Jó messziről vett kép és egy valós ausztrál vasúti cég: Fortescue Metals Grop Perthből. Combos vasércvonatokat cipelnek a szárazföld és a tengeri kikötő között.
Eddig rejtve olvasgattam a fórumot, sok érdekes információt begyűjtve. Egy dolog nem teljesen tiszta nekem, leírom, hátha valaki tud benne segíteni. Kitérők és átszelések témakörében olvasgatok mostanában, a kérdésem is ezen témából merült fel .
Tudomásom szerint átszelési kitérőkben két egyszerű keresztezés és két kettős keresztezés van. Egy egyszerű keresztezéshez két darab vezetősín szükséges.
De a kettős kereszteződéseknél mi a helyzet? Egy kettős keresztezéshez szintén két darab vezetősín kell? Tehát átszelési kitérőkben összesen a két db kettős keresztezéshez kell négy darab vezetősín? Válaszotokat előre is köszönöm! Laci
Nem ez fog dönteni a vonal megszüntetésében, vagy megtartásában. ha valami rejtélyes ok miatt valamit meg kell szüntetni, akkor is megszüntetik, ha fürtökben lógnak a vonaton az emberek. Ha meg csak egy vasutas jár vele naponta, akkor megmarad, mint szociális foglalkoztató.
Nézi-e valami statisztika szerintetek hogy honnan hova veszek e-vonatjegyet?
Pl: Nyugdíjas rokonom gyakran utazik Bp-ről Szolnokra. Itt ugye kell gyorsjegy.
Namost ha nem Szolnokig hanem Szentesig vagy Tiszakécskéig veszem a nyugger-jegyet az árban ugyanaz, ám a statisztikában +1 főt jelent a szárnyvonal használóknak.
Végeznek valami kimutatást ez alapján vagy hagyjam a fenébe vegyem szolnokig?
Egyébként nem is olyan sok. Egy ideje csak R65-öst szereznek be, viszont ennek több változata van, és ha így haladnak az "extraméretűsített" változatokkal, lassan egy folytonos hidat képeznek az R65 és az R75 szabvány között. Vegyük akkor az átlagos folyómétertömeget 66 kilónak, ezzel nem tévedünk sokat. 14.359 km jön ki, remélem nem tévesztettem el a nullákat. Tehát 7.180 km vágány. Ámde: - a területi vasutak szintén vásárolnak, és az nincs benne a központilag beszerzett kontingensben, - az új vasútépítésekhez felhasznált anyagokat nem feltétlenül az RZsD finanszírozza, hanem pl. területfejlesztés és hasonló címeken beszáll az államkassza és/vagy a régiók, vagy - legújabban - magáncégek, és ilyenkor a sínbeszerzés is külön tételként viselkedik, nem része az éves központi kontingensnek, (- és persze mindez csak a közcélú hálózatra vonatkozik, a sajátcélúak sínanyagát a tulaj fedezi, és attól veszi, akitől jólesik.)
Nem tudom, erről miért maradt le, a többin, amit láttam, volt város is.
Egyébként nem értek vele egyet, hogy a vasútfejlesztési pénzeket ilyesmire szórjuk ki pálya és jármű helyett, ez a véleményem most kizárólag az épületre vonatkozik.
Utolsó beidézett hozzászólásom ahol a vasút menti hálózatok többféle lehetőségeit - valamint a publikus szolgáltatókra épített kapcsolatok hibáit - is kiveséztük. Nyitottam egy topicot ahol egy a gumikereseknél megjelent mai jelentésben megdöbbentő adatot fedeztem fel. Lehet ez a vasútnál nagyobb százalék is lehet?
Egy kis carszkojeszelói: idei sínbiznisz (rzd.ru alapján)
Az RZsD (mint infraszolgáltató) 2016-ban összesen 947,7 ezer tonna sínt szerzett be: a Jevraz Holding 677,8 ezer tonnát, a MeCsel 269,9 ezer tonnát szállított. Elég nagy hányadot tett ki a 100 méter hosszúra hengerelt, ún. differenciál-edzésű sínek mennyisége, a maga 404,6 ezer tonnájával (Jevraz: 148,6 ezer tonna, MeCsel: 256 ezer tonna). Ez a felületi edzési eljárás - amikor a hűtés sűrített levegővel történik, egymástól eltérő hűtési ütemmel a sín talpánál és gerincénél, illetve a fejnél, utóbbit polimerekbe vagy sűrített levegővel átjárt, ún. pszeudo-forrásban lévő víz fölé lógatva - jól bevált a nagysebességű és nagyterhelésű vonalakon. Főleg az extrém hidegek elviselésében jeleskedik az ilyesfajta módon kezelt anyag. A többi sín gyárilag 25 méteres, és a hagyományos felületi edzési eljárást kapta (ekkor nincs különbség a felület egyes részeinek a hűtési ütemében).
Majd a következő városnál be lehet dobni az emberarcúsító vonásokat. Például fogjuk ezt a megoldást és elfordítjuk 90 fokkal, mert mostanság a felvételi épülettel kombinált gyalogosfelüljáró a menő és a praktikus. Azután megnöveljük a négy-ötszörösére. A vágányokat két szintben vezetjük hozzá, egy-egy vágány egy-egy ablakon halad be az épület belsejébe és jut ki belőle a túloldalon. Az emberarcúság megőrzése érdekében persze nem árt némi zöldséget ültetni köré, vigyázva az arányok megtartására (cézium 137-tel kezelt díszcserjék formájában - de nagyon ügyeljünk arra, hogy a kezelés előtt a levéltetveket távolítsuk el, máskülönben medvényi méretű, vérszomjas ragadozók hadát küldjük az utasközönségre).
Miért reklámoz ez az épület kiskanalakat? Amúgy egyszer szeretnék a kínaiaktól egy emberarcú középületet látni, de lehet, hogy erre gyárilag képtelenek....
Befejezték a Sanghaj - Kunming vasútvonalat. A nagyjából kelet-nyugati irányú vonal hossza 2.252 kilométer, a végigmenő járatok 11 óra alatt teszik meg a távot.