Bizony bizony Valentino télleg hallgasd meg alaposabban. Ha valakire nem áll az agyatlan tekerés akkor Steve Vai-ra télleg nem. Egy dolog a technika és ezzel tisztában is van az ürge és épp ezért mindennél többre becsüli ha valakinek saját egyénisége van (még ha nem is technikai zseni az illető).
Nem tom melyik lemezét hallottad de szerintem két egyforma nincs közöttük. Elég nagy kisérletező kedvvel van megáldva a bácsi. :)
nem nagyon vagyok otthon a sulyosabb rogzenekben, de nem tulzas Malmsteen-t jo gitarosnak tartani? Amit hallottam tole, az a tomeny tekeres, agy nelkul... Telleg, ez nem kotozkodes, de mi a jo M.-ben?
Most yártam a guitar.com-on és megnéztem a 100-as listát
hehehehe hahahaha höhöhöhö
szóval pl Prince yobb gitáros mint mondjuk Joe Satriani
vagy mongyuk Curt Cobain yobb mint teszem azt Kirk Hammet
ha akartok yót röhögni ne haggyátok ki ezt a listát
én azóta fetrengek :))))))))
Hál'istennek annyi kitünô gitáros van, megannyi
sítussal.....Én nem rangsor szerint írom le ôket
(nem is lehetne),csupán kedvenceimet említem :
Ed Van Halen/ Van Halen /
Brian May /Queen , Brian May Band/
Joe Satriani
Steve Vai
John McLaughlin
John Petrucci/Dream Theater,LTE/
Nuno Bettencourt/Ex-Extreme ?/
Paul Gilbert/ Mr BIG /
Alex Lifeson/ Rush /
Y.J.Malmsteen
Köszöni szépen, megvan.
Itt-ott játszik, stúdiózik, meg nyomul a saját zenekazával (Warning).
Írja a nótákat. Egyre jobbakat. Nagyon jókat. Készül a hómpédzse, ha kész lesz szólok. Ott lesz egy két "meglepetés"...
>Az F-Effekt nem veletlenul a Blue Effect utodzenekara.
Yes
>Ok kokemeny progressziv jazz-rockot jatszottak a 70-es evek elejen,
>kb. ugy, ahogy itthon a Syrius. Hladek mintha ott is ugykodott volna.
Igen, bár az M-Efekt inkább a Yes és Pink Floyd Felé hajlik. Van 3 M-Efekt cd-m, meg egy Blue Effekt. Nem gyengék....
A Svitanie album szerintem erősen felveszi a versenyt némelyik Yes-szel.
Szerintem a mai jazz is van olyan jó, mint az 50 évvel ezelőtti. Igazából nem is értem, mit értetek azon, hogy "elszáll az agya". Talán azt , amikor valaki virgázik, mint állat? Mert azt a rockban meg a bluesban is szoktak. Pl. Pat Metheny-nek is elszáll az agya? Vagy csak él azzal a lehetőséggel , hogy a jazzben azt játszik, amit akar, a közönség majd ugye eldönti... és el is döntötte, fogynak a lemezei...
Szóval mi az , hogy elszáll az agya, és a jazz ma miért elméleti? Biztos vannak ilyenek is, de erre én azt mondanám, hogy nem játszik jól, vagy jár a keze, de nincs benne "lélek" és nem veszem meg a lemezét egyszerűen. De általánositani az hiba lenne.
Tegnap este elruccantam az oldmenz-be, ahová Boom Boom volt meghirdetve. Ehelyett HBB volt, azt nem vártam meg. Nade akkor Tátrai hogy volt két helyen egyszerre?
Mohai most lett a KFT tagja, tavaly. Hivatalosan nem is KFT a zenekar neve, hanem a régi kifejtését használják, tehát Korlátolt Felelősségű Társaság.
A jazz-blues összevetéssel nem tudok teljesen egyetérteni. A modern jazz-re igaz, de a tradicionális jazz az nagyon emberi és nagyon fogyasztható. Talán egy hónapja lehetett, valamelyik magyar TV-n láttam egy Duke Ellington felvételt. Na, az nagyon kellemes jazz volt, nagyszerű egyéni teljesítményekkel (zongora, nagybőgő, dob felállás volt). Egyébként pedig a zenészen múlik, hogy mennyire száll el az agya, még ha jazz-et is játszik.
Hali!
2000.január 19-én este Tátrai-Babos-nak meghírdetett gitárpájbaj volt a Benczúr utcai jazzklubban... Aztán Babos visszamondta, helyette a Boom-Boom-os Mohai Tamás lépett fel.(bagojj! Nem is tudtam, hogy Mohai a KFT-ben is játszott...vagy ez nem az a KFT?) De így egy olyan est volt, amelyre érdemes volt elmenni, annak ellenére, hogy Tibusz meglehetősen visszafogottan gitározott (Gyakorlatilag csak kísérte Mohait, miközben a falat támasztotta, s csak néhány szolo-t ejtett meg), amely lehet, hogy a blues, és jazz műfajok közötti különbségből adódott (persze az is közrejátszhatott, hogy T.T csak haveri alapon játszott a különben fellépő jazz zenekarnak), bár szerintem a Tibusznak ez nem akadály, igaz a fal sem volt olyan magas, mert a jazz-zenekar, amelynek a nevét nem értettem, de nem is figyeltem rá annyira elég feelinges jazz-t játszott szemben sok más mai jazz zenekarral, akiknél a zeneelméleti tudás annyira előtérbe került, hogy teljesen háttérbe szorítja a tényleges zenei tartalmat, pedig a jazz indulásakor még egészen hallgatható zene volt...
Az előadás v.mivel kevesebb, mint két óra volt egy közbeiktatott szünettel, és telt házzal...
Sz'al minezzel a tájékoztatáson kívül csak annyit akartam mondani, hogy szerintem a blues és jazz között az az alapvető különbség, hogy a blues az érzelmekre, a jazz az elméletre épül... mindkét műfajban az a király, hogy ha félrenyúlnak, attól még nagyon jól hangzik, sőt lehet hogy még jobban...
Jumu!
Az F-Effekt nem veletlenul a Blue Effect utodzenekara. Ok kokemeny progressziv jazz-rockot jatszottak a 70-es evek elejen, kb. ugy, ahogy itthon a Syrius. Hladek mintha ott is ugykodott volna.
Meg ket jo gitaros:
- Joni Mitchell. Mondjuk o ugy, hogy hang+gitar <+ Pastorius basszusjateka>. Semmi virga, semmi technikazas. Egyszeruen csak olyan hangok jonnek ki a gitarbol, amilyenek nincsenek, senki mas nem tud igy, es nem is fog soha. Mintha csak veletlenul erne hozza a gitarhoz, ami veletlenul igy szollal meg. (Ha valakit erdekel, nezze meg a http://members.aol.com/pookie1954/Index.htm oldalt. Olyan hangolasokat fog talalni, hogy leesik tole az alla. pl. FFCGAC hogy ezt hol tanulta?)
- Hajnoczy Csaba (Kontroll, Kampec Dolores, Kis Erzsi Zene)
+ egy ajanlas: Tsuyama Atsushi. Rola semmit sem tudok, nem is kerulne be meg a szazba sem, de erdemes meghallgatni, a http://index.hu/mp3/mp3/trottel_rec/-rol le lehet tolteni
Én ugyan nem értek a gitározáshoz, viszont szívesen leírom, hogy engem kiknek a játéka fogott meg. (Így legalább tanulmányozható a laikusra gyakorolt hatás :-).
Jimmy Page, mindenképpen az első helyen
Ritchie Blackmore
Martin Lancelot Barré, nagyon sokszínű a játéka
Robert Fripp; tőle kevesebbet hallgattam, de nagyon tetszett
John Petrucci, még viszonylag új élmény, de szeretem hallgatni
Mark Knopfler, bár a Dire Straits-t annyira nem szeretem
Cziránku Sándor, a hangzás miatt
Závodi János, az ő játéka szerintem ezer közül felismerhető
Karácsony János, (ő mint szerző is) nagyon érdekes harmóniákat ír és játszik
Ez csak kilenc, de hirtelen nem jutott több eszembe. Pedig sokszor tetszik egyesek játéka, viszont az ilyen kérdésekre egyértelműen „Jimmy Page” válasszal szoktam felelni, őt viszont nem írom le tízszer...
"Lukács Péter - Emlékeztrek a 96-os ki-mit-tud?-ra?"
Hu, jo hogy mondod... Az a srac mit muvelt ott... Es sajat szamot adott elo, ha jol emlekszem. Mi van vele mostansag?
Én is elmondanám a kedvenceimet... nem 10 10 lesz.
Külföld:
*John Petrucci (Dream Theater)
David Gilmour (Pink Floyd)
Stewe Morse (Stewe Morse Band, Deep Purple)
Steve Vai
Mike Oldfield
Mark Knopfler (Dire Straits)
Radim Hladik (M-Efekt - Cseszlovákia)
*Trevorn Rabin (Yes)
Stewe Howe (Yes)
The Edge (U2)
Brian May (Queen)
Ritchie Blackmore(Ex-Deep Purple)
Úgy érzem, Ők tettek le valami újat a "gitározás oltárára", illetve stílust teremtettek.
Ez a csillaggal megjelölt zenészekre nem feltétlenül igaz, viszont ők nagyon jól ötvözték (szerintem) a többiek által kitalált dolgokat, bár én elég szűk látókörű vagyok zenetörténeti tekintetban.
Magyarok:
Alapi István (Edda) - mellesleg nem szeretem az eddát.
Szekeres Tamás - őt sem igazán...
Lukács Péter - Emlékeztrek a 96-os ki-mit-tud?-ra?
Babos Gyula
Tátrai Tibor - Nagyon jó stílusa van, bár a zenekarokat, amiben játszik nem kedvelem.
Az enyem kb. igy nez ki:
Jimmy Page
Mick Taylor
David Gilmour
Mark Knopfler (ot meg talan senki nem emlitette pedig az o jateka is nagyon egyedi)
Ritchie Blackmore
Keith Richards
Ry Cooder
es harom magyar:
Barta Tamas
Szorenyi Levente (nekem is nagyon bejon a stilusa...)
Szekeres Tamas
Azt hiszem, egyszerűbb, ha kettészedem a dolgot, és külön magyar-nem magyar listát állítok :)
Steve Howe (Yes, Asia, GTR)
Andy Summers (Police, meg más is volt ott)
Martin Barre (Jethro Tull)
George Harrison (na, ezt nem írom ide)
Dominique Miller (Sting gitárosa már egy jó ideje)
John Petrucci (Dream Theater, Liquid Tension Experiment)
Trevor Rabin (egykoron Yes)
Dave Gilmour (Pink Floyd, Run Devil Run)
Lindsay Buckingham (Fleetwood Mac)
Tony Iommi (Black Sabbath)
Szörényi Levente (Illés, Fonográf)
Laár András (ex-KFT)
Mohai Tamás (ex-Faxni, KFT, Boom Boom)
Móricz Mihály (Fonográf, NO coMMent)
Anti Tamás (ex-Bojtorján, NO coMMent)
Szabó Gábor
Tátrai Tibor (játszott ő már mindenhol)
Szűcs Antal Gábor (szintúgy)
László Attila (mostanában Charlie)
Babos Gyula
kiru: Scieranski a neve a lengyel basszer-istennek, azt hiszem a c betűnek van egy farka, ettől eléggé cs-sen ejtik. Fura nyelv ez a lengyel, de a manus nagyon tud :)
Szal visszaterve a pengetesi bajaimhoz. :)
Eddig ugy jatszottam hogy mutato-huvelykujj vege koze befogva a pengeto, pengeto sikja szinte a hurral egyenlo, es ujbol-csuklobol ami belefer. Aztan jott egy ismeros, aki kijavitott, hogy a pengetot csusztassam le szinte a huvelykujjj hajlataig, a szog 45 vagy azontul a hurral, es ugy minnel inkabb ujjbol rezegtetni vagy mi. :)
Nos mindez az utcan tortent egy szazforintossal a kezben, ezert kerdem hogy biztos jol ertettem-e, mert ugyan nem rossz de amit a regivel tudtam az most itt nem jon oly konnyen. :) Meg ra is kerdeztem: Petrucci is igy penget. Aszongya: jah ... igy oktatjak a konzervatoriumban. Mondom joh. :)
Nos hat itt tartok.
Az en listam amugy, ha szabad ilyet:
Petrucci
PacodeLucia
Van Halen
Glenn Tipton
Brian May
a Maiden paros
Nehany kedvenc arcom:
- Nem rockgitáros ugyan (bár az egyik lemezén játszotta a Stairway to Heaven-t), de szerintem az egyik legtechnikasabb gitaros: Stanley Jordan.
Foleg az elso lemezei nagyon jok, amin két kézzel jatszott egyszerre harom-negy szolamban (pl. Beatles: Elanor Rugby). Ezt az egy szamot minden gitarosnak erdemes meghallgatnia. A sajat szamai es az ujabb lemezei (legalabbis amit ebbol ismerek) dogunalmasak.
- Ismeri valaki Eliot Sharp-ot? Mint zene teljesen ertelmetlen, de ahogy Latabar hangokat tudott utannozni, Sharp ugy tud gitarral hangokat kicsikarni (pl. az extremitas kedveert: kecske mekegese) de nem samplerrel.
- Ket virtuoz: a belga cigany gitaros Birelli Lagrenne (Pastorius utolso lemezen o volt a sztarvendeg - vagy forditva P. volt L. vendege) es az egykori keletnemet!!! Helmut "Joe" Sachse.
A trabant osszeszerelo kinezeto Sachse jateka Jordan szintjen egyedi: a hangzas teljesen fako (hala a hazi buheralasu NDK pickupnak), viszont keves ember jatszik ekkora elannal. Nem tudom, hogy el-e meg zenesz-e meg. Egy lemezet ismertem a meresz cimu "Solo"-t, es 89-ben volt Bp-en.
- a mar elitett Mohai Tamas a Faxni lemezen
- Kristof Szchiransky (az irasmod nem biztos): lengyel basszusgitaros, de kegyetlen jo. Van egy trioja, amiben dob-gitar(a batyja)-bogo a felalas, de szoloban is szokott szerepelni. Itthon is gyakran volt.
- Szabo Sandor. O torokszentmiklosi illeto, akusztikus gitaron jatszik szoloban, de van egy egyuttese is a SzaMaBa. Magyarok kozott a kedvencem.
- Szabo Gabor. 56-os emigrans, aki vilaghiru lett, majd kesobb alkoholista. Santana inspiratora es olyanokkal jatszott egyutt mint Chicho Hamilton, Chick Corea stb.
- Regen nagyon szerettem Metheny-t de mara - a szememben - egysikuva valt a zeneje.
+1tipp: a Muszty-Dobai-fele gitartankonyv vegen felsorolnak jonehany kulonleges hangolast.
kiru
Ja igen, az előbbiből kimaradt, hogy ez nem pengetőtartás-technika, viszont gyorsaságot ad. Pengetőkhöz csak annyit, hogy szerintem a 1.5-2 mm vastag, minél kisebb pengető a legjobb, ha gyorsan akarsz játszani. SZVSZ.
úgy gyakorolsz (skálákat, arpeggiokat), hogy a pengetővel csak lefele pengetsz. Ez egy nagyon nehéz gyakorlat, igen nagy önfegyelmet igényel. Nagyon vigyázz, hogy a kezed az alkarod közepétől lefele egyáltalán ne érintse a gitárt. Lehetőleg olyan arpeggiokat és skálákat gyakorolj, amelyek átfogják mind a hat húrt.
Lassan kezdd, vigyázva, hogy a hangok között se hangszínbeli, se hosszbeli különbség ne legyen (metronómon 40-80-as tartomány). Minden skálát és arp. oda és vissza gyakorolj.
Ha ez megy folytonoan, akkor lehet emelni a sebességet. Ha eljutottál kb 160-ig, akkor tekerd vissza a metronómot 80-ra, és pengesd úgy, hogy most már minden lepengetés után felfele is pengetsz, így hirtelen egy kétszeres sebességnövekedést érsz el. Lehet itt is gyorsítani, vigyázva, hogy minden hang tisztán szóljon.
Szóval jó gyakorlást... Vigyázz, mert gusztustalanul unalmas :-)))
Jimi Hendrix
Bencsik Sandor
Bartha Tamas
Robert Johnson
Radics Bela
(a fentiek mind valahol a masodik hely kornyeken)
Joe Satriani
Eric Clapton
(es ok a harmadikok)
Jomagamat gondoltam meg megemliteni a negyedik helyen, de ez mar tenyleg tul szubjektivva tenne listamat... :o)
Valahogy akkor is durva az a helyezése. Na mindegy.
Steve Howe
Andy Summers
Martin Barre
George Harrison
Dominique Miller
John Petrucci (nálam is nagyon bejön amit művel)
Trevor Rabin
és akkor legyenek magyarok is:
Szörényi Levente
Laár András
Mohai Tamás
Ők azok tizen, akiknek a gitárjátékukat a legjobban csípem. Sorrendet nem tudok felállítani.
Keith Richards valoban nem egy gitarvirtuoz. Ritmusjateka viszont szerintem meg ma is nagyon egyedi es utanozhatatlan. Eleg csak meghallgatni nehany Stones tribute albumot, es nagyon erezheto a kulonbseg, pedig nem tul bonyolult szamokrol van szo... Szoval Keithben az a zsenialis ahogy jatszik, es nem az, amit. Pl. a Stones altal feldolgozott dalok is egeszen mashogy szolnak, mint az erdetik.
Erdekelne viszont, hogy kinek hogy nezne ki a top 10-es listaja. Nem is a helyezesek miatt, hanem hogy nektek ki az a 10 gitaros, akikre azt mondjatok hogy na ez az...
hali ..
remélem nem csak nekem tűnt fel, hogy innét eddig kimaradt két név.
Bencsik Samu
Radics Béla ...
Lehet, hogy csak elfelejtődött .. de akkor ez nagyon nagy hiba volt. Két ilyen tudású klasszis nem tudom, hogy volt-e, van-e rajtuk kívül kis országunkban. Aki hallotta bármelyiküket játszani, akár koncerten, akár felvételről, nem hiszem, hogy nem maradt meg benne semmi ..
Bencsik Samu, amit ez az ember bírt a gitárjával művelni az nekem még mindig tökéletesen hihetetlen. Aki még nem hallotta őt játszani, annak javaslom a 95-ben kiadott "A zöld, a bíbor és a fekete" c. P.Box albumot. Ezen rajta van minden amit tudni illik.
És ott volt Radics Béla. Gitártudása neki is hihetetlen volt, szinte mindent meg tudott csinálni, amit elképzelt, sajnos őt sem hallhattam élőben a színpadon, de felvételről rengeteget hallgatom, és még mindig hallok újat a játékában.
"Játszd el a dalt ami sose szólt
vedd fel a fehér gitárt
Játszd el a régi húrokon
Az utolsó utazást"
...P.Box : A zöld, a bíbor és a fekete.
... bocs a hosszú szövegért, de ez volt a minimum ...