Pick up kiöntés: Én úgy tudom, nem egy nagyon bonyolált dolog, de van hangszerész is aki vállal ilyent. Valami olyasmiről szól a dolog, hogy (nem tudom szereltél már le, és szét Pick-up-ot) de a házból, védőből legtöbbször nagyobb szadi nélkül kijön a teketcs (vagy tekercsek. Olcsóbb kóreainál egyenesen szétesik, lásd tesó basz gitárja, amin gyárilag ganyé volt. Szóval ha szétjön valahogy (konzevrnyitó, dinamit stb :-)) akkor láthatóvá válik egy (vagy 2) vasmag köré tekerve derót, és általában az egész szigszallaggal megtekerve. Na erre hallottam azt, hogy esetleg a vasmagon zizegő drótok is kellemetlenkedő áramkákat ibdíthatnak be, ezért célszerű valamival fixálni őket. A viasz azért barátságos, mert 1 nem olvasztja meg a gyári szigetelést, 2 ha később még is le akarod robbantani a tekercsről köbyebb mint bármely ragasztót vagy gyantát, 3 olcsó. Szingle PU-nál ez a művelet úgy néz ki: a műanyag lóversenypálya alakú tokot félig töltöd olvasztott anyaggal, majd gyorsan belenyomod a tekercset. A kifolyó fölösleget kultúráltan eltávolítod. Humbucinál, lehet hogy bonyoláltabb, mert ott több féle tokozás van. A két tekercs egy nagy műanyagtokban, a kettő külön tokban, és még rá egy fém védő lap, Külön tok felépítő keret. A lényeg ugyan az. Ha szét lehet szedni, akkor a műanyag tokot kell kitölteni a rezgés csillapító matériával.
Csodákat azért ne várj tőle, de javít a gerjedésen az biztos.
Új PU: hát szerintem márkától függően 15-20 lepke. használtan biztos olcsóbb, de az meg rizikós marhára.
Különben milyen fából van a gityó? Azon hogy a noname gitár nem gerjedt nem csodélkozom, viszont torzító nélkül natúrban biztos sokkal szarabb szárazabb, laposabb hangja volt.
Köszi az infókat, de én mégis a pickupokra gyanakszom. Hajdanán ugyanis játszottam egy házilag bütykölt erősítőn is, és ott is gerjedt. A legszomorúbb az egészben, hogy a banda másik gitárosa egy 20e Ft-os noname gitáron, szintén Metal Zone-nal játszott ugyanazon az erősítőn, de neki nem gerjedt. Én meg szívtam a Samick-kel...
Marc.: miért tőlem kérded? Más itt a nyelvész...
(gitárász TM!!!)
ja, ez új szó... (altaKazinczy)
mit szóltok: nekem egy Jackson PS-2 hátsó duplája (persze csak az az egy
dupla rajta, de így jobban szól a mondat) gerjed be, ha úgy akarja, nem
kell-e ettől berosálni???
Mi is az a VIASZOS trükk? Mert házilag még nem hallottam a pikáp "beöntéséről"...
de jól hangzik..
addig is, lenne vki olyan jó, és küldene Petrucci motyeszéről képet?!
Olvasva a topic régebbi oldalait, meg beszélve emberkékkel, úgy tűnik, hogy sok embert foglalkoztatnak a Craftsman by M.T. gitárok minőségi kérdései.
Ez érthető, mert az fogy. ár tényleg a megfizethető kategóriába tartozik. Szerintem jó lenne, ha valamelyik erre hivatott újság (pl. Zenészmagazin) esetleg közölne egy részletes, több típust érintő tesztet a gitárokról. Azt hiszem ez tényleg tömeges érdeklődésre tarthat számot.
próbáld ki más "környezetben" is a rendszered egyes elemeit, így kiszűrhető, melyikkel van a baj. Ha nincs ismerősöd, akinek a cuccán tesztelhetnél, akkor javaslom, hogy menj el egy hangszerboltba azzal az ürüggyel, hogy erősítőt szeretnél venni, és vidd el magaddal a gitárod meg effektet. Ez ugyan nem szép dolog, de okosabb, mint venni x ezerért pick-upot, meg pedált, miközben lehet, hogy az erősítő beteg. Nekem is volt Vermonám, igaz olcsó volt, de nem volt gondtalan vele az élet.
Az az igazság, hogy Metal Zone önmagában akármilyen gitárral, erősítővel elég jó gerjedést csinál. Ez amiatt van, hogy túl "sűrű" a hangzása, a magas hangokat nagyon kihozza, és az amplitudo emiatt elég egyenletes. Mellesleg én nem igazán kedvelem a kütyüt. Túl kásás, "zümmögő" hangja van. Persze az Ibanez Heavy Metal-nál (asszem így hívják) mindenképpen jobb hangzást lehet vele előállítani. De ha MZone-t használsz ajánlatos az erőlködétél minél messzebb és lehetőleg neki háttal állni.
Magában csak a pick-up-ra kenni minden gerjedést, nem lehet. Az egész rendszert kell alaposan átnézni. Mert ugye ha a gitár test enyhén nedves kartonlapból lenne préselve, akkor nem lenne az a torzító, és hangfal hegy ami be tudná gerjeszteni.
Lehet, hogy evvel a torzitóval nem szeret együtt zümmögni, mert a tul nagy torzitas tul nagy kompressziot is hoz, ami konnyen gerjedest jelent. Nekunk sokaig volt egy gitarosunk aki nagyon szerette a kompresszorat, es ha csak lehetett tökig csavarta. Nem tudtal olyan gitart, es pick-up ot adni neki amit 0,5 percen belül be ne gerjesztett volna. A koncertek kész kínszenvedések voltak neki. Mert vagy nem hallotta magát vagy folyton a gerjedés határon himbilimbizett. Egy aprócska mozdulat hatra, vagy csak egy nyolcad fordulat, máris sípolt a cájg.
Pick-up sebészetről már hallottam én is. Sokan esküsznek a kiöntésre, hogy a tekercs fixen maradjon. Pl gyertyával.
Én azt mondom lehet a baj pick-up is más is. Komplexen kéne a kérdést kezeleni, és nem azonnal kihajítani egy humbucit, ami lehet hogy nem is hibás a gerjedésben.
A következő konfigurációval rendelkezem:
- Samick gitár (Gibson Les Paul másolat)
- Boss MT2 Metal Zone torzító
- Vermona 150k combo (15 Watt)
Ha benyomom a torzítót (1/4-es erősítéssel), akkor már 1/2-es hangerőnél begerjed a cucc. Mi lehet ennek az oka? Én a pickupokra tippelek. Mennyibe kerülhet kb. két Humbucker?
Jó, dolgokról folyt a beszélgetés, mióta utoljára jelentkeztem. Alkalomadtán majd hozzászólok, ha több időm leszen. Most csak annyit, hogy a "villanykapcsolós csatornaváltó" ötlet bejött. Mindössze annyit finomítottam rajta, hogy állólámpához való padlókapcsolót vettem. Így még csak nem is csúnya. Ráadásul megúsztam uszkve 9500 Ft (Hughes & Kettner) vagy 5600 Ft (Marshall) helyett össz. 900 Ft-ból, jackdugóval együtt. Ajánlom mindenkinek, akinek szüksége van rá! A segítséget pedig köszönöm még egyszer.
Ui: Van egy - csak otthoni zenélgetésre használt -eladó Korg AX30G-m. (Kell a pénz pick up-re...)
a May-féle hatpennisről: amikor annak idején először hallottam a dologról, gondoltam, kipróbálom. Akkor még létezett a "jó öreg" bronz kétforintos (az még méretben oké volt, és nem volt recés a széle), azt használtam egy jó ideig pengetőnek. Tényleg elég érdekes lett a hang tőle, tetszett.
De azután eltűntek ezek az érmék (pedig effektént a mai napig használnám néha). Ráadásul olcsóbb volt, mint egy pengető, és nem volt porbléma, ha otthonhagytam :))))
Mondjuk meg kellett szokni, hogy ugye nincsen nekije hegye, no és persze zabálta a húrokat. De teccett.
A Medgyesi úr üzletében szereztem be használtan. Natúr fa színe van, és úgy néz ki, mintha nem lenne a test húrok felőli ooldala leleakkozva. Vagy valamilyen különleges eljárással készült, vagy tényleg nincs lelakkozva. Egyébként álatul szól. Csak úgy hasítja a dobhártyát a Powerstate-tel. Majd mutatok képet is.
Egyetértek az általad leírt dolgokkal. Eddie Van Halen nemcsak hangzásában, technikájával, dallamvilágával, feelingjével hozott újat a rock gitározásba, de számos technikai újítás köthető a tevékenységéhez.
Az 5150 - mind a "kicsi" mind a "nagy" - szerintem nagyon jól sikerült erősítők, az embernek csak akkor görbül le a szája, amikor meglátja rajta az árcédulát.
Az is vitathatatlan, hogy a Music Man a köztudatba igazán az EVH megjelenésével került, s azt hiszem a gitárok között komolyabb piaci sikereit is ennek a modellnek köszönhette.
Részemről sajnálom, hogy az utolsó lemez úgy sikerült, ahogy. Én nagy várakozással, abszolút elfogultan vettem meg, és néhány kínkeserves végighallgatás után temettem el a szekrény mélyén. Én a Sammy Hagar féle érát nem kedveltem annyira, én a Van Halent húzós, dögös rockzenének ismertem meg, nem pedig olyan "líraibbnak", amilyenné vált. A legújabb hírek szerint lehet, hogy Dave Lee Roth visszatér, és talán újra megindul a csapat abba az irányba, amelyet 1978-ban elkezdtek.
No de ne menjünk át VH topicba...
Ha már a gitárosoknál tartunk, van számomra néhány kiemelkedő gitáros, akiről még nem sokat olvashattunk itt...
A VH topicban már írtam, hogy rögtön a megjelenés után megvolt a VH3, és ha jól emlékszem 1x, ha végighallgattam, tehát annyira nem tatszett gondolom, különben sokat hallgattam volna.
EVH régóta saját maga fabrikálta a gitárjait, és sokáig mindenkit elhajtott, aki "signature" modellt akart neki készíteni. (teljesen jogosan, a Kramernek volt egy nem hivatalos modellje, az 5149 1/2 ->1 rakás sz@r ...) Ha csak a fele igaz annak, amiket mondott - pl saját receptje a viaszra, amibe belemártja a saját maga által tekercselt hangszedőket - akkor nagyon ért hozzá. Elvégre ő csinálta meg a saját hangzását, ami sokáig volt iránymutató. Rengeteg dolgot talált ki, kis apróságokat, ami esetleg mechanikai változtatás, vagy a hangot befolyásolja. (pl. ha emlékszel volt egy vitája Floyd Rose-sal is, hogy ő adta az ötletet a kettős rögzítéshez)
A Music Man készített kíváló minőségű gitárokat előtte is meg csinál azóta is, de azt el kell ismerni, elég nagy húzóerő volt az EVH felirat a gitáron ... Még akkor is ha semmit nem dolgozott rajta EVH.
Na szóval így:
beírod hogy img src="http://www.szervernév.hu/könyvtár/kép.jpg"
és az elejére raksz egy <-t a végére pedig egy >-t.
Ami a két idézőjel között van az nyilván mindig más...
Egyébként ha valakinek tetszik a Steve Lukather féle Ernie Ball Music Man, akkor szerintem a Petrucci félét is komálni fogja. Van egy képem, be is szúrnám csak fogalmam sincs hogy kell, meg nem tudom, hogy sérti e valakinek a jogait...