Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gepesz35 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 62794

Köszönöm a választ.És neked is ilyen van?Jó motorok ezek?

Előzmény: no_holy_shit (62792)
ha4nz Creative Commons License 2012.06.23 0 0 62793

Egyszerűsítsünk! Ki tudod kötni a riasztót, hogy ne kapjon tápfeszt? Pl biztitáblán szerintem neki külön van egy biztije. Ha riasztó nélkül próbálod akkor is ugyanez a tünet? Nekem ez inkább vezetékgyanúsnak tűnik a jobb ajtó és a vezérlőegység között, vagy a zárnál lévő dlgok kakáltak be. Hány vezeték meg az ajtóba? Gondolom 2 a motorra, de valahogyan érzékeli azt is hogy ténylegesen kinyitotta-e az ajtót? Pl végálláskapcsoló a mozgó gomb tengelyén, vagy hasonló? Ha semmi ilyen nincs akkor vagy a zárnál lévő érzékelő lehet a ludas, de akkor azt az ajtót sem nyitná, vagy inkább a vezérlő tojt be. Mármint az a csatornája ami a jobb oldali zárhoz van rendelve.

 

Esetleg próbálj meg egy másik kalis havertól kölcsönbe egy ilyet kérni. Olcsóbb mint a bontóban potyára megvenni. 

Előzmény: x25xe (62790)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.06.23 0 0 62792

lancos (fiat multijet) motor, ha meg euro4 akkor wastegate-s turboval. a fiatnal egytömegu lendkerekkel (szerintem opelnal is)

Előzmény: Gepesz35 (62791)
Gepesz35 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 62791

Üdv!Valaki tudna nekem abban segiteni,hogy opel corza D 1,3-75 lóerős diesel motral szerelt autó az láncos vagy szijjas motor,és mit érdemes tudni rólla?

x25xe Creative Commons License 2012.06.23 0 0 62790

Szó szerint szétszedni.Tudom hogy a háza össze van sajtolva,de én óvatosan körbevágtam és darabjaira szedtem és csak akkor volt hajlandó megmozdulni.

A jelenség az volt hogy beriasztottam a vezető felől és amikor kiakartam nyitni akkor az anyós oldal,a csomi, és a tanksapka is cseszett kinyilni.Ennek tetejébe hiába próbáltam az anyós oldal felől a kulcsal is, a centrál motor meg sem muzdúlt és nem tudtam a kulcsot a zárban elforgatni.Leszedtem nagy nehezen belűlről az ajtó kárpitot,lehúztam a centrálmotorról a sarut de még akkor sem tudtam megmozdítani.ezért kellett szétbarkácsolni.Kipróbáltam másik centrálmotort de ugyan ezt csinálta.Azért gondolom hogy a vezető oldali zárral lehet valami mert ha nem onnan zárok és nyitok akkor minden oké,persze ilyenkor csak centrálzár van és riasztó meg nincs.

Előzmény: ha4nz (62789)
ha4nz Creative Commons License 2012.06.23 0 0 62789

Mit jelent az hogy szét kell szedni a centrálmotort? Mennyire?

A riasztó pont ezért ordít mert nem nyílt ki a jobb oldal tehát ott még aktív a riasztó érzékelője.

 

Csak a vezető oldali zárnál lehet élesíteni a riasztót, de mindkét oldali ajtónak a zár helyzetérzékelője be van kötve a figyelőkörébe az eszköznek.

 

Ha a centrálmotor szorul és nem tud kinyitni akkor ott inkább gépészeti szorulás van, ezért mivel megnő a motor árama nem kísérletezik vele a riasztó hanem zárt állapotában úgyhagyja. Ugyanez lessz a jelenség a téli befagyásoknál is.

 

De az első kérdésemre kérlek adj egy kimerítő és pontos választ, utána tudok tovább segíteni.

Előzmény: x25xe (62788)
x25xe Creative Commons License 2012.06.22 0 0 62788

Helló!Van eg v6-os Calibrám és az a nyűgje hogy ha a vezető oldal felől zárom be akkor bezár a centrálzár és bekapcsol a riasztó(gyári risztó,nem utólagosan beleszerelt)Viszont ha kiakarom nyitni a vezető oldal felől akkor csak a vezető felöli ajtó nyílik ki,sőt az anyós oldali be is ragad(úgy hogy szét kell szedni a centrálmotort hogy újra működjön)És persze üvölt a riasztó ha kinyitom az ajtót.

Ezzel szemben ha az anyós oldal felől zárok és nyitok(ilyenkor ugye nem kapcsol be a riasztó)akkor semmi probléma.Mi lehet ennek az oka?Rossz a riasztó?Megpróbáltam kivillogtatni,de nem sikerült.

Ha valakinek van akármi ötlete légyszi iríatok ,köszi

BmwMisi Creative Commons License 2012.06.20 0 0 62787

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék egy motorikus problémával kapcsolatosn.Az  autó egy 91-es Vectra C20XE motoros.A hibajelenség: melegen az autó elkezd rángatni erőtlen lesz majd 5-10másodperc múlva leáll dadogva.Ezután nehezen indul de ekkor is csak nagy gázzal.Hidegen könnyen indul.Az  egyik ilyen leállás után kiszedtük a gyertyákat az összes egyformán kormos volt. Azt tudjuk hogy hengerfejes mert 1000km-en kb:1liter víz elfogy és a kipufogón gyenge fehér füst távozik(így a nagy melegben csak alig látszik a fehér füst)de egyenlőre ebben még nem vagyunk biztosak hogy emiatt állna le. Ha valakinek lenne valami tippje vagy egy hozzáértő itt pesten aki ki tudná deríteni a hibát az kérem segítsen.

Köszönöm. 

AteszX16SZR Creative Commons License 2012.06.20 0 0 62786

Szia!

 

Akkor nálad kizárásos alapon  nem volt tetőkorlát. :-) Na majd még filózok rajta, hogy bontsam-e a hátsó rögzítést vagy sem. Talán enged annyit, hogy nem kell.

 

Üdv:A 

Előzmény: peklit (62784)
nicksok Creative Commons License 2012.06.20 0 0 62785

Sziasztok!

 

Astra H 1.6-os gépkocsim van. Kb. másfél éve előjött egy hiba. Gyorsításnál rángatott. Akkor kicserélték a gyújtótrafót és a gyertyákat. Most ismét előjött a hiba, azonban nem világít a cheklámpa, és nem tudtak kiolvasni semmit. Voltam vele a Norautonál, ott csak széttárták a kezüket. Elvittem egy maszekhoz, aki Opel szervízben dolgozik. Ő azt mondta, hogy AGR szelep nem lehet, esetleg az AGR csatorna, amit ki kellene tisztítani. 98 ezer km van az autóban. Tegnap mentem vele 600 km-t, pörgettem rendesen(ezt ajánlották). Valamivel jobb a helyzet, de azért ma is produkálta a rángatást.

 

Remélem nem írtam sok hülyeséget:) Van valakinek ötlete?

peklit Creative Commons License 2012.06.20 0 0 62784

Heló !

 

Én csak a lemez felszedésre koncenráltam de bevallom csak 5 ajtós Astrán és késöbb Meriván csináltam a tömeges őszi levél hullás utáni tisztitás miatt.

 

Üdv.T.

Előzmény: AteszX16SZR (62771)
peklit Creative Commons License 2012.06.20 0 0 62783

 Heló ! 

 

Az optima név egy felszereltségi szintre utal mely csak a lengyel classic II változatnál létezett valószinüleg árképzés vagy egyéb ok miatt hozták létre.

 

Az egyéb ok pl.elfogyott raktárról a kazettás fejegység emiatt rádiósmagnó nélkül hozták forgalomba,miközben volt benne klima el.ablak x 2 és szinezett üveg füthető tükör és központi zár stb.

 

Üdv.:Tamás

Előzmény: Gepesz35 (62782)
Gepesz35 Creative Commons License 2012.06.20 0 0 62782

opel astra G 1.4 optima mit jelent benne az optima?

no_holy_shit Creative Commons License 2012.06.19 0 0 62781

 

Corsa C-be szeretnek tempomatot(nyomogombokkal). Tud vki abban segiteni, hogy milyen ellenallasokat kapcsolnak a tempomatkar nyomogombjai?

 

http://www.pocki.at/corsac/tempomat_eingebaut

 

elore is koszonom

AteszX16SZR Creative Commons License 2012.06.19 0 0 62780

"eddig mindig azt hittem, hogy csak a tetőkorlát rögzítőcsavarjainál ázik be."

Nálam is dettó. A tetőkárpit cserélye nem olyan bonyolult. Régebben én egy ötajtósban cseréltem. Nem vagyok szerelő, csak szépen végig mentem a tető alatti rögzítési-felfogatási pontokon, műanyag borításokon és a kárpit lejött. Szerencsére tudtam szerezni hibátlan állapotú kárpitot bontóból, az ment vissza és szép lett. A mostani Caravan viszont gyári tetőablakos, így a kárpit leszedése nekem kizárt. Mondjuk csak azért kellene leszednem, mert úgy csak kényelmesebben lehet keresni és megelőzni a későbbi hasonló problémákat.

Az FBS tömítőn kívül szerintem még jó választás lehet a GUMIÁM-G csőszerelőipari menettömítő paszta. A régi tömítést kiszedését én sem fogom forszírozni, mert nem biztos, hogy sikerülne a fényezés sérülése nélkül.

Előzmény: Phnx (62776)
AteszX16SZR Creative Commons License 2012.06.19 0 0 62779

Én annó magam fabrikáltam tömítést a korlát csavarjai alá csaptelep szelepének a gumi tömítés felhasználásával. A furatok környékét zsírtalanítottam, majd egy ragasztó-tömítő pasztát kentem fel (márkát sajnos nem tudok, mert egy barátomtól kaptam, csak arra emlékszem, hogy fekete színe volt :-) ) arra raktam a méretre alakított gumi tömítést, majd belűlről a korlát csavarjaira ráhúztam egy locsolócsőből kivágot darabot, alá raktam színtén tömítő pasztát, majd jöhetett a talpas anya. Nekem annó egy hasonló gondokkal küzdő kollégám tanácsolta ezt a megoldást, és két éve amióta megcsináltam, ott már nem jön be a víz.

Előzmény: Phnx (62778)
Phnx Creative Commons License 2012.06.19 0 0 62778

"Ott fáradt el a gimi tömítés, amit cseréltem, majd belűlről is raktam az anyacsavarok alá tömítést"

 

Huh, nem egyszerű beszerezni ilyen kicsi gumitömítést a csavarokhoz (legalábbis Pécsett)... 4 vagy 5 helyen jártam, mire az egyik csavarboltban kaptam olyat, ami majdnem jó (kicsit kell szélesíteni a lyukat és akkor jó lesz). Ez az alátét viszont szerintem nagyon jó lesz, az egyik felén kis alu lemezke van, így nem nyomja szét a gumit a csavar, amikor ráhúzom majd. Te hol és milyen tömítést szereztél be? Szóval, mit raktál a csavar alá?

 

Előzmény: AteszX16SZR (62769)
Gepesz35 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 62777

Utánna inditok és rendesen beindul˛/vagy nem de harmadikra már rendesen müködik.

Előzmény: vwopel (62773)
Phnx Creative Commons License 2012.06.19 0 0 62776

Én most már szinte biztos vagyok benne, hogy ezeken a repedéseken jön be a víz. Ja és nekem is csak nagyobb esőnél. Ez amolyan hajszálrepedés. De végig ki van repedezve ez a tömítőpaszta, ami már kőkeményre szilárdult, egyszóval végig be kell kenni valami rugalmas tömítőanyaggal. Nekem a helyi kis barkácsüzletben a fickó az FBS-t ajánlotta (akváriumragasztó). Nyilván az lenne a legjobb, ha kikaparná az ember végig az eredeti pasztát, de nagyon kényelmetlen hozzáférni és nagy meló lenne... így én simán csak húzok FBS-sel egy csíkot az eredeti pasztára, reméljük így is szigetel annyira, hogy nem ázik majd be.

 

Szóval, belül a tetőnél ott rozsdás, ahol a repedések vannak, tehát biztos jön be ott (is) a víz. Kár, hogy nem előbb vettem a fáradtságot, hogy szétszedjem, mert a tetőkárpitunk már teljesen szétázott, nagyon ronda, legjobb lenne cserélni, csak hát hogyan... most megpróbálom valahogy vissza rakni, aztán majd kiderül. Mindenesetre nagyon remélem, hogy végre pontot tehetek a beázás kérdésre, mert már évek óta mindig csak szenvedek vele, eddig mindig azt hittem, hogy csak a tetőkorlát rögzítőcsavarjainál ázik be.

 

És akkor még két kép, amin jól látszik, hogy milen hosszú és durva repedések vannak:

 

 

Előzmény: AteszX16SZR (62775)
AteszX16SZR Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62775

Szerintem nekem is hasonló gondom lehet. Egyébként érdekes módon csak igazán nagy esőnél ázok be. A napokban megpróbálom lebontani a tetőről a csatorna takaró profilt. Hasonlóra számítok, mint amit Te is fotóztál. Köszi a képet, meg az infót!

 

Előzmény: Phnx (62774)
Phnx Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62774

Hát én azt hiszem, hogy megtaláltam a beázás forrását. Lebontottam ma mindent, és ez tárult elém:

 

 

 

Ennél a szigetelés repedésnél befolyhat a víz? Próbáltam szivacsból kinyomkodni oda jó alaposan vizet, és mintha belül jött volt. És ott végig rozsdás egy kicsit az illesztésnél. Szóval ez az eredetileg gondolom puha, rugalmas paszta idővel (20 éves a verda :>) elöregedett, kikeményedett és szétrepedezett.

 

Megoldás az lesz, hogy nyomok végig FBS-t. Meg én is rakok a csavarok alá, meg felülről is új tömítőgyűrűt.

 

Én szerintem neked is itt folyhat még be víz, mert egyébként én már egyszer cseréltem tömítést a csavaroknál, de utána is folyt a víz ugyanúgy. Ezt a tömítés repedést viszont csak most tártam fel. Ilyen repedés több helyen is van és a másik oldalon is.

 

 

Előzmény: AteszX16SZR (62769)
vwopel Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62773

folytasd

Előzmény: Gepesz35 (62772)
Gepesz35 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62772

Üdv!Szerintetek mi lehet az 1.2 opel astra G autóval mikor reggel inditok beindul egy pár másodpercig ingadozik az alapjárat utánna leál,pár napja csinálja.

AteszX16SZR Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62771

Szia!

 

Köszi a választ! Még egy kérdés, Te mikor leszedted az illesztéstakaró lemezt felemelted a korlát hátsó "lábát", mert úgy látom, hogy beér alá, akkor viszont nem lehet felfeszíteni?

Előzmény: peklit (62770)
peklit Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62770

Heló !

 

Pattintható müanyag elemek tartják a tető illesztéstakaró  lemezt én a konyhából hoztam ki egy lapos un.teflon keverő fakanalat és azzal alányúlva pattogtattam kb 15-20 cm-ként végig háturol indulva felváltva a külső és belső oldalaknál végig menve.

 

Üdv.: Tamás

Előzmény: AteszX16SZR (62769)
AteszX16SZR Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62769

Szia!

 

Nekem is pont ez volt a problémám, csak a bal oldalon. Én a bal hátsó ablak, illetve a hátsó ajtó fölötti műanyag borításokat szedtem le, majd utána a tetőkárpit annyira "elhajtható" volt, hogy simán tudtam bontani a tetőkorlát csavarjait. Ott fáradt el a gimi tömítés, amit cseréltem, majd belűlről is raktam az anyacsavarok alá tömítést és azóta ott nem ázik be. Viszont továbbra is jön be a víz nagy eső után, csak éppen most a bal hátsó ülés mögött a csomagtér rolón látom a nyomait. A tetőcsatornát rendszeresen pucolom és most már csak arra tudok gondolni, hogy a csatornában futó lemez illesztéseknél lehet a bibi.  Ahhoz viszont bontani kell a csatornát fedó takarósínt is, de lövésem sincs hogyan van rögzítve, és törni meg nem szeretnék. Vagy az elkerülhetetlen? Valakinek tapasztalata? 

Előzmény: Phnx (62766)
Phnx Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62768

Kösz, akkor szétbontom teljesen. Jó móka lesz... de hát muszáj kideríteni és orvosolni, mert tényleg nagyon beázik. A tető kárpitot már cserélni is kéne, annyira szétjött.

Előzmény: vwopel (62767)
vwopel Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62767

Napellenzők, kapaszkodók, ajtógumigéderek tartják. Lemeztoldásoknál is beázhat. Kárpit le, slagolás, belül figyelés.

Előzmény: Phnx (62766)
Phnx Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62766

Sziasztok!

 

Van egy nagy-nagy gondom, ami már megőrjít: beázik az  F-Astra kombim, fentről, a tető tájékáról.

 

Egy ideig úgy tűnt, hogy a tetőantenna szigetelése ment szét, azt megoldottam, de utána is ugyanúgy beázik.

 

A sok-sok "leázás" következtében a belső tetőborítás már teljesen lejött, majdhogynem a fejünkre esik.

 

Így tehát úgy döntöttem, hogy leszedem a belső borítást és átnézem az egész tetőt, hogy hol ázhat be és megpróbálom visszarakni rendesen a borítást.

 

Szerintem nagy esély van arra, hogy a tető csomagtartó sínjének rögzítőcsavarjainál ázik be, szerintem ott ment szét a tömítés. Ahhoz viszont, hogy letudjam szedni, eleve le kell szedni a belső borítást, vagy legalábbis megbontani.

 

Ebben szeretném kérni a segítségeteket: csinált már valaki ilyet? Tud valaki írni egy rövid, "step-by-step" leírást a menetéről?

 

Egyébként a beázás mindig úgy vehető észre, hogy a csomagtartó rolóján áll a víz eső után, meg érezhető tapintásra is a tetőtextilnél, hogy totál vizes.

 

Ha nem a tetősin csavarjainál folyik be a víz, akkor hol tud még? Egyik karosszériás ismerősöm azt mondta, hogy lehet, hogy a leghátsó oldalsó üvegeknél is befolyhat. De akkor hogyan tud a víz legfelülről csöpögni? Onnan szokott egyébként folyni a víz, ahol van a csomagtartóban felül a műanyag borítás legteteje kétoldalt, annál a kis peremnél. Itt van egy fotó, nem az én autóm, netről vadásztam le gyors, de bejelöltem, hogy honnan csöpög, nagy esőnél folyik a víz:

 

 

 

 

Nagyon nagyon megköszönök minden segítséget, tanácsöt, ötletet, mert az autót szeretném megóvni, hogy ne ázzon be tovább. Tavaly tavasszal lett teljesen kilakatolva, minden rozsda, lyuk, rugótányér javítva lett, ill. új lett készítve, egyszóval elég sokat ráköltöttünk. Csak ez a tetőbeázás még mindig kísért...

 

Kösz!

p.i.m.p. Creative Commons License 2012.06.18 0 0 62765

Köszi mindenkinek, megoldódott a mágnestekercs-probléma. 17 volt az ára, ismerős szaki csinálta, aki a kedvezményét is mindig lepasszolja nekem. Ráadásul megoldotta valahogy úgy, hogy még tölteni sem kellett a rendszert.

Előzmény: no_holy_shit (62757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!