Keresés

Részletes keresés

bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 29
Engem nem zavar, ha a kevésbé gyors biciklisek máshol mennek. De akik gyorsabban haladunk, ne szívjunk miattuk. Amúgy is, az élet minden területén, ellenzem a fölösleges korlátozásokat.
Mindenki menjen ott, ahol jó neki, ÉS nem zavar másokat. Ez nekem a 25-28 körüli sík terepi utazósebességemmel inkább az úttest (sokszor nem is tudnak gyorsabban menni ennél az autók sem a forgalomban, simán tartom a lépést velük; ha meg nagyon lehet 50 körül haladni, akkor általában hely is van előzni, én nem akadályozom őket ebben), Mariska néninek 10-zel nyilván inkább a járda. Őt ne is küldjék le az úttestre, hadd menjen óvatosan a járdán, az is marhaság, hogy ez meg van neki tiltva.
Előzmény: midnight coder (26)
Psycho Dad Creative Commons License 2010.01.12 0 0 28
Nem biztos. Bp.-ről indulva, át a városon 40 km-es út, autóval 40-50 perc. Kerékpárral 2-3 óra.
Gyalog szerinted hány nap? :))
Előzmény: midnight coder (26)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 27
Ha bevezetnék a gyalogosok és kerékpárosok számára az autóktól megszabadított útvonalakat, azok szabályozására előbb-utóbb nyilván kitérne a kresz, bár szerintem írott szabályok híján is tudnak együtt közlekedni értelmes emberek. A többit meg valahogy nevelni kell.

Ha most azt mondod, hogy az autó + bringa + gyalog verzióhoz képest a bringásoknak rosszabb lenne a csak gyalog + bringa változat, akkor tényleg nincs miről beszélnünk.
Előzmény: nickodemus (21)
midnight coder Creative Commons License 2010.01.12 0 0 26
Valójában az átlag biciklis (=nem a 20 éves biciklisfutár) sebessége, és főleg gyorsulása sokkal közelebb áll a gyalogoshoz mint az autóshoz.
Előzmény: bm613 (24)
Psycho Dad Creative Commons License 2010.01.12 0 0 25
Szerintem én már vitatkoztam veled, de ez a felvetés átgondolandó! Csak, az adott utcában lakók hol parkoljanak? az utcában lévő boltokba, hogy fogják szállítani az árut?
Előzmény: Törölt nick (-)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 24
Ne gondold a kerékpárost a gyalogoshoz közelinek. Ez pontosan az az elavult gondolkodás, ami most szerencsére megszűnőben van a KRESZ-ben. Nyugat-Európa sok országának tapasztalatai bizonyítják, hogy helytelen volt e koncepció.
Előzmény: Törölt nick (19)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 23
Hiteles, mert tudom, hogy olvastam. A "valahol" annyit jelent, hogy fingom sincs már, hol volt. De rendesen kidolgozott tanulmány volt, hiszek neki.
Eddig egész normálisan érveltél, ne rontsd el a rólad kialakult képet értelmetlen kötekedéssel :-)
Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22
"valahol" ... "hitelesebb"
Előzmény: bm613 (17)
nickodemus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 21

de kerékpárelkobzással ők is nevelhetők lennének a rájuk vonatkozó szabályok betartására, és akkor már nem lennének életveszélyesek a gyalogosokra.

 

Hát persze, a járdán közlekedő biciklisnek a matematikai modellel leírhatatlanul közlekedő gyalogos majd index bevetésével jelzi, hogy éppen a buszmegállóban elhelyezett kuka felé veszi az irányt.

 

Amúgy járdán a KRESZ szerint TILOS biciklizni!

 

Na, viszlát.

Előzmény: Törölt nick (19)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 20
Rendszeresen ülök. Sőt állok is néha.

Tudod mit jelent alkalmazkodni? Nem azt, hogy gyalogsebességgel tekersz, hanem azt, hogy ha osztoznod kell a pályán a gyalogokkal, akkor visszaveszel.
Előzmény: nickodemus (18)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 19
"ezt most hogy kell érteni?"

Én úgy értem, hogy szükség van a teherautókra, a személyautókra, a kerékpárokra és a gyaloglásra is. Szerintem a gépkocsik forgalmát fizikailag külön kellene választani a gyalogosokétól. A kerékpárost inkább a gyalogoshoz közelinek gondolnám. Ezzel persze a versenyzők és a futárok nem értenek majd egyet, de kerékpárelkobzással ők is nevelhetők lennének a rájuk vonatkozó szabályok betartására, és akkor már nem lennének életveszélyesek a gyalogosokra. Ha pedig teljes utak állnának a kerékpárok és gyalogosok részére, ott már könnyebben különválaszthatók lennének, például úgy, hogy a bringások mennek az utca közepén, a gyalogosok pedig a szélein. Ez hasonlítana a közutakon szokásos megoldáshoz, miszerint a lassabb jobbra tart, illetve az út szélén áll. Normális emberek tömegeinek tenné lehetővé a városi gyaloglást és kerékpározást.
Előzmény: bindera (15)
nickodemus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 18

A bringásnak is tudnia kellene alkalmazkodni a gyalogosok sebességéhez

 

Mondd, te ültél már biciklin?

Előzmény: Törölt nick (16)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 17
Itt csak az a gond, hogy te a véleményedet írod, én meg hatalmas mennyiségű baleset elemzése alapján elkészített statisztikát, amit valahol olvastam. Utóbbi nekem hitelesebb, ha nem haragszol.
És nem veszélyes az előzés. Autók ütközése is hogyan szokott történni előzésnél? Nem a megelőzöttel ütközik az ember, hanem a szembejövővel. Veszélyesebbnek érződik elsőre, hogy ülsz a biciklin, és elhúz melletted a tonnás vas, de nagyon ritka, hogy annak a vezetője nem vesz észre. Lehet,hogy bosszankodik, de kikerül. (kéretik nem hivatkozni a rendkívül kevés ilyen balesetre, élen Bodnárral, egyedi esetek a statisztikát nem befolyásolják)
De valójában az a legveszélyesebb, amikor egymás útjába kerül az addig elkülönítve haladó autós és biciklis. Ha példa kell (ami persze itt sem bizonyít semmit önmagában, csak a sok-sok adattal együtt), akkor gondolj csak arra az emberre, akire a Stefánia úti szellembicikli emlékeztet évek óta.
Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 16
De a sima úttesten való biciklizés is sokkal jobb a teljesen elkülönített, az úttesttel néha találkozó kerékpárútnál.

Az úttesten való kerékpározás a dugókkal terhelt városban életveszélyes a sebesség és a dinamika különbségei miatt. Adott útszakaszon a bringás és az autós ötször-tízszer is megelőzik egymást, ami a legveszélyesebb művelet.

Ha nem a politikai összeveszejtés, hanem egymás élni és mozogni hagyása a cél, akkor nem szabad városban egymásra ereszteni az autóst és a bringást.

Persze bármilyen vegyes társaságot is össze lehet ereszteni, ha azok tudnak uralkodni magukon, de ez ma sem az autósokra, sem a kerékpárosokra nem jellemző Budapesten. A bringásnak is tudnia kellene alkalmazkodni a gyalogosok sebességéhez és visszavenni a magáéból, ahogy ezt várja önmaga irányában.
Előzmény: bm613 (11)
bindera Creative Commons License 2010.01.12 0 0 15
a gyalogosoké és a kerékpárosoké az egész utca, faltól falig.

EMber és gép megférhetnének, csak nem kellene egymásra ereszteni őket.

ezt most hogy kell érteni?
Előzmény: Törölt nick (10)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 14
De nem az őrült rohanáshoz képest értem a veszteséget, hanem a főúton normálisan is elérhetőhöz képest... Azt meg csak hiszed,hogy nem nagy különbség a kanyargós mellékutcákon menni. Nem maga a kanyarodás a legnagyobb gáz, hanem a sok kereszteződésnél a megállás.
Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 13
nagyon sok időt vesztenék...

Képzeld, mennyi időt veszít a BMW-s, aki 240-nel is végigtéphetne a körúton, de nem hagyják.

Az együtt közlekedés miatt mindenkinek vannak időveszteségei, kényszerű megállásai. Kerékpárral könnyebb manőverezni, nem nagy veszteség a girbegurbább nyomvonal követése, ha az biztonságos és nem ráz. A baj azokkal a bringásokkal van, akik nem hajlandók a legcsekélyebb idő- és távolságveszteséget sem elszenvedni, és átgázolnak mindenen, mindenkin. A maguk méretkategóriájában ők olyanok, mint a BMW-s, aki mégis megpróbál 240-nel végigmenni a körúton.
Előzmény: bm613 (7)
nickodemus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 12

Az már érdekesebb, hogy a gyalogosoktól is elkülönített

 

Sokat nem tudsz mutatni. Ebben az esetben viszont kötelező a kerékpárúton menni, ha a gyalogosokkal közös, akkor nem.

Nekem a bal csuklóm tört el...

Előzmény: Törölt nick (10)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 11
Mielőtt ebbe a beírásba valaki belekötne, hogy egy eset semmit nem számít: statisztikák szerint is nagyon veszélyes a járdán vezetett bicikliút, ha nem is a gyalogok miatt, hanem talán inkább azért, mert amikor ezek az utak az autósok útját keresztezik, sokszor nem számít erre az autós (hiába van általában tábla...). A legbiztonságosabb pedig az úttest szélén kijelölt kerékpársáv, el is van különítve, ugyanakkor jól láthatja az autós a bicikliseket. De a sima úttesten való biciklizés is sokkal jobb a teljesen elkülönített, az úttesttel néha találkozó kerékpárútnál.
Előzmény: nickodemus (8)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 10
Sajnos a budapesti krékpárutak nagy része életveszélyes, legtöbb helyen érthető ha a bringások nem akarnak a kinyírásukra alkalmas "kerékpárúton" menni, inkább haladnak az úttesten. Szép példák a rázóköves bringautak, aki tervezte, kivitelezte, még biztosan nem ült kerékpáron.

Az már érdekesebb, hogy a gyalogosoktól is elkülönített, frissen épített síma aszfalt-kerékpárút mellett miért hajtanak az úttesten.

Ami a gyalogos (autómentes) utakat illeti, azokra a városnak égető szüksége van. Budapest mai mellékútjai mindenki számára használhatatlanok. Egy keskeny, járhatatlan járda, egy mindkét oldalon teleparkolt úttest, az egész tele emberi és állati ürülékkel, szeméttel. Busz nem fér el rajta, személyautó beragad, gyalogos kénytelen tíz méterenként hányni, bringás meg megy az autók ellen, szembe az egyiránnyal. Ez így biztos nem jó. Legalább néhány utat, pontosabban utak összehangolt szövetét át kell alakítani gyalogos és kerékpáros közlekedésre. Nem úgy, hogy egy méter széles csík van a kétirányú bringaútnak és a gyalogosoknak együtt, hanem a gyalogosoké és a kerékpárosoké az egész utca, faltól falig.

Hogy mi lenne a parkolással és a szállítással? Bizony parkolóházakat kellene építeni, és a tuajdonosok ott tárolnák az autóikat, és párszáz métert gyalogolnának hazáig. A szállítóknak meg korlátozott várakozási idejű, kézikocsival megközelíthető rakodóhelyeket kellene kialakítani. A parkolóházakat és a rakodóparkolókat a gyalogos- és kerékpármentes gyűjtőutakról közelíthetnék meg az autósok, de nem keresztezhetnék az autómentes szakaszokat. EMber és gép megférhetnének, csak nem kellene egymásra ereszteni őket.
Előzmény: kristo_f (6)
nickodemus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 9
Amúgy én is az úttesten megyek. Pont
Előzmény: nickodemus (8)
nickodemus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 8

Ahol meg van járdán bicajút, ott is az uttesten

 

 

Kimondtad a hülyeséget. JÁRDÁN bicajút. Amúgy én is az úttesten megyek? Mi ezzel a gondod?

 

Elég volt egy csuklótörés az elém ugró gyalog miatt.

Előzmény: kristo_f (6)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 7
Ha egyszer olyan béna lenne a bicikliút, hogy gyorsabban ér célba az ember az autók mellett a főúton, akkor nyilván az utóbbit választaná mindenki, akinek számít az idő, és nem fél a főúttól. Lásd Óbuda: a Filatorigáttól a Pünkösdfürdő utcáig van egy ilyen kanyargós kijelölt útvonal, autó valóban alig akad, így gyerekkel hétvégén kirándulgató bicikliseknek, akiknek nincs konkrét céljuk, csak tekerni akarnak egyet, kitűnő. De ha el akarok jutni A pontból B-be (pl. itthonról, Buda középső részéről Szentendrére, vagy akárhova ott északon), amelynek során ezen a területen csak áthaladok, nagyon sok időt vesztenék.
És ez az út messze nem olyan lassú, mint a belső kerületekbeli, általad javasolt párja lenne. Hiszen Óbudán a kijelölt utcák szélesek, sem parkoló, sem haladó autók nincsenek sokan, és jóval ritkábban van útkereszteződés is.
Még ha másodlagos főutcákra gondolsz esetleg, azokra lehet értelme a bicikliseket bevinni. De nagyon kevés ilyen van. Pl. a Dohány-Wesselényi párosra gondolok, ami a Rákóczi út helyett még elfogadható alternatíva (de a Rákóczin nem is lesz biciklisáv). A körutak helyett azonban semmi ilyen lehetőség nincs. Az Andrássy helyett esetleg a Király és a Fasor szóba jöhetne, bár ott már elég nagy az oldalirányú távolság.
Előzmény: Törölt nick (5)
kristo_f Creative Commons License 2010.01.12 0 0 6

Város?

Ország!

:)

Amugy hulyeség,már megbocsáss

Elfér az utakon a bicajos is és a többi közlekedő, csak a bicajosok csinálják a felhajtást mindig és követelnek maguknak kulön utakat

Ahol meg van járdán bicajút, ott is az uttesten vagy a felezővonalnál mennek és még háborognak is

 

Mi lenen a lezárt bicikli utcákkal, hoyg lehetne oda autoval behajtani, a lakosok autói hol lennének

És ha már ilyen kiváltságok lennének, hogy állnának az arányos adózással,mert a bicajut nem semmi pénz

Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 5
Szóval azt mondod, ha kerékpáros főútvonalak lennének a városban, a bringások akkor is inkább az autós utakat vennék igénybe?

Pedig már kezdtem azt hinni, hogy az összekényszerítés is egy oszd meg és uralkodja politikai összeesküvés része. Ha viszont neked van igazad, akkor a bringás és az autós ősidőktől összetartozik, mint a tehén és a légy, és az utakon való összeterelésük csak főhajtás a természet törvényei előtt.
Előzmény: bm613 (3)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 4

Legjobb megoldásnak én a külön bicajosoknak épített várost tartanám.

Ha már lúd, legyen kövér.

És így már beleférne a politikába is a téma.

Előzmény: Törölt nick (-)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 3
Egyszerű: mert a biciklisek is a főútvonalakon tudnak rendesen haladni. A mellékutcákban kb. feleakkora átlagsebességet érhetnének el, állandóan jönnének a jobbkezes utcák, sok helyen a kialakított egyirányú rendszert is összevissza kéne módosítani, valamint a főutak keresztezése is hosszú perceket rabolna el az ember idejéből. Úgyhogy maximum az használna ilyen útvonalakat, aki nagyon ráér.
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 2
Legalább írt valaki a topikodba.
Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 1
Ez egy ötletteli, szépségdíjas nullázás volt, kedves egészségedre!
Előzmény: Törölt nick (0)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 0
gyurcs0tányg0rd0n
Előzmény: Törölt nick (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!