Ha divat-kinezes erdekel, akkor nem uszod meg hogy felprobalj egy csomot.
Ha nem atlag a fejed, akkor is kell probalj parat, de egy ido utan tudni fogod hogy mit keress. Pl nekem eleg nagy a fejem, a szokasos one-size-fits-all kalapok 61-es fejig jok, nemelyik 63-ig. A 63-asbol van ami ram jon, de a tobbseg a halantekomnak szorit. Regen casco tecfire (a regebbi fajta) volt, most bell delirium.
"Hülyén érezném magam, ha végigpróbálnám a kínálatot." Nem kell ennyire mimózának lenni! Nadrágot vagy cipőt is úgy veszel, hogy amelyiket először meglátod, azt próbálás nélkül már fizeted is ki? Nem fog senki hülyének nézni, egy rendes bringabolt pont azért tart többféle márkát, mert tudják, mindenkire másféle sisak passzol. Menj be egy ilyenbe, vegyél fel többet, és saját tapasztalatod alapján válassz. A sisak belsejének farigcsálását felejtsd el, pont a lényegét tennéd tönkre.
Bocsánat előre is de kiteszem még 1x hátha hétvégén beleolvadt a sok hozzászólásba:
Ti milyen lámpát használtok biciklire vagy milyet ajánlotok? Látszódni most is látszódom, viszont nem látok :) Most kiszaladtam egy tök sötét helyre tesztelni az ITP A3 1xAAA 80Lumen lámpámat, és eléggé tetszett, de még egy kicsit ez is kevés fényerő azért gyorsabban menni vele. Nézegettem sok lámpát a dx-en (dx accont és PayPalim van), de nem tudom eldönteni melyik lenne jó. a Fórumot olvsagatva már rájöttem, hogy nekem 18650-el hajtott lámpa kellene (?). No de milyen leddel? MC-E? Kínai kici óccó, kerékpáros tartóval? Vagy inkább vegyek egy Fenix TK12/15-öt (Amúgy is tervezem egy outdor lámpa beszerzését 300körüli Lumennel) A bajom, hogy a dx-en nézett 250-320 Lumenes lámpák mind csak 40-50 percig bírják. Ez azért kevés egy biciklire, még ha 2db 18650-et viszek is magammal. Fontos lenne, hogy ne csak bringán tudjam használni. Tök sötétben csak nagyon ritkán megyek (általában csak nappal tekerek), de a települések között ahol járok nincs közvilágítás, így este vak sötétben azért enyhén "kellemetlen" menni. Azért nem szeretnék 80-100$-t rákölteni ha nem muszály. Lámpaguruk segítsetek.
Most már idejét érzem, hogy vegyek egyet (egy normálisat), ami nem is néz ki hülyén rajtam.
Hülyén érezném magam, ha végigpróbálnám a kínálatot.
Már arra is gondoltam, hogy venni egyet, aztán valahogy a belső polisztirol habot átalakítani. Mondjuk elég gányolás lenne, szóval inkább komfortos, gyári sisak kéne.
A BAM teljesítésnél új kategóriákat lehet bejegyezni. A "Ma öltönyben tekertem", stb. kibővült a "Ma esőben tekertem" és a "Ma defektet kaptam" elemekkel.
Brrrr! Jobb nem tovább gondolni a lehetőségeket, mivel lehetne még bővíteni.
A helyzet az, hogy kinéztem magamnak egy KTM Knoxville típusú '08-as kerékpárt, 43-as méretben.A bringa nem olcsó viszont tényleg szép gyárias állapotúnak tűnik ezért megtetszett.A kérdés az lenne, hogy az én 178 cm-es magasságomhoz illene-e ez a 17"-os bringa, vagy bakott lőnék-e.Tudom a személyes kipróbálás mindent eldönthetne, de erre most nincs lehetőség.Elvileg határeset lenne a dolog a táblázatok alapján, ezért nem tudom mi tévő legyek, és sajnos elfogult vagyok mert nagyon tetszik a bringa.Városi rohangálásra, és közlekedési eszközként használnám, egyébként a stílusom az igen dinamikus és lendületes, kisebb akadályokon is átzúznék városon belül, illetve hétvégeken erdőbejárni kirándulni kellene.Az alföldön élek hegyek nincsenek.Testalkatom arányos, de a lábaim inkább rövidek mint hosszúak, h valamit mondani kell.Az ára kb 70 000-ft, szerintetek ez menyyire reális?
Ennyit mindenképp megér, de nem írtad le mire szeretnéd használni. Ez egy all mountain bringa, aszfalton kicsit nehézkes, sima erdei túrákon sem tudod kihasználni, ennek a bringának hegyek kellenek. Fel lehet vele tekerni a hegyre bármilyen ösvényen (ebben különbözik a DH gépektől) és bármilyen meredek sziklás lejtőn le tudsz vele jönni.
OK, akkor megvan mi ez. A Szarvas-Faragó újabb kiadása megvan nekem is. Korábban kiadta a Nyír-Karta is ugyanezt úgy mint a Freytag (legalább azt sem kell megvenni). Legalábbis egy ilyen hivatkozást láttam tegnap. Akkor van Cartrographia meg Szarvasék. Ez utóbbiak Börzsönye sajnos nem egy nagy durranás (bár az bevallottan szabadidőtérkép és nem túratérkép - ebből kifolyólag elég sok minden hiányzik róla), a Pilis - legalábbis az eddigi tapasztalatok szerint - korrekt. Az tény, hogy szebb mert más a lépték és azt a hülye domborzatárnyékolást nem használják.
Csomagtartóm nekem is van, de ez a trükk nem jutott volna az eszembe. :o)
Eléggé elbizonytalanított, hogy a becsúszó szár jó másfél-két centi átmérőjű tömör anyaga csak úgy elroppant alattam...meg se reccsent, csak szép csendben elnyílt... a törésfelület kicsit hullámos volt, de egyenletesen csillogott, rocsdának, repedésnek nyoma sem volt. Nagy valószínűséggel anyagfáradás lehetett.
Mafla módon nem fotóztam le, hanem a bicajboltban rögtön kukába került.
Ugyanakkor meg kegyetlen nagy mákom volt, hogy ott történt, ahol némi szerencsével a pótlás is megoldható volt, és rögtön elinduláskor, nem pedig útközben, egy csinos szerpentinen, lefele gurultomban....
A pontos időt nem tudom, de nagyjából 9 tájban indultam itthonról, kb. 50-nél járt a számláló, amikor az említett emelkedő volt, kb. 11 óra tájban lehettem arra. Onan Bicskéig az 1-esen mentem. Bicske után természetesen Óbarok felé mentem, arra nem volt gond.
No ezért jó a hátsó csomagtartó. Ha bekrepál a nyeregcső, egyszerűen átülsz rá, és tekersz tovább... Nekem a csúszós lefeléken segített sokat ez a megoldás.
Elővettem a térképet. Hiányzik a külső félkemény borítója, gondolom azon lenne, hogy Nyírkarta, vagy mi a szösz.
Azért belül is van egy kis adatlap (vagy impresszum?), amiből az derül ki, hogy a "Térkép Faragó" készítette; első kiadás, adatgyűjtés lezárva: 2005. július 5., 1:30 000-es, kiadja és terjeszti a "Szarvas András Térképészeti Ügynökség", illetve van itt egy Web oldal hivatkozás is: www.map.hu - ez a Szarvas András féle céghez vezet. Ott van is Pilis térkép, de a leírás szerint kicsit más mint az enyém - újabb is.
A dolgot még bonyolítja, hogy találtam még a polcon egy (még nem is használt) Freytag & Berndt (ez van a külső borítón) Pilis térképet, ami teljes egészében (az impresszumot tekintve is) megegyzik a másikkal, vagyis kívül Freytag & Berndt, belül "Szarvas András Térképészeti Ügynökség".
Hogy honnan szedtem a Nyírkartát, nem tudom. Ad abszurdum elképzelhető, hogy amint a Freytag & Berndt neve alatt is kijött, úgy kijött az ő nevük alatt is? Vagy valami mással keverem?
Az 1-esen azért jó néhány helyen kinn van a tiltó tábla. Biatorbágytól Bicskéig el lehet kerülni, van rendes szervizút, ezzel együtt ma tudatosan bevállaltam a tiltott szakasz egy részét. Elindultam a szervizúton egy szép dombon felfelé, aztán a dombtetőre nézve láttam egy kisebb borjú nagyságú fekete kutyát, amely elég szépen ugatott, látszott rajta, hogy nem szeretné, hogy arra menjek el. Jobb a békesség alapon (nem akartam megharapni) inkább visszafordultam, és az első adódó helyen rámentem az 1-esre inkább. Gondoltam, ha rendőrrel találkozom, elküldöm a kutyához, beszéljék meg.
Könnnyen megúsztad. Nekem tegnap egy nyeregcső töréshez volt szerencsém. :o))
Tegnap tekeregtünk egy lazát a leányzóval a Balatonnál, amolyan évadnyitó, sétálós tempóban Almádi -Füred-Tihany-Szántód -Földvár volt a terv.
Füreden, amikor egy jó félórás parti napozás-lustálkodás után épp indulni akartunk, de amikor ráültem, egyszer csak furán hátranyaklott a nyereg...
A rugós nyeregcső adta meg magát, vagy két centivel a nyeregtartó fej alatt a mozgó szár egész egyszerűen kettétört.
És így a legszebb tavaszi napsütésben, szombaton egy-fél kettő körül ott álltam a Tagore -sétányon egy egyszeriben használhatatlanná rokkant bringával...
Na , most mi a búbánatot kezdjek?
Felrémlett bennem, hogy nem elég, hogy fel kell mászni a dombra a vonathoz, de utána még Pesten is vár egy jó 11 km-es séta hazáig, mert hát hol is lehetne szombat délután egy 27,2.es nyeregcsövet nagy hirtelen keríteni?
Szóval nincs mese, irány az állomás..
Ekkor viszont eszembe jutott, hogy az állomás mellett, a sorompónál mintha lenne egy bringaszerviz..nagy eséllyel zárva lesz már ugyan, de veszteni valóm az nincs, egy próbát megér a dolog.
Csajszától bringája einstand, cserébe kezébe nyomtam a sérült masinámat.és elmagyaráztam neki az utat az állomás felé. (morgott érte rendesen, hogy csak úgy otthagytam.. :o))) )én meg a csajsza bringáján uccu neki, fel a dombnak.
Sorompónál bringás zárva, de a dombra nyargaltamban szemembe akadt egy másik bicajbolt hirdetése, ami egy picivel feljebb volt, még tovább a régi városközpont felé...hát akkor sprint tovább, nézzük meg azt a boltot is ...és bár már igencsak zárni készülődtek, de a legeslegutolsó percben még ott találtam őket.....
Nyeregcsó volt, segítettek felrakni is, (innen is nagy köszönet a Bike Extreme -nek a segítségért) így mehettünk tovább, nem kellett hazamenni, szóval egyszeriben a lelkemben is kisütött újra a nap...
A parti úton eldöcögtünk Tihany felé, pont elértük a révet, és kényelmesen továbbgurultunk Földvárra is, ahonnan meg minden további gond nélkül hazahozott a vonat.
Csak ne hordj nekünk efféle "jó híreket", a teringettét! Most is a rendőrök miatt kell dombokat másznom munkába menet. És azt hittem, hogy egy hát már eltelt ama háromból...
A dinamó nem kötelező, az egyszámjegyű utak automatikus biciklitilalmassága pedig egy régi babona. Viszonylag meglepő, hogy rendőrök ilyen alapon akarnak razziázni és esetleg bírságolni. Jól jön majd egy papírkresz pajzsnak.
Az 1-es úton régen jártam már, de úgy emlékszem, nincs mindenütt kinn a tábla.