Kőbányai utcák, terek - képekben. Ha van kedves (régi vagy új) kőbányai fotód, tedd be ide. Ha gondolataidat szeretnéd megosztani a témával kapcsolatban, azt is megteheted itt :-)
Bocsánat! Én még új vagyok erre,de nagyon tetszik,hogy ilyen intenzíven foglalkoznak az itteniek Kőbánya múltjával.Én 43 évig laktam,éltem Kőbányán.Sose mentem volna el innen,ha nincs ez a nagy változás.Sajnos lassan már csak morzsák maradnak a szép múltból!Boczko tanárt énis ismertem,mivel Édesapám a Pataki fiú-ban tanított.Nekem nem sok képem van a régi Kőbányáról,de az emlékeim fotóit szívesen megosztanám Veletek.Csak nem tudom ,hogy kell ide képeket feltenni.Ha Valaki segítene és megírná,megköszönném.A régi tanári karról van egy-két fotóm.
hello Apca ! Egyik régebbi hozzàszòlàsodra ( 6695 ben ) reklamàltam a Liget-téri piac nyitvartàsàròl ahol a következö vàlaszt kaptam :
Ügyszám: K/18303/2012/VII Tárgy: Liget téri piac
Ügyintéző: Fürst Sándorné
Telefon: 4338-290
Tisztelt kobanya48 Úr!
Elektronikus úton érkezett bejelentésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
A vásárokról, a piacokról, és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III 13.) Korm. rendelet értelmében a vásár, piac nyitva tartási idejét az üzemeltető 5.00 és 20.00 óra között határozza meg.
A nyitva tartás ideje alatt az ott működő üzletek nyitva tartási idejét a külön jogszabályban foglaltak szerint fel kell tüntetni.
Az üzemeltető köteles a vásár, piac nyitva tartási ideje alatt a vásár, piac területén tartózkodni, a vásár, piac rendjét folyamatosan ellenőrizni.
Megkeresését követően felvettem a kapcsolatot a piac üzemeltetőjével, aki elmondta, hogy január hónapban olyan kevés vásárló fordult meg a piacon, hogy néhány kereskedő nem nyitotta ki az üzletét, ill. előbb bezárt.
Tájékoztattam, hogy a nyitvatartási idő alatt a kereskedő köteles az ellenőrző hatóságok rendelkezésére állni, ebből adódóan csak rendkívüli esetben lehet a bejelentett nyitvatartási idő alatt bezárni, és a bezárás okáról jól látható helyen tájékoztatást kell elhelyezni.
Üzemeltető ígéretet tett arra, hogy az üzletek működését a jövőben nagyobb figyelemmel fogja kísérni.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.
Budapest, 2012. március 9.
Dr. Szabó Krisztián Jegyző megbízásából:
Apagyi Krisztián
csoportvezető
Kakkuktojàs megjegyzése ehhez :
Remélem ezentùl minden rendben lesz mert ha valaki a vevöket nem tartja érdeklödési körében akkor ,hogy vàsàroljon az ember magyar àrùt.
Az 'elbontani nem tudják' azért nem igaz, a Csepel Művek egyik legnagyobb tömegóvóhelyét (kocka) is elbontották az erőmű építésekor. Más kérdés, hogy nem volt egyszerű és nem is 2 fillér volt (sem a bontás, sem az engedély megszerzése). Tőlünk ÉNY-ra a flakturm-ok - na azokra már inkább igaz a 'nem tudják elbontani' szókapcsolat:D
A Ganz kockáról én még csak képeket láttam, de a ferencvárosiban jártam többször is (a riportban lévő helyekre én vittem be az origo-sokat). Én ugyan nem vagyok se építész, se statikus stb., de meggyőződésem, hogy a hidegháborús kockákat egy lapon nem lehet említeni a háborús kockákkal. Elég megnézni a csepeli kockákat: a 16-os és a 18-as pl. nyitva van, karbantartás nélkül állna évek óta, mert gombászok dolgoztak benne), de simán kenterbe verik minőségben a ferencvárosit pl. De vannak más érdekességek is, pl. a csepeli 9-esben (ahol az én kiállításom is van) most kb. 3-4 fok van, míg a ferencvárosi kockában télen is 8-9 fok körül van a hőmérséklet.
igen, érdekes dologra figyeltél fel, sokan így tudják. A blog-on (budapest-szinterei.blog.hu) is jött egy hasonló komment. Ő pont a riportból tudta meg egyébként, hogy nem csak motor készült lenn, hanem gépek is - van valami ilyen mondatom, hogy 'fél évig zajlott itt a vadászgépgyártás' és nem szerepel benne az, hogy csak motorokat gyártottak, azért mondom, hogy 'itt már DB licensz szerint gyártottak motorokat', mert ott már Rezső bácsi konkrét tapasztalatai jönnek. Az idézett könyv is ír erről, csak hát nem akartam 10 percet olvasni belőle a riportban:D A 109 G gépeket amúgy nem szerel(het)ték össze lenne, szárnyakkal együtt be se fértek volna, csak a törzseket készítették el lenn - de úgy tudom, azokat kompletten.
A Rezső bácsival készült nyersanyagból 5 percet nem tettünk bele a riportba, azt csak a kőbányai pincetúránkon és a bunkertúránkon fogjuk mutatni, hogy maradjon oda is valami exkluzív dolog. Többek között azt is elmondja az öreg, hogy kíváncsiságból ő is elment megnézni a törzseket lenn a pincékben.
A kiürítésről: Rezső bácsi is elmondja a be nem vágott anyagban, hogy novemberben már lazaság, felelőtlenség volt, tehát a kiürítés is így zajlott valószínű. A könyvben is többször szó esik arról, hogy a szállítóeszközök hiánya mennyire megnehezítette a gyártást, pontos adatokkal (x teherautó kellett volna a törzsek gyártásához és csak ennyi meg ennyi volt). Emellett ahogy a Weiss Manfréd Művek gépeit (tul.képpen a kőbányai gépek is azok voltak, hiszen a Dunai WM tulajdon volt) egy részét a munkások megmentették, szabotálva a kitelepítést. Én is olvastam ilyen sorokat, hogy a szovjetek tanakodnak, hogy a motorok vajon jók lesznek-e az ő vadászgépeikbe.
Ha minden flottul megy, hamarosan találkozom egy olyan öregúrral is, aki a gépeket kábelezte lenn.
Én azt is hallottam már (atomtudós szájából persze), hogy egy Me-109-es be van még falazva lenn:D Sőt: azt is, hogy a gépek a föld alól repültek ki:D Egyébként a Dunai által gyártott Messer 110/210-esek egyik startszerelőjével (csop.vez.) találkoztam már (91 éves), ma is voltam nála. 44-ben a bombázások előtti utolsó percekben ő volt az egyik szerelő, aki a tököli reptéren kigurította a fák közé a kész gépeket álcázásként, aztán pucolás volt:)
Mint a képekhez írott szövegemből kiderül ez a villamos egy olyan prototípus volt, amit (a próbát végző Ganz alkalmazottak szerint) Alexandriába szántak. Ugyancsak olvasható a kép készítésének ideje is. Akkor még volt Ganz. Később a többi jó nevű magyar gyár sorsára jutatták. Magyarul elkótyavetyélték.
(Egyébként r. tamás a próbapályával kapcsolatban általam írott hozzászólást idézte.)
Én ugyan nem kőbányai vagyok. Egy kerülettel arrébb lakok, de nagyon tetszik ez a fórum. Nagyon érdekesek ezek a régi képek meg történetek.
Egy kérdés: Jól látom, hogy ez a villamos Ganz gyártmány? Ha igen, akkor miért nem ilyenek járnak Budapesten? Ez már költői kérdés volt. :) Sose fogom megérteni, hogy mért nem a hazai járműgyártást támogatja az állam. Már le lehetett volna cserélni az összes metrót, villamost, buszt. És sok ezer embernek lenne munkahelye.