Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2018.07.24 0 0 13997

13989 h.sz. képén is látni, hogy a UP gőzös mögött mindenféle álcaháló nélkül ott a legújabb büszkeségük...:-)) 

Előzmény: manhattani (13996)
manhattani Creative Commons License 2018.07.23 0 0 13996

Egy kis dízel oldala és a mozdonyszerkesztési szelvény határa között van hely, míg egy ilyen, 4700 Le-s mozdonyé mellett valószínűleg nincs.

Előzmény: CB&Q kedvelö (13995)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.22 0 0 13995

manhattani  2018.07.13    0 0 13970

>a Dieselt a vonat végébe ... hozzákapcsolták,

 

Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.

 

Előzmény: manhattani (13994)
manhattani Creative Commons License 2018.07.22 0 0 13994

Azt nehéz is lenne álcázni, azok a mozdonyok jól kijönnek a mozdonyszerkesztési űrszelvény széléig, nem férne rá az álca :-) Nomeg a hangja...

 

Előzmény: CB&Q kedvelö (13989)
manhattani Creative Commons License 2018.07.22 0 0 13993

Ezt egyes vasutasok megoldanák "okosba'", lelövik a szarvast, aztán a vágányra teszik és egy kicsit nekimennek a mozdonnyal.

 

Az USÁ-ban egyes rendezőkön golfkocsival közlekednek a hosszú tehervonatok mellett.

 

Rádiótávvezérlés: Svédországban láttam ilyet. A paker beállt a kocsi végéhez, magára hívta a mozdonyt és összeakasztotta őket. MÁVosok mondták, hogy nálunk nem lehetne ilyen, mert a mozdonyvezető a kocsmából kezelné a távvezérlőt a rádót hallgatva.

 

A világ legnagyobb teherpályaudvarán, Bailey yardon zónákat jelöltek ki, ahol rádióval lehet a tolatómozdonyokat vezérelni a toronyból. Ezt nem minden túr használja, vannak, akik jobban szeretik a mozdonyból vezetést.

Előzmény: CB&Q kedvelö (13988)
RhB Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13992

Bunk car volt rendes hálókocsiból is, mint pl. az UP 906211, ami egy 4-4-2 sleeper-ből lett, és daruszerelvény hálókocsija volt. Az UP kocsis könyvben van rendes fotó, a neten most hirtelen csak ezt találtam, de a drókerítésen át éppen látni a bunk car feliratot.

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=2305316

 

ez meg egy réz modell róla

 

https://brasstrains.com/Classic/Product/Detail/082341/HO-Brass-Model-Wasatch-CRI-P-as-UP-Union-Pacific-MOW-4-4-2-Sleeper-MP-M-Bunk-Car-906211-Pro-Paint-by-Boyd-Reyes

 

 

De volt teherkocsiból is.

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1899399

 

 

Előzmény: RhB (13991)
RhB Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13991

Hol kerestek hasonlót? Nekem nem rémlik, hogy bunk car-ról szó lett volna.

 

A bunk car tkp. "hálókocsi", csak kicsit spártaibb kivitel. Ez érdekes, hogy még ablaka sincs. Az OM rotary snow plow másik bunk car-ja a 0495-ös a section men-eké (a 04417-es az engine men kocsija), azon van ablak. A 0466-os kitchen-diner-en szintén. Ja, és persze ez keskenynyomközű.

 

 

 

 

 

Előzmény: CB&Q kedvelö (13990)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13990

Munkavonatoknál használták a Bunk Car-t. 

Lehet, hogy egy hasonlót kerestek? 

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13989

Trains Magazine 2018.07.19. Fészbuk.

Itt már nem álcázzák a FEF3 X-844 mozdony mögött a legújabb EMD mozdonyt ...:-)) 

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13988

- Norvég vasútnál - NSB - az EL 16 -os mozdonynál konkrétan olvastam, hogy rendszeresítve van puska de nem Macilaci miatt, hanem ha elütött egy szarvast a vonat, a mozdonyszemélyzet megadja neki a kegyelemlövést. Nagyon szigorúan veszik a Hatóságok, nem rendezhetnek a vasutasok szarvasvadászatot csak úgy.

- Dél-Afrikai vasútnál az E9 villanymozdony tartozéka viszont egy motorkerékpár, hogy a 2-3 Km hosszú vonatot a személyzet le tudja ellenőrizni. 

Előzmény: tamagaba71 (13980)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13987

GySEV egyik BoBo mozdonya is kisérleti üzemben volt így használva.

Előzmény: tamagaba71 (13982)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.20 0 0 13986

Németeknél a DB V60/BR 260-as mozdonyt így használják már több mint 30 éve de nem csak rendezőpályaudvaron, hanem tolatós-tehervonatnál is állomási kiszolgálásnál.

Előzmény: tamagaba71 (13982)
Pályaőr Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13985

Mindjárt több találatot ad ki a Google. Az megvolt, hogy a peninsula bay window mi lehet, csak azt nem tudtam, hogy pontosan hogy hívják. Hanem a caboose/boxcar with motor/Diesel drive-ra nem ad semmit.

Előzmény: RhB (13984)
RhB Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13984

peninsula window-os, vagy egy tetődómos caboose

 

Magyarul bay window caboose ill. cupola. :-)))

 

Előzmény: manhattani (13979)
Pályaőr Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13983

Gyakorlat teszi a mestert... mondjuk, a peninsula window, meg a kilátás...

Előzmény: manhattani (13979)
tamagaba71 Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13982

Ja a posta az OK, ott kemény suska volt.

 

És olyat láttatok már, hogy megy a csávó a rendezőpályaudvaron, lóg a nyakában a rádióvezérlés és ahogy sétál úgy bandukol mellette a tolatómozdony :)

Előzmény: vrobee (13981)
vrobee Creative Commons License 2018.07.18 0 1 13981

Az biztos, hogy az USA-ban amíg a postát vonaton vitték, a postakocsit kísérő alkalmazottaknak volt fegyverük. A sacramentói múzeumban beszélgettem egy nyugalmazott fazonnal, sok érdekes történetet mesélt (kevésre emlékszem belőle sajnos).

https://www.tripadvisor.com/LocationPhotoDirectLink-g32999-d102772-i30465585-California_State_Railroad_Museum-Sacramento_California.html

Előzmény: tamagaba71 (13980)
tamagaba71 Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13980

Utána olvasok köszi

 

Lehet, hogy csak Kanadában van fegyver némelyik vonalon.

Ha le kell menni valamiért - medve pl.

De csak szóbeszéd szintjén hallottam.

Előzmény: manhattani (13978)
manhattani Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13979

Biztos rádióznak. De erős vonalismerettel rendelkező dízel vezérnek elég néha oldalra kinézni az ablakon, és a fékvezeték nyomásmérőjét figyelni.

Dízelfüst: talán van a boxcaron egy olyan kémény, mint a caboose-okon. Vagy ha több eszük van, egy peninsula window-os, vagy egy tetődómos caboose-ból még előre is lát a dízelvezér :-)

 

Előzmény: Pályaőr (13977)
manhattani Creative Commons License 2018.07.18 0 0 13978

Locotrol-lal mennek (nem elgépelés :-) ). Rádiójellel vezérli a vonatba sorozott és/vagy a tolómozdonyt.

Fegyverre gondolsz? Nem hallottam róla.

Előzmény: tamagaba71 (13976)
Pályaőr Creative Commons License 2018.07.17 0 0 13977

Hát ennél tényleg jobb... a gőzös vezetője hogy kommunikál a Dieselessel? És hova teszik a Diesel-füstöt? Megy kifelé a boxcar ablakán...?

Előzmény: manhattani (13973)
tamagaba71 Creative Commons License 2018.07.17 0 0 13976

Rádiótávval mennek? Igaz, hogy van szolgálati fegyó némelyik vonalon?

Előzmény: manhattani (13975)
manhattani Creative Commons License 2018.07.16 0 0 13975

Érdekes ez a két mozdonyos elrendezés. Odakinn azt mondta egy mozdonyműszaki a 6000 lovas mozdonyok ellen, hogy olyanból 2 elég a vonathoz, de ha abból egy mozdony fekve marad, a maradék nem húzza be a vonatot az állomásig vagy a kitérő vágányra. Ha viszont három 4700 Le-s mozdony vontat, és abból 1 marad fekve, a vonóerő 2/3-a megmarad, ami jobb, mintha csak a fele.

 

Persze lehet, hogy az a magányos mozdony tol a vonat végén, és így is kijön a 2/3 mozgatóerő.

Előzmény: CB&Q kedvelö (13974)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.15 0 0 13974

2018.07.14. Perry, Kansas, USA; 

Fotó: Richie Kennedy 

manhattani Creative Commons License 2018.07.15 0 0 13973

Szerintem ennél jobb :-)

Előzmény: Pályaőr (13971)
CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.07.14 0 0 13972

2018.07.10. Wellington.FL, USA; 

Foto: Tom Valyer; 

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.14 0 0 13971

Jézusuramisten...  :)

Előzmény: manhattani (13970)
manhattani Creative Commons License 2018.07.13 0 0 13970

>a Dieselt a vonat végébe ... hozzákapcsolták,

 

Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.

 

Előzmény: Pályaőr (13969)
Pályaőr Creative Commons License 2018.07.12 0 0 13969



"As No. 55 could not run under its own power anymore, a diesel attached to the rear of the train pushed it onto a piece of undermined track in a siding at Grange Lane, just outside of Spanish Town, where it fell on its side with much special effects of smoke and flames." 

Má' hülye vagyok, nem beszerelték a Dieselt a vonat végébe, hanem hozzákapcsolták, és rálökték a szerencsétlen 55-ös gőzöst a föltépett vágányszakaszra, pedig némileg reménykedtem, hogy csak makett volt...

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.11 0 0 13968

DARK OF THE SUN / THE MERCENARIES


Megvan a film mozdonya. A Jamaican Railway Corporation eredetileg 15 db 15M osztályú kanadai mozdonya közül kettő maradt a hatvanas évekre. A Canadian Loco Co. 2123-as és 2124-es, 1944-ben gyártott mozdonya a vasútnál az 54-es, és az 55-ös számot kapta. Az eredeti széntüzelésről 1946 és 50 között minden gépet átalakítottak olajtüzelésre.

Az 55-ös a 60-as évekre már javíthatatlan állapotúra romlott, az 54-esnek azonban csak a megrepedt fő gőzvezetékét kellett kicserélni. Két vállalkozó elhatározta, hogy megalapítja a Jamaican Railway Societyt, és turistavonatokat közlekedtet, számos fotókészítési megállóval. A vasút dolgozóitól, továbbá sok magánszemélytől egészen szép összegű adományokat kaptak, és a "Banana Boat Steam Train" 1966 nyarán el is indult, Kingston és Port Antonio között. A vasúti és más magazinok híradásának köszönhetően számos turista érkezett, főleg az USA-ból.

 

Ezután találta meg a Metro-Goldwyn-Mayer a film elkészítéséhez. Az 54-est a filmben fatüzelésűként mutatták. A Port Antonioi, az ország legszebb vasútvonala kitűnő helyszínként szolgált az egyébként belga-kongói sztorihoz, és látható benne a kingstoni körfűtőház fordítókorongja is, amelyet azóta szétvágtak. 


                            

 

 

                           


Az 55-ös magától már mozgásképtelen volt, azonban szereltek a vonat végébe egy Diesel-motort, és ezt a mozdonyt siklatták ki ott, ahol a történet szerint a lázadók felrobbantották a síneket, vastagon megspékelve tűz- és füsteffektusokkal, a Grange Lane-i szárnyvonalon. Az MGM megvette a mozdonyt a vasúttól erre a célra, és utána minden szívfájdalom nélkül, jelképes összegért eladták egy ócskavaskereskedőnek, aki szét is darabolta.

A turisztikai hivatal szerette volna folytatni a gőzvontatást az északi-parti vonalon, a JRC vasúttársaság azonban elzárkózott, megszervezte a saját Diesel-mozdonyos turistaforgalmát, és, mivel ezt sokan összetévesztették a két vállalkozó Railway Society-jének 54-es gőzösével, utóbbi majdnem teljesen tönkrement.

Egy másik amerikai filmgyár újabb filmajánlatát elutasították, és a gőzöst állókazánként használták a kingstoni javítóműhely öreg Westinghouse-légszivatyúinak meghajtására. Néhány héten belül a gép kazánja tönkrement, ugyanakkor néhány használatlan tartalék M3 kazánt, amellyel javítható lett volna, kidobtak ócskavasba  (Nem ismerős az ilyesmi valahonnan?). 

A mozdony azóta álldogál hol itt, hol ott, a nemzeti emlékhellyé minősített, üzemen kívüli kingstoni állomáson, de legalább fényképezhető. Időről időre felmerül a gondolat a jamaicai vasút újraindítására, jelenleg is napirenden van, lesz-e belőle valami, nem-e, nem tudni.

 


                   

 

  

 

 

 

                                                      

      Jamaica vasúti térképe, mikor még üzemelt a vasút. 

                                                           

                                                              Old Harbour Station, St. Catharina. Mintha ez lett volna a filmbeli M'sapa Junction.


http://www.internationalsteam.co.uk/trains/jamaica01.htm

http://mitteleuropa.1free-host.com/filmlocations_dark_of_the_sun.html?i=1

https://www.gscalecentral.net/…/aristocraft-consolidation-…/

Előzmény: Pályaőr (13958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!