Ízlésen vitatkozni ovodában szoktak :) Egyetértek veled ,szerintem a LEXUS nagyon jó autó csak csúnya az én szememnek ,egyedül a Mazda kapisgál az már lassan belül is utoléri és előzi az európai izlést ,de mondom izlésen vitatkozni elég primitív dolog .
Viccet félretéve nekem egy 2013-as Peugeot 508 SW GT-ém van soha semmi baja, full extra 205 LE 450 NM ennek ellenére sincs semmi nyűgje ( 2010 után peugeot-nál teljes galeri csere volt ,fejlesztők,mérnökök stb ,azóta nyerik az év autók díjakat ,ezek már nem azok a peugeot-ok ) Ezt úgy mondom hogy én német buzi vagyok ,vagy voltam ,de azoknak mindig nyűgjei voltak főleg foswageneknek ,van egy E87 1.16i is szegény az is nyügös ,nem megy ,sokat eszik ,lánc csörgés,vezérlés átugrik,eszi az olajat,de ennek ellenére nagyon szeretjük mert ,rohadt jó autó csak hát BMW nem azért prémium mert megbízható,hanem azért mert drága a javítása és sürün kell :)
Ezt a rohadt prémium franciát meg hiába taposom rúgom egyszerüen kivisz a világból pedig évi 40 ezret megyek ....én már letettem a sztereotípiákról.
Télre keresek valami jóféle sárga izzót H7-es formában, eddig az Osram All season, és a Valeo aquavison izzókat találtam. Ha valakinek van mással tapasztalat szívesen fogadom.
Mert kozgab (most Hobbit :D) anno ságamánnak is volt nevezve :D
Van ennél még erősebb sárga, de az már nem 60w, hanem 100/90. Azt hívtuk még merényletnek, iszonyat ereje volt, de relé nélkül nem szabad, hőtermelése is akadt, bár meglepő módon nem nagyságrenddel több, mint egy nb, de kicsit azért több, mondjuk úgy nem fagy rá a hó :D
Sajnos sárgáim szépen lassan kikoptak (nem tom hova tettem őket), lehet én is bekérek egy ilyet :D
Nem tudom melóhely parkolóban teli van Audi,BMW,prémium Peugeot ,WV egyre kevesebb ,nem okoz szerintem senkinek nagy katarzist :) Persze lehet ha egy Bugattival mennék be akkor mármegnéznék nem tudom .
Sziasztok! Szeretnék erősebb fényt a fiatalnak már nem mondható 190-es mercimbe. Majdnem rohantam már night breakert venni, de a fórumnak hála látom, hogy télen inkább ront mint javít a látási viszonyokon. Tudtok valamit javasolni H4-es kiszerelésben?
(OFF) Az én meglátásom szerint meg nagyon is érdekli az osztrákokat az,hogy ki milyen autóvak jár,csak őket egy csúcs bmw,vagy merci, hozza lázba.Az a 10-20millió huf körüli.Vannak kint rokonok tapasztalom.
Vak cimborám rá van kényszerítve iphone-ra, mást nem tud használni. A 6s-el kínlódott, most van egy 7, eltelt fél év és recseg a hangszóró, ugyanezt csinálta a 6s is :D
Nála ez hogy kinek milyen telefonja van ,ilyen felfoghatatlan kategória ,hogy egyálltalán valaki ezt nézi,na jó elfogadom hogy van egy pár olyan barom aki azt hiszi hogy ez számít ,de hogy tényleg vannak olyan barmok akik ez nézik is :O :D beszarás az csak egy telefooooon :D
Magyaroknál nagyon számít mi van a kezükben, hogy megmutassák milyen telefonjuk van. Szerinted miért telefonál annyi barom kézben tartott telefonnal kocsiban? Ezért.
De ha már autós fórum, autó nálunk mi? Akkora presztízskérdést csinálunk belőle, hogy hihetetlen.
Nekem is xiaomim van, de hogy még beszólhasson pár cimbi suzukit vettem, nem is ócón xdxdxd
Pont nem érdekel ki mit mond, én használom, amire kell, nem hullik szét, ennyi.
Huawei kijelző beszarik kompletten van ebay-en 7 ezerért mert ugye kínai Samsunghoz 35 ezer ,hát még az Iphon-hoz .
Egy kérdés tolató lámpába vettem "can bus" os LED-eket ,jobban világít elég erős is ,viszont ha rükvercbe kapcsolok akkor pl házakközött neki áll sisteregni a rádió,de csak árnyékolt helyeken ,vissza rakom D-be mert vége a tolatásnak akkor meg nem sistereg ,tuti a LED-el van összefüggésben csak nem értem hogy miért !?
Ez nem egy xenon elektronika,trafó hogy a hullámok zavarnák a vételt........
Miért csinálja ezt?Az autó 2013-as gyárilag xenon-os ,leírtam hátha össze függ ...indexen meg a tolatón kívűl minden fényforrás gyárilag LED a fényszóró meg xenon.
Jézusom!Komolyan !? Ilyen létezik? Ezt nem hiszem el ......Az a legfontosabb egy Iphone ,most komolyan ki nem szarja le hogy milyen telefonja van a másik embernek,ezt valaki nézi???
Hú ennek Iphon-ja van ,de menő!! :D biztos teli van :D felfoghatatlan !
Tegnap eljutottam oda, hogy csak megnézem hogy áll az olaj a kocsiban, fél év után gondoltam hondás szokás szerint meglesem, de alássan jelentem, termelni nem termeli, de nem is fogyassza :D
Abban a keresőben nem bízok, amúgy 2 sx-es cartárs is bajonettet igazolt vissza.
Sx-el az a helyzet, hogy nem csak itt gyártottuk, hanem indiaiak is, ill. japók is, a keleti blokkban viszont üvegfejeket használnak inkább, EU-s suzukikban meg inkább bajonett
Ha kellő kedvem lesz, akkor kiveszem milyen van bent és annál csak erősebbet keresek majd.
Most van osramnak jó ledje oda? A régi megvolt ignisben, az egész jó volt.
Arrá már rájöttem h olyan autót sikerült vennem amihez se bontott, se utángyártott nincs, csak a gyári arany áron... és még izzó választék sincs hozzá... 😡😡😡
Öregapám, Igenis Belzebub bácsi, szót fogadok, a végén még megkeres és fejbe vág :D
Már nem tesztelek se izzót, se nem telefont, se semmit. Változnak az idők.
No de kocsi izzó:
Anno használtam narva range powert, a simát, nem a kékeset. Nagyon érdekes a fénye, a többi izzóhoz nem hasonlított. A fű totál máshogy nézett vele ki, mint akár ge, akár osrammal, de az út is. Nem volt több fény, inkább csak más a fénye, nekem tetszett.
Véletlenül sem szeretném megtörni a buzi-szuzis, ratyi-szifonos harmóniát... 😂😂😂
Esetleg van ötletetek izzóvásárlás helyszínére?
Wicked irt egy javaslatot, de ott sajnos a nekem jó izzóból volt 3 féle amiből ráadásul kettő azonos paraméterekkel rendelkezett csak más-más gyártótól...
Valami olyan helyről álmodom ahol jó sok gyártó sok-sok típusa van, ahol kedvedre szemetgezhetek színek és teljesítmények között...
Ugyanitt honlapszerkesztő IT-st keresek, mert ha nincs ilyen felület akkor találtam egy piaci rést😉😉😉
A köcsöggel teljesen egyet is értek, a kompenzálással nem :D
Amúgy ha tudnád mennyivel papásabban közlekedek sx-el, ez nem megy már úgy, mint ignisek, nem annyira alattomos köcsög, nem is hajtom,
7000 köré :D
Amúgy meg kérlek alássan, xiaomi redmi 4-em van jó, cimbin röhögök, állandóan van valami az iphone-al, ezzel a szutyok kínaival meg semmi, előző xiaomival se, most páromnál szolgál éppen nagy megelégedésre egy Lg után :D
50 felett nem veszek telefont, ez éppen álomhatárban volt :D
Magyarokra meg hajlamosan igaz, meg kell mutatni a másiknak alapon :(
2 nap alatt 3 iphone hitelt csináltam, szted? :D Komolyan nem értem az embereket, de ez van :D De én voltam lenézve több ismerős által, hogy megen suzukit vettem :D
Esetleg ötlet, tanács, h hol érdemes venni - rendelni az izzókat, ahol esetleg még válogathatok is a színek, teljesítmények közott.
(az Astra H7-ét csak levettem a Tesco / Obi polcáról, de HIR izzó ott hírből sincs)
Nyilvan az lenne a nön-plusz ultra ha találnék egy olyan boltot ahol a kicsike tájékozottságommal nem lennék okosabb az eladónál... de ez azt hiszem álom.
Meddög növelhetem szerinted "bűntetlenül" (anélkül hogy a lámpa vagy az elektronika sérülne) az izzó teljesítményét? Jelenleg 51W van benne, 60-70-100-így mehet fel? Vagy nem érdemes variálni?
A LES izzóból csak találomra belinkeltem egyet a cirka 100 találat közül. De ránézésre mind ugyanazt tudja, csak Watt, Lumen, Kelvin eltérések vannak, meg más a csomagolás.
Viszont nagyjából nincs más... a neten magyar cégnél nem is találtam LED izzót, csak eBay, Amazon, Wish, meg Alibaba...
Csak kíváncsiságból. Miért nem látnék a LED izzoval?
Az Osram keresoje (lumenet.hu) a 9012 HIR2-es izzot hozza gyari fenyforrasnak. Ez sokkal erosebb, mint a HB4. Fejelesuk kozel azonos, PX22D a HIR es P22D a normal. Elso korben tedd bele azt amit eloirnak.
A LED-et nem javaslom, plane azt amit belinkeltel, mert azzal speciel semmit sem fogsz latni. Van egyebkent olyan LED, amelyik jo, de az nem ennyibe kerul es attol meg ugyanugy szabalytalan, forgalmiba kerulo muvelet.
Köszi. Nem is az lenne a lényeg, hogy szemmel láthatóan sárga legyen, hanem, hogy ködben jobban lássak vele. Mintha itt Allseason-ről írtál volna többen is, hogy abszolút nem sárga a fénye, viszont ködben, esőben tényleg jobban látni vele.
Meg inkább olyat vennék, ami hivatalosan is engedélyezett nálunk, bár korábbi hsz-ekből kiindulva nem nagyon nézi senki.
Köszönöm, megnézem. Ha jól értem, a jobb gyártók valamivel drágább izzói közt nincs nagy különbség.
Ha már H11. A Fiestámban még soha nem kellett a ködfényszóróban izzót cserélni, de gondolkodtam rajta, hogy jó lenne valami sárgásabb, mert sokat nem segít a ködben. Láttam az Osram Allseason-t, ami nem lenne rossz, de pont H11-esben nem találok ilyet, és más sárgásabb fényűt sem. Van esetleg ilyen H11-ben?
Nekem egy Ford Fiestám van, H4-es izzókkal. Nem érdekel a divatozás, csak az, hogy minél jobban lássak. A jelenlegi izzókkal nem látok túl jól, de őszintén szólva nem tudom, most milyen izzók vannak benne, de valami standard. Szóval egyrészt ebbe kellene valami. Az a tapasztalatom, hogy nem nyíródnak ki hamar az izzók, a korábbi Osram Silver Light is elég sokáig húzta, bár persze hamarabb meghalt. Tehát ebbe lehetne valami rövidebb élettartamú is.
Apámnak egy 99-es Focusa van (ebbe H7-es kell), ez viszont előszeretettel nyírja ki az izzókat, a Silverlight-os is hamar megölte. Ő sokkal többet vezet sötétben, mint én, ezért neki is szeretnék valami olyan izzót, ami nem döglik meg két hónap alatt, de jobban látni vele. Gondolom a fényerőn kívül sokat számít az is, hogy milyen egyenletesen szórja a fényt. A lumenet-en a Philips Xtreme Vision-re azt írják, hogy kb 450 óra az élettartama, de egy korábbi ADAC teszt alapján hamarabb meghalt, mint az Osram Night Braker, ezért lehet, hogy ez is hamar kiégne a Focusban.
Szemelyesen lattam H1 helyere rakott ledet projektorban. Abban mukodott. Fenyszoroban is az volt, ott szabadtukros a foncsor, ott Teljesen szar volt, mondhatni hasznalhatatlan.
Projektorban azert tud mukodni, mert ott egy lemez allitja be a hatarvonalat. De a feny egyenletessege mar a ledrol fugg. Benne van a pakliban, h szar lesz.
De azt tudnod kell, h ugyanaz a szabalytalan kategoria, mint az utolagos xenon. Buntethetik.
Philips H7 WhiteVision +60% ennek állítőlag olyan fehér fénye van /divatos/,mint pl.
GE Sportlight Ultra +30%- H7 -nek,de nem kevert hanem homogén így jobb látási viszonyokat tud produkálni.
Cool Blue Intense 64176CBI H15 sok variáció nincs H15ből nappali menetfény nincs túl húzva rajt állítólag én igazából azt szeretném,ha kicsit fehérebb lenne,mint hagyományos eredeti.
Ez nem lehet rossz, mert igazabol az izzoszal elott nem kekes ( nezd a lumenetes kepeket), az biztos, h nem lesz 4300K, viszon a Philipsek eleg jok. Tegy egy probat... :)
Ilyet még nem használtam, de az örök szabály erre is igaz:
minél szinezettebb a búra, annál gyengébb.
Minél fehérebb, annál rosszabb esőben.
Én látni jobb szeretek, így mindenképp átlátszó búrásakat használok és nekem a h4 ereje is elég, h7 meg jócskán több fényt ad alapban. Ha egy Ge sportlight fénye neked nem elég, akkor egy szemészetet is felkeresnék izzóértékesítés mellett :)
Ezt meg vedd úgy, hogy én is szemüveges vagyok és kell vezetéshez, amúgy megvagyok nélküle, tényleg sokat számít, éjszaka ez meg fokozottan igaz.
Én még javasolnám a philips extreme-t is, ill. ge megalight ultra-t, mind kettő nagyon jó, megalight sárgásabb, philips picivel fehérebb, de nem kicsit drágább :D
GE picit tartósabb nbu-nál szerintem, gyengébbnek hat, jobban terít, nem egy nagy fénypacát ad kocsi elé, ez philipsre is igaz. A fehér halogénnel semmit se fogsz látni, mint ahogy írta már cartárs.
Ezek a húzottak is fehérebbek az átlagnál, de nem a tipikus fehérek.
Ha meg még esik is az eső, no akkor teljesen vak leszel fehér izzóval.
Helló, A 2015 os evjaratu halogen izzoval szerelt golf 7hez keresem azokat az izzokat melyek kozuti forgalomban hasznalhatoak es az alabbi szempontokbol legmagasabb ertekeket tudjak,ugy hogy lampatestet 100% nem karositjak. Valakinek van tapsztalata?
H15 es H7
Fényerő a jo láthatosaghoz ez semmiképpen ne legyen rosszabb,mint gyári sima halogének!
Xenont leginkább megközelito feher fény esztétikus megjelenés okán
NEOLUX BLUE LIGHT extrem rovid elettertamu,ha jol latom?
Osram Cool Blue Intense-t: H15
GE Sportlight Ultra +30%- H7
ezek jó választások lehetnek?
H7 ből úgy halottam ez tartósabb,mint osram hasonló termékei.
A blue bost ot kozuton pl.ellenorzesnel ix kiszurhatja avatott szem vagy muszakira nem celszeru ezzel kuldeni?Ez sem bantja lampatest foncsoljat?Az általam elvárt láthatóságot biztostaná?
Még egy kérdésem is lenne,honlapjukon az autómhoz w16w izzót ad a rendszer tolatólámpába,de olyan információt kaptam mely szerint BA9S - T4W kell bele 2014.12.havi 1.4tsi nem kombi halogénes.
Viszont,ha jol tudom w16w kell bele az 16W es 10W felett mar akkor is jelezhetnek ledek hibát,ha canbusosak?!
Nem teszünk ködlámpába kékes fényű izzót, ez alapszabály. Szart sem fogsz látni vele. Szétszórja a fényt a köd. Minél nagyobb a hullámhossz, annál kevésbé szórja szét a fényt. A piros lenne a legjobb, de olyat nem használhatsz. Ezért (is) jobb a kadmium sárga, mint a fehér, de a legrosszabb a kékes szín, mert annak rövid a hullámhossza.
Ha nem ködben akarod használni, csak divatozni, akkor mindegy. Legfeljebb kikap a rendőr.
Illetve: szabvány H3 izzó hány lument tud? Kacérkodok a Neolux Blue Power Light 80W-osával, tartósan nem használom úgysem órákig a ködlámpát! Van valakinek ilyenje?
Teszkóba sok izzó 50%-al le van árazva. GE +90 H4 1 pár 1800 ft volt. 120-as nem volt akciós, Osram Life volt még és Silver vagy Blue meg Sportlight GE.
Én evvel gazdálkodhatok csak. Össz 3.5 széles, 6.5-7 méter hosszú, 60-70cm kell az ajtónál, hogy zárni is tudjam, lehet ezen kell alakítanom majd.
A gérvágó fűrészt el kell forgatnom egyik oldalra, hogy az ne akadhasson be a kocsiba, fullra hátra kell tolatnom, hogy kb egy 10-20cm maradjon összesen, így kocsi orra előtt is lesz 10-20 ajtócsukáshoz reményeim szerint.
Azt még nem tudom, ha lementem akkor hogy tudok majd kiszállni. Mivel nagyon kevés a hely inkább tolatva fogok lemenni, elég meredek felfele, ott nem lenne egyszerű tolatni, nem lenne nehéz a kuplungot kicsinálni pár tolatás alatt, lendületből nem mehetek, szóval marad a letolatás, még ha nehezebb is lesz így kiszállni oszt kifele előrefele :D
Szóval irigykedem nagyon az ifagarázsodért :D Oldalt a hulladékokat még el kell dobnom, de az szépen megy az iktatóba :)
autó vonalában párhuzamosan kell világítani a két lámpának
De hát akkor melyiket merre is tekerjem?
Régen Ifa garázs volt. 2 autó befér egymás mögé. A szelessége se kevés. Teljesen kinyitom az ajtókat mind két oldalaon akkor még a garázsba bőven van hely az ajtók mellett. :D
Szia autó vonalában párhuzamosan kell világítani a két lámpának, magasság beállítása meg adott.
Amúgy neked nem is garázsod van, hanem vmi villád az autónak.
4 métert Tolatni... Én meg azon küzdök, hogy sx4 beférjen a garázsba és úgy alakítom gépek asztalát, hogy jó legyen, beférjek és még az ajtót is be tudjam csukni és még kiszállni is jó lenne xd
Jah, régi ajtó 40-es zártszelvény keretét is le kell vágjam, mert jelenleg 2 tükör mellett 2cm helyem van, nem több...
Jah, akkor csak eddigi 3 suzuki és egy hondán hagyták ezt el? :D
Akk meg vagyok nyugodva, hogy nem házi tuningról van szó.
De azért pukkadjon meg az, aki tervezte a lámpa hozzáférhetőségét, még be is kell hajolni, hogy lássam hogy kell kiszedni az izzót, mert útban a karosszéria :D Hiába, fiat rokonság van tervezésben :D
Emiatt nem tudom tartani a 2 perces izzócserét, felszökik ez 4-re... :D
Viszont tényleg az anyukáját az olaszkának vagy másnak, aki a beltéren lévő biztitáblát úgy tervezte hogy be kelljen feküdni úgy, hogy elérd a pedáloknál lévő táblát... Ok, sose kellett hozzá nyúlnom, de akkor is :)
Ma rávettem magam, hogy kicseréljem az izzókat sx4-ben. Hááát, rekordot nem fogok dönteni sx izzócserével, az is biztos.
Sajnos lényegesen lassabb a csere már ennél, mint ignisen :(
Konkrétan többszöröse volt időben.
Azt viszont elárulná nekem valaki, hogy a foglalat miért lehetett bezsírozva? Ilyet még sose tapasztaltam korábban és sztem nem gyárilag zsírozták őket :D
Philips is amúgy közelre is jó meg távolra se gyenge.
Anno wagonr-nél volt Philips +30%-osom (azt hiszem premiumnak hívták), fehéres fényű volt, nagyon tetszett, aztán egyszer csak szakadó esőben jöttem osztrákoktól hazafele, gyak semmit se láttam az útból vele, az előttem lévő lámpája alapján közlekedtem, izgi volt, utólag. Ez max 1 éves jogsival ott nem dobott fel túlzottan :D, sőőőt, kifejezetten fosikáztam, mellettem párom, hátul anyóssal, kérdezték is mit látok? Mondom semmit, az előttem lévő lámpáját :D No akkor ők is kezdtek félni :D
Azóta kerülöm a fehér színnel világító csodákat
Bosch izzóknál azt tudom, hogy bizonyos típusokat a GE csinálja, Hellanál nem tudom mi a helyzet.
Nekem H1 projektoros lámpában volt GE +120 és NBU is, a GE sokkal jobb volt. Jobban terített, és jobb volt ezáltal, ha az asszony is észrevette hogy az egyik lámpa jobban világít mint a másik :) , akkor meg nincs is miről beszélni, GE a nyerő H1-ben.
Letezik 80 meg 100 wattos kivitelben is ( elvileg, es azert csak elvileg, mert ki tudja, h a gyarto mit nyomtat ra ) de ha tenyleg annyi, az meg a foncsorra lehet mar veszelyes. Ugyhogy maradjon inkabb ez :)
Tényleg most látom,hogy tárgytalan,mert a kettő db az 1600 lumen,akkor sztem nem lenne erősebb fénye.Gyárilag H11 van a refibe tompítottba külön külön.Akkor marad a gyári,sajnos.Köszi a segítséget.
Miért? Nem beszélünk osram izzókról? Az nincs leírva, hogy csak jót írhatunk róluk :D
Amúgy van a cool blue, az pl nem rossz, vannak jó izzóik, de nb-vel táblák vakítanak még refi nélkül is, amiből következtethető, hogy mennyi szórt fényük is van mellette...
Osram drl 101 pl valszeg ki lesz próbálva idővel, de előbb másra kell a pénz, kell már vennem egy jó vastagoló gyalut, mert az nagyon hiányzik otthon :D Az sem 20 fillér, mert lesz vagy 150-160.000 :D
Azután jöhet a 101-es cucc, unom, hogy állandóan kapcsolgatnom kell a lámpát, ignisnél hozzászoktam, hogy magátül kapcsolta gyújtásnál :D, de olyat nem akarok, akkor inkább legyen drl is és vmiféle kanyarfény is :D
Amúgy meg előző ignisben (még 1.3) hetente más izzó volt, egy komplett ládányit próbáltam ki benne, s nem csak alap teljesítményűeket.
Ennyi izzót sztem vagy 20-25 suzukis használ el saját autókban teljes élettartamukon keresztül :D
No ezért untam rá és nincs akkora újdonság, amire azt mondom, igen, erre érdemes költeni, alig van különbség izzók "erejében" max máshogy pozícionálják a fényt, amire legjobb példa az osram :D
Nb után betettem pl egy full alap 500 forintos GE izzót, alig volt gyengébb, cserébe mindent láttam :D
Vissza osram, vakít minden tábla, oldalra alig látok, messzire detto, jött a sportlight, no pl az évekig ment utána :D
második, amikor kifogy a szélvédőmosó lötty ősszel :D
Nem szokott lenni más eset, minek? Olaj nem fogy, hűtővíz nem fogy, szervóba nincs olaj, fékolaj nem szokott elpárologni, gyertyák 100.000-enként cserések, amúgy is, nézem a motorteret és vakarom a fejem, ráhagyom nálam okosabbakra, nézegessék ők, ha annyira akarják, én inkább csak használom :D
Igen, nekem is ez a tapasztalatom, philips és GE szépen terít, jut fény mindenhová, cserébe nincs hihetetlen vakító erő előre, amitől hirtelen hasonlítva osramhoz gyengébbnek tűnik, pedig pont hogy jobb és kevésbé fárasztó vele az éjszakai út.
Igyekszem mielőbb meglesni mi van benne sx-ben, de nagy elszántság kell, hogy felnyissam az elejét xd
Nekem ami van philips extreme azon pl semmi festés sincs, csak a távolsági van picit kékítve, de csak minimálisan.
Az újabb már sajnos kicsit kékített, de alig tud többet, mint a 100-as extreme.
Viszont sx4 búrájától tartok kicsit. Az obisárga, ami volt nálam (alpin asszem a márkája) ignisben full sárga, sx4-be anno betéve cimbinek majdnem fehér jött ki a lámpából :D
Meglátjuk nekem milyen a búra, remélem azért némi sárgaság azért kihozható belőle :D
Figy, rajtad áll, nem ledeset veszel, hanem vmi jó kis h4-est vagy h7-est, akkor tudsz játszani.
Jah, hogy nem akarsz gyengéb lámpát? Döntsd el mit szeretnél, játszani vagy nagy fínyt :D
H7 amúgy meg sztem annyira már nem rossz halogénben, csak kell köré egy értelmes lámpa :D Én h4-el tök jól elvagyok régóta (igaz nem próbáltam ki még sosem xenonost vagy ledest :))
Az a baj, h nincs már min kísérletezgetnem. Xenonom van, a következő már LED lesz, max a kiegészítő fényekkel tudok játszadozni, de az már nem az igazi :)
Amit hoztam, annak kb a fele nekem korábban tesztizzók voltak, egy másik akkori fórumtárs adott egy talán 8 párat, hogy teszteljem és írjak róla véleményt.
Miután ez elkészült abban maradtunk, hogy egy jelképes összegért cserébe nálam maradhatnak az izzók, ez volt az első lépés a fénymániásság felé, innét nem volt visszaút :D
Hát philips extreme 100-am van, nagyon jó izzónak tartom, esőben is egész jó.
Megalighttal max színben lehet összevetni, erőben hasonlók, ugyanúgy terít mind a kettő.
Philipsnek érdekes a színe, olyan mint ha szürkés-kékes lenne, esőben is igen jó, jobb, mint bármi, megalight majdnem ugyanazt tudja negyed áron, esőben picivel gyengébb, de jobb itt, mint osram.
Korábban ugyanazt csináltam, mint te, ezért mosolygok a teszten xd
Anno hetente más izzó volt kocsiban. Sztem akkoriban nem értette sok ember ennek az ignisnek miért van állandóan nyitva a motortere, ráadásul korom sötétben xd Mert hát hogy kell izzót cserélni? Sötétben. A vicc, hogy becsukott szemmel cseréltem 2 perc alatt mind a két oldalt, de még a teszt és motortérnyitás is belefért ebbe az időbe xd
Réges régen 1.3 ignisben gyári lámpában 100/80 izzók dübörögtek relézve, minden gond nélkül.
Honda cr-v depo lámpákkal is kapott 100/80-as izzókat, nem volt gond, de ebben nem volt hosszú távon benne.
Érdemes visszanézni a 100/80 téylegesen mennyit is vesz fel és mondjuk egy Osram nightbraker.
100/80 tompított része (80) kb 85 watton muzsikál, osram nb 55Watt helyett pl 72-74 watton dolgozik.
De mielőtt azt hinnéd csak osram hajtja így, a megalight plusok is 70 wattot közelítik.
Belzebub, jól emlékszem a számokra? :)
Ezek persze H4 esetén, de h7-nél sincsenek sokkal másabb számok.
Ami rá vagyon írva, 55w az 12 volton nézendő, osram.com-on megírják pl 13.5 volton mennyit kér nb, érdemes ránézni, de nem ez az üzemi fesz, ennél több, 14-14.4 :)
Nem teljesen igy van. Vekonyabb a volframszal, nagyobb a fenysuruseg, picivel tobb a fenyaram. Tavolabbra valoban jobban vilagit, viszont elofordulhat, h az ut szelere kevesebb feny jut.
Na tessék akkor még csak az sem igy akkor egyértelmű csak szimpla megvezetés, átlehet verni az ember érzékszerveit és saját magát is gyönyörűen megtudja győzni az emberi elme ha nagyon akarja :)
A pluszos izzok pont ugyanolyan teljesitmenyuek, mint a normal izzok, de volt ahol meg kevesebbek is voltak. Es nem melegebbek, legalabbis a mereseim nem hoztak egyertelmu bizonyitekot erre. Volt amelyik 2-3 fokkal melegebb volt, de 160 fok kornyeken ez boven a meresi pontatlansagon belul van.
Persze ennyi a mágia az egész ++ %% -os izzokban, elmozditjak a szálat és ezáltal bizonyos területeken erösebben világit, máshol emiatt veszit. A + értéket meg lemérik azon a területen ahol erösebb lett :) Igy ráírhatják hogy annyival erősebben világit az izzo :) ami igaz is de csak félig, pláne ha a szem leblendézési jelenséget is belevesszük összeségében roszabbul látni velük. Érzésre jobbak csak. Persze valamennyivel több wattot éget (persze melegszik is) picit nagyobb a lumen is de nem emiatt érzi az ember jobbnak.
Ami tényleg jobb az a 64217 Osram Offroad 65w (már nem kaphato csak ebayen) vagy most az OSRAM Cool Blue Boost 80W de ezek melegebbek mint a gyári.
Nekem H7 65w Offroad van 2100 lumen, nagyon jó nem kék vizsgán sem szólnak érte soha de 80w már nem raknék bele.
Igy is elég meleg a plexi nyáron ha ráteszem a tenyerem hoszabb müködés után. De evvel még nem volt probléma lassan már 2 éve bennt vannak. Legközelebb is ilyen megy bele, vagy SVS 2.0 van még betárazva a csomagtartóba.
Nekem max tolatóban volt led, mindenütt máshol izzó.
Pláne azért is, mert előző ignisben (kék) volt led helyzetjelzőben, csak azok égtek ki 2 évente, a hagyományos izzók ezt valamiért nem tudták megtenni :D
Furán is néztem, hogy az ég ki, ami állítólag 10x annyi ideig tud világítani, s nem is hulladékot vettem anno bele...
Annyit már nem, valóban. Mondjuk nekem csak az első kettő a LED (amiket kaptam) és házilag két ellenállással megoldottam a dolgot, szóval nekem ennyit megért :)
De alapvetően az a legnagyobb visszatartó erő, hogy a 4 LED plusz a kontroller egységeknek csúfolt ellenállások összesen majdnem 20 papírba kerülnek... ennyit nem feltétlenül ér meg a szebb villogás... amit ráadásul pont én nem is fogok látni. :)
Szerintem a vizsgabiztos ezen aztán nem fog akadékoskodni... prizmás sárga búra alatt van, ergo csak a villogás jellegéből következtethető ki hogy ledes.
Ha szeretnék LED-es indexeket és mondjuk normális minőségű Osram egységekkel oldanám meg. Ugyebár a gyors villogás elkerülése érdekében kell hozzá a CANBUS control unit, ami lényegében gondolom nem más mint egy ellenállás... A kérdés az, hogy csak ezek a roncsolásos elven működő, rápantittós cuccok vannak vagy olyan is, amin esetleg van 2 csati és egyszerűen, roncsolásmentesen közbeékelhető?
Mivel nekem sose volt ilyen helyem, így a két lámpát egymáshoz hoztam korábban, beállítottam úgy több próbakör alatt, hogy minimálisan lefele világítson, kb 80 méterre, ekkor még nem is zavaró és én is jól látok :)
Autóklubba egyszer vittem, kancsalt csináltak a kocsiból és nagyon le is világított, no azóta inkább kihagyom őket...
Festett búrásokkal nem kezdek ki, kivétel a GE sportlight, azon nagyon bejött az a halvány festés, de továbbra se értem hogy csinálták. Kék a külső és sárgásan világít :D
Ráadásul esőben sem rossz.
Osramból viszont üssetek agyon, ha a kékre festett helyzetjelzőt még egyszer megveszem. Nem volt ilyen rövid élettartamú helyzetjelzőm még sosem, bő fél év, az nálam egy 8000km lehetett, nagyon kevés...
ha meg úgy nézzük, egy túlhaladt, korszerűtlen izzófajtát fejlesztenek, már a xenon és a led is jóval túlnő a halogén tudásán.
Azon csodálkozok, hogy egyáltalán gyárt még halogénbe való ledet némely gyártó, csak mivel van H4, gondoltam van H7 is.
Belegondoltam,, hogy van legalább 6-7 féle H4 izzóm, szinte sosem fog kiégni... már csak 2 km-re van a munkahelyem és direkt felkapcsolom, de nem akar kimúlni :))
Találtam a csomagtartóban egy bontatlan sárga HOD izzót, már várom a telet :) XD
Este semmit nem láttam vele. Pedig NBU izzót tettem bele. Aztán mikor kicseréltem a jelenlegi Hellára sima izzóval ég és föld volt a különbség. Nem lehet összehasonlítani.
Első lámpából be kéne tiltani az összes ilyet! Hátra még ok, de elől semmit nem látni velük.
+minőség szempontból nagyon gyengusok.
Még a Hellától se ájulok el! Utángyártott csak ez is, a gyárim az Valeo az komolyabb ahogy az ára is.
Most? Halvány lila segéd fogalmam de sincs már mit hagytam benne, sztem Osram nb. Várom, hogy kiégjen, de suzukiban nem szokott ez megtörténni, előbb hajítom ki vagy adom oda valakinek. (mondjuk most épp új tulajt fogja boldogítani, mert cserélem sx4-re, az megkapja a sportlightot, ha megtalálom a tesztizzók kis ládájában, ahol van vagy 30-40 izzó :D)
Előtte GE sportlight, a kék búrás, ami sárgásan világít, ezen én akadtam ki teljesen :D Kék búra és sárgás fény, ez hogy a fenébe jöhetett ki :D És esőben is tök jól látni vele.
Előtte philips extreme, az amolyan kékes-szürkés-fehéres fényt ad, ami abban lepett meg, hogy esőben is marha jó volt, a legjobb izzónak tartom a piacon, csak éppen nem olcsó.
Én már inkább mindenkinek a GE vonalat javaslom, a sportlight mocsok jó, de a megalight sorozat sem rossz.
Ahogy mondod egyébként, jó minőségű alap halogénnel is lehet látni, pici különbségek vannak csak fényerőben.
Próbáltam meglepő módon alap GE izzót, volt vagy 500ft darabja, szép kék feliratos a tányéron :D, teljesen jó, ezután raktam be sportlightot. még jobb, majd philips, végül osram. Ez csak a mostani kocsiban. Utolsót azért húzom még, mert nincs kedvem motorteret felnyitni, minek, meg le kéne menni kikeresni a cserét helyette, na neeeeeem :D
Igen jól mondat már pár nappal ezelőtt is a dolgokat :)
A Laser szór mindenfele! Ha közelebb érnek a szembelévő autósok feje virít, látom a táblákat is vakítóan világítja meg! Túl nagy a szórása, talán osram laser inkább projektorosba lámpába lenne az ideális. Mert ott összefogná, itt meg sok kárba vész.
Szerintem ha ez kiég akkor az aranyközéputat fogom választani Silverstar 2.0
Jövőre a tuti Laser kiég.. Meg a foncsoromat bekékíti na ez a végeztem..
Mint valami boyracer.
Még a hagyományos sem volt olyan rossz a Hella H7 sima. Olyan nagy különbségek nincsenek szerintem.
Új a lámpám, jó a töltés, be van állítva.
Eddig sem volt rossz. De többet akartam mint minden halogén autós társam :D
Mega jobban terít, közelre több fény jut, osram az ajtón valóban erősebb, sokkal több szórt fénnyel felette (ami gáz, mert jobban vakít) és közelre kevesebb fény jut, kocsi orra elé.
Nem hazuttolta meg magát, én erre számítottam :) Próbáltam már pár izzót, Ge és Osram között mindig is ez volt a döntő különbség.
H4-ben meg még az, hogy ha tompítottat beállítottam jól, hogy ne csak orrom elé lássak, mást se vakítsak, akkor a távolsági osramnál a mókusokat lőtte le a fáról, útból meg közben semmit se láttam, míg ge-nél ez tökéletesen működött.
Ha autóban tényleges használatnál próbálod ki ebből azt látod majd, hogy ge sokkal gyengébb, egyenletesen terít, látsz jól, de ennyi, bezzeg az osram, az odarakja a kocsi elé a nagy fényes fénypacát, ami elvakít és oldalt semmit se látsz, meg előrébb és közelebb sem, de az erős fénypaca az megvan :D, a táblák meg vakítanak, elsőre jó buli, később már annyira nem, mert fárasztó :)
Ez saját meglátásom és h4-ben ilyen, de a teszt alapján h7-ben is hasonló. Kinek mi jön be jobban, én a ge gyártmányokat jobb szeretem, jobban látni vele ténylegesen.
Mert 15-20 eve mar minden autoba valo halogen kemenyuvegbol keszul es nem kvarcuvegbol. A konnyebb megmunkalhatosag miatt es az autok muanyag lampaburaja miatt alltak at erre a gyartok.
fényerőben jobbnak fog tűnni az osram, fehérebb is lesz, mint a többi, feljebb fog világítani ugyanazon beállítások mellett (H4-nél még a refi távolság is hátránya :D, ez itt kiesik)
Megalight egyenletesebb fényt fog adni, picit sárgásabb színnel vegyítve, nem egy nagyobb fénypamacs és szélén meg távolabb kevés fény (mint osramok jellemzően, ettől tűnik gyengébbnek, pedig nem az)
Hagyományos kicsit gyengébb lesz, mint a 120% és még sárgásabb, de ennél is függ milyen márka :)
Ez csak tipp a korábbi izzótesztjeimből kiindulva, igaz azok h4-esek voltak :D
Ge Megalight +120% H7 izzó UV szűrős? Mert se a honlapján, se a dobozán, se a pdf adatlapján nem szerepel olyan hogy UV filter. Tovább az izzónak a dobozán van UV jelzés ami át van húzva. Ezek szerint nem UV szűrős?
Viszont nekem a nappali menetfényem a fényszóróban van (mert xenon-os)....de.....ugyan úgy be van vezetékelve lent az index mellett( mint a nem xenonos-é) ,még izzó is van benne a p13w-be arra gondoltam hogy azt is kicserélem sárgára és így az indexel együtt villogna ,hosszabb lenne az indexem .
Sokan ezt meg is tették LED-el csak gondoltam ha találok oda borostyán sárga izzót ,akkor csak egy pár izzót kell vennem ,nem 4 db py21w LED-et és + 2 p13w LED-et
Én azon gondolkozom hogy veszek asszony Bömösébe a refihez az nem megy egyfolytában úgy sem a 80 watt miatt így a foncsor is megmarad :) izgatja a fantáziámat mit tudhat.
Ha jo fenyt akarsz, akkor amugy is ki kell relezni a rendszert, plane egy idosebb autonal.
Mint irtam kapsz E jeles helyzetjelzot, de az borostyan sarga lesz es nem kadmium sarga. H4-nel ha a helyzetjelzo ugyanabban a lampatestben van mint a halogen akkor ugysem latszik a helyzetjelzo.
Na megrendeltem :) és megtudtam, hogy fém és üveg, szóval tuti jó lesz. Viszont a vezetékhez kell majd mellé valamit szerelni? Valahol olvastam, hogy évek alatt valamit tönkre tud tenni/leéget, ha nincs beszerelve valami ellenállás vagy valami, mert nem 55W-os, hanem 70/80. Most nem találom az oldalt és az is lehet, hogy angolul olvastam. Erről tudtok valamit, vagy ne foglalkozzak vele?
Illetve sárga ledes helyzetjelzőért mennyire szólnak? Lehet egyáltalán E jelű sárga helyzetjelző izzót kapni?
Mit szóltok az új Osram Cool Blue Boost 80W H7-hez? Lehet ez az első olyan izzó, ami tényleg szép fehér színű lesz és a 80W miatt még látni is lehet majd vele? Orosz barátunk tesztelhetné igazán, kíváncsi lennék egy fényerő/fogyasztás összehasonlításra akár NBU/NBL esetén.
Olyat Nokya Hyper Yellow izzót találtam amazonon, ami 70/80W-os. Ez akkor nem lenne sok a lámpatestnek vagy az autónak? Amúgy mennyire legális ezeket használni? mert szerintem E betű nem lesz benne, de a rendőr csak nem szedi szét :D
Pl a Nokia hiper yellow ilyen sárga ....mellette egy sima halogénnel van összehasonlítva ha lapozol én ködösbe használom ,élőben sokkal sárgább a kép nem adja vissza.
Amit linkeltem az tényleg 2500k nagyon sárga....amiket említesz azok nem annyira,talán olyanok mint a valeo aqua vision 2700-2800 kb nekem a kedvencem H7-ben.
Az Osram Allseason Super 64193ALS H4 +30% színe nem ilyen sárga? Ez jóval olcsóbb, kapható nálunk és 60/55W-os ez is. Ez is van olyan jó, mint amit linkeltél?
Vagy még olyat találtam, hogy Osram Fog breaker, de ez se kapható itthon és ennek is magasabb az ára.
Illetve találtam ebayen ledes sárga helyzetjelzőt olcsót + magyarországon is találtam ilyet, meg még olyat is hogy sárga hőálló szilikon sapka a helyzetjelző izzóra. Én úgy tudom hogy legális a sárga szín, de ezek a ledes dolgok nem hiszem hogy legálisak, de csak nem kötnek bele, mert a helyzetjelző nem vakít el másokat és nem a látás a célja. A színe pedig nem lenne megtévesztő (sárga).
Köszi! Ezt amúgy én is furcsálltam, hogy miért a 3000K-t írják mindenhol kadmiumsárgának, pedig az még kb fehér :D De tényleg kadmiumsárgát szeretnék, olyat, ami nem zöldes, tiszta sárga vagy enyhén meleg sárga, ami még legális, ilyet szeretnék :)
1992-es Toyota Celicába lesz, nem tudom, mennyit bír a lámpatest, de megérdeklődöm valahogyan. Szóval kadmiumsárgát szeretnék, amivel jól látok és legális :) Meg kéne ugyanilyen színű helyzetjelző is hozzá, szerintem azt egyszerűbb lesz beszerzni.
Osram NB első gen, ami h7-nél hónapokban volt mérhető az élettartam nálam ignisben ment másfél évet, odaadtam kollégának, hogy használja, ment még másfelet. Igaz, abban a kipukkanás 2 hét különbséggel megtörtént, de akkor is 3 év a hírhedt pukkanós izzótól :D Annyira nem szutyok :)
Más lesz itt a bibi :D
Én elhiszem, hogy az a kis lapka számít, de ha egymás mellé áll egy h4 és h7, akkor gyönyörűen látszódik a difi a kettő között h7 javára, sokkal erősebb fényt ad. Persze itt még bejön a képbe a fényszóró milyensége, meg h4 rendszerint idősebb autóban van. Más a körítés, de a tény az tény :)
Most nb nem remekel nálam, 2 opció: vagy végét járja vagy le kéne mosnom a fényszórót. Másodikra tippelek :D
Bár elég sárgásnak tűnik a fénye, így első se teljesen kizárt, de akkor nem bírta jól ez a sorozat, mondjuk 20.000 alatt folyamatosan égett, de akkor is...
Ez a fenyaram dolog nem pont igy van. Az igaz, h 1000 lm vs 1500, de a H4-nel belejatszik az a fenyterelo lemez is. Csak nezd meg a fenyszoro izzoszalat, az 1600 lm-es, mert ott nincs elotte semmi. Mert azert az siralmas lenne, ha egy 60-65 wattos halogen csak 1000 lumenre lenne kepes. Nem tudom az okat, h miert hosszabb az elettartama a H4-nek. Marmint a normalnak. Valoszinu kisebb hofokon izzik. Mert egy huzott H4 ugyanugy rovid ido alatt elfossa magat, mint barmelyik tobbi halogen.
Tudom, h4 ilyen szempontból jobban sikerült darab :D
Ugyanakkor kocsi kérdése is, mert pl h4-es németben már olvastam párszor, hogy cserés valamiért a jobb oldal (talán első gen octavia), nekem meg sose volt bajom vele és úgy várom, hogy kiégjen :D
Most kell cserélnem egy helyzetjelzőt, gyári, 2003-as a kocsi :D Igaz, 1 évvel korábban raktam ezt át csomagtérvilágításból helyzetjelzőbe, mert a kék osramok 1 év után lehaltak elől...
Első lámpán kívü minden egyéb izzó gyári a féktől kezdve indexig (belső pilács kivételével, azok ledek lettek)
Szóval h4 és h4 között is van difi, kocsifüggő erősen.
Az meg hogy miért ég ki előbb h7? Csak a leadott fényáramot nézd meg, választ ad sok mindenre ám :)
Kisebb teljesítményen majd másfélszeres a fényáram leadása h4 refihez képest is.
Skoda Octavia 2-ben is 3 havonta H7 izzó csere volt mindig kiégtek akár mit raktam bele ,vannak autó tipusok amik eszik ez van sajnos nem a Valeo hibája az egy jó izzó PUG 508-amba 1.5 évig volt mikor eladtam azzal adtam el nem vettem ki,ismerem a tulajt még mindig az van benne 2 év és még nem égett ki.
Nekem is ez volt, 5 hónapot bírt, pedig az autóm nem szokta enni az izzókat, H7 egyébként. Előtte Osram Offroad 65W volt, az több, mint 3 évig bírta hasonló használat mellett. Most Philips RacingVision van bent, 2 hónapja...
Amúgy nem, taxis ismerős is anyázik a passatban is hullanak a h7-ek, mint ha kötelező lenne.
Azt mondja gyorsabban cserél benne izzót, mint a szervizes (mondjuk muszáj is neki, nem mehet havonta szervizbe egy elcseszett izzó miatt :D)
Én meg panaszkodom, hogy emeltek nem hajlandóak kiégni ignisben... Hogy teszteljek így másikat, már nincs képem jókat kivenni és újat betenni, ha ez még bőven jó :D
Csúnya is lenne, ha 160.000km-nél gondja lenne, vicces, de ahhoz képest nem hosszú távra tervezi a japán a kocsikat, mégis hihetetlen kmek mehetnek a motorba.
(korábbi ignisemben 500 környéke volt, még csak nem is csipegette az olajat 5w30-ból..., csak annyira megbízható autót kívánok mindenkinek és boldog tulaj lesz :))
Meglesem ezt a márkát is, hát ha megtetszik belőle valami oszt rácsapok.
Most miért bántod azokat a szegényeket, akik 30.000-re csinálják a kocsikat aztán vesznek másikat? :D
Eszébe nem jut a marhának, hogy te izzót akarsz majd cserélni, előbb lecserélik, mint az kiégne :D
(nem beszélve arról ott nem ismert a házibarkács történet :D)
Bajban vagyok, lassan kéne frissítés, 20.000km-el az NB-ben látszódik már nem a gyári tündöklése megy, pedig már a lámpákat is lepucoltam :D Nonstop ég nálam, ignis úgy van bekötve ahogy van gyújtás felvillanyozódik elől-hátul :)
Belzebub, melyiket szeressem a pakkból? :D Most nincs relézve, így normál teljesítményű jöhet csak a képbe.
Vettem 1 pár Neolux Hammer H7-et. Ma sikerült 1.5 óra alatt beapplikálnom a Mazda 3-ba. Hihetetlen, hogy direkt úgy tervezik az autót, hogy mindent csak szervizben lehessen megoldani. Emlegettem is a japánokat. :)
Nem teszteltem még este, de a falnál jobb volt, mint az ami eredetileg benne volt, az ugyanis az egyik egy GE Longlife izzó volt, a másik valami KW, számomra ismeretlen.
Mindkét izzó rendesen viseltes volt már, látszott hogy a szál elég kopott, gondolom régóta lehettek benne.
Remélem, hogy hozza az SVS szintjét, vagy valami hasonló lesz, jó ár/érték aránnyal.
Remélem nincs itt a fórumon az a kedves úriember, aki mai napon este egy koszos peugeotban utólagos xenonnal szivatta a többieket a Soroksárin magasra emelt lámpákkal...
Mert az, hogy mögöttem nyomulva nekem égeti a szemem, s nem szórt fényről beszélek a középső tükörben, no az már gáz (ignist használok, nem egy tipikus alacsony kocsi, na jó nem is túl magas, de ha ennél is vakít valaki az már régen rossz, pláne közelről)
Szóval az a kedves ember ugyanúgy legyen elvakítva, mint ahogy másokat vakít és folyamatosan tolt 80 mellett a Soroksárin (jah, mellette volt egy hölgy is :D)...
Én H1-ben minden lehetséges izzót kipróbáltam, szintén projektoros lámpában. GE Megalight +120, szemmel láthatóan erősebb volt az NBU-nal. Még az asszony is észrevette hogy az egyik jobban világít mint a másik, és ez jobb bármelyik tesztnél. :-D
Milyen H7-es izzót ajanlanátok autóbuszba, 24 voltos feszültség mellett. Havi nyolcezer kilométert megyünk, egy izzó 3-4 hetet bír ki. Csak aknából, vagy aláfekve lehet cserélni, kicsit unom. A fő szempont, hogy sokáig bírja, de azért jól is világítson.
Köszönöm mindkettőtöknek! Megrendeltem a GE-t, eddig is csak azt használtam, meg is voltam/vagyok vele elégedve, csak úgy hallottam jobb. Maradok a beváltnál :) A Philips +150es nekem már drága egy pár izzóért.
Azt nem tudjátok mi lehet az a fehér lerakódás szerű a búráján? Belülről van. Wolfrám kipárolgás?
Az én véleményem, hogy a Laser nem jobb, annyival, mint amennyivel drágább. Vagy egyáltalán nem jobb, és a korábbi vélemények alapján H4-ben az Osramnak a vetítési képe közelebbre szór több fényt. Igaz, az enyém H7, jelenleg Laser van bent, de én a GE-re szavaznék.
Komoly kérdésem lenne. :) Osram Night Breaker Laser (4999Ft) vagy GE Megalight Ultra +130% (3990Ft) jobb H4-be? Most Megalight Ultra +120% van bent, de mind2 izzónak a búráján megjelent egy mattfehér csík belülről. (Az izzószál is mintha kezdene szőrösödni). Melyiket vegyem, hogy ne csalódjak, illetve melyik világít jobban?
A héten kiszedtem az Osram FogBreaker-eket a tompítottból (H7), megy majd le ködlámpába. Október közepe óta használtam, de arra jutottam, hogy túl kevés a fénye, hiába néz ki baromi jól...
zép zöld mikor begyujt ,de mikor kisárgul projektorosban már majdnem narancssárga fényt vetít ,nekem nagyon sötét volt ahoz hogy lássak normálisan ,viszont láttam szabadtükrösben egy Subaruban ott viszont a tükrösbe szórt fénnyel kurva jó volt :),de projisba szerintem nem jó :(
Ennyi képet találtam ,a lényeg engem nem győzött meg sőt zavart 4300-5500K ig sokkal jobban látni xenonnal most egy 5500K Osram D1S cool B. hajtok jelenleg ez a legjobb amit próbáltam nagyon szeretem ,jól látni vele meg tiszta fehér messziről kis kékes becsillogással ,kompromisszum a jól látni és a szép Kelvin együtt :) Meg persze teszteken a második az Osram NBU mögött :)
Szíp lehet a dolog. A 3000K xenon miért nem jött be? Persze tuti sötétebb egy kicsit, de látnod kéne vele, ha jó, esőben meg egy nagy előnyt jelenthetne :)
Tufánál anno láttam a projektoros swiftben 3000K-t, hát nagyon tetszett, pláne, hogy szép zöld, amikor begyújt :D
Végre beraktam a Nokya hiper yellow H11-et a H8 helyére így nyertem még 20 Watt fényerőt,nagyon örülök neki ,de sajnos a fénykép egyálltalán nem adja vissza hogy mennyire sárga :( gondolkoztam is hogy egyálltalán fel tegyem e mert ez így nem a valós optika.
Xenon 5500K Osram Cool Blue intensev ködös Nokya hiper yellow
Első gyáriHella H8 ,második nokya H11 talán itt jobban látszik a kontraszt:
Fekete uotóhoz nagyon jól áll ez a rally sárga ködös xenon tompival :) kár hogy a 3000K xenon nem jó tompiba ,próbáltam már ,nagyon sötét sárga és nem látni vele jól :( különben oda is menne a 3000K :)
Az is jó vagy Valeo Aqua Vision nekem az a kedvencem :) viszont a Valeo nincs minden foglalatban csak H7,H1 meg H4 azt hiszem H7 az 100% hogy van azt használtam én is .
Üdv! ilyen 2 ledből álló fényszórót használt már innen valaki? Szerintetek érdemes kipróbálni? a sok kis ledes az elvileg gyenge fényű.. de a linkelt Ledet már gyárilag is beépitik több új tipsú kocsiba..
de pont ezt kérdem,hogy ha kékes a fényszóró,akkor az nem vesz vissza a teljesitményből.. most van egy kinai kékes 55 wattos tompitott fényszóróm,de ez vagy azért gyengébb,mint a normál tungsram,mert kékes,vagy mert gagyi kinai..mellesleg ez nem is fehér fényű..
lehet az előző tulajnál xenon volt benne..az égette szét.
Attól függ mit szeretnél, ha látni és max fényerőt, akkor Ge +90, +130, Osram +110, +130 os izzók, ár érték arányban jót Philips +30%, Osram Silverstar, Ge sportlight.
Jól kinézni akkor Osram Cool Blue, vagy valami kékre festett burás izzó javaslok. De ezekkel nem nem fogsz látni, a halogén 3200k körül világít jól, mivel ez a természetes színe. A festett izzók csak veszíthet a fényerőből.
Igen,eltér,megnéztem a linket,köszönöm.. HB4 kia rio 12 A white 6000k körüli h7-es tompitottból melyiket ajánljátok? Vagy ezek ajánlottak egyáltalán? Vetitőlencsés a lámpatest.. Az előző tulaj nem tudom milyet tehetett bele,de belülről szétégette a búrát.. ezt el akarnám kerülni..
Az lenne a kérdésem,hogy a ködlámpába a tompitottal megegyező foglalatú fényszóró való? H7 van a tompitottba. vagy ez eltérhet és a kézikönyvből keressem elő?thx
Valeo fényszóróim vannak ,szerintem is teljesen jó...előtte Morimoto meg FXR ilyenekben hittem ,de aztán mikor lett ez a gyári valeo xenon rájöttem hogy ,az előzőek csak a falon mutattak jól az úton ez a Valeo simán kenterbe vágja őket.
Szélesebben terít és messzebb és nem fárassza a szemet mert elmosódik a határvonal,a vetítési képen túlra is jut fény sokkal kellemesebb a szemnek...
Szerintem ködösbe maradok a Nokya hhyper yellow-nál H11-ben nem LED-esítek .....egyenlőre nekem az erős LED-ek még zsákbamacska....ha előttem tesztelné valaki és jó akkor vennék de így........
A HOD-nak azért van ilyen formája, mert belül a felületén van egy réteg, amelyik visszaveri a hőt, (az IR sugárzást), így a volfrámszál magasabb hőmérsékleten izzik, ez jót tesz a hatásfoknak, nagyobb fényáram nyerhető ki ugyanannyi bevitt teljesítmény mellett.
HOD izzót próbált már valaki?Mi értelme van a formának?Ködösbe keresek sárgát de nokya-nál egyenlőre sárgásabbat és jobbat nem találok.Esetleg valaki tud jobbat 2500K hoz ragaszkodom.
Kia Ceed 2009-2014 között gyártott autókba meg tudod mondani (tehát 1. generáció normál és ráncfelvarrt, valamint 2. ráncvarrás előtti modellekbe) milyen ködlámpa izzók vannak?
kozgab és még akit érint...
Jövőhéten búcsúzóul beruházok az utolsó pár sárga izzóba, amit a Fiestára költök.
Veszek bele a béjról egy pár 65W sárga Nokya ködlámpa izzót :-))
más!
EGLO BADOS LED-es lámpát vennék a fürdőszobába (függőlegesen kell a fénynek fentről lefelé megvilágítania a tükröt)
csak már nem kapható akciós áron a termék vagy felvitték az árát 7ezerről 13-15-18-ra!
Tudnátok ehelyett más hasonlót ajánlani? Fontos hogy hasonlóan nézzen ki a rögzítése, mert a tükrös polc tetejére pakoljuk a gyerek elől a vegyszereket.
Sajnos az íbéjen nem találtam ilyet, pedig simán rendelnék egyet.
Furdal a kíváncsiság, ugye? :) Átfutott az agyamon egy H7 próbára, de a tesztek után csak bedobnám a többi hulladék közé. Ha valamire pénzt adok a jövőben, az csakis valami homológ 90 mm LED lámpatest, amit tudok használni a motorhoz.
Én átettem a merényletgsárga H11-et, amit a dzsunkalakóktól rendeltem még a ScenicII-be, a Prius3-ba. Kiváló ebben az autóban is. Teljesen jól terít a LED-es tompított alá. Mondjuk jó ideje az én csőrömet is birizgálja a ködlámpába a H11 yellow utólagos xenon, de azt hiszem még várom egy-két évet és lesz bele jó minőségű LED-es megoldás. :)
Barkács szakkör volt nálam a napokban. Opel Calibra, híresen pocsék műanyag foncsorokkal. Féltem vele közlekedni sötétben, ezért kb. 6 éve utólagos xenont kapott. Ezután mindig féltem vele, a büntetés lehetősége miatt. :)
Közben jól elfáradtak a xenon izzók, kellett valami megoldás.
Kínából vettem komplett fém foncsoros projektorokat, kb. 6000 Ft volt párban. Kis barkácsolással a fém foncsorokat építettem össze a gyári lencsével. Külön ide gyártottam fém távtartókat, mert a H1 izzók nem voltak tökéletesen fókuszban. Osram NBU került bele, eddig jónak tűnik az utólagos xenon után is.
Gyári műanyag projektor (csoda,hogy nem láttam vele?):
Régi xenon tompított és 100W távolsági
NBU tompított és 55W távolsági:
Ugyanolyan fényképező beállítással készültek a képek.
Nem tudok róla. Azok, amelyek talán adnának annyi fényt, mint egy h8/11 (TALÁN!), azok perpill elég hideg fényűek, nem láttam még sárgát. Csak olyat keress, mint ami lejjebb volt H4 szerűség, tehát a LED-ek egy pontban legyenek.
Ha megnézed a kínai ledeket majd mindegyik univerzális. Ha h4 gyűrűt teszel rá, akkor h4, ha h7, akkor az :D
Nem hülyék ők sem :D
Philipsnél is ilyen tekerős a gyűrű rajta, nem véletlenül.
Amúgy igazad van, pláne, hogy h4-es autó már nem nagyon jön ki, legalábbis ritka, pedig pont az ilyen lámpások lehetnének ügyfelek, mert ezek a leggyengébb pilácsok jelenleg (elméletben persze)
szerintem nem érdeke senkinek, hogy fejlesszünk drágán LED-et a régi autókba, én legalábbis azt csinálnám led gyártóként, hogy a modern autókhoz készítenék ledet, a régi halogénhez már nem.
Miért? mert baromi drága, mint a példa mutatja: legyártani egy gépet hozzá, kikísérletezni, rengeteg idő és pénz menne el rá. Az autósok kevesebb mint 1% ha venne ilyet, sosem térülne meg a befektetés.
Elgondolkodtató hogy jött létre ez az izzó.
Ha meg az új autókra gondolok, az elromlik, lehet kompletten lámpatestet cserélni, főleg ha a hűtése elszáll, akkor lesz csak jajgatás. Jó nekem a halogén termékcsalád :)
Öhm... LED fényforrás :) Csak érdekesség kedvéért linkeltem, addig-addig reszelgetnek, amíg csak kihoznak belőle "valamit". Halogén felhasználóknak az EU-ban nincs más opció, csak a prémium izzó. Ez van, de nem is baj, ha minden második autó 6000K val jönne szembe, lehet, hogy rendszeresíteni kellene egy szemüveget éjszakai vezetéshez is.
picivel magasabbra világít a LED-es izzó, mint a normál, ezt nem korrigálta, de vizes, havas úton kiváncsi lennék a fekete és a szürke aszfalton ténylegesen mennyivel lenne erősebb a fénye. Biztos jobb, de vajon bántaná e a szembejövők szemét?
Ez igy szép, de a valóságban is tesztelni kellene, és a gond az hogy ez megint nem legális.
Nem lehet, hogy azért nem hozhatják be, mert túl erős a fény? Lument korlátozzák általában, spec alapján mondjuk 1000 lumen a tompítottja, amit nehezen hiszek el, mert ennyi a halogénnek is :D
Ez valódi Philips, csak nem az EU-s piacra szánt cucc, mert oda nem lehet.
használhatóan néz ki, de engem még mindig zavar a tény, h fölfelé gyakorlatilag alig sugároz fényt. Mert a volfrámszál az teljes fényerővel besugároz 195 fokot. Egyenletesen, és ez nagyon fontos. Mert nem probléma, h a LED fénye csak egy bizonyos szög alatt sugároz, amennyiben ahhoz tervezik a lámpatestet. De itt a volfrámszálhoz tervezték.
Indiai Philips honlapon fent van, evvel azt hiszem válaszoltam az eredet kérdésére :)
Ennyi szórt fénye még egy gyengébb halogénnek is lehet (már amit a műszer kidobott), sztem nagyon jól sikerült ez a cucc csak drága, nekem legalábbis drága és hatóságok lehet kinyírnának érte :D
Nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg Philips próbálkozás, vagy valami keleti kamu, mert csak az east régiót dobja fel pl. az e-bay is, de már 60 ezer alatt kicsivel is elérhető :) Minden esetre az eddig látottakhoz képest ez az első, ami egy FF lámpában egészen használhatónak tűnik, azért megnézném aszfalton. És tegyük hozzá, hogy egy gyengébb minőségű izzó is tud érdekes dolgokat produkálni ami a vetítési képet illeti.
Szerintem akkor nem sárga lenne, hanem inkább zöldes, mondjuk ha nem kékes a fénye, hanem fehér akkor lehet, hogy OK.
De az ára nagyon sok még, illetve továbbra is szabálytalan.
Valaki az oroszok közül azt írta, hogy a LED hivatalos jelzései is H, ugyanúgy mint a halogén. Tudja valaki, hogy ez tényleg így van e?
Ha én lennék az Osram, vagy Phillips akkor előbb vagy utóbb lehet, hogy rámennék erre a trendre, ha az ilyen kínai cuccok is elég jók, akkor milyen lehet egy osram termék. Illetve ha olyan lámpát készítenek, ami tudja a halogén vetítési képét, és mondjuk 1999,9 lumen a fényerősség, akkor miért is ne lehetne használni?
De csak abban az esetben, ha a vetítési kép és szórt fény értétek OK.
Viszont más kérdés, hogy érdeke e egy nagy cégnek ebbe invesztálni, mivel ha jól sikerül, akkor sikeres lesz és sokan vesznek majd LED-et, de másfelől ha mondjuk csak 5x tartósabb lesz mint 1 halogén, akkor nem lesz hosszútávon fenntartható a "biznisz". :)
Elfelejted, hogy Oroszországban valószínüleg máshogy kezelik ezeket. Láttam egy filmet ahol "hivatalosan" szereltek be egy Hella vetítésitávolság állító szettek egy autóba, és mellé FF lámpába burványolták be a xenont.
Megnéztem én is, de írni fogok a srácnak, hogy nagyon jó a teszt, viszont úgy reklámozza, mint egy megoldást a gyenge halogén kiváltására. Ami nem igaz, mivel nincs E jel, nem minősített termék, sőt szerintem nem is igazi Phillips, csak valami utánzat.Egy ilyen cég nem adná a nevét ehhez.
Azért van még mit reszelgetni rajta. Nincs olyan szép éles átmenet, mint a halogénnél. Meg azért arra is kiváncsi volnék, h az úton mennyire egyenletes a fénye.
Minél elmosottabb a vetített kép egy projectoros lámpa esetében, annál jobb. Nem kell bedőlni a reklámnak, miszerint minél élesebb a vonal annál jobb. A morimotók egyik legnagyobb baja pont a helytelen vetített kép, sajnos használtam én is a Morimoto projektorokat.
De, ha utána olvasol neten egy kicsit, akkor nagyon sok infót lehet találni, ahol pont rávilágítanak az utángyártott kínai projektorok hibáira.
Előtte Morimoto projik voltak az előző autóban..ebben a mostaniban Valeo van !
Először meglepődtem hogy a falra vetített kép olyan elmosódott a morimoto xenon projik -hoz képest..aztán az útra vetített képe viszont meg sokkal jobb !
Igaz, hogy nem a legújabbakat próbáltam, hanem előző Philips extreme és Osram nbu, de nekem Philips sokkal jobban tetszett H4-ben.
Oldalra kicsit több fény jutott vmitől és a színe úgy van kitalálva, hogy esőben jobb volt, hiába fehéres, bár philips színét inkább szürkésnek mondanám, nagyon érdekes színe volt, de minden körülményben egész jó volt, kellemesebb, ára kevésbé :)
Sok különbség nincs a kettő között, a Philips talán hidegebb egy kicsit. Viszont ha az árat is figyelembe vesszük akkor szerintem az Osram jobb választás.
Nekem tetszik a hidegebb fénye és mintha a közeli vetítési képe a falra élesebb lenne a sötét világos határvonal,bár szerintem ez a projektorokon kéne hogy múljon,de lehet hogy a hidegebb fény miatt most feltűnőbb.
Először nem tetszett a valeo gyári projik mert rücskösített és túl homályosítja a fényt pl a morimotohoz képest a falon,de aztán rájöttem így huzamosabb használat után,hogy viszont az útra vetített képe és fényárama tökéletesen elég,hiába nem éles a sötét világos határvonal!Az úton meglepően jó!
Osram CBU teljesen jó nem kékes hanem jégfehér,a vezető ülésből,kintről azért messziről be be csillan a kékes szín,de nincs 6000k az biztos az 5500 az reális szerintem.
A gyári hozzá képest philips az sárgás tuti 4150k!
Nem bántam meg nagyon tetszik.
Ködösbe vadászok sárgát próbálok ledet ellenállással vagy H8 helyére H11-et nokya hyper yellow-t még nem tudom :(
Real teszt aszfalton. Kíváncsi voltam képeken kielemezve mit fogok tapasztalni ugyanolyan záridők mellett. Szokásos projektorok, 2 db 90 mm Hella Classic (H7 + D2S) + Performance (H1). A H7 halogén takarólemezét módosítottam, hasonlóan a gyári D2S-hez és a Performance-hoz. Érdekes módon a H1 halogéné nem megy fel a világba, hanem le van vágva vízszintesen, ugyanezt csináltam meg a H7 takarólemezével. Érdekesség kedvéért a H7-et csak utólagos xenonnal teszteltem, mert halogén izzóval a performance csúnyán ráver a H1-el, sokkal szebb a vetítési képe, mint a H7-nek. Szemre a foncsor olyan mintha egyezne, de mégsem, más a vetítési kép. Utólag úgy látom hagyhattam volna kicsit hosszabbra a záridőt, nem elég világos. Élőben sokkal látványosabb a D2S brutális fotontenger előnye.
Először közelre:
H1 halogén Performance H7 utóxenon D2S
Érdekes pápaszem van a H7 halogén projektornál xenonnal a közeli résznél és nincs "normális" hot spot. Egyedül fényerőben múlja felül a H1 halogént, a vetítési képe gyenge eresztés. A levágás már barátságosabb a módosított takarólemezzel, de nem lett az igazi.
Biztos létezik olyan fórum, ahol jól ki lehet beszélni milyen a magyar közlekedési morál, meg mit tudnak az idősebb sofőrök, de szerintem ez a topik nem erről szól.
Az öregek megfigyeltem azt hiszik a körforgalom valami raj amibe csatlakozni kell ahogy csak lehet ,körülnézés nélkül és ha látni kijáratot akkor minden áron leszakadni a rajról ,index minden nélkül kimenni :) brutál a körforgalom az nem megy nekik,de betudom mindig annak hogy amikor ők tanulták a kreszt akkor még nem volt.
Látod mondtam én,hogy létezik ez a Suzukist letolom dolog.
A fő oka ennek szerintem,hogy az idősek,rutintalanabb főleg nők vagy ilyen autóban ülnek,vagy Thaliában.Aztán amit az ember előtt ezek előadnak,az megmarad az emlékezetben és inkább jobb vagy lemaradni vagy megelőzni.
Múltkor meglepődtem,mert egy új Swift 190 után maradt csak le,addig tolt.A gonosz. :-)
Én is várok egy 80W-os H1 Xencn-t ebay-ről tesztre, de valószínű idén már nem fog megjönni. Ha nem produkál látványos különbséget a H1 NBU-hoz képest, akkor feladom a halogén próbálkozást.
Ez eléggé kontakthibának tűnik. 1 relé (amennyiben relés) kapcsolja a két izzót, hameg nem relés akkor egy kapcsoló. Onnan ágazik ketté az izzókhoz. Biztosítéka viszont már külön szokott lenni a jobb és bal oldalnak. Nem beszélve az izzó testeléséről, azt ott tlálod a lámpa mellett. Ezeket mind nézd végig, valami ilyesmi hiba lesz.
De mivel láttunk már karón varjút, első körben egy izzócsere, h azzal is csinálje-e? :)
Magyar forrás nincsen ahonnan be lehetne szerezni H11-be lenne jó befaragnám a H8 helyére,Sárga LED H8-at nem tudok betenni akár milyen hiper szuper can-bus-osnak hirdetik vinnyog érte az autó :(
Urak. nagyon elrugaszkodtunk a világítás témakörétől.
Úgyhogy így karácsony közeledtével egyre jobban várom, hogy az aliról rendelt Osram Fog Breakerek megérezzenek...és nem érdekel, 24-én is képes vagyok ráállni az aknára hogy bepattintsam. :D
Tényleg nem szerettem volna szétoffolni a topikot, de itt a történet nagyon nem hasonlít az eredetire. :-/Szóval:
Narcissus (e:Narkisszosz) Képhiszosz Isten és Leiriopé nimfa fia, akinek megjósolták, hogy csak akkor érheti meg az öregkort, ha nem ismeri meg önmagát. Ezért gondoskodott róla, hogy egyetlen tükörben se lássa a saját tükörképét.
Echo nimfát Héra megbüntette, hogy mindig csak másokat tudjon ismételni.
Narcissusba mindenki szerelmes lett, mert olyan szép volt. Narcissus ellenben mindenkit elutasított. Echo is látta Narcissust, de nem tudott hozzá szólni, mert csak másokat ismételt. Az egyik kikosarazott nimfa viszont szólt Nemeszisz Istennönek, aki feloldotta a tükörképes tiltást.
Ezután Narcissus egy tóhoz ment, hogy igyon, és ott életében elöször meglátta saját magát. Szerelmet is vallott a saját tökörképének, Echo közben követte, és mindig megismételte szavait. Mivel nem tudta megölelni a tükörképét, Echo pedig mindig megismételte a szerelmi vallomását, ezért ebbe belebetegedett, és reggelre sárga virággá (Nárcisz) változott.
Ahhoz, hogy megértsük, hogy ez hogyan kapcsolódik az elözményekhez Freudot kell olvasni. :-))
Részemröl az offolást befejeztem, a témáról leszálltam.
Nem legyorsulta a ducatot, csak nem engedte maga elé :D
(amúgy sztem szimplán szarul váltott)
Amúgy jó ez a fórum, azt hiszem mindenkinek jól jön már a hétvége, meg teljen már el a karácsony, nekem már nagyon elegem van a decemberből :D
Hozzátenném hazafele jövet is volt pár érdekes versenyző az utakon, 2 autó kanyarodóból lőtt ki és bejött előre, mily meglepő ebből az egyik bmw volt :D, másik merci, majdnem összetört engem is, meg aki a jó sávban volt...
Előre várom mi lesz vasárnap, amikor mennem kell egy nagyobb kört Bp-Ősagárd-Üröm-Pvár-Budaörs-Törökbálint majd Pest vonalon, bár nem fogok nagyon sietni, Ősagárd környékén nem is lehet, mert kiesem a kocsiból :D
Engem is villogtak már le ezerszer még sem duzzogtam utána,lementem had mennyen...nem értem mi van még ebben?!
15 éve autópályázok igaz nagy részt németben,szerintem senki sem kompenzál semmit,hanem haladás van,aki lassabban az lehúzódik,aki meg gyorsan az rávillant arra aki elbambult a külsőben...az más hogy ez magyarba frusztrációnak számít meg kompenzálásnak,mint meg annyi minden...én nem látnék ebbe annyi mindent!
Ha nincs rendör, akkor mindent lehet. Pihenésképp lehet 140-nel csorogni a pályán, mert az olyan megnyugtató. Hiszen neked fasza autód van. Ez ugye feljogosít minderre. Lehet gyorsabban menni, mint mindenki, hiszen senki sem rendör, hogy megmondja mennyivel menjél. Hogy is jönnének ahhoz, hogy egy 508 GT vezetöjének ezt megmondják?!
Különben is: jólesö érzés legyorsulni az Audist meg Hondást, akiknek nincs szükségük ilyen kompenzációra, mert valószínüleg amúgy rendben van az életük. Jó eséllyel még emlékeznek az általános iskolában eltöltött évekre is, és emlékeznek a fizikaórákra, és még azelött tudják kezelni saját frusztráltságukat, hogy az így törne a felszinre.
508 GT-vel A6-osokat is tolom le nem hogy a Hondát :D BMW X6 tartotta velem a lépést nem tudom mekkora motor volt benne de hosszúba már elmaradt szerintem a súlya miatt.
Viszont sokszor meg nincs kedvem menni és 140 -el csorgok a pályán.
Bekóstolt egy ducato szerdán, hazafele picit lendületesebben mentem az ótomatával, de nem vészesen, nem a 2200-as gyorsítófordulatot használtam, hanem 2300-at, bumm, ez meg azt hitte versenyezni akarok vele. 2. lámpánál meguntam és megemeltem a tétet 2500-ra, szét nem forgatom egy barom miatt. Csak a kocsiját sajnáltam, kinyomta a szemit, de lemaradt xd Nagy csoda nincs benne, ahol neki már 3-ba kellett tolni ott dobta nálam gyors 2-be, csak épp nekem nem annyi idő :D 60-al továbbmentem Üllőin, ő nagy boldogan elhúz, majdnem összetört mást izgalmában.
Amikor 1.3 ignist cseréltem Hondára más világ volt, senki nem tolt, pályán egyszer kipróbáltam 80-at, senki nem villogott, mindenki kikerült messziről, te, ha indexeltem beengedtek :D. Visszaülve ignisbe, pályán még 130-nál is tolnak, de főleg a kisautósok, mint fabia, corsa. Mindig elgondolkodom, hogy nagy úr a kisebbségi komplexus meg az azért is megmutatom ez jobb, mint a szar suzuki :D Én meg tudom mire hogy reagál, de egyben akarok odaérni mindenhova, nem darabokban és kímélem...
Városban automatával általában félpapás a tempó, nem sietek sehova, max néha, nem érdekel már a mögöttem lévő hogy tol, kerüljön ki, majd mindenhol egy plusz sáv van. Vidéken ha nem hajtom meg segítem az előzésben, amit 5-ből 4-en nem köszönnek meg, de hát ez van :D
Én korábban mindig akartam ködlámpát. Most hogy eme csodás extra benne van ignisben nem használom még ködben sem, mert jobban zavar a közelre eső hatalmas fény, jobb ha csak tompított megy :D
Opelmódiként szar helyen van a kapcsoló is, pedig külön-külön kapcsolható első meg hátsó :D Persze csak akarat kérdése kialakítani plusz egy második kapcsolót...
Otthon megnéztem vetítési képét garázsban, hááát, gyári, de sztem egy kalap sz@@@@@@r, nem egy határozott valami :) De fénye az van, még gyári izzóval megy, h3. 2003as izzók :D (bár tompított és első helyzetjelzőkön kívül minden izzó gyári benne, japó...)
Lehet ezek után mégis beleveszem egyszer a ledes kanyarfényes csodát, de majd ha nem költök másra. Most jön egy teljesen garázsba illő szerszám, fűrészgép :D
Figyelj, ma munkába jövet kocsival jöttem, autóm ugye egy ignis. Ugyanaz a peugeot-os 2x majdnem összetört követési távolság be nem tartása végett és előttem hirtelen befékeztek, én is rátapostam, hallottam mögöttem, azonnal feljebb enged majd satu. Így nem tört össze a barom, de nem tettem volna oda a kezemet, közel vót na tükör szerint :D Ezt a nipparts tárcsa + betét kombót szeretem, hatásos.
Ha ilyen ipari barmok közlekednek fényes nappal, akkor mit várunk éjszaka?
No látod :D
Amúgy még padló esetén se nagyon vakíthatok, pont jól be van állítva nekem, messzire is látok, Ge-vel jó refi, osrammal... maradjunk ge-nél :D (ignis, pláne evvel a puhább hátsó gátlóval azért tud bólogatni rendesen, mint egy wagonr vagy más magasabb egyszerűbb autó)
Ezek a régi lámpák nem rosszak, őszinték, semmi extra fícsőr, 2 dolgot tud: világít, nem világít, konyec. Nem is kell több :D
Mondjuk nem is adnak akkora fényt, mint az új csodaledek, de nekem elég, csak le kéne már törölnöm azt a szerencsétlen lámpát, 3 hete mondogatom magamnak, azóta is úgy van.
Ha egyszer eszembe jut megcsinálom, meg visszarakom ge sportlight-ot, sárgább az, mint nbu, jobb lesz télen. Vicces, mert kékes búrájú oszt jobb esőben, mint áttetsző nbu :D
Azért mert ha én képes vagyok kapcsolgatni-kikapcsolni ha jönnek szembe nem ködös időben éjjel akkor más miért nem?Az ilyen kis gyári kerek ködlámpáért nem villantok én sem ami a löxi aljában van de vannak a nagy téglalap alakúak az zavaró tud lenni.Az utólagos lámpákról nem is beszélve ami feljebb visz mint a tompított.Sofőrnek biztos nagyon jó hogy jobban pirítja az utat csak ha jönnek szembe Ő is lekapcsolhatná 200 méteren belül.