Nagy igazság van ebben is amit irtál,de én nagyobb gondnak látom hogy ha 2 órás ütem lenne akkor 4 óránként közlekedne IC vonat Sopronból illetve Szombathelyröl! Ezért is kérdeztem a topictársat hogy képzelné el ezt a dolgot,lehetséges hogy ismét "stokkozással"?Na az lenne még egy szép dolog!
Az új menetrendben az IC-k összeállítását mutató MÁV-os tacepao szerint lesznek hosszabb IC-k is, nemcsak 3 kocsisak. Ahogy elnézem, megmaradnak a MÁV-os IC-kocsik, GYSEV-esből meg többet vette, mint amennyi IC-kocsijuk volt.
Ezt szajkózzák mindenütt, hogy az ütemes közlekedésben eloszlanak az utasok! Hát nagyon nem oszlanak el!
Pedig ez igaz, ha nem is teljes mértékben. De inkább azt mondanám, hogy az új utazási lehetőség előbb-utóbb új utasokat is bevonz. Mint ezt látni már a budapesti elővárosban. Olyan vonatokon van olyan irányokban egyre több utas, ami a te szemléleteddel soha nem valósult volna meg!
Különbül lehtett utazgatni 10-20 évvel ezelőtt, mint most!
Ez nettó marhaság!
Viszont az ift-ből ha kigyomlálok jó néhány vonatot, a felszabaduló eszközökkel lehet erősíteni reggel, meg délután.
Nem lehet, mert nincs felszabaduló eszköz (mivel csúcsidőben nem vehetsz ki vonatot), értsd már meg!
Az se normális, hogy Győrből beér a Délibe a dupla Flirt, és 8-10 perc után megy erre, mag arra tovább. Még a mv.-k is futásban kell, hogy vez. állást cseréljenek, és akkor hol a szerelvény átnézés, szippantás, stb, Aztán a lezárt wc miatt, meg menjen az utas állomáson wc-re, mondja a menetirányító. Itt tartani 2016-ban szégyen.
Ez nem érv, már ne is haragudj! Ezek a gondok jellemzően azért lépnek fel, mert vagy nincs elvégezve a technológiában meghatározott kezelés, vagy nem megfelelő módon. De nehogy már erre hivatkozzunk, mint ellenérvre 2016-ban. Ezek mind megoldható problémák, de nem akarásnak ez az eredménye..
Győr-Bp. között az IC-k óránként mennek 3 kocsival...reggel, délután tömegnyomor, míg mehetnének 2 óránként, 6 kocsival (ahogy eddig volt), és mindenki elférne.
Úhh, azért ez kemény. Mennyivel is jelent nagyobb kapacitást a 2 óránkénti 6 kocsi, az óránkénti 3-nál? Arról nem beszélve, hogy a ritkább követés nem épp utasvonzó. Azt meg elvileg semmi nem tiltja, hogy óránkénti közlekedés esetén növeld a kapacitást.
Elővárosban napközben 5-10 utassal fut a FLIRT Martonvásárra,
Le vagy maradva pár évvel. Ez már egyáltalán nem igaz (hála a kiszámítható menetrendnek), és kimondottan alacsony kihasználtság már csak 1-2 délelőtti vonaton van. Azok kihúzása viszont nem hogy nyereséget nem hozna, hanem kimondottan kárt okozna.
Az Ajánlattól függően biztosítani kell a motorvonat teljes körű szinkron üzemét a MÁV-START ál-tal már üzemben tartott 415001...123 pályaszámú járművekkel.E bekezdés tekintetében egy darab jelen feltétfüzet alapján szállított motorvonatnak kettő 415 sor. motorvonattal kell tudnia szinkron-ban közlekednie, amely szerint a szállított motorvonatból a 415 sor. motorvonat minden távvezérelhető funkciójának működtethetőnek kell lennie, illetve a 415 sor. motorvonatból a szállí-tott motorvonatminden távvezérelhető funkciójának működtethetőnek kell lennie, beleértve az utastájékoztatást is minkét esetben.
580 ülőhelynek kell fixnek lennie, nézve az SBB 6 részesét, ez nem tűnik kivitelezhetetlennek. Illetve a maximális 165 méteres hosszot figyelembe véve 6 részesnél hosszabb nemigen lehet.
Tényleg 10 utas van a 948-on Győrig?? Mert két évvel ezelőtt /kb/ Móváron volt volt 6-7 leszálló és megszüntették azzal, h csak Győrig van utas. Nem gond, ott van a Kálmán Imre. Most viszont kérdezem: 949 reggel milyen kihasználtsággal megy Győrtől??
"Elvitték a halbikat Békéscsabára", szerinted erröl Szombathelyen hogy vélekedtek? Elárulom a legszalonképesebb mondat az volt hogy hála isten, a további véleményeket nem irhatom le mert akkor kitiltanának innen,egyébként semmi köze ennek a Keleti-Győr-Celldömölk(Szombathely) gyorsok megszüntetésének.
Az állomáson főzés (Martonvásár az átépítés előtt) megvolt, sőt motorvonaton is főztek, arra már nem emlékszem, hogy Dezső vagy Flirt volt, netalántán Okoska.
Nem lehet, hogy ez az eset valamilyen előkészület a Gerilla Grill legújabb akciójához? Teszem azt: defibrillátorral simogatott, vágánytengelyben rotyogtatott szívpörkölt, űrszelvénybe érő snidlinggel gazdagon megszórva.
Mondjuk a sötétkék szövet jobb lesz, a csíkosokon is jobban mutat, mint a szürke. Gondolom, hogy ugyanúgy koszolódik, de legalább nem látszódik. Ilyen kis dolgoknak is örülni kell :)
Bár a filmet nem láttam, azt azért hozzátenném, hogy valakinek csak akkor veheted el gyógyszeres vagy elektromos terápiával a légzését/keringését, ha jelen van egy újraélesztésben jártas team (minden eszköz, gyógyszer, tudás és gyakorlat rendelkezésre áll az emeltszintű újraélesztéshez). Ezek nélkül ilyen hatású terápiát nem kezdhetsz el; csak annyit csinálhatsz, amennyit egy laikus is megtehetne. Fentiek alapján ilyetén kísérletezni egy defibrillátorral erősen felelőtlen húzás lenne.
Kösz szépem a szakszerű magyarázatot. A filmben, amiben ezzel kísérleteztek az orvostanhallgatók, hogy rövid időre kiüttették magukat a klinikai halál állapotába, abban gondolom nem ilyen készülék volt, mert azt a kísérletet a műtőben végezték el.
Ezek úgynevezett külső félautomata defibrillátorok (AED-k). Amikor felhelyezed, akkor ő ritmusanalízist végez, és az érzékelt jelet a benne tárolt mintákkal összehasonlítja (_nyúlván ezt eléggé pontosan végzi). Két eset lehetséges: vagy van ritmuszavar, vagy nincs. Ha van ritmuszavar, akkor megint két lehetőség van: ez a ritmuszavar vagy sokkolandó ritmuszavar, vagy nem sokkolandó ritmuszavar (pl. asystolia (röv. ASY), azaz szívmegállás, Vészhelyzet-fanoknak a vízszintes vonal az EKG-n, de ilyen nem sokkolandó ritmuszavar pl. a PEA is, azaz a pulzus nélküli elektromos aktivitás és még sok más is). - aki ebből diplomázik (mentőtiszt vagy általános orvos), annak a 12 elvezetéses EKG-ből ezeket fel kell tudni ismerni, a többieknek nem, így nekem vagy neked sem.
Ha sokkolandó ritmuszavara van a betegnek (pl. kamrafibrilláció vagy pitvarfibrilláció), akkor a készülék azt fogja mondani, hogy "sokk leadása javasolt", és ebbe az irányba megy tovább a protokollja.
És ezen a ponton azt kell, hogy mondjam, hogy van egy kis részigazság abban, amit mondtál, mert ha a gombot megnyomod és leadja a készülék a sokkot (a legtöbb készülék 360 J energiát ad le ilyenkor bifázisos módban, azaz szinte négyszög jelű váltófeszt kapcsol a betegre), akkor az valóban megállítja egy pillanatra a szivet. Ha ez a szív egyébként egészséges, akkor - mivel autonóm vezérléssel rendelkezik, el fog kezdeni dobogni. Laikusoknak úgy szoktam magyarázni, hogy olyan, mint amikor egy tanteremben a gyerekek zsibonganak, a tanár akármit mond, elveszik a szava az éterben, nem lehet együtt dolgozni. Ekkor a tanár tapsol egy óriásit. Ettől a gyerekek egy pillanatra megállnak, odafigyelnek, és ekkor már el lehet kezdeni abban az ütemben dolgozni, ahogy a tanár mondja, mert mindenki a tanárra figyel.
Konklúzió: ha nincs ritmuszavar vagy van, de az nem sokkolandó, akkor nem fog a készülék sokkot leadni (sőt, feltölteni sem fogja magát a sokkhoz), ergó ezzel embert ölni csak annyira lehet, mint pl. egy konnektorral. -> azaz ha nagyon szeretnél ezzel embert ölni, akkor megvan rá a lehetőséged, de nehéz lesz a bíróságon kimagyarázni, hogy az véletlen volt...