Nem nagyon értek a rogzene-szaundokhoz, de az biztos, hogy egy normális hangzás kiépítését azzal kell kezdened, hogy a Zoom-ot egy nagy ívu mozdulattal kibaszod a francba. Egyszer próbáltam Zoom-ot, olyan volt kimeneten a hang, mintha egy rosszab rádióadás szólna.
Van egy felvetsem. Egy jo kis "testes" metallica -szeru kemenyebb soundot kellene osszerakni az alabbi rendszerbol. Ti hogy kezdenetek neki:
Jackson Fusion Std, ZooM 1010 multieffect, Hughes&Kettner erolkodo (sajna nem csoves). -> 2 csatornaja van. A hozzaertobbek azt mondtak hogy semmikepp ne az eloerositett csat. ra kossem. Pedig ugy jon ki az igazi "greasy, dirty" hang... ;)
Ezenkivul ki ert itt jobban a multieffectekhez? Nehany szabvany beallitas jol jonne "erettebb rock :) ) zenehez..
Elore is kosz. pettya aki mar nem kezdo.. de meg mindig lama ... ; -))))
Zakk Wylde legalább felvállalja hogy ő egy parasztgyerek New Jersey-ből és azér kell neki 10-es húr mer nagyon megerősödött a vasvillától az állat ;))))
:-))
"(...)tizenhárom büntetése a hallószerveknek, tizenhárom kis gyöngyszem abból a világból, ahol májkrémes doboz fedelébol hidegvágás útján készül a pengeto (...)"
(Para-Kovács Imre a Korog: álmodj makkal lemezérol a Mancsban)
Sz'al valóban megragadóak a "fecskefarkú" Explorerek, és szerintem Hetfield nagyon jól választott gitárt saját zenéjéhez, és a kizárólagosan metálzenéhez álló gityók például a Warlock, amit viszont (az explorerekkel együtt) nehéz lenne elképzelni például Jimmy Page, Albert Lee, Gary Moore, Babos Gyula, John MacLaughlin, stb. kezében...
Hetfield szerencsére a hangzást is meglehetősen húzósra állította (vannak akik ezt nagyon el tudják cseszni) például a torzításhoz megfelelően állította be a hall/visszhang a zajzár, s az equalizeres effekteket, és egyáltalán nem lett zajos
szal a válaszom csak ennyi: Menőőő :)
A második kérdés is hozzám szól? :
Akkor vegyél egyet fiam...áldásom rád :)))
Zakk Wylde legalább felvállalja hogy ő egy parasztgyerek New Jersey-ből és azér kell neki 10-es húr mer nagyon megerősödött a vasvillától az állat ;))))
Blind!
Miért én szerinted mit titkolok el?:)))
(Asszony! a tehén má megin begyütt a nappaliba.. szolj már a béresnek, higy vigye innét, mert ugy taknyán tenyerölöm, hogy elered az orra vére) :)
es akkor a basszusgitarosok azok, nagy nagy parasztgyerekek???
:o)))
Tarlódal
Tanyán nagyon szeretek, a tej mindig jó.
Igen, anyámnak ez idegen, nem odavaló.
A határban a legelőn a szél mindig fúj,
Igen, szalma van a hajamon, repül a gyom.
Odamegyünk, ahol a birkanyáj,
Ugyan anyám már rég tudod hová.
Gyere velem! Veszek egy szép tanyát,
Odavalók vagyunk. Anyuka, m'ért nem hiszi el?!
Lapát lesz a tenyerem, mer' én vágok fát,
A szám mindig cserepes a széltől. Ez a tanyám.
Talán sok a seregély, de még így is jó.
Igen lócitrom az udvaron, idevaló.
>A húrok részemről Dean Markley Blue Steel 10 es vastagságu <
Zakk Wylde legalább felvállalja hogy ő egy parasztgyerek New Jersey-ből és azér kell neki 10-es húr mer nagyon megerősödött a vasvillától az állat ;))))
(amúgy blöfföltem.. nemtom hányast használ az állat.. viszont jópofa ahogy rászogelte a Les Paulra a söröskupakokat :)))
Mit gondolsz az Explorerekről?
Szerintem tuti forma(kéne 1-et szerezni...)
All
Mit szóltok a térdig leengedett gitárokhoz(pl.Hetfield)?
Mer' tuti jól néz ki, de ekkicsit macerás úgy játszani,
szóval a Hetfield biztos nagyon ügyes...
Egyébként azt se értem, hogy fingerstyle mér' csak ülve játszik...
(És nem csak akusztikuson/N.E.M./,hanem Exploreren is)
Sz'al úgy érzem most nekem is le kell tennem a névjegyemet. Én amikor megvettem az N2-esemet a vásárlása amolyan első látásra szerelem volt. A szín abszolút nem számított (egyébként natúr színű, lakkozott) csak a hangzás. K.ben ami az ilyen handcrafted gitárokat illeti egy stíluson/márkán/típuson belül is lehetnek különbözőek, a kézi gyártásból adódóan (tehát két tökugyanolyan gitár között is lehet k.bség). Nekem az első gitárom egy Jim Harley volt, amit sajnos már Koreában gyártottak, igy elég gyengén szólt, s csak akkor éreztem ezt, amikor régebb ota gitároztam. Egyébként nem tudom gyártják e még szeretett márkáinkat a saját hazájukban...ugy tudom elég sok típust (pl Hohner) felvásároltak távolkeleti barátaink, de nem tudom, hogy teljesen eladták e nekik az egész gyárat. Tud Vki valamit erről? Asszem, hogy csak az olcsobbakat gyártják ottan... kár lenne a hagyományokat a tömegtermelésre felváltani, nemde...? Egyébként az N2-esem Kaliforniai hehe...
A színek pedig abszolút alsóbbrendű szempontok...persze azért ne legyen rózsaszín, vagy hasonló...
Ami még szempont lehet, az alak: részemról egy szavazat a strato formájára...Az ismert alakokon kívül persze léteznek egészen extrém kivitelezések főleg saját kérésü készítésre: nem tudom látta e vki Bryan Eastwood gitárját (szal ez egy nosztalgiazenekar gitárosa, tehát ne a zenéjüktől várjatok sokat,) a gitár egy hold forma, ami a testet alkotja, és meg van hosszabbítva a hold orra , ti. egy arccá van formálva a hold , abból lett a nyak... szerintem ritka undoríto (és szentségtörés egy gitárral ilyesmit művelni:) ), na mindegy , de azért érdekes... persze kultúráltra is lehet alakítani egyéni gitárt (nemdebár ott van Tibusz Ré nevű gitárja-tudjátok aza piros, amit aszt hiszem Medgyesi csinált neki)
A húrok részemről Dean Markley Blue Steel 10 es vastagságu
A Tomastik (? fasse tuggya hogy irjak) nagyon ottvan. Van egy Blues-sorozatuk, amelynek asszem (nem biztos) nylon-fem keverek a e/a/d hurok kozepe, es olyan huzos hangja van, hogy a fejem leszallt, mikor kiprobaltam. En felkoszorult jazz sorozatot hasznalok, tenyleg sokaig jo a hangja.
Egy Fender telecasterem van,James Burton modell, nem tudom kinek volt ilyenhez szerencseje; en csak annyit mondhatok, ennel jobb gitar meg nem akadt a kezembe. Mivel tele, min. tizes hurok kellenek ra, de olyan kenyelmes, hogy szinte meg sem erzed.
Van egy akusztikus Washburn D10-CE, de azzal egy kicsit racsesztem(most finom voltam). Haverom vett egy Framust (akusztikusat) na az egy tuti doboz!!!
Most ajanlottak nekem a Tomastic hurokat, allitolag egyik legjobb, es sokaig tartja a hangjat. Mit tudtok rola?
SzocsO
Strat kópiában mondanám még a Yamahát. Már elég régen nem figyelem az árakat, de amikor behozták a Pacifica modelleket (94-95), a 112-es (az alap) 35 körül volt, "igazi" fából és - nem csak az árhoz képest ! - nagyon korrekt minőséggel. Utána próbáltam még egy Telecaster másolatot, ami szintén hibátlan volt, csak nekem nem tetszett egyszerűen. Az Ibanezt is mondanám, (nekem van egy 10 éves RG270, igaz DiMarzio tuning és eredeti Schaller tremoló), de az újak szerintem 200k alatt nem használhatóak (faanyag, hangszedő stb.)
Húrok. Nekem az Ernie Ball kivételével mindegyik hamar berozsdásodott (még a Dean Markley Blue Steel is).
A gitár vásárlásnál amit tudok mondani, hogy tömöt testű gitárt is meg kell hallgatni csak úgy magában, erősítés nélkül, mert ami így nem tetszik, erősítve nagyon nem fog.
Nekem Aria Pro II gitárom van, mikor vettem, nem volt több pénzem (használtan 50e, `95-ben). Versenyben volt még egy Hohner, az nagyon szar volt.
Késobb volt annyi pénzem, hogy rendbetegyem (most már csak egy hangszedocsere van hátra), de nem válnék meg tole, annak ellenére, hogy most már beleférne egy jobb cumó is. Ennek ellenére télleg nem ajánlom a tömör testu és basszus Aria Pro gitárokat, mert gagyi (az enyém féldobozos).
Na hogy vissza kanyarodjunk a hangszeres játékhoz. Vannak nagy nevek, meg vannak olcsó gyártók, de hogy kategórice azt tudjam bármelyikre mondani hogy jó, meg hogy mindenre jó...
Ismerősömnek volt szerencséje úgy gitárt venni (Stratocaster kópia) hogy egy viszonylag több gitárt forgalmazó cég raktárába mehetett be és próbálhatott végig pár gitárt. Ugyanazon gyár ugyanazon típusú gitárjaiból 5-öt félre kellett tennie és csak a 6. szólt úgy, hogy megérje megvenni. És a szín egyáltalán nem számított. Szóval nehéz így virtuálisan, okosnak lenni. Gitárvásárlás, még 5 ször több körültekintést igényel mint a ruha vagy cipő, ahol 1 próbából kábé megtudod mondani jó lesz vagy nem.
Az Aria pro gitárokra nem igazán beszélnék rá senkit.
Én kis kezű pali vagyok, ezért nem szeretem a vastag húrokat. 09 sel nyomatom. Itt sem igazán fogtak meg a márkák. Fenderből is vettem már elég gyengust, és D' angeliko nikkel is szólt már úgy hogy azt mondtam igem a következő is ilyen lesz.
Név szerint nem tudom a bandák nevét, ti. a "szar"-okat nem szoktam megjegyezni, legyen elég annyi, hogy hallottam elég sok "szart" élőben, hanghordozón egyaránt.
Vigyázz ezekkel a nevekkel, mert sokan elhányják magukat...:)
Amúgy a punkok szerintem régen is hulladékot jáccottak, ugyhogy mostani alkotásaikkal nem csináltak semmi újat (de ez az én privát véleményem ,úgyhogy senki ne sértődjön meg). Amúgy milyen thrash bandákra gondolsz?...
Mostanában elég sok punk-szar, HC-szar, "death"-szar, "thrash"-szar (azért tettem idézőjelbe, mert csak azt hiszik, hogy amit csinálnak az DEATH/THRASH metal) került a felszínre, és még ki is mernek állni az életet jelentő deszkákra úgy, hogy azt sem tudják mit játszanak.
De itt vannak pl. a NOIR, vagy a TŰZMADÁR nevű bandák (Most pénteken lépnek föl a Kispesti Vigadóban) akik elég ígéretesek. Ja, és a P. Gyuszihoz járnak gitárt tanulni.
Akkor asszem itt az ideje, hogy feltámasszuk.
Hallottam egy haveromtól egy véleményt, miszerint Pavelka Gyuszi tanítványai le fogják mosni a mostani szarokat.