Keresés

Részletes keresés

sssey Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432619

Mi a helyzet az Európába bejáró személykocsikkal?

Azok az orosz vasúton kapnak olyan betétkocsikat, amelynek egyik vége központi ütközős a másik vége csavarkapcsos?

Ezekre van valami korlátozás, vagy szabadon kapcsolhatóak?

És egy szándékosan túlzó kérdés: rendelhetnék olyan külön kocsit, ami Bp-ről Vlagyivosztokba visz?

 

sssey

Előzmény: hmsoft (432614)
v63150 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432618

Mi ebbe az új eddig is lehetett látni!

 

 

Előzmény: smith (432617)
smith Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432617
Előzmény: schlumberger (432616)
schlumberger Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432616
hmsoft Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432615

Bónuszként még egy mozdony+személykocsi variáció. Amikor a kapcsolást követően megindul, jól látható, hogy mennyi holtjáték van benne akkor, amikor nem feszíti semmi.

 

hm

Előzmény: hmsoft (432614)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432614

Csak hol van itt oldalütköző?

 

Rendben, legyen ilyen is: oldalütközőnek kinéző, de valójában csak a feszesen tartást szolgáló készülékekkel ellátott személykocsik kapcsolása.
Villanygép és személykocsi: láthatod a tányérok és az SzA-3 kölcsönös helyzetét - a mozdonyon csak a vonókészülék van, tehát a mozdony és az első kocsi mindig picit rángat (de ezt az "egy holtjátéknyit" nemigen veszed észre)
Személyfordásként használt, egyébként tehervonati dízelgép és személykocsi
személykocsi és személykocsi
személykocsi és személykocsi

Így már minden világos?

hm

Előzmény: M63 010 (432596)
haha 1970 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432613

Ok,köszi én a belinkelt cikk alapján irtam csak,ezek szerint valamit félreértettem!

Előzmény: r1232 (432612)
r1232 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432612

"Ganz motor" álltal gyártott futóművek százhatvanasok ha jól tudom,

 

Nem jól tudod.

Előzmény: haha 1970 (432581)
Abymot Creative Commons License 2016.10.11 0 1 432611
Előzmény: vanni75 (432610)
vanni75 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432610

Elnézést az amatőr kérdésért.   Létezik 434-es sorozatú mozdony, ha igen hogy néz ki, mikor volt üzemben? 424-esről még én is hallottam, de a 434 talány számomra.

 

Köszönöm!

alex_86 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432609

A "folyamatban van" gyakorlatilag bármit jelenthet, mivel a Közbeszerzési Értesítőben még nem jelent meg, vélhetően az előkészítés fázisában van.

Mivel nyílt közbeszerzés, nyilvános.

Előzmény: 380007 (432605)
sörösgigant Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432608

Lusta vagyok visszakeresni, de....A moszad kurírban is szó volt, hogy ....Hogy 300 valahány km.-nél jött elő az instabil futás. Persze gondolom hogy nem addig kell alkalmasnak tartani, de kíváncsi lennék a konkrét adatra , hogy meddig "bírta" ez a forgóváz....

sörösgigant Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432607

A pápaszemes példám idején azért nem késtek...

Olyan 80-as, illetve csak részben 100-as vonatokba sorozták őket ahol nem sokat zavartak. Azt hiszem úgy 91 körnékén a Kn-Bc 8952/8915 sz. vonatokba amik 100-al legfeljebb ŐrtilosKn között mehettek. Mivel nem volt ami agyonverte volna őket  elég volt a 80. Mondjuk anno nem tetszett, mert ugye a 80 ciki volt egy feltörekvő, büszeke puposo vezérnek....-:))))))

Nagyobb probléma volt amikor az emlékezetes siófoki baleset után szinte a komplett 852 szerelvénye kiesett a fordából. Mivel annyira nem volt kocsi, hogy helyette pont nyron bő egy hónapig 100-as Bhv szerelvánnyel pótolták a vonat nagyobb részét...Pár percet adott a Bd-Szbattyán szakaszon, ráadásul a kinyúlt vonókészülék, és a végén maradt pápaszemes locsiknak köszönhetően akármennyit is vajákoltunk vele, bizony rángatott többször fékezéskor...

 

A rezsiben utazó kollégáknak, és másoknak győztünk magyarázkodni, hogy nem a masiniszta balfaszsága miatt miatt pattogott a vonat.....

 

 

Előzmény: vrobee (432591)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432606

""Ganz motor" álltal gyártott futóművek százhatvanasok ha jól tudom,szerintem annál nagyobb sebességben nem szabad gondolkodni,"

 

 

A konstrukció alkalmas a 250 km/h-ra,így ha valódi szándék lenne hazai jármű gyártására,itthon,akkor nem kellene a szomszédba menni forgóvázért.

Előzmény: haha 1970 (432581)
380007 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 432605

Sziasztok! A 29-es vonal tervezett villamosításával kapcsolatban nyilatkozta egy NIF-es illetékes: ":"A projekt kivitelezési közbeszerzési eljárása folyamatban van". Ez a kijelentés mit takarhat? Ez a kivitelezési közbeszerzési eljárás nem nyilvános, vagy csak én nem találom semmi nyomát a kiírásának? Előre is köszönöm a segítségét.

kristoof Creative Commons License 2016.10.11 -1 0 432604

Ez irónia volt ugye?

Előzmény: troglodita (432600)
troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -3 2 432603

Mínuszozás helyett kéretik egész és kerek mondatokban kifejteni, hogy miért lenne korrekt dolog nagyjából változatlan áron 75%-ot adni valamiből.

troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -1 2 432602

Ígérem, hogy leszállok erről a témáról, de még egy gondolat: évek óta azt olvasom, hogy 300 millióért olyan kocsikat gyártunk, hogy ihaj-tyuhaj. Most, miután kisírták rá a lóvét, kiderült, hogy mégsem. Ez pont olyan, mint mikor a nyomorult, szürkezónából érkező építési "vállalkozó" marha jó árajánlatot ad valamire, aztán utólag kiderül, hogy a sittszállítás meg a melósai kávé- és energiaital szükséglete is még külön a megrendelő tárcáját terheli. Hja, és mégsem 15 centis lesz a hőszigetelés, mert az drága és különben is marhaság, elég oda a 10 cm. Ja kösz.

Előzmény: troglodita (432601)
troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -5 2 432601

Árképzésben ez gondolom majd úgy jelentkezik, hogy 300 millióért kihozzák nullszaldósra a 210 km/órás kocsit, 290 millióért meg gyártanak 160 km/órásat, vagyis még olcsóbban is, mint a nyomorult monopóliumát szorongató gaz tőkésimport-függő forgóvázasat. Igaz, hogy a 160 km/órás másnál esetleg 210 millióba kerül, de hát ilyen ez a honi járműgyártás...

Előzmény: troglodita (432600)
troglodita Creative Commons License 2016.10.11 -4 2 432600

Többeknek forgóváz ügyben:

Ha valaki egyszer úgy specifikálta, hogy ezek überszuper kocsik kell legyenek, mert mi, a hazai ipar igenis képesek vagyunk arra, hogy a honi járműgyártás feltámasztásával egyetemben igenis világszínvonalú és költséghatékony járműparkot építsünk, miközben még a nemzeti foglakoztatás mutatóit is igenis a csillagos egekbe röpítjük, akkor ne az legyen a megoldás, hogy sz@runk a specifikációba és szépen elsumákoljuk a világszínvonalt és a költséghatékonyságot. Tetszik érteni?

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432599

Bocsánat, hozzászólásom a 432595 bejegyzéshez értendő, nem pedig a 432555 bejegyzéshez. Elnézést, kapkodtam.

Előzmény: kihúzóvágány (432598)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432598

De ez önmagában is holtjátékmentes, ezért nem kell az előzőekben "hmsoft" írásában szerepeltetett kitámasztás (akár oldalütköző, akár központosított energiaemésztő megoldás, mondjuk erősített átjáró-burkolat formájában).

Előzmény: M63 010 (432596)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432597

Köszönetem.

Nemcsak köze van, hanem pontosan ez: és azért félautomatikus, mert a közdarabot csatolás előtt kézzel bele kellett tenni az egyik kapcsolófejbe, és onnan automatikus.

És a méretezése: az akkori igények szerint, mára sokkal nagyobb ütközőerőket kell számításbavenni.

Előzmény: Divrotcé (432593)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432596

Köszönöm. Csak hol van itt oldalütköző? Itt csak középütköző-vonókészülékeket látok.

Előzmény: hmsoft (432555)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.10 -1 0 432595

Ó igen, köszönöm, ez lesz az. És a működése tényleg emlékeztet a BSzU-éra, csak itt az összekapcsolás automatikus: ha betolod a közdarabot a fej nyílásába, akkor a két szív alakú zár beleakad a nyílásaiba, és visszafelé (vonóerőre terhelve) már nem engedi. A BSzU esetében is két fej van, meg közdarab, meg a közdarabon két-két nyílás, de a kapcsolás nem automatikus, és a fejek érintkező felületei nem ütközőszerűek, nem vesznek részt az ütközőerő átvitelében. Mind a vonó- mind az ütközőerőket a közdarab és a két-két köröm viszi át, ennek megfelelően jóval nagyobbak is, mint a Tóbiás-féle készülék esetében. Ahol persze a vonó- és ütközőerők eleve alacsonyabbak, a kevesebb és könnyebb járműből adódóan.

hm

Előzmény: Divrotcé (432593)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432594

A hetvenes évek?

Az már vastagon.

Előzmény: Rollende Landstrasse (432572)
Divrotcé Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432593

http://public.omikk.bme.hu/mee/?fuzet=1166

Ennek volna valami aprócska köze?

Előzmény: kihúzóvágány (432592)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432592

Sajnos, nincs.

A jómultkorában én le tudtam tölteni ezt a MMÉE Közlönyt, de nem mentettem el.

Talán a Verebély-Sztrókay könyvben is bennevan.

 

Előzmény: hmsoft (432590)
vrobee Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432591

Ja, ja. Ez a dolog szerintem addig a pontig elfogadható, amíg a vasútnak nincs szüksége arra, hogy akárhány darab kocsi alkalmas legyen magasabb pályasebességre, meg mondjuk amikor eljön az a pillanat, hogy belátjuk: az adott típus már nem hozza az elvárt szintet, ami mondjuk nemzetközi/emelt szintű fővonali vonatba kell. És mondjuk van helyette más, ami erre alkalmasabb. Akkor lehet a "lefokozás" (sebesség szempontjából is) egy jó eszközgazdálkodási döntés. Az az időszak a huszanként leminősítgetéssel, arra emlékszem. Na annak mindehhez köze nem volt. Az sima kibúvó/lehetőség a vizsgáztatás halogatására, a vonatok meg azért késtek, mert csak ilyen "halasztott" kocsi jutott rájuk.

Előzmény: sörösgigant (432585)
hmsoft Creative Commons License 2016.10.10 0 0 432590

Bizonyos mértékig emlékeztet a 30-as években használt Tóbiás Károly-féle félautomatikus középponti ütközőre.

 

Megtaláltam: Távkapcsolású kocsik a villamos közúti vasutak üzemében, M.M.É.E Közlöny, 1930. évfolyam 27-28. szám. (Egy 1932-es M.M.É.E. Közlöny szám hivatkozik rá, hogy ebben megvan a részletes leírás.) Vagy előfizetek a letöltéshez, vagy mehetek könyvtárba. Nincs véletlenül egy szkennelt ábrád? :)

 

hm

Előzmény: kihúzóvágány (432565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!