Talált, süllyedt. A kép amúgy a árosliget szélé készült a Hősök tere mellett. És igen anno a Hősök terénél jött a felszínre a kismetró. A híd pedig a vágányok alatt met el. A régi nyomvonal a híd mellette taat kerülte meg és a Széchenyi fürdőnél volt a végállomás, de volt megálló az állatkertnél is. A felújításkor a 70-es években végig a föld alá dugták és bevitték a Mexikói útig, most is ott a végállomása.
A híd pedig maradt, funkció nélkül. Van rajta egy tábla is, ami szernt 1896-ban épült.
"És amint a Nap újabb sugarai már a körfolyosós bérházak fölé tekintgetnek lassan melegítve fel a városi levegőt, az Állatkert parasztudvarának ékes tollazatú, öreg kakasa is abbahagyja a kukorékolást, utolsó rekedt kiáltásának foszlányai együtt tűnnek el a felfoghatatlan örökkévalóságban a városligeti harmat apró cseppjeivel együtt, miközben a Millenniumi Földalatti Vasút első kocsija is lassan begördül a Hősök Tere alá."
Szépen rendbehozták...! Azért van ott, ahol, mert itt jött fel a járgány a föld alól az akkori végállomásához közeledvén... azóta más a végállomás, egy kicsit más vonalon ezen a részen.
- mennyibe kerül egy iparvágány létesítése (Ft / km, vagy nem tudom, miben mérik);
- mennyibe kerül a fenntartása;
- milyen árban kell gondolkodni, ha vasúton szeretnék szállítani (az iparvágányon keresztül), mennyivel több / kevesebb, mint a közúti szállítás? Illetve az is érdekelne, mennyire jobb felszedni a nem használt iparvágányokat, mint megtartani...?
Pedig így van, ahogy Kirándulás olvtárs leírta. Annyi a hiba, hogy a vasút szétdarabolását nem vitték végig. Kvázi működés van, és látszik az eredménye.
Konkréteóan: Naponta kérnek tőlünk az ügyfelek árajánlatot. Ritkán nyerő a vasút. Ez elsősorban a szabályozási környezet hibája, amin a jogalkotó egyelőre nem kíván változtatni.
( A Gönyűt érintő konkrét felvetéseimre meg nem váloszoltál.:-))
Nem ülök magas lovon, csupán kérdezek. Sajnos a feltett kérdéseimre rendre nem érkezik érdemi válasz. (Többen magas tárgyi tudással rendelkeznek itt és mégsem tudnak, akarnak érdemi választ adni a legegyszerűbb kérdésekre sem. (Sajnos sokkal többen vannak akik önjelölt szakértőként mindenbe beleszólnak, összehasonlítanak almát a körtével, aztán ha kiderül, hogy rosszz amit írt, jön a vádaskodás, személyeskedés, hajánál fogva előrángatott más témák emlegetése, stb.) Eleddig egy érdeminek tekinthető választ kaptam tvsc-től. Ő valószínűleg érintettsége okán nem írt többet. Sajnos mások még ennyit sem. Persze a legkönnyebb másban keresni a hibát, okolni saját vélt vagy valós tehetetlenségükért. Érdemleges, összemérhető adatok híján nem lehet értelmes vitát folytatni. Sajnálom, hogy ezt sokan nem látják, akarják megérteni csupán fújják a magukét. Továbbra is várom ezen kijelentéseket alátámasztó konkrét számokat:
"Az ilyen és hasonló, jellemzően vasúti volument forgalmazó cégek nem azért nem szállítanak vasúton, mert nem akarnak, hanem azért, mert az EU követelményeinek megfelelően szétdarabolt vasút nem tud versenyképes árat ajánlani a közúttal szemben."
Gönyű esetében - ahogy Kéri Petya írta - üzemeltető sincs. Akkor miről beszélünk?
Most is mint mindig: Akinek nem inge, ne vegye magára.
"Győr | Magyarország — Sikerberuházásnak indult, csúfos bukás lehet a Győr-Gönyű kikötő. A kiépült pályaszakasznak nincs üzemeltetője, a várt áruforgalom nem indult meg, évente két-három irányvonatot raknak meg mindösszesen. A mintegy 8,5 milliárd forintnyi uniós forrást – mivel feltétele volt a folyósításnak a beruházás megtérülése – akár vissza is kell fizetni, ha az üzemeltetésnek továbbra sem lesz gazdája."
hát ezt így nehéz összehasonlítani, de egy adalék neked: Kapoly-Pécs darált fa elszállítására a legalacsonyabb ajánlatot tevő vasúti társaság kb. 40 %-kal többért vállalta volna, mint amennyiért egy fuvarozási cég elvitte 4 kamionnal (egyszerre). Pontos számot nem mondhatok. De sokkal érdekesebb volt az egészben, hogy a Rail Cargo mennyivel rugalmatlanabb volt, mint a másik két ajánlatot tevő magánvasúti-társaság.
Nem biztos, hogy csatlakozni kellene a kórushoz. Ki, mikor, milyen ajánlattal kereste meg a cégeket vagy a cégek megkeresésére milyen ajánlatot adott? Mennyivel kerül(ne) többe vasúton szállítani, mint közúton? Elő a farbával uraim! Addig ez csak duma! :-)))
Hangosan visítottam a gyönyörűségtől a film végén józsefvárosi képek láttán...
Mondjuk a jelek alapján gaz akkor is volt bőven, de látható működés közben a Battioni rakodógép (a köznyelv Paganini néven tisztelte a masinát) meg egy, az általam ismertnél jóval fiatalabb kiadású fiatalabb kiadású Cici bá', ahogy dolgozik és dönget a kisklausszal.... nyammm...
Talán megkérdezhetnéd a kikötőbe települt cégeket, hogy miért nem fuvaroznak a drága pénzen elkészült vasúton. (pedig szeretnének, hiszen jó részük azért ment oda)
Az ilyen és hasonló, jellemzően vasúti volument forgalmazó cégek nem azért nem szállítanak vasúton, mert nem akarnak, hanem azért, mert az EU követelményeinek megfelelően szétdarabolt vasút nem tud versenyképes árat ajánlani a közúttal szemben.