Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2016.10.11 -1 0 432604

Ez irónia volt ugye?

Előzmény: troglodita (432600)
troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -3 2 432603

Mínuszozás helyett kéretik egész és kerek mondatokban kifejteni, hogy miért lenne korrekt dolog nagyjából változatlan áron 75%-ot adni valamiből.

troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -1 2 432602

Ígérem, hogy leszállok erről a témáról, de még egy gondolat: évek óta azt olvasom, hogy 300 millióért olyan kocsikat gyártunk, hogy ihaj-tyuhaj. Most, miután kisírták rá a lóvét, kiderült, hogy mégsem. Ez pont olyan, mint mikor a nyomorult, szürkezónából érkező építési "vállalkozó" marha jó árajánlatot ad valamire, aztán utólag kiderül, hogy a sittszállítás meg a melósai kávé- és energiaital szükséglete is még külön a megrendelő tárcáját terheli. Hja, és mégsem 15 centis lesz a hőszigetelés, mert az drága és különben is marhaság, elég oda a 10 cm. Ja kösz.

Előzmény: troglodita (432601)
troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -5 2 432601

Árképzésben ez gondolom majd úgy jelentkezik, hogy 300 millióért kihozzák nullszaldósra a 210 km/órás kocsit, 290 millióért meg gyártanak 160 km/órásat, vagyis még olcsóbban is, mint a nyomorult monopóliumát szorongató gaz tőkésimport-függő forgóvázasat. Igaz, hogy a 160 km/órás másnál esetleg 210 millióba kerül, de hát ilyen ez a honi járműgyártás...

Előzmény: troglodita (432600)
troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -4 2 432600

Többeknek forgóváz ügyben:

Ha valaki egyszer úgy specifikálta, hogy ezek überszuper kocsik kell legyenek, mert mi, a hazai ipar igenis képesek vagyunk arra, hogy a honi járműgyártás feltámasztásával egyetemben igenis világszínvonalú és költséghatékony járműparkot építsünk, miközben még a nemzeti foglakoztatás mutatóit is igenis a csillagos egekbe röpítjük, akkor ne az legyen a megoldás, hogy sz@runk a specifikációba és szépen elsumákoljuk a világszínvonalt és a költséghatékonyságot. Tetszik érteni?

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432599

Bocsánat, hozzászólásom a 432595 bejegyzéshez értendő, nem pedig a 432555 bejegyzéshez. Elnézést, kapkodtam.

Előzmény: kihúzóvágány (432598)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432598

De ez önmagában is holtjátékmentes, ezért nem kell az előzőekben "hmsoft" írásában szerepeltetett kitámasztás (akár oldalütköző, akár központosított energiaemésztő megoldás, mondjuk erősített átjáró-burkolat formájában).

Előzmény: M63 010 (432596)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432597

Köszönetem.

Nemcsak köze van, hanem pontosan ez: és azért félautomatikus, mert a közdarabot csatolás előtt kézzel bele kellett tenni az egyik kapcsolófejbe, és onnan automatikus.

És a méretezése: az akkori igények szerint, mára sokkal nagyobb ütközőerőket kell számításbavenni.

Előzmény: Divrotcé (432593)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432596

Köszönöm. Csak hol van itt oldalütköző? Itt csak középütköző-vonókészülékeket látok.

Előzmény: hmsoft (432555)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.10 -1 0 432595

Ó igen, köszönöm, ez lesz az. És a működése tényleg emlékeztet a BSzU-éra, csak itt az összekapcsolás automatikus: ha betolod a közdarabot a fej nyílásába, akkor a két szív alakú zár beleakad a nyílásaiba, és visszafelé (vonóerőre terhelve) már nem engedi. A BSzU esetében is két fej van, meg közdarab, meg a közdarabon két-két nyílás, de a kapcsolás nem automatikus, és a fejek érintkező felületei nem ütközőszerűek, nem vesznek részt az ütközőerő átvitelében. Mind a vonó- mind az ütközőerőket a közdarab és a két-két köröm viszi át, ennek megfelelően jóval nagyobbak is, mint a Tóbiás-féle készülék esetében. Ahol persze a vonó- és ütközőerők eleve alacsonyabbak, a kevesebb és könnyebb járműből adódóan.

hm

Előzmény: Divrotcé (432593)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432594

A hetvenes évek?

Az már vastagon.

Előzmény: Rollende Landstrasse (432572)
Divrotcé Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432593

http://public.omikk.bme.hu/mee/?fuzet=1166

Ennek volna valami aprócska köze?

Előzmény: kihúzóvágány (432592)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432592

Sajnos, nincs.

A jómultkorában én le tudtam tölteni ezt a MMÉE Közlönyt, de nem mentettem el.

Talán a Verebély-Sztrókay könyvben is bennevan.

 

Előzmény: hmsoft (432590)
vrobee Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432591

Ja, ja. Ez a dolog szerintem addig a pontig elfogadható, amíg a vasútnak nincs szüksége arra, hogy akárhány darab kocsi alkalmas legyen magasabb pályasebességre, meg mondjuk amikor eljön az a pillanat, hogy belátjuk: az adott típus már nem hozza az elvárt szintet, ami mondjuk nemzetközi/emelt szintű fővonali vonatba kell. És mondjuk van helyette más, ami erre alkalmasabb. Akkor lehet a "lefokozás" (sebesség szempontjából is) egy jó eszközgazdálkodási döntés. Az az időszak a huszanként leminősítgetéssel, arra emlékszem. Na annak mindehhez köze nem volt. Az sima kibúvó/lehetőség a vizsgáztatás halogatására, a vonatok meg azért késtek, mert csak ilyen "halasztott" kocsi jutott rájuk.

Előzmény: sörösgigant (432585)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432590

Bizonyos mértékig emlékeztet a 30-as években használt Tóbiás Károly-féle félautomatikus középponti ütközőre.

 

Megtaláltam: Távkapcsolású kocsik a villamos közúti vasutak üzemében, M.M.É.E Közlöny, 1930. évfolyam 27-28. szám. (Egy 1932-es M.M.É.E. Közlöny szám hivatkozik rá, hogy ebben megvan a részletes leírás.) Vagy előfizetek a letöltéshez, vagy mehetek könyvtárba. Nincs véletlenül egy szkennelt ábrád? :)

 

hm

Előzmény: kihúzóvágány (432565)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432589

Nem tudok róla. 

Arra próbáltam utalni, hogy csóróbb de valutával fizető országokba szállítottunk akkoriban. Jó, Kuba az kivétel...

Előzmény: GOLAZ111 (432587)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432588

Még nem ültem benne...

 

Előzmény: haha 1970 (432586)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432587

Brazíliában most is járnak, de csak az 1000 mm - esek. Kubába a Púposokon kívül ment valami? Mert szerintem nem. 

Előzmény: sörösgigant (432578)
haha 1970 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432586

Gysev "Csill-Vill" kocsijára gondoltam amin az első osztály förtelem olyan kicsi a lábtér,és ez több ember egybehangzó véleménye!

Előzmény: sörösgigant (432584)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432585

A rendszerváltás után , illetve előtte nem sokkal a győri pápaszemeseket is levették 140-ről 120-ra. A RIC raszterraál együtt bukták a nagyobb engedélyezett sebességet. 

Olcsóbb lett az üzemeltetésük, mert nem ellett a kétféle gőzfűtési nem, a többféle villamosfűtés, etc...

Ami most a lentebbi témához közelebb állhat a példámban: Vékonyabb abroncsokkal is futhattak, a kisebb sebességek miatt a ciklusidejük is változhatott, ami szintén jelentős költségmegtakarítás lehetett.

 

 Aztán szintén ezek a kocsik 100, sőt később 80-asok lettek....Még hosszabb ciklusidővel...

 

Az új Ic kocsiknál ha jól tudom 160-ig nem kell Mg fék, ami szintén nagyobb költség lenne, és gondolom a kerékprofil is nagyobb tűrésű lehet, bát ebben nem vagyook biztos. 

Aztán talán 1-1 féktárcsával kevesebb kellene kerekenként, bár ebben sem vagyok biztos. 

Az abroncsvastagság meg itt nem játszik mert általában ezek tömbkerekekkel készülnek...

Előzmény: vrobee (432580)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432584

Z2 -es ? A DV akármi, a termes változata ? Nem vagyok túl alacsony, de még az 1.o is elég kényelmetlen. A lábam el sem ér a szomszéd ülésig, megdönteni nem lehet... Amúgy ahol gyorsan megy a vonat oda jó a "sportos"keményebb futású futómű, mivel úgy sem ráz mert nincs miből...Ilyen a Taurusz is, aminek elég kemény futása van, pl. a Traxxal szemben...

Előzmény: haha 1970 (432582)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432583

Igen, ezért gondoltam hogy idehaza egyenlőre elég a 160, amiből reéljük az ETCS 2 után több vonal lesz. 

Előnye: Több hozzáadott hazai érték, munkahely, fizetés, azoknak adóvonzatai, és gy tovább...

 

Nem is gondoltam volna , hogy 50 milla a Siemens darabja...

Előzmény: haha 1970 (432581)
haha 1970 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432582

Van egy jó ellenpélda is hiába jó (200-as) a forgóváz,ha kocsi kényelmi szempontból hogy is mondjam "hagy kivánni valót maga után"! Gondolom tudod melyik kocsiról beszélek! :)

Előzmény: sörösgigant (432576)
haha 1970 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432581

Teljesen igazad van jövőre is kell gondolni,"Ganz motor" álltal gyártott futóművek százhatvanasok ha jól tudom,szerintem annál nagyobb sebességben nem szabad gondolkodni,páran ezt szólták le,igazából erre próbáltam reflektálni!

Előzmény: sörösgigant (432576)
vrobee Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432580

"Talán még nem is lineárisan, hanem nagyobb mértékben"

Lehet logaritmikusan vagy mi a rosseb...

vagy lehet, hogy nem...:)

Előzmény: sörösgigant (432579)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432579

Bizony. Lehet logaritmikusan vagy mi a rosseb...

Előzmény: nazareth (432574)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 2 432578

Volt rá igény, és pont azokra. 

Azért ne feledjük nem a japán  vagy a bundeszvasutakra szállítottunk. 

Tunézia, Görögország, Egyiptom, Kuba, meg a többi nem éppen a csúcsvasutak voltak, és most sem...

Az Új Zélandnak szállított unikumok meg ......

 

Azért most versenyezni egy Siemenssel, CAF-al...Hát....

Előzmény: Rollende Landstrasse (432572)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432577

A belföldiek igen. 

Előzmény: _Nyuszi (432571)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 2 432576

Szerintem azért rgy új járműbeszerzésnél illő előregondolkodni.

 

A 160-as közlekedésre az alapok megvannak ( 120, 30a, 100-as egy része, illetve a jelnlegi 1-es vonal nyomokban...) , ezért jó nagy faszság lenne pl. 120-as tempóban gondolkodni. 

A 40a is egyszer meglesz ha meglesz...

Előzmény: haha 1970 (432570)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432575

Miért is szar ? ......

Előzmény: troglodita (432568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!