Hát ez azért jóval barátságosabban hangzik , mint a szerel-vásárol -cserél-szerel verzió...
GondolomTe Budapest , én meg Kecskemét mellett. Éppen trélerünk sincs itthon , az odaszállítás többe lenne , mint az egész művelet, pláne ha a pólusváltás működne.
a szelepfedélről megy egy ujnyi vastag gumicső a fojtószelep elé, ha azt lehúzod és oda belefújsz kis féktisztítót vagy hidegindítót és beindul néhány fordulatra akkor csak üzemanyag gond lehet....
múltkor egy ilyen beragadt benzinpumpát sikerült visszahoznom az életbe úgy cserélgettem a polaritást rajta. egyszer csak megindult. megspóroltam egy kibontást....
sajna nem tudok én sem innen többet, nem látom összefüggésben hogy sebességet nem tudsz váltani, majd utána nem indul, max ha mégis vált, mert ugye sebességben nem indíthato.... szombathelyen tudok segíteni, tisztelettel
A SAM modul jó ötletnek tűnik, de ha jól sejtem ott kontakt hiba léphet fel. Ez esetben viszont mozgás közben is kéne jelentkeznie a jelenségnek, de akkor semmi baj nincs, csak, ha megállok. Most reggel megnézem, hogy hidegen is csinálja e vagy csak, ha már üzemmeleg a motor, ha nem, akkor nincs más, mint a hűtés. ROsszul látom?
Igen, pontosan ezt teszi. Az autót beindítom vagy megállás után tovább jár, de N-be tettem, mert várok valakire és ha ezt követően A-ba vagy R-be teszem, a váltókar elmozdul, de az autó nem és a kijelzőn N marad. (Es igen, nyomom a féket és benzin is van benne :))
Nem teker az önindító, ezért is gyanakszom szoftveres tiltásra, de az okát nem tudom a szoftveres tiltásnak, ezt próbálom nyomozni. Kulcselfordításra néma csend.
A napokban megvettem az első Smartom. Fortwo, 2008-as, 1.0 benzin.
Már a hazaúton megviccelt, ma pedig 2x is előadta ugyanazt. Megálláskor N-be tettem a váltót, majd 2 perc múlva mentem volna tovább, de hiába raktam A-ba vagy R-be, az autó nem mozdult, a kijelző N-t mutatott. Leállítottam az autót, de nem indult újra. Vártam vele néhány percet, beindult és a simán ment A-ba is és R-ben is. A hibajelenség nekem teljesen olyan, mintha az autó maga tiltaná le a mozgást és a várakozás utáni ujraindulás meg arra enged következtetni, hogy valaminek le kell hülnie, de a motorhőmérséklet visszajelzőn 2 vagy három jel nem világít felülről. (Miután ez az első Smartom gőzöm sincs, hogy a 8 rublikából hánynak kell sötét színűnek lennie, de azt egy kicsit furcsálom, hogy nem egy adott szinten van, hanem folyamatos üzem mellett is változik a motor hőmérséklete.) Lehet ez a baj vagy valami teljesen más?
Sziasztok ! most vettünk pár napja egy 2002 es 600ccm Smart city coup ot !
olyan hiba lépett fel hogy amikor a lámpa magasságot szeretném állítani vagy fel kapcsolóm a világítást .. egy fura berregő hangot ad ki .. volt már valakinek hasonló ? Mi lehet a probléma ?
Sziasztok! Olyannal találkoztatok már, hogy indítást követően már azonnal nem úgy gyorsul a 2002-es fortwo dízel, mint ahogyan szokott? Nem pörgeti fel a motort magas fordulatra és hamarabb el kell váltani, ha gyorsabban akarok menni, különben csak kínlódik. Ilyenkor megy 90-110km/h-t is, ha van türelmem végigváltogatni 6-ig, csak nem olyan dinamikusan gyorsul, mint általában. Jellemzően melegebb időben csinálja, főleg ha sokáig süti a nap. Ha félreállok vele, leállítom és megvárom míg elalszik a műszerfal háttérvilágítás és újraindítom, akkor a probléma megszűnik és nem is jön elő újra amíg használom csak másnap. Hibát nem ír a diagnosztika. Néhány szerelőnél volt már, de nem jöttek rá mi lehet a baja. Van ötletetek mi lehet, vagy ez a típus ilyen és tanuljak meg vele élni? :)
Sajnos erős a gyanu hogy kuplung, az biztos hogy nem a motor. De itt még lehetséges hibák : vezetékszakadás, kuplungmotor hiba, és egyéb finomság. Egyébként jó helyen jársz, ha kell ha felújított kuplung mert rajtam kívűl szerintem nem csinál senki sem magyarországon. 35000 Ft , ha szettben kéred akkor 65000 ft postával, olajjal, és kinyomócsapággyal.
Adott egy 2003 MC01 599cm3 benzines Smart, egyik napról a másikra amikor elindultam vele bakkecske-szerűen ugrálva indult csak is elinduláskor csinálta amikor váltott fentebb vagy lentebb akkor már nem, ezután másnap beindítom az autót N-be semmi probléma amikor váltok akkor kattan 10-et és kidobja a 3 vonal hibakódot.
Ismerősnek volt már ilyen probléma azt mondta ,hogy vegyek felújított kuplungot mert az lesz a baja neki kattogot mikor váltani akart és kidobta a hibát viszont neki elinduláskor nem volt ez az ugrálás utána olvastam facebookon akinek volt ez a bakkecskeszerű elindulás és a 3 csík is neki azt mondta a szerelő ,hogy fel kell újítani a motort.
Mit gondoltok mi lehet a probléma ? Bárhol olvastam utána azt mondták,hogy ez a 3 csík a kuplung lesz, viszont most ez a post ami fogadott megijesztett, sajnos a közelben nincs " specialista " szerelő aki ilyenket csinál, az autó járóképtelen, aki szereli a másik kettő autóm nem sokat tud mondani róla, aki ajánlotta,hogy felujított kuplungot tudok töle vásárolni elmondja,hogy majd mi a teendő és a szerelőm az alapján csinálná meg ,ha azt mondjátok,hogy tényleg kuplunk lehet és nyugodtan megvásárolhatom ?! Mit gondoltok ezek alapján akár lehet a motornak is kaput ?
Szép napot mindenkinek! A napokban vettem egy 2001-es 0.8 cm3-es diesel smartot.Már az eladótól hazafelé 2x menet közben kivillant pár visszajelző a műszerfalon és egyszerűen leállt menet közben. Félre gurultam, majd próbáltam indítani de semmi...15-20 perc eltelte után simán indult mintha mi sem történt volna. Másnap is pár km megtétele után párszor ugyanígy menet közben leállt az autó majd pici pihenések után pöcc-röff. Hívtam a volt tulajdonost, hogy nála volt-e ilyen jelenség de azt mondta nem. Felhívott a szerelője és azt mondta, hogy cseréltessem ki az üzemanyag szűrőt, tuti az csinálja... Tegnap kicseréltettem majd 2 órán belül 3x is újra leállt menet közben városon belül. Tudna valaki segíteni , hogy mi okozhatja ezt, vagy mitől. Esetleg nagyon hálás lennék, ha Pest megyében lenne olyan szerelő vagy hozzá értő,aki elvállalná, megszerelné mert mozgássérült fiatalember vagyok, kórházban dolgozom és így nem merek vele elindulni nagyon. Sajnos nekem létszükség minden nap az autó. Nagyon szépen köszönöm a válaszokat,segítségeket előre is. További szép napot kívánok mindenkinek!.
Igen, indulásnál mikor rálépek a gázra rángatva indul el, de pár perc múlva már normálisan indul el álló helyzetből. Viszont a sebességeket normálisan kapcsolgatja.
Rángat motor? Ezt fejsd ki bövebben. Mert a motor az a motor. Vagy pedig mikor szeretnél elindulni tehát rálépsz a gázra és akkor rángatva indul el a kocsi. Tehát ugymond keményen kuplungol?!
Sziasztok. Megtöltöttem szegény smartomat, lent maradt az ablak és az éjszakai viharban kissé elázott. Pittyogott meg világított minden a műszerfalon, mint a karácsonyfa. Azt hittem, csak az ülés és a kissé a padló ázott el de ahogy babráltam a biztosíték dobozt, abból is kijött egy köpet víz a végén :-O
Egyelőre leszedtem az akksit és tárva-nyitva hagytam a napon, hátha kiszárad és helyrejön.
Ja igen, mert ma egy ilyen esetem is volt már, hogy beindult a verda, de az önindító is pörgött tovább. (A kulcs természetesen visszaengedve indítási állapotból.
Ez pontosan így van, elfordítod/visszaengeded és indítózik magától. De nálam a visszaengedés után is indítózik a végtelenségig (ha hagynám) amikor beindult a verda. Olyan mintha valami jel nem jönne vissza, hogy elég már.
a 2003-as benzines 700-as erőgépemnél az alábbi probléma merült fel most már másodszor:
Indításkor a kulcsot elfordítva (majd ugye vissza is fordul az indítás után) az önindító folyamatosan megy, az indításkori összes kontroll lámpa világít közben a műszerfalon. Ha hagynám percekig pörögne így, pedig a kulcs már nem indítási állapotban van, de az autó nem indul.
Ami eddig megoldást hozott, az a kulcs kivétele, majd újra indítási procedúra. Azonnal pöcc-röff.
Üdv. Kis segitséget kérek,hol kezdjem. 450/600 as benzines.Menetközben erős búgó hang a hátuljábol.Gyorsitással egyenes arányban erősödik. Ha kilököm üresbe,gáz nélkül ugyan úgy morog,szinte nem érti a vezető,és utasa egymást az erős hangtol...idegesitő. Váltóbol le engedtem az olajat,semmi spén,vissza töltöttem .Tehát van benne. Kerekeket megtéptem ,kottyan e a csapágy .semmi. Középen fölemeltem a libakergetőt,sebességben pörgettem a kerekeket,úgy viszont semmi morgás...
No meg az első futomű komplett csere :) és mellesleg rohadnak is. Ha teheted szívó benzinest vegyél, 71 lóerővel, nem MHD t hanem simát, 2009 előttit mert a 2009 nek leszakad a küszöb borítása, sokkal igénytelenebb a karosszéria felfogatása.
ezek a motorok gyakran hengerfejesek, kuplungaktuátorok törnek, klímaszabályzó tönkremegy, fűtésállító szervomotorok feladják, az MHD startergenerátor rögzítése, feszítőegysége problémás
2007-2010 közötti benzines ezres FourTwo Cabrio vásárlását tervezem a napokban, 1-1,5 millió közötti ársávban.
Mikre érdemes odafigyelni?
Ezeket én elég friss daraboknak gondolom ahhoz, hogy komoly hibába fussak, de ha mégis van valami amire érdemes figyelni akkor megköszönöm a segítséget!
Sziasztok történt velem egy olyan h haverom fia rajthagyta a gyújtást a cabriomon 600 benzin 2002 es és lemerült. feltöltöttem azt próbáltam indítani nem indít csak egy vízszintes csík világít milehet a hiba? Köszönöm a válaszokat
Kezdő sofőrként szeretnék smartot, arra amire szerintem való- én + 1 gyerek,4 kerekű pici esernyő, nagyvárosi mellélúton rohangálos, néha dombot mászós, de parkolószegény helyek megközelítésére.
Az automatizmus is fontos rossz láb miatt.
Milyet keressek, milyet kerüljek(max 500e-ig)?Hol/kitől érdemes venni?Baranyában van smart guru szerelő?
Nem, mert azt nem érem el mindenhonnan (pld. autópályán, mobiltelefonról)! :-( Még a GMail-os levelezésemen gondolkodtam, de ez nekem egyszerűbbnek tűnik...
Ha megkapom az éves gázszámlát (a villanyszámlát már megkaptam), akkor majd beírom az összes költségemet! Szerintem meg fogja érni a napelem + elektromos autó! :-)
Mivel az ED az ugye elektromos autó, csak a szakképzett ember nyulhat hozzá, mint pl én, nekem is van engedélyem. 33.000 ft az óradíj + ÁFA ilyen autók esetében, nem kell meglepődni.
Smart ForFour ED, 2021. június 7., 17000 km, 4 éves "B" szerviz: pollenszűrő, fékolaj, 12 V-os aksi, nagyfesz. aksi szárítópatron csere: 132 eFt (anyag + munkadíj)
Smart ForTwo CDI, 2021. június 11., 199500 km szerviz: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és vezető oldali kilincs (rövid bowden szakadt) csere: 38 eFt volt az anyag, 5 eFt a munkadíj. (most üzemanyagszűrő csere nem volt)
Hát mi a teljesen újat adjuk 65.000 ft ért, nem nagyon hiszem hogy te olcsobban találtál volna, mert gyakorlatilag készlethiányos. A régit be tudjuk számítani, ilyen esetben tőlünk kb 35-30000 ft kedvezménnyel tudsz venni, E számmal rendelkező kipufogót számlával
Köszönöm megoldottam de ha mégis kell jelentkezem . kipufogót milyet ajánlatok cabrio 600 turbó 2002 mert találtam rá 35000 Ft is meg 50000ft szerintetek melyik jobb?
uha de jó játék lesz akkor. Ezek szerint a klimából a gázt is le kell fejtenem. Micsoda örömök de hát végül is akinek ilyen kocsija van az néha szivjon is vele :)Mert idáig csak hajtva volt meg olajcsere és ment csak ment egy kis panasza nem volt na láttom akkor lesz egy nagyobb kiadásom de akkor már kuplungot is megnézem ha már ki kell boritani a blokot.
ez egy mitsubishi motor. elég japánosra van véve a figura.
a szelepfedél levételével max mérni tudnád a hézagot, a veztengelyeket kell kiemelni hozzá hogy tőkét cserélhess, de ahhoz le kell szerelni a vezérlés fedelet amiben benn az olajszivattyú, rajta a generátor, klímakompresszor és ezen van a motorfüggesztő bak is, alulról pedig az olajteknő is hozzá van csavarozva.
ráadásul mindenhez csak úgy férsz hozzá ha leengeded a motort a kocsi alól...
Nem szedtem szét h milyen rendszer van benne. De valahogy kell h állitják gyárilag a hézagot. Ezek szerint külöböző szeleptökék vannak. Soha nem szedtem szét smart motort. Ilyenkor jól jönne egy robbantot ábrá h még is h. Mert a leirás annyit ir h 100e kmén be kell állitani a hézagot.
451 es 1L benzin járgánynál mennyire jellemző a szelep gondok már mind beégés meg logás a vezetőben? Mert van egy égéskimaradás hibám látszik is diagban h szépen számolja felfelé az égés kimaradást. Nagyon nem foglalkoztam még vele aztán lehet csak szelephézag gond van igaz azt meg macerás állitgatni a korongok miatt. 100e km van a kocsiban most csak ugy érdeklödök mert akkor szétboritom a járgányt. Olajat nem eszi a gyertyán semmi szokotlan nem látni mind a három tök egyforma. Igaz benzinszürőt még nem cseréltem le rajta. De a lamdajelen is látszik h tényleg valami nincsen rendben alapjárat környékén mert rendesen fűrészfogas a szinusz jel meg néha átvált dusra.
Korábbi légtelenitésre reagállva. Nem rég vizpumpát cseréltem a kisautón.Utánna csak az elejével fölugrattam egy raklapra,és alapjáraton kb 2 perc alatt "kibüfögte" a buborékokat a kiegyenlitő tartályba..Semmi légtelenitési procedúra.Utánna soha nem tilinkózott a hűtővizszint,és a 80 fokos állás sem .Kb 300 kilómétert ment azóta a család valamelyik rohangálós tagja vele. Tökéletes azóta is.
Ezt is köszönöm. Nyilván a hülye helyzet miatti kapkodásban nem úgy reagál az ember:-) Utánna már "direktben" nem próbállkoztam vele,hogy tudok kijönni a slamasztikábol, ha netán ismét megjátszanám..Ritkán ugrok a 10x20 as kisautóba. Csak ha az van kinnt az udvaron,vagy taknyos az idő ,és rövid útra megyek vele. Kb 8x nagyobb felületet kell mosnom,ha a naggyal állok ki a garázsbol:-) De ha néha bele ugrok,azonnal "kinyomom" az A betűt a képernyőn. Számomra sokkal temparamentumosabb a szekvencia,mint az autómata.Halálba tud idegelni,mikor gyorsitanék az autómatába,de csak hosszas gondolkodás után kezdi el. Ha egyszer megindul,megy mint akit pi...sán rúgtak,de lassitás után már nehezebben éri utol magát. De hát mit akarok 600 köbtöl?
nyugodtan tedd ki üresbe, ha visszalököd akkor megkeresi magának az optimális fokozatot :) semmi sem fog történni, mondhatjuk úgy is hogy hülye biztos, még R -be is teheted sem lesz semmi
Egy magaslaton megállt a sor előttem,én meg óvatlanul kilöktem üresbe a hátizsákot. (ezt az ML-nél soha nem tettem-tenném meg:-).Aztán sor megindult,féket fölengedtem,hagy guruljon... nyomom a gázt nagy süketen,az meg csak pörög.. Na utánna már hiába téptem a váltókart.Nem tudtam sehová kigurulni,hátam mögött duda,idegesség a köbön. Sajnos az autómatába kapcsolás nekem akkor nem jött elő.. Kösz az infót. Ha véletlen megint sügér lennék ezt fogom tenni. Nem sűrűn járok vele.
Gyerekek a smart 600 szekvenciális váltó menetközbeni "véleltlen üresbe" lökése után csak teljes megállás után lehet ismét haladásra birni? Vagy van valami furfang 80 nál ismét meghajtással menni tovább?
Kicsit több lesz az a 200e , a hengerfej általában összes szelepvezető csere+ szelepülékmarás kb 70.000 be áll össze csak az. Úgy reális áron nézve inkább 250.000 számolj
ha benzines akkor gyakori hiba hogy hengerfejes, dízelnél is jellemző de nem annyira. A dizelnél a termosztát tetejét kell kiemelni, benzinesnél a hengerfej oldalán (bal) lévő kis vízcsövet kell lehúzni.
persze hogy be lehet. Benzinest 1 be dízelt 2 be kell tenni, a váltókart felfele tolva kell tartani, és közben padlogázt kell nyomni. Önindítót tudok adni felújítva, vagy a tiedet is fel tudom újítani. Számom 703407295
sziasztok, mielőtt elrontom az autot gondoltam megkérdezem, megadta magát az öninditom, betudom tolni a smartot? ha igen hogyan? ugy mint egy rendes autot? félautomata egyébként, köszi válaszaitokat
Sziasztok. Most lettem smart fortwo tulajdonos, alufelniket keresek rá. Tud valaki segíteni? Csere is érdekelne, van egy szett 15" 4x100 as osztoval RH alufelni szettem csere gyanánt. 06308637672. Köszönöm előre is a segítséget
Kész lettem vele tegnap. "pecáztam" a hajtogatott dróttal vagy 10-15 percet,mire megcsipta a menet az anyát.Kezem lábam kitekeredve.. Sokat segitettél,kösz mégegyszer.
Esetleg séróbol nem tudod,hogy a "vállak" amik közé a csavar bele ül (mert gondolom nem véletlen hogy négyszögletes)hogy viszonyulnak a generátorházhoz? Értem azon,hogy sarkára,vagy lapjára pöttyintsem a drót végét.
Köszönöm,én is valami hasonló "drót kosárra" gondoltam,amit valahogy oda pásszitok-húzok. Föl vagyok szerelve minden szerszámmal,nem okoz gondot a hegesztés. (mondjuk ez nekem nem jött be elsőre:-) Viszont teljesen igaz,mert egyébb drótkalodábol 100x kieshet,ami sok-sok koppanáshoz vezethet a betonon..,mig egy hegesztettet drót végén stabilan lehet tekergetni helyezgetni,fesziteni.. Kösz ismét a "nyerőt" ,ezt fogom tenni.
sajnos a gyökér "mérnökök" nem tartották szükségesnek hogy menetet fúrjanak a csúszóhüvelybe, mint minden normális autónál.
az anya egyik sarkára ha rá tudnál pöccenteni hegesztéssel egy hegesztőpálcát átlós irányban és ferde szögben, akkor felülről nem könnyen de oda lehet tartani az anyát (ha tudod hová) aztán ha sikerült akkor ügyesen letörni a pálcát.
persze ez már meghaladja sok otthoni barkácsolás felszereltségét
Ettöl a választol féltem:-) de azért köszi. Igen klimás. Reménykedtem hogy a generátorházba van menet a hosszú csavar végén egészen a "koppanásig". Attol félek korom,és alkatomat meghazudtolva még elvégzek néhány talajtornát . Pedig tegnap is többet volt a hátam a betonon,mint a talpam:-))
Gyerekek kicseréltem a vizpumpát 450 es smartban,(az volt a nyikorgás,és vizfolyás eredete) Kb 3 millimétert billen a tengely,és surlódva nyikorog.. Kösz a tippet..Viszont a generátor 12 es négyszögletes anyáját hogy lehet be obszervállni a helyére, :-)) Van valami trükk?
Erre en is gondoltam, viszont a bal oldal teljesen jo es a jobb pedig néha megy néha nem...időszakos...esetleg lehet hogy a fuse boxban lehet a gond? Csak azert gondolom mert az elektromos ablak is neha jo neha nem...
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, a smart fortwo 450 emnél nem működik a jobb oldali irányjelző. De csak a jobb oldali. Az égőt mér ellenőriztem semmi baja, illetve néha az elektromos ablak sem reagál. Szerintetek mi lehet a gond?
Barátnőm Smártján megadta magát a kipufugó, szép nagy lyuk rohadt rajta az évek folyamán.
Én rendeltem hozzá egy újjat és úgy gondoltam kicserélem, magával a cserével nem is volt probléma (4 csavar), de így is olyan hangja van mint a régi lyukasnak.
Ezt a fajtát rendeltem, olyan mint ha a flexibilis részből jönne a nagy hang gázadásra.
Gáz van:-) Ez a 450 es 2002 11. havi,és 40 kw a teljesitmény. Viszont sehol nem találok 2004 előtti ,és 45 kw alatti tipust vizpumpa ügyileg.. Hol lelhetném föl?
Kösz a "kórismét" Le is álltam vele,ahogy láttam hogy maga alá brunyált. Gondolom ilyen esetben ékszijak,szijtárcsa is cserélődik? Bevilágitottam lámpával a "lehetséges" gócpontra, hát az nem kispálya onnan kibányászni.. Mondjuk ilyen kisautót még soha nem javitottam,most is csak azért kezdenék bele,mert én zavartam szét a lányom kis ketyeréjét....
Gyerekek 600 as fortwo .. járó motornál folyik a fagyáló a jobboldalánál az ékszijak körül. Legalább is ott csapkodja pofámba a vizet,mikor sasolom a jelenséget:-) Mondjuk valami elég csörgö-zörgő hang is jön arrol a tájrol.. (ettöl eltekintve simán viszi a 140 et:-)) Hol kezdjem,vagy mire számitsak? Van esetleg valaki itt,aki fölújit kompletten egy ilyen libakergetőt?
mennyi km futás van a motorban? 100K felett már mindegyik benzines fújja az olajpárát a turbo szívócsövébe amit aztán megkajál a motor. egy ideig még jobban is megy tőle hiszen kalóriadús és van hozzá oxigén a feltöltéstől...
Még infó; kizárólag özönvízben használva néha jelentkezik egy megszoruló csapány hang ( visítás) teljesítmény vesztés mellett.
Hibajel nincs, rövid ideig (pár pillanat) tartott, kb 3x hallottam.
Generátor vagy feszítőgörgő csapágyra tippeltem, de a jelek alapján turbó tengely is lehetett. Az akkori esetleges berágódás pont turbó tengely halált okozhat.....
Ebben az esetben mivel tudnám orvosolni a turbótól érkező olajmennyiség problémakörét a szívó oldalon?
Mostanában sok a hideg rövid táv. De nem is padlózom. 3 pöcök alatti hőfoknál max 3000-es fordulat, kb turbónyomás nélküli használat. Ha bemelegedett normál utcai használat nem padlón gyorsítva, néha 20-30 km autópálya.
A szívó oldal vastagon olajos mostanra, ha épp olyan kedve van indításnál olajfüst felhőt ereget de ez még nem állandó.
Szóval orvosolnom kéne hogy ne haljon bele a motor.
akár hiszed akár nem, nem a turbó az alaphiba. bármennyit fogsz cserélni mindig ez lesz az eredmény. egy gyári turbó kb az autód ára, bontott pedig mind rossz. semmi baj az "utángyártottal" (undorító, hülye kifejezés)
Bár nem sok eredményt várok tőle, azért beírom ide,
Mivel belátható időn belül megszüntetem a Smartokkal való foglalkozást és csak a privát dolgaimmal kívánok foglalkozni, megválok sok mindentől. Kezdeném a járművekkel.
Így eladóvá vált mindkét forgalomban lévő Roadsterem, mindkettő keménytetős, érvényes műszakival, az egyik egyedi hátsó tárcsafékkel.
egy egyedi építésű 840ccm smart "stroker" motor,
egy hiányos német papíros Roadster, és egy szintén német papíros 450 Cabrio karosszéria, futóműveken, ajtókkal, szélvédővel, nem működő cabriotetővel, műanyag burkolatok nélkül, valamint több darab motor, hengerfej, váltó, stb...
Ha valami felkeltette az érdeklődésedet jelezd és küldök mailt.
Súlyos összegeket kérnek a semmiért is azért gondoltam hatha nektek van valami ötlet. Sajnos csak a Mercibe tudnám vinni mert nálunk csak nekik van a laptop amin a program van! De akkor nem lesz más választásom koszonom! Akkor azt a kapcsolót ne is csereltessem ki?
Segítség! Van egy 2008 Smart fortwo kocsikam. Azt csinálja hogy ha oda lépek neki aztán lefekezek utána kidob sebességbol csak fel bog a motor és nem megy már cseréltünk 2sensort is most azt mondtak hogy ki kell cserélni a fék lámpa kapcsolot! Segíthet ez a problémán ? Félautomata ! Koszonom a segitseget előre is
Azért is érdekes egyébként, mert volt az autóhoz kb. két A4-es oldal alkatrész számla,ezért nem is kérdőjeleztem meg a felújítást, de mindegy is a lényeg meg kell nemsokára csinálni mert szeretjük ...
utoljára amit 0 km állapotra visszaállítva adtam át, furva, köszörülve, stb 381.000 ft volt. Ezt beszerelve, beüzemelve, a költségeket tartalmaztak egyéb dolgokat is ügyfél kérésre, pl termosztát csere, meg ugye muszájbol motortató bak csere, önindító perselyezés, generátorcsere.
Le van merülve az akksi. A rendszert pedig légteleníteni szükséges, és újra feltölteni fagyálloval. Szombathelyen mi tudunk segíteni, nem tudom te merre vagy. Szép napot.
Köszönöm szépen a segítséged, kap az aksi töltést aztán meglátjuk, mindenféleképpen keresünk akkor valami szervizt neki, sajnos nem értünk annyira hozzá,de vásárláskor a cél az volt,hogy olyan smartot vegyünk ahol már fel van/volt újítva a motor akitől vettük egyébként úgy is hirdette hogy ez ezen megtörtént ( elmondása szerint is ) azt nem tudom,hogy igazat mondott-e vagy sem,csak a bizalom volt meg egy jómódú házaspártól vásároltuk akinek elmondásuk szerint ez már a sokadik smartjuk volt, beszélgetésünk alapján egyébként fel is hozták,hogy jártak úgy még régebben,hogy a motor elromlott nekik aztán azt azt eladták volt valami másik autó utána,de akart megint egy smartot mert hiányzott neki ekkor már direkt egy motorhibásat kerestek amit megcsináltattak,hogy ne járjanak megint ugyan úgy ( elméletileg ez az az autó lenne ). :-D
mivel a videóból az hallatszik ki hogy próbálna indítani, de mivel nincs elég feszültség minden villog kattog. most elsőként fel kellene tölteni az akkumlátort. az olajnyomáskontroll jelzés remélhetőleg nem járó motornál kezdett jelezni hanem amikor már leállt mert ha menetközben akkor súlyos problémák lehetnek a motorban.
a melegedési okot mindenképpen meg kell szüntetni, (légtelenítés, de sanszos egy vízpumpa csere)
sajnálatos rossz hír hogy mivel 135K km-t futott a motor és így a képet elnézve nem volt túlzottan foglalkozva vele, egy motorfelújítás várható...
Az autó napi használatban van/volt, most az elmúlt pár napban nem használta szóval sokat nem állt, max. 3-4 napot. Most már gép előtt vagyok és nem telefonról próbálom írni így hátha normálisabb lesz, amit kivettem barátnőmből próbálom átadni és köszönöm,hogy foglalkozol vele.
A sztori újra:
Elindult az autóval ami ugyan úgy viselkedett mint ahogy ezidáig nem volt semmi furcsa hang sem ékszíj sem alapjárat ingadozás stb. tehát elindult vele kb. 10-12 km-er megtétele egy piroslámpánál állva arra lett figyelmes,hogy a hőfok jelző maximumot mutat ( 120 fokot ) közben villog a jelzés és ezt a hibakódot is mutatja ami szintén villogott ( közben sipolt " mint amikor égve marad a lámpa és úgy lesz kinyitva az ajtó" :. Ezután félreált és leállította az autót pár perc várakozás után próbálkozott akkor még tekert az öndiditő de nem indult be csak villogott a műszerfalon minden ( üzemanyagjelzés , N betü stb stb. ) további várakozás után újra próbálkozott,de ekkor már nem tekert csak " kattogott " , közben hazahoztuk az autót ( nem lábon) eltelt kb. másfél óra újra próbálkozás a parkolóban most már teker,de ugyan úgy nem indul amire figyelmest lett,hogy inditáskor a müszerfalon lévő dolgok ugyan úgy villognak.
- Az autó elinduláskor ugyan úgy viselkedett mind eddig tehát semmi furcsa hangot nem hallott, nem volt ékszíj hang nem volt ingadozó alapjárat semmi, minden ugyan úgy ahogy eddig.
Készítettem egy videót is róla,hogy milyen hangot ad ki amikor próbálja beinditani .:
pl a nem reagál semmire sem, ellentétben áll azzal hogy gyújtás van,
kérdés 1: az indító kattanását sem hallani?
ez lehetne gyújtáskapcsoló vagy motor testkábel hiba, de nem tudom összekapcsolni a túlmelegedéssel.
kérdés 2: mikor elindult nem visított az ékszíj? előtte mennyit állt az autó?
a túlmelegedés lehetne vízpumpa hibából elvesztett hűtőfolyadék miatt, de gyanús hogy a generátor beszorult (gyakori hosszabb állás alatt) ilyenkor az ékszíj fogja a főtengelyt és nem tud indítózni....
mivel 2003as nehéz beazonosítani, hogy van e az ülés alatt relésor aminek a korróziója szintén okozhatná azt hogy nem indít, de akkor még mindig ott van hogy semmi köze a túlmelegedéshez.
A mai napon barátnőm ment az autóval(Mc01 2003 600 benzin) majd kb. 10 km múlva elmondása szerint a hőfok jelző maxot mutatott 120fok és villogott ezért felreált ekkor az egy "olajjelző pirosan villogott és sipolt" leallitota az autót majd kis pihentetés után próbálta beinditani az elején még tekert, de nem indult be ezután várt míg teljesen lement a hőfok hátha akkor de ezután már nem is tekert nem. Csinal semmit nem reagál semmire amikor próbálja beinditani.
Először is nem lehetett kinyitni, majd jégoldó, ezután normálisan nyitva a kilincs ugy maradt.....és nem lehetett bezárni. A zárra is fujtam jégoldót + wd40-et majd be tudtam csukni az ajtót.
Viszont a kilincs továbbra sem jó. Jelenleg így áll, mint a csatolt képen.
A kérdésem az lenne, szerintetek ez ha "kiolvad" akkor megjavul, vagy tuti szakadt a bowden - jelenleg így kitolja magát, tehát nem fityeg, ha lenyomom akkor visszatolódik ebbe az állásba, ami a képen van.
(csak azért mert már volt szakadt bowdenem és ott fityegett teljesen, nem tartotta magát, beesett mindig, ez meg most kifelé tartja magát)
Nekem az a meglátásom innen hogy a generátor volt felújítva és rosszul emiatt fullad le az autó. Megtennéd hogy leveszed a generátor ékszíjat ez nem tart semeddig. Köszi előre is
Sajnos én is úgy látom hogy ebből "szakszervíz" lesz emiatt. Motorszervizünk van, szerelési potenciál van, de ez a csodamotor feladja a leckét. Nem ok nélkül szeretem a mechanikus megoldásokat.
mert ezek az eszközök amivel próbáljátok diagolni alkalmatlanok a smarthoz.
Mercedes Star kell hozzá.
ez egy érdekes motormenedzsment, turbós injektoros létére nincs légmennyiségmérés, nincs vezérműtengely szinkronszenzor, stb. kb semmi sincs egy OT szenzoron, szívócsőnyomás szenzoron és beszívott levegő hőmérséklet szenzoron kívül. mindent ezekből számol vissza.
Pont ez az egyik gond. Semmi hibát nem ír a diagnosztika. P0300, P0301, P0302 hiba volt de az a új gyertyák beszerelésével el is tűnt. A motor szépen pöccre indul, aztán pár másodperc után lefullad. Ismételt kiolvasásnál nem jelzett hibát.
Párom kapott tőlem egy kis beteges Smart City Coupe-t ( 0.6-os ). A gond az hogy alapjáraton állandóan lefullad. Kapott új gertyákat ( gyári NGK szett, természetesen 6db ), pillangószelep meg lett pucolva, de így is fenn áll a hiba. Hibakód, nincs, ha nyomom a gázt szépen jár a motor, amint leengedem lefullad... A folytószelep érzékelőre gondolok de várom a tippeket tőletek...
Elért a tipikus "3 vonalas" hiba. A tünet a következő: indítás után nem veszi a hátramenetet,konkrétan nem csinál semmit. Néha még a 3 vonal is megjelenik Ja és csak hidegen csinálja! :-) A típus egy 450-es 600cm3 City-coupe! 96 ezer kilóméterrel! Merre keressük a hibát? Tudtok Pest környékén valamilyen SMART Gurut? :-)
Mostanában a kocsi menet közben megáll (egy csíkot jelez+minden kivillan), majd újrainditás után újraindul (van, hogy pár percig nem lehet újraindítani, de utána újra beindul). Az lenne a kérdésem, hogy ez miért lehet?
le kell szerelni az intercoolert mert a tartókerete alatt vannak az önindító csavarjai, a komplett szívósort hogy hozzáférj magához az indítóhoz, ha klímás az autó akkor a kompresszor is útban van és a vízpumpát a termosztáttal összekötő vízcső is...
nem írtad hogy dízel vagy benzines mert a dízelnél az intercooler kivételéhez csak az egr leszerelése után férsz hozzá...
Szia, mivel száraz idő van, hibátlanul muzsikál. Írtad a főtengelyjeladót, de már az is volt benne másik. Érdekes, mert mikor vacakol ami csak a párás ködös időben fordult eddig elő, kétszer háromszor bezárom kinyitom a távirányítóval és egyszer csak indul, mintha semmi sem történt volna. Mivel nem egy szokványos probléma majd ha sűrűbben előjön meglesz az :-)))) Azért köszönöm mindenkinek a jószándékú segítséget.
Szia, az elindulást koromfekete füst kíséri? ha igen akkor EGR szelep nyitva maradt, emiatt kipufogó füstöt szív a levegő helyett. Javaslat: EGR szelepet kipucolni, és levakolni a későbbiekben.
Segitséget szeretnék kérni van egy smart 799cm3 cdi motor pöcre indul de sebességbe nem igazán megy rángat és nagyon füstöl 5-6km után megszűnik a hiba előre is köszönöm
Azért azt Te is legalább úgy tudod mint én, vagy mint sok egyéb autószerelő,hogy ez a szakma nem egyszerűen fekete vagy fehér. Nehéz okos és biztos dolgokat mondani látatlanban.
Sőt még olyankor is amikor ott van az autó és még akkor is vakarja a fejét az ember bizonyos helyzetekben. A fórumokban rengeteg okos tanács hangzik el,és főleg sokszor olyanoktól aki igazából az autószerelés közelében sem járt életében,csak olvasott ezt azt a fórumokon .Ezzel nem szeretnék senkit megbántani,csak azt próbálom ecsetelni,hogy nem egyszerű leírás alapján korrekt és tuti tanácsot adni. Nagyban függ attól is,hogy ki mennyire írja le a hibát,és a hiba előfordulásának gyakoriságát stb.
a leírt probléma főtengely jeladó is lehet. Meg amit a quattro is említett - rail nyomás önindítózáskor minimum 120-130 bár hogy pöfögni kezdjen, porlaszók ereszthetnek, nyomásszabályzó szelep ereszthet stb. - Jeladóra mennék rá, ha a fent felsorolt tételeket már átnéztétek.
Bocs hogy egyszerre válaszolok, az izzítógyertyák újak, izzítórelé új, igen kimegy a 12v. Starral ellenőrizve a rail nyomás, porlasztók injektorok letesztelve. ma reggel mínusz 6 fok volt izzít és jár a motor, kb egy két hete nem volt ködös párás reggel ,úgyhogy semmi baja .
Sziasztok, a beteg egy 2001 -es 450 cdi , csak mikor párás az idő, néha nem indul csak köszörül. Ilyenkor ajtó be, ajtó kinyit immo ki kb ötödik hatodit alkalomra pöc- röf. Izzítórelé cserélve, míg a motor egy másik kaszniban volt, ott is csinálta, csak a motor váltó lett áttéve. Nincs köze hideg vagy meleg időjáráshoz, csak párás legyen a levegö. Ha a motor már meleg sose csinálta, reggeli indításkor vagy mikor a hűtővíz hideg akkor fordul elő. Előre is köszönöm a segítséget.
egyértelműen abs hibát jelent. a diagolás nem lenne haszontalan, sanszos hogy valamelyik kerékszenzor vagy jeladógyűrű hibás. (a hátsók el tudnak rohadni)
Mikor induláskor sebességbe teszem az autót és lelépek a fékről azonnal felgyullad az ABS és a háromszögben a felkiáltó jel, mindkettő égve is marad, amíg le nem veszem a gyújtást.
Van esetleg valami tipikus meghibásodási pont ennél a típusnál, amit érdemes elsőként megnézni, vagy menjek hibakódot kiolvastatni?
Van egy smart fortwo city coupe passion 2005 benzines. Tavaly olyat csinált,hogy menet közben leállt,de magától újra is indult. Most mentem az úton,felvillant a légzsák lámpája,de csak felvillant. Majd kikanyarodok a főútra felvillan minden,mint a karácsonyfa,de itt is csak felvillan,tehát el is alszik és érezhetően visszafogta a kocsit( belassult) ,majd ment tovább mintha nem történne semmi. Köszönöm a válaszokat!
Nem, nem egy konkrét ajánlatot írtam le, hanem az utolsó motort amit összeraktam azt másoltam ide át. Oké ezt honnan tudtátok volna, valóban, nem írtam oda.
tudom mit miért szokás/kell cserélni, de ha motorfelújítást kérnek akkor nem az autó restaurálását sorolom fel, max hozzáteszem hogy lehetséges/állapotfüggő/kívánságra, stb
viszont a felsorolásodból kimaradt a vezérműlánc a kerekeivel (szett) és az olajpumpa meghajtásé úgyszintén, ami viszont evidens lenne.
ne is próbáld az természetes válasszal ellensúlyozni, mert a láncfeszítőt külön kihangsúlyoztad.
Ezért javasoljuk a felújítást. Egy bontott motor is mire belekerül biztosan 200.000 ft -ba fáj, majd lehet 5000 km után ugyan úgy jár mint a tied, és kezdheted előről. Ha enniyt nem szánsz rá, add el. Nem rossz indulatból, csak felesleges pénz kidobás a bontott, ismeretlen előéletű 100.000 km-es motor.
Azért csináljuk meg a kuplungot, mert látni hogy el van kopva, rosszként nem rakom össze. Ha indokolt cserélünk termosztátot és motortartó bakot, ha ügyfél kéri akkor generátort és önindítót is felújítjuk. Kinyomócsapágy zörög az összesen nyilván cserélem. Ha lukas a cooler azt is, hiszen garanciát vár az ügyfél, akkor már a munka minősége is legyen olyan.
nem tudom miért kapcsolódik a motorfelújításhoz egy kuplungfelújítás (amivel kapcsolatban többször kifejtettem az ellenérzéseimet) és kinyomócsapágy csere, de akkor már nyugodtan csapj hozzá egy generátor és egy önindító felújítást. az hogy legtöbbször lyukas az intecooler fel sem merült. :-)
nem restaurálást kért tudtommal, de mi van a turbóval? esetleg vehetne egy új autót is. "hamár homár, legyen kövér" by Geszti Péter
az F1 több éve kisköbcentis (1600ccm) V6 turbomotorokkal, kinetikus és termikus energiavisszanyeréssel és elektromos rásegítéssel (KERS) hibrid üzemben működik. szóval már félig elektromos,
és a mezőny nagy része Mercedes motort használ (Mercedes, Williams, McLaren, Racing Point)
De az elavult hajtásláncú autók versenyén (Forma-1) legalább különbözőek a motorok (Renault, Ferrari, stb., meg 6-8-10 hengeres), itt meg tök egyforma villanymotorokkal nyomják?
És hogy néz ki egy verseny közbeni tankolás? Minden leáll 3 órára? :-)
Ja, gondolhattam volna, hogy nem gondolnak a megszállottakra...
A slagos játékon már egyszer túl vagyok, valamikor a tavasszal pancsoltam vele. Ezért gondoltam a citromsavas cuccra. TI a citromsav semmilyen műanyagot, alut, rezet, ónt nem bánt, ellenben a szutymákot kb. mindennél jobban. Mosógépbe, mosogatógépbe is rendszeresen adagoljuk.
Mekkora sz_pás egy ilyen művelet Roadsterben? Jelenség hasonló.
Az autó előéletéről annyit derítettem ki, hogy több kisebb törése is volt. A hűtő javítva van, és azt gyanítom, hogy a javítás ellenére szivároghatott, ezért valószínűleg adtak neki hűtőtömítőt. Az meg ugye nem okos, és nem tudja, hogy a radiátorban nem kéne lerakódni. Már mostam csak a radiátort tiszta vízzel slaggal (jött ki a szutymák, letisztult), majd visszakötöttem a rendszerbe, a hűtőt bypass-oltam egy 32mm-es alucsővel, felöntöttem a rendszert mosó folyadékkal, és 3x járattam addig, amíg a hűtőventit be nem kapcsolta. Utána leeresztettem, vízzel átmosattam, kifolyattam, majd felfagyállóztam. Nos, jobb lett, de bal oldalra még mindig nem fűt rendesen, de oda is csak 10km után kezd. Mivel a radiátor csonkjai jobb oldalon vannak, azt sejtem, hogy a bal oldalában nem forog a víz, és ez a hiba oka.
Szóval csere radiátor van, csak egy kis bíztatás kellene...
Köszönöm Krisztián. Mi is erre a következtetés jutottunk, a belépő ág forró, az elmenő pedig nem. Már van másik radiátorom kompletten ami már ki van tisztítva szombaton csere. De azért köszi
Felesleges - fűtőradiátort kell cserélni, jó kis móka kb egy napos munka - de hidd el az a baj, már nem egyet cseréltünk. 75.000 Ft ért tudom vállalni alkatrésszel!
Sziasztok,fortwo műszerfalán sárga háromszög világit de a kocsin nem venni észre semmi hibát azon kívűl,hogy a klíma gázt elengedi.Lenne valami ötletetek?
Szépen eléri az üzemi hőfokot(3 pötty), és út közben nem változik. Haza jött a feleségem 20km-ről és lilára fagyott. Megpróbáljuk újra légteleníteni, ahogy az angol oldalon mutatják. Szeretném rendbe hozni és eladni, mert tegnap vettem vettem neki egy négyszemélyest.
bármi lehet, de a tizensok év alatt egy eltömődött fűtőradiátorral sem találkoztam. ebben az autóban nincs öntöttvas a rendszerben minden alumínium, nem képződik iszap ami eltömítené.
mondjuk az elmondásod szerinti "meleg" víz sem tudható hány fokos. mit mutat a kijelzőn? ha csak két pötty akkor ne is várd hogy fűtsön
ha leveszed a termosztáton az előremenő vékony csövet, akkor azon keresztül átmosható a fűtőradiátor
Szia! A rendszer zárt, nem kell folyadékot utántölteni. Nem lehet, hogy a radiátor van eltömődve? Tavasszal már így vettem, hogy sz.r a fűtés. Légtelenítettük számtalanszor, a termosztátnál, ez elejét emelve a csápon. Írj légyszíves valami trükköt🙏🙏
Nincs fűtés a kocsiban. A fűtőradiátor csöve langyos. A kiegyenlítő tartályban a víz megfordul, forró a folyadék szint rendben. Termosztát, szívattyú cserélve. Létezik, hogy a radiátor kuka v. hengerfejes? 2003 600 benzin klimás. Thx
Sziasztok milyen típusú termosztátot vegyek a 450 cdi-be? kb 2 hónapja vettem bele wahlert sajnos ahol a két félből összesütötték szivárog. Még ha valaki tudná a termosztátra menő három vízcső bilincs méretét azt megköszönném, mivel kiváltanám a gyári bilincset.
Az h valamit fog e a mágnes vagy sem az mástól függ mind a molekuláris szerkezettől és annak kötésesitől. Az oké van mágneshető és nem mágnesezhető anyag. De a legtöbb rozsdamantes anyag nem azert rozsdamentes mert nincsen benne vas. Hanem az ötvözetektől és annak molekoláris szerekezetétől. Az ötvöző anyag akadályozza meg h a vas oxidálhasson mert egy vagy eleve nem engedi h a oxigén a vasmolekulákhoz érjen vagy ha hozzá is fér lesz egy oxid réteg amitől már nem tud tovább oxidálodni. Röviden ennyi. De a googlébe beirja h rozsdamentes anyagok összetétele ott szépen le is van irva miért van h lehet mágnessel fogni vagy sem. Egyébként nem vagyok én ebben profi de elég sokat kellett azt a nyomorult szén vas állapot ábrát tanulni és annak ötvözeteit.
Hmmm... úgy látom, hogy te vágod a témát! Elmondanád pár szóban, hogy milyen az a 'saválló' csavar? (és mire jó?) Mert nekem kb. csak annyit jelent, hogy nem marja szét az Alien vére. :-)
(amúgy a csavarboltos haverom mondta azt, hogy ha odaszippantja a mágnes, akkor nem saválló)
Motorgenerálozáskor a 0.7 literes motorhoz a peremes, rezezett, önzáró, hatlapfejű csavar ami a kipufogó leömlőt odafogja abból van van 9 db 1270ft + áfa per darabáron mérik :D
azért mert az eredeti egy speciális csavar rajt van az alátét nem levehetően és a feje nem csak hatlap hanem Torx inbusz kulcsnyílású, a bevonata alkalmas aluminiumba való felhasználáshoz ellentétben a sárga passziválással. a szakítószilárdságát nem néztem de a 10,9 vagy 9,9 csavarok nem szoktak passziválva lenni hanem kékítettek.
úgy hogy sanszos hogy amit a boltos haverod adott csak egy sima, bevonatos 8,8 M8 csavar peremes fejjel.
Azért azt ügye tudod h megnéztem mágnesel nem egy vizsgálat. Azért az anyagtudomány kicsit más mind megnessel megnézni h vas. mert vas és vas közöt ég és föld külömbség tud lenni. Azért a két csavar közel sem egyforma max annyiban h 8mm átmérő és talán 2.5cm hosszú. Aztán azon kivül semmiben nem egyezik. Sem a korozió védelemben sem pedig a menet kialakitásban és a fej kiképzés is más. Jó ezek ugymond elhanyagolható tényezők igazából. Még is miért hát mert az eredeti mercedes csavar és ki kell fizetned ezt a felárat. Kb ennyi a válasz.
Felmerült bennem egy kérdés: miért kerül a bal oldali csavar (plusz alátét) 900 Ft-ba??? A jobb oldalit a csavarboltos haverom adta: kb. 80-90 Ft. Mindkettő vas (megnéztük mágnessel).
Az lett a vége, hogy elment Szegeden egy autóbontóba és 1000 Ft-ért vett egy csatlakozót. :-) Az autószerelő haverja egy este beépítette és mostmár nem világít a check engine!
leírod hogy mit tapasztalsz? pl hidegen rángat a motor, vagy egyenletlenül jár, hibakód (motorhiba lámpa) kigyullad, vagy menetközben el is alszik? tudok segíteni 06703407295 a legfontosabb hogy a problémát írd körül, ne a kódókrol beszéljünk
Nővérem 2012-es évjáratú 1.0 MHD 71le-s 451 smartja dobott két hibakódot: P2802 ezt ki tudtam törölni, de azért kíváncsi lennék a véleményetekre miért lehetett, és volt (van) egy 20B11 hibakód, melyet járó motornál nem lehet törölni. Szerintetek? Valakinek ötlete, vagy tapasztalt már ilyen hibát?
söt meg pint is lehet cserélni benne. Igaz ahoz kell már egy két szerszám meg egy kis tudás h ne cseszd szét a házat de utána mind ha soha semmi nem történt volna.
Sziasztok! Ez itt a kisfiam 2004-es diesel Smartjának az intercooler levegő hőmérséklet jeladó csatlakozója (ha jól magyarázták). Sajnos leszakadt róla mindkét vezeték (Check Engine: ON). :-(
Tudna valaki egy olyat küldeni, amin van 10-20 cm vezeték?
Ebben igazad van csak az én módszeremmel megmarad a kapcsolható opció. Egyébként van egy másik módszer is ,hogy a hőmérő vezetéket lehúzod,akkor sem működik az ECO,csak iz olyan félmegoldás mint az átkötés.
A múltkori hátramenet problémában meg kell,hogy kövesselek,igazad volt.Lekaptam a váltót,kapott egy új kuplungot azóta hibátlan.
Az automata gombra mondj valami okosat,hogy állandóan automatán induljon.Eddig még senki sem nyilatkozott.
megfogod a kapcsolót kiveszed, az OFF állásban megméred melyik két vezeték sipol össze, és bele raksz egy hajcsatot. Állandóan kikapcsolva marad. Ehhez nem kell semmi más.
Ha esetleg valakit érdekel Smart 451 ECO gomb üzemmód megfordítása.Elkészíthető a kapcsolási rajz alapján minimális összegből.Én megcsináltam,szépen dolgozik.Beindításkor nem aktív az ECO mód,de a kapcsolóval tetszőlegesen lehet ki- be kapcsolni.Annak jó aki alapból nem akarja használni,és akkor nem kell beindítás után kikapcsolni:
Próbálkozok,már kamerával is nézegettem de eddig semmi.Azért még nem adom fel.Ha nem lesz meg akkor az órának csak egy pozitív kell gondolom,a fordulatszámjelet meg valahol csak le tudom venni a vezérlőről,ha meglesz ,hogy melyik láb.
Nem dobban! Pár hete ki lett cserélve az összes gyertya + főtengely jeladó, mint kiderült az szívatott bennünket és ezek után kezdte ezt! Nem szépen simán indul álló helyzetből mint eddig, hanem rántással....bár azóta egy kicsit gyorsabban is vált fel-le....
Kiemeltem az óracsoportot,ennek ellenére sem találom a csatlakozót,pedig a rádió helyén is fel tudok nyúlni az óracsoport széléig,de nem találom.Van még valami ötleted?
Sziasztok, világításkapcsoló probléma megoldódott viszont pár hete csúnyán, nagy rántással indul a smart. (2002-es 0.6 benzin) Vajon most milyen hiba következik?
Jaj hopp a rádiot nem kell kivenni mert a burkolat alatt van a rádió csavarja igy azt eleve csak akkor lehet kivenni ha lenne a burkolat. De majd ugy is kijavitják ha rosszúl mondtam.
Hát úgy, hogy 1000-1500-on áll a mutató leállított motornál. Ha jár a motor, akkor meg ennyivel többet mutat. Nyilván valami mechanikai hiba lehet, elcsúszkál a mutató a tengelyen vagy valami hasonló.
Az enyémben van. Néha ~ezerrel többet mutat (leállított motornál is), néha kevesebbet, máskor meg jó. De rendesen vált, legalábbis sebesség és hang alapján.
BTW, tud valaki olyan szervizt vagy szerelőt BP vagy Vác környékén, aki ért a smarthoz és meg is csinálja amit kell?
Új vagyok köztetek, de remélem itt tud vaki segíteni.
Szóval a gondom. :
Van egy (kettő) Smart 450 es-em. 2000 évjárat 0.6 benzin 40 kw. Nekik az első rugózása laprugós szerkezetű. A laprugó ugye 1 darabból van. A kasznihoz felfogatásnál mindkét oldalon található alul és felül egy egy "U" profilu gumi.
NA ÉN AZOKAT A GUMIKAT SZERETNÉM KICSERÉLNI CSAK. A Fédert nem.
Próbáltam kèpet is feltölteni, de valamiért nem sikerül. az úriembernek megkaphatnám az elérhetőségét? Aki foglakozik a SAM javítással. Köszönöm még egyszer a segítséget!
Köszi a segítséget! Megvan a hiba! Beázott ahogy mondtátok is! azt még nem találtam meg, hogy hol ázik be. :( de fura mert a Bizti tábla alatt egyáltalán nem vizes a padló! Viszont felette van valami cső formájú dolog, lehet h ott kapott vizet.
meg kellene keresni hol ázik be, sanszos hogy újra kell ragasztani a szélvédőt. ha a jobboldalon vizes attól semmi sem megy tönkre mivel ott csak az akku van, bal oldalon viszont a SAM modulra tud rácsorogni.
billentsd le a SAM modult (biztitáblát) és a hátulján lévő csatlakozásokat csatold ki, fújd be kontakt sprével- ha ettől nincs változás akkor csere, esetleg javítás. mindkettőben tud segíteni Ördög Zoli
Szevasztok! Esetleg történt már valakivel hasonló?!? Fortwo 450 benzin 60le 2004
nem működik az indeksz az autón, sem ballra sem jobbra.
az elakadásjelző használatakor meg az autó nyitása zárásakor meg működik. A másik próbléma meg ha bekapcsolom a fűtést , el indul az anlaktörlő elöl. a klima kapcsolón van 2 db led (nem tudom h mire szolgál) de a klímát is csak akkor tudom bekapcsolni , ha a hátsó ablakfűtés be van kapcsolva..
Szóval van egy kis gubanc az elektronikával. Az jobb tapososzőnyeg alatt vízet találtam, (olvastam
már h beázós fajta a kicsike. Gondolom ebből adódhat a probléma.
De nem látok elöl sehol beázást a műszerfal alatt. Köszi mindenkinek a segítséget előre is!!
elkopik a kuplungtárcsa egy picit, ami azt jelenti hogy még tisztán látod a porcsatornát de a kopás mértékét is látod, ezekben a szerkezetekben nincs automatika ami utántállítana, emiatt a rugótányér feljebb kerül és a kuplungmotornak nagyobb ellenállása lesz mikor kinyomkodja. a 60.000 nyivlán sehol sem látod, de ha szerelőket kérdezed akkor kb ezt fogod kapni válaszul. A motor meg időzítésre van prgramozva pl 40 ms alatt kell venni a sebességet, ha ez nem történik meg akor marad a 0, de fogadok ha előbb 1be teszed aztán hirtelen R-be mindig jó!
Szerinted mi az ami tönkremehet benne ami szabad szemmel nem látható ? Elég sok kuplungot láttam már 30 év alatt,jót és rosszat is,de talán egy sem volt amiről nem lehetett megmondani,hogy jó-e vagy nem.Ezért volnék rá kíváncsi,és miért csak a hátramenet és miért kell melegedni egy percet neki ? Természetesen minden tanácsot szívesen veszek csak azért az okát is szeretném tudni. Ez a 60.000 ezres csereperiódust egyetlen szakirodalomban sem láttam még leírva.
Nemrég volt a kuplung is lebontva a főtengely szimering miatt. A tárcsa is gyári értéken van szinte kopás sincs rajta,a szerkezet is hibátlan,meg akkor miért csak a hátramenetnél van gond és mi köze ahhoz hogy egy perc melegedés után szépen kapcsol ? Ezt Te is tudod,hogy a kuplungja ezeknek már nem olyan mint a 450-nek.
Ja és még annyi adalék,hogy amikor nem kapcsolja a hátramenetet és ennek ellenére hátramenetben van a kar akkor villog az "N",nem tudom,hogy ez segít-e valamit ?
Váltóolaj volt cserélve,kuplung adaptációt már többször megcsináltam.A fékpedál kapcsoló jó ötletnek tűnhet,de akkor az egyes miért nem hagy ki sohasem? Elvileg a kontaktokat is átnéztem,de azért az ördög nem alszik.Ja igen,és a hibatárban sohasincs semmi hiba
Smart 451.1.0.2008.Hidegindítás után tízből nyolcszor nem kapcsol a hátramenet.Az egyest mindig csont nélkül kapcsolja.Ha előre megyek vele 100-200 métert,vagy várok egy kicsit,hogy melegedjen a motor akkor utánna hibátlanul vált.Amikor hátramenetbe teszem nem mutat "R"-t,viszont a tolatólámpa kapcsol és a kamera.Mi lehet a nyűgje?
A kuplungmotort azt cseréltem semmi sem változott.
2011-es dízel smart fortwo hoz keresnék a műszerfal közepére gyári fordulatszámmérőt és órát.Tud benne valaki segíteni hol találok hozzá vagy van esetleg valakinek ?
kompresszió méréshez ki kell csatlakozni minden trafó vezérlését mert még akkor is beugrik a motor ha a felső gyertyasort kiveszed, az alsók elgyújtják
600 as smartal kinlódok. 3.henger gyujtás hibát olvastam ki amit orvosoltam trafóval+6 gyertya+6gyujtókábel de még mindíg visszaesik a motorhiba meg nem is megyen minden henger mert erőtlen.
Valakinek tapasztalat hasonló tünet esetleg?
Injektorokat is kiszedtem kitakarítottam átcseréltem de akkor is a 3. henger hibázik.
Sziasztok! Új vagyok még itt. Smart roadster vízpumpa kicserélhető a motor kivétele nélkül? Mivel nem a vezérműszíj hajtja egyszerű lenne a cseréje, de hely nincs elég?