......és a kívánságlistára tegyük még fel, hogy ne merülne fel semmiféle javítási költség, ne kellene szervizelni, ne kopna és ne használódna el semmi rajta (olaj, fékek, gumi, akku, stb), és minimum inflációkövető lenne az értéke. Ja és a levegővel is beérné üzemanyagként és karosszéria és egyéb elemek sérülés esetén öngyógyulóak lennének :)
Biztonsági szempontból fontos: Légzsákok, mások és saját hülyeségekből eredő sérülések enyhítésére. ABS, ESP főként a taknyos, síkos utakon jó szolgálatot tehet. fékrásegítő.
Vagyonvédelmi szempontból:
kényelmi szempontból alap tartozék:
Klíma, mélységben és magasságban állítható deréktámasz jó oldaltartással rendelkező magasságban is állítható ülésekkel, jó zene lehetőség, szervokormány, persze csak olyan, amivel érezni is lehet az úttal való kapcsolatot, tehát nem vmi puha sz@r, mint a legtöbb járgányban van. ledes világítás, tolatókamera. el. ablak
Ami okvetlen nem hiányzik, de nem bánom, ha van :
Keresztirányu figyelő tolatáshoz, auto hold, el. kézifék, automata váltó, ülésf/kormány fűtés, ráfutás megelőző , tempomat , automata világítás, nyomogombos indítás
Ami nélkül nagyon jól meglennék, sőt időnként idegesítő, ha van:
TPMS, automata ablaktörlő, sávkövető, éberség figyelő, holtérfigyelő, start/stop, ja és az anyósom, ha beül :)
Van az alap felszereltség a Trabihoz képest - ha már azt emlegettem.
Szervókormány, légkondi, ABS, központi zár, tolatóradar. Ezeket olyan alapnak gondoltam, hogy meg is feledkeztem róluk, hát még említeni.
Amikre gondoltam, azok azok, amik a kényelmet és VALÓBAN hasznos kiegészítők, de még nem csúsznak át a felesleges kategóriába.
Ha az általad konkrétan megnevezettekre visszatérek, akkor pl. a tempomat meggondolandó, de n em mint alap, azt mint választható felszerelés, nálam legalábbis ár függvényében. Boltba meg a gyerekért oviba járós autóhoz nem éri meg szerintem a felér, amit érte kérnek.
A kényelmes ülés... hát erre mit mondjak? Nyilván sámlin senki nem akar ülni, ezért evidencia ez.
Az A-oszlop kérdése gondolom a tervezőknél statikai számításokon alapul. Lehetne sokkal erősebb anyagból és akkor vékonyabb, de azt meg nem fizetnék meg.
Nekem is van speciális igényem, amit nem is tudnék megfizetni, de szeretnék, az az, ha korrózió álló anyagból lenne az egész bódé.
Egyébként mióta munkanapokon letekerek 5-600 km-t (és közben forgolódok szűk helyeken), a leginkább hasznos dolognak a szervokormányt, a nagyon jó (fűthető - főleg a mostani ködös-párás időkben) tükröket, a tempomatot, tolatókamerát és nagyon-nagyon jó szellőzőrendszert tartom (klíma, és sok-sok módon állítható hideg-meleg szellőzés) tartom.
Visszagurulás-gátló, kormány- és ülésfűtés, holttérfigyelő, sávtartó és egyéb úri huncutságok feleslegesek.
Ja! Ki ne felejtsem; a kiváló ergonómia és a jó ülés!!!
És ami kifejezetten SZAR és VESZÉLYES: a kibaszott széles, hatalmas tereket kitakaró "A" oszlopok!!!!
Az alabbi kommentekben felsoroltakon kivul meg a kormanyfutes nagyon kiraly dolog, illetve nealam nem aktulis, de meg hasonlot el tudnek kepzelni a valtokaron. Automatat nem fogdosunk, helyette ott a jol futott kormany. Meg meg az elektromos ajtot hianyolom, amikor pakolaskor tizedszerre nyitom-zarom szentsegelek rendesen. Siman megerne nekem kenyelemben a felarat, de keszletes autoban nem volt :(
(A sima dudára nem ugrálnak a gyalogosok elég gyorsan félre, amikor egymásba kapaszkodva mennek négyen az út közepén hazafelé, hogy közben kibeszéljék, milyen fess az új pap, pedig van járda mind a két oldalon.)
Nem-nem, ezüst 2013-as ötajtós. A könyvtár mögött soha nem állok, keveset közlekedek vele, inkább a téli időszakban meg esőben. A többi esetén motor meg robogó.
De-de ROV, Bajcsyba parkolok mindig. Hát akkor szépen vagyunk Kvárról, főleg hogy még KIA márkakereskedő sincs :D Mehet majd az eszmecsere személyesen is ha szükséges :)
Nem is kell a 60-as évekig visszamenni...az is nagy élmény volt ahogy az 1500-ös tolta ki a hátulját az enyhén kavicsos kereszteződésben közel 30éve, ott még nem csattogott semmilyen relé... max., ha a fater látta...:))
Az összes extra közül nekem pl. a távolság tartó tempomat, visszagurulás gátló, deréktámasz amik fontosak.
A start-stop hosszabb távon + költség növekedést fog eredményezni. A leg húzósabb a kettős tömegű lendkerék megadása a sok újra indítás miatt. Nézzen mindenki utána ennek valódiságára, és szerintem érdemes mindjárt ki kapcsolni indulás után.
Az el. kézifék nagyon kellemetlen helyzetet tud okozni. Mint elektrónikával kombinált működés, nagyobb a meghibásodási kockázat. Az a baj, hogy csak csomagokban lehet az extrákat rendelni, pedig milyen jó lenne csak a nekünk fontos dolgokat "pipázgatni".
Na, gyarapszik a Kaposvári Ceed állomány. Téged miről ismerünk fel? Csak nem egy ezüst (vagy grafit) SW? A könyvtár mögötti parkolóban álltam egy ilyen mellett szerdán...
A visszagurulás gátlót is kapcsolni kell? o,O Mik vannak.. A 2017-esben automatán megfogja, ha emelkedőn akarok indulni.
Az ütközés figyelőt a céges kocsiban (Vitara) én is utálom. Nincs rosszabb, mint mikor hajnal 3-kor a budakalászi Auchannál a felüljárón a közlekedési táblára elkezd visítani. Mondjuk kávé helyett megteszi :D Múltkor tapasztaltam, hogy bele is fékez, ha szerinte nem nyomod elég erősen mikor szerinte nekimegyünk az előttünk állónak. Tisztára mint egy anyós..
"Vigyázz, jobbról jönnek!!!"
"Kimész a sávbóóóóól!!!"
"Láttad azt az autót mikor előztél? Szerintem oda se figyelsz!!"
"NEkitolatsz!! NEKIFOGSZTOLATNI! NEM HALOD?!?!?!?!"
Még a tanuló vezetőknek sem jó, mert nem tanulnak meg vezetni :)
Ja, egyre több hülyeséget raknak bele. Minden indítás után 4 gomb megnyomásával kezdek, kikapcsolom a start/stop-ot , sávtartót, el.kéziféket és bekapcsolom a visszagurulás gátlót.
Még az első utam alkalmával hazafelé a pályán próbálgattam a vezetéstámogató cuccokat. A holttérfigyelő elég zavaró volt, mert kb 30 m-re volt már mögöttem a külső sávban az előzőtt jármű, amikor vissza akartam sorolni, de villogott a kontroll a tükörben és csipogott. A sávtartót próbáltam egy 120-130-as tempónál, egy kisebb ivű kanyar előtt elengedtem a kormány és amikor a sávválasztó vonalhoz ért egy bazi nagyot rántott a kormányon. Ha nem nyúlok bele a kormányba, akkor jobbról a leállósávtól kaptam volna a másik pofont. Egyenes úton, vagy nagyon enyhe ívű kanyarnál közeledve a vonalhoz, úgy talán jó egy figyelmeztetésre egy fáradtabb állapot esetén.
Értem, akkor azért van Neked. Az ADA csomagot én is nézegettem, de egyrészt sokallottam, másrészt az enyém raktári autó volt ADA csomag nélkül, így könnyen megoldódott a kérdés... :)
Egyébként az első spoiler nagyon becsapós, optikailag sokkal alacsonyabbnak látszik, mint valójában. Én még sehol nem akadtam fent vele...koppkopp.
Igen sokszor az az idegesítő, hogy most megint mi a fenének sípol, mi nem tetszik neki...
Tegnap néztem az Aszfalt Királyai című filmet, a 60-as években még azokban az autókban nem voltak ezek a csecsebecsék...Más szelek fújtak az autó építésben...
Üdv ! Én is hasonlóan gondolom,hogy persze haladni kell a korral ,meg tényleg van egy jó pár hasznos extra is a modern autókba ,de sajnos szinte azzal vonják el a figyelmét a közlekedőnek ,hogy minden sípol,villog ,beszél stb., ezzel nagyban befolyásolva a környezetére v egyéb szituációra koncentráló gk. vezetőt !:-)
Most béreltem egy ilyen autót amiben ilyen hülyeségek vannak, borzalmas. Aki tud vezetni, azt szerintem ezek halálra idegesítik. Teljesen kezdőknek T betűvel jó lehet.
Gold az enyém is, de kértem bele ADA csomagot. Igazából a deréktámasz miatt kértem. Talán még a keresztirányú forgalom figyelőt és a gyalogos ütközéselkerülő tartom hasznosnak a csomagból. Utóbbi jól jöhet egy elbambulás esetén. Igaz, hogy csak városi 50-55 km/h tempónál működik.
Ezt tartalmazza az ADA csomag:(Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás -autók és gyalogosok) BSD (Holttérfigyelő rendszer) RCTA (Hátsó keresztirányú forgalom felügyelet) Elektromos rögzítőfék hátsó lábtér fűtéssel Deréktámasz az első ülésekhez Csúsztatható középkonzol az első ülésekhez.
A holttér figyelő városban jó, de pályán elég zavaró tud lenni. Az el. kézifék jó, jó, de nagyon meglepődtem, amikor leejtőn próbáltam tolatni,(mert szorosan elém leparkolt egy autó) és nem oldott ki a fék. Ráadásul a visszagurulás gátló sem működik leejtőn tolatásnál.
Igen, hasznos lenne az első radar, de még az első spoilertől is parázok, nehogy egy járdaszegéllyel leamortizáljam. Ha mód van rá, akkor tolatva parkolok :)
Tényleg most nézem én is a fotókat, az a Mekitől kifelé jövet meg a másik a Tesco parkoló. Én nem vagyok kaposvári, csak hozzám tartozik a terület...:)