a gyárban, h ezen változtatni kellene.

 

Sajnos nekünk a D1-nél még hátul a régi megoldás jutott, de így, h kitaláltad a dolgot, így ennek a gondja is megoldódott......de persze, várjuk ki a teszt eredményét. ;-)

Előzmény: pumpili (53089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!