Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434591

Kigyulladt egy mozdony a pakodi vasútállomásnál Zala megyében.

 

kopaszsop Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434590

mértékegység? miket meg nem tud az ember...

hány mértékegységnyi van akkor egy csoportban?

Előzmény: DJ. Bakter (434486)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.30 0 1 434589

Jó messziről vett kép és egy valós ausztrál vasúti cég: Fortescue Metals Grop Perthből. Combos vasércvonatokat cipelnek a szárazföld és a tengeri kikötő között.

Előzmény: gabor144 (434588)
gabor144 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434588

"Csak úgy:"

 

Grafikus menetrendi ábra az Index vezércikkében! :)

 

(Rákattintva a cikkre már nem jön elő az a kép, és a cikk is egész másféle grafikonokról szól. Nyilván "a kép illusztráció")

 

baba111 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434587

Sziasztok!

Miért tesznek néhol plusz síneket a talpfákra, mint a mellékelt videókban is?

 

https://www.youtube.com/watch?v=jisqqrYSGrA&feature=youtu.be&t=144

 

2:24-től, ha nem ott indulna el a videó.

 

zjakabfi Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434586

Nem hiszem, hogy a Szentesi vonalat bárki meg akarná szüntetni.

 

 

Előzmény: -Smiley- (434581)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.30 -2 0 434585

Ez tényleg telitalálat, mert vagy megfagyunk vagy megsülünk érzésem volt mindig. De gondolom nem én voltam az egyedüli:


http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/12/30/a_nap_parbeszede_eddig_a_vasutrol_erkezett/

Divrotcé Creative Commons License 2016.12.30 0 1 434584

Ez így elég nagy baj.

 

Akkor ezért nem újult még meg a MÁV-START személykocsi állománya.

Előzmény: lineagialla (434583)
lineagialla Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434583

Nem feltétlen kell gyorsvonati sorsjegy, sem a 100a-n, sem a 120a-n keresztül.

 

Kutya nem nézi...

 

 

Előzmény: -Smiley- (434579)
Klacee94 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 434582

Sziasztok!

 

Eddig rejtve olvasgattam a fórumot, sok érdekes információt begyűjtve.  Egy dolog nem teljesen tiszta nekem, leírom, hátha valaki tud benne segíteni.    Kitérők és átszelések témakörében olvasgatok mostanában, a kérdésem is ezen témából merült fel . 

  Tudomásom szerint átszelési kitérőkben két egyszerű keresztezés és két kettős keresztezés van. Egy egyszerű keresztezéshez két darab vezetősín szükséges. 

De a kettős kereszteződéseknél mi a helyzet?  Egy kettős keresztezéshez szintén két darab vezetősín kell?  Tehát átszelési kitérőkben összesen a két db kettős keresztezéshez kell négy darab vezetősín?   Válaszotokat előre is köszönöm! Laci

-Smiley- Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434581

hát oly mindegy hogy Szolnokot vagy Szentest írok be :D

Előzmény: felucca_02 (434580)
felucca_02 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434580

Nem ez fog dönteni a vonal megszüntetésében, vagy megtartásában. ha valami rejtélyes ok miatt valamit meg kell szüntetni, akkor is megszüntetik, ha fürtökben lógnak a vonaton az emberek. Ha meg csak egy vasutas jár vele naponta, akkor megmarad, mint szociális foglalkoztató.

Vegyél addig, ameddig kényelmesebb:)

Előzmény: -Smiley- (434579)
-Smiley- Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434579

Nézi-e valami statisztika szerintetek hogy honnan hova veszek e-vonatjegyet?

 

Pl: Nyugdíjas rokonom gyakran utazik Bp-ről Szolnokra. Itt ugye kell gyorsjegy.  

Namost ha nem Szolnokig hanem Szentesig vagy Tiszakécskéig veszem a nyugger-jegyet az árban ugyanaz, ám a statisztikában +1 főt jelent a szárnyvonal használóknak.  

 

Végeznek valami kimutatást ez alapján vagy hagyjam a fenébe vegyem szolnokig? 

hmsoft Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434578

Ez folyókm -ben mennyi is?

 

Egyébként nem is olyan sok. Egy ideje csak R65-öst szereznek be, viszont ennek több változata van, és ha így haladnak az "extraméretűsített" változatokkal, lassan egy folytonos hidat képeznek az R65 és az R75 szabvány között. Vegyük akkor az átlagos folyómétertömeget 66 kilónak, ezzel nem tévedünk sokat. 14.359 km jön ki, remélem nem tévesztettem el a nullákat. Tehát 7.180 km vágány. Ámde:
- a területi vasutak szintén vásárolnak, és az nincs benne a központilag beszerzett kontingensben,
- az új vasútépítésekhez felhasznált anyagokat nem feltétlenül az RZsD finanszírozza, hanem pl. területfejlesztés és hasonló címeken beszáll az államkassza és/vagy a régiók, vagy - legújabban - magáncégek, és ilyenkor a sínbeszerzés is külön tételként viselkedik, nem része az éves központi kontingensnek,
(- és persze mindez csak a közcélú hálózatra vonatkozik, a sajátcélúak sínanyagát a tulaj fedezi, és attól veszi, akitől jólesik.)

hm

Előzmény: Zolas (434573)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.12.29 0 1 434577

Alkalmi szintbeli kereszteződés

 

felucca_02 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434576

Hát jobb is, mint a tortaalakú kínai.

Nem tudom, erről miért maradt le, a többin, amit láttam, volt város is.

Egyébként nem értek vele egyet, hogy a vasútfejlesztési pénzeket ilyesmire szórjuk ki pálya és jármű helyett, ez a véleményem most kizárólag az épületre vonatkozik.

Előzmény: Lovrin (434570)
JCSABA Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434575

"Építeni szeretünk"

Előzmény: Lovrin (434570)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434574

Tisztelt Fórumozók,

Utolsó beidézett hozzászólásom ahol a vasút menti hálózatok többféle lehetőségeit - valamint a publikus szolgáltatókra épített kapcsolatok hibáit - is kiveséztük. Nyitottam egy topicot ahol egy a gumikereseknél megjelent mai jelentésben megdöbbentő adatot fedeztem fel. Lehet ez a vasútnál nagyobb százalék is lehet?

További részletek itt:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142233574&t=9234047

Előzmény: oldmumus_v.2 (434452)
Zolas Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434573
Ez folyókm -ben mennyi is? :)
Előzmény: hmsoft (434571)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.29 0 0 434572

Miért reklámoz ez az épület kiskanalakat?

 

Ez már formabontó Kínában. Gondold el, micsoda merészség, a pálcikák földjén! :)

 

Amúgy egyszer szeretnék a kínaiaktól egy emberarcú középületet látni, de lehet, hogy erre gyárilag képtelenek...

 

Dehogy képtelenek! Csak a falusi művházak, meg tanácsházák nem annyira népszerűek az interneten.

Milliós városokban meg nem lehet bódékból a vasútállomás. ;)

Előzmény: felucca_02 (434568)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.28 0 1 434571

Egy kis carszkojeszelói: idei sínbiznisz (rzd.ru alapján)

Az RZsD (mint infraszolgáltató) 2016-ban összesen 947,7 ezer tonna sínt szerzett be: a Jevraz Holding 677,8 ezer tonnát, a MeCsel 269,9 ezer tonnát szállított. Elég nagy hányadot tett ki a 100 méter hosszúra hengerelt, ún. differenciál-edzésű sínek mennyisége, a maga 404,6 ezer tonnájával (Jevraz: 148,6 ezer tonna, MeCsel: 256 ezer tonna). Ez a felületi edzési eljárás - amikor a hűtés sűrített levegővel történik, egymástól eltérő hűtési ütemmel a sín talpánál és gerincénél, illetve a fejnél, utóbbit polimerekbe vagy sűrített levegővel átjárt, ún. pszeudo-forrásban lévő víz fölé lógatva - jól bevált a nagysebességű és nagyterhelésű vonalakon. Főleg az extrém hidegek elviselésében jeleskedik az ilyesfajta módon kezelt anyag. A többi sín gyárilag 25 méteres, és a hagyományos felületi edzési eljárást kapta (ekkor nincs különbség a felület egyes részeinek a hűtési ütemében).

hm

Lovrin Creative Commons License 2016.12.28 0 2 434570

Még szerencse hogy mi sokkal jobbak vagyunk.

A tökfölösleges túlméretezett debreceni IMCS két üres, szürke betonfalat mutat majd a város felé.

 

 

(A város bizonyára véletlenül maradt le a látványtervről.)

 

innen:

http://www.dehir.hu/debrecen/a-debreceni-fopalyaudvar-egy-fejlett-europai-nagyvaros-szimboluma-lesz/2015/11/12/

Előzmény: felucca_02 (434568)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.28 0 1 434569

Majd a következő városnál be lehet dobni az emberarcúsító vonásokat. Például fogjuk ezt a megoldást és elfordítjuk 90 fokkal, mert mostanság a felvételi épülettel kombinált gyalogosfelüljáró a menő és a praktikus. Azután megnöveljük a négy-ötszörösére. A vágányokat két szintben vezetjük hozzá, egy-egy vágány egy-egy ablakon halad be az épület belsejébe és jut ki belőle a túloldalon. Az emberarcúság megőrzése érdekében persze nem árt némi zöldséget ültetni köré, vigyázva az arányok megtartására (cézium 137-tel kezelt díszcserjék formájában - de nagyon ügyeljünk arra, hogy a kezelés előtt a levéltetveket távolítsuk el, máskülönben medvényi méretű, vérszomjas ragadozók hadát küldjük az utasközönségre).

hm

Előzmény: felucca_02 (434568)
felucca_02 Creative Commons License 2016.12.28 -2 0 434568

Miért reklámoz ez az épület kiskanalakat? Amúgy egyszer szeretnék a kínaiaktól egy emberarcú középületet látni, de lehet, hogy erre gyárilag képtelenek....

Előzmény: attus germanicus (434565)
v_peti Creative Commons License 2016.12.28 0 0 434567

Olvastam, csak korábban én így tudtam a dolgot. Most már tudom, hogy nem így van ez.

Előzmény: hmsoft (434566)
hmsoft Creative Commons License 2016.12.28 0 0 434566

Nem az ilyen kis utakra gondoltam, mert én a megyén kívüli utakról tudtam, hogy kell hozzá valamilyen papír.

Kérlek, olvasd el mégegyszer a 434541 hsz. apróbetűs részét. Az utazás távolságától nem függött a papír szükségessége vagy szükségtelensége.

hm

Előzmény: v_peti (434562)
attus germanicus Creative Commons License 2016.12.28 0 0 434565

Befejezték a Sanghaj - Kunming vasútvonalat. A nagyjából kelet-nyugati irányú vonal hossza 2.252 kilométer, a végigmenő járatok 11 óra alatt teszik meg a távot. 

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.28 0 3 434564

Aki belép a japán maffiába, annak levágják az egyik kisujját.

 

OFF

 

Miért pont ezt tudnád jól...

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yubitsume?wprov=sfla1

Előzmény: v_peti (434555)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 434563

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1018190711626122&type=1

 

Ide feltöltöttem néhány Class66 képet.

v_peti Creative Commons License 2016.12.27 0 0 434562

Nem az ilyen kis utakra gondoltam, mert én a megyén kívüli utakról tudtam, hogy kell hozzá valamilyen papír.

Előzmény: hmsoft (434561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!