Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Jaj nem veszünk új kocsit amig le nem lesz zárva a brexit. Annyi pénzt nem akarok kidobni ha bezár a bazár/mégha hitel is/, és jelen pillanatban olcsóbban fent tarthatóak a kocsik mint az éves törlesztő, de igen eljátszottam a gondolattal mert átlag 10-15 e mérföldet megyünk évente 10 évesen karbantartva még mindig csak 120-150 e lenne benne.Meg tartanánk valami szakadtat ami jó munkába menni.
A játékosokvoltak a Hyundai i800, Transporter/drága vitoval egyetembe de nagyjából az összes minibusz/ Voyager nincs sharan galaxy alhambra/sokba van/
Maradt a torneo ami 1 évesen 15 ért párezer mérfölddel megvehető és nagyából mindenre jó amire nekünk kell./ Oldalajtó csúsztatható gyereknél nyertes ügy. van benne hely stb/ jó lesz majd később ha minden oké.
Az a baj ezekkel az 5/7 uleses korbe ablakos van-ekkel, hogy sem nem szgk-k, sem nem teherautok, ergo a szemelyautos dealer azt mondja, keressem a commercial branch-ban, azok meg az ellenkezojet :)
Pedig nekunk pont ilyen kellett volna, de mission impossiblenek bizonyult.
Ja, a Nissa NV200 Combi is dizel, de minket nem erkedelt volna a dolog - annak a valoszinusege, hogy a modern dizeles autokre barmilyen eros megszoritas lepjen eletbe a kovetkezo 10 evben eleg kicsi.
A Ford Tourneo Connect-et is nezd meg esetleg, abbol volt benyas is, igaz a tobbseg ott is dizel.
Well, 20mp alatt 100-on volt, 120-at birta szepen. Nem volt az rossz egy Fiat 850-esbol atemelt, karburatoros, szivatos motorotol, egy 4 sebesseges valtoval. Plane nem 90-es evek elejen, amikor a versenytarsak meg fokent Trabantok, kispolakok, Skoda 105 es 120-sok, Lada 1200-esek voltak.
En anno a Marbellan akartam merest, de azt mondtak (mondjuk nem ok, akkor talan nem is volt meg Totalcar, hanem egy meros szerviz) hogy tul gyenge hozza az auto (34 lo, 49NM nyomatek) :-)
Így igaz. Ez amúgy tartós motor, ilyet szeretnék Ibiza bódéban tgk szaladgálósnak, csak nix választék itthon sajna. Az erőmérőre jelentkeztem én is a Sharannal, de még nem hívtak a dögök. :-)
Ezek szerint valoszinuleg nem az volt a baj a korabbi regi-hasznalt autoinkkal hogy volt bennuk 90-140K miles, hanem hogy az elozo tulajok nem tartottak oket rendesen karban.
Érdemes utánanézni, hogy az akkupakkok meddig bírják és miképp van a cseréjük. Nem lepődnék meg, ha ezek az 5-6 éves autók azért lennének ilyen olcsók, mert az akkumulátor csere már 1-2 éven belül esedékes.
"Van nv200 as is elektromosban 7 személyes de sajnos a kisebb akkupakkal."
Sajnos benzinesben mar nincs, csak a van. Tudom, a web-en van, ezt akartunk venni egy par napja, elmentunk, vezettuk az e-NV200-at (egeszen kellemes darab), aztan mondtuk a fickonak, hogy akkor jo, megrendelnenk egy benzineset. Telefonalt a kozpontjukkal egy orat - "Sorry guys, I saw it on the web, too, but was told that it is not for sale anymore"
Hát azért vannak ott gondok, vezérlők kábelszigetelés stb.. akkucellák tönkremenetele szóval nem olyan egyszerűek, de azért elég kevés a hibalehetőség egy új motorhoz képest.
Allitolag 2025-26-ra az elektromos autok atlagosan olcsobbak lesznek mint a hasonlo kategoriaju belsoegesu motoros tarsaik. Remelem ugy lesz! Nagyon varom mar hogy ne legyen alapjarat, razkodas-rezges, bugas, ne kelljen bonyolult befecskendezo, turbo, miegymas, olcso legyen a javittatas, olcso legyen az uzemeltetes, futest bekapcsolva egybol jojjon a meleg/forro levego (nem csak miutan bemelegedett a motor) stb. stb... :-) Azt se bannam ha addigra onvezetok lennenek olyan szinten hogy tudnek commuting ideje alatt olvasgatni vagy szunditani az autoban :-))