Keresés

Részletes keresés

Fishtax Creative Commons License 2020.05.29 0 0 232829

Részben megvalósulni látszanak a feltételezéseink: Csomádon valóban különálló kerékpárút épül a meglehetősen forgalmas Fót-Veresegyház/Őrbottyán út mellett, ám sajnos csak a dombtető és a vasútállomás között. Egy megkérdezett munkás (nem a lapáttámasztó, inkább a level3 kategória) szerint, ha szeptemberre kész lesz, az már jó lenne.

 

robi

Előzmény: Fishtax (232696)
henngergely Creative Commons License 2020.05.29 -1 0 232828

Kettö közül a Neuzer.

Előzmény: stevemegane (232827)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.28 0 0 232827
Előzmény: Angyal K. (232825)
henngergely Creative Commons License 2020.05.28 0 0 232826

Neuzer javára szól, a teleszkóp és a fékváltókar. Ha egy árban adják a Gepidával, akkor nem kérdés.

Előzmény: XNC (232823)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.28 0 0 232825

Ilyenkor dobj már be linkeket a hozzászólásba, hogy ne a válaszadónek kelljen "kiguglizni" a két bicajt. Meg kell nézni milyen cuccok vannak rajta.

Előzmény: stevemegane (232822)
Friczy Creative Commons License 2020.05.28 0 0 232824

Ez a mondatom legfeljebb a te olvasatodban kelti azt a hatást. Nem tudom, mennyire vagy tapasztalt vagy nem tapasztalt bringás, de a hozzászólás szempontjából nem is számít.

Ráadásul a tapasztalat ez esetben nem is abból a szempontból számít, hogy ki mióta kerékpározik, mert lehet olyan, aki húsz éve bringázik, de végig ugyanazt a kerékpárt használja. Így lehet 'tapasztalt kerékpáros', de az egyes típusok ismerete szempontjából nem feltétlenül. Főleg, ha esetleg a szereléshez sem ért. Szóval a tapasztalat sokféle lehet. Még egyszer hangsúlyozom: nem rólad írtam, lehet, hogy penge vagy mindebben.

 

Az viszont már korábban, amikor 'Neuzer=szar' en bloc kijelentést tettél, szóbakerült, hogy összesen egy Neuzer kerékpárral volt tapasztalatod. És a hozzászólásom lényege az volt, hogy egyetlen kerékpárral szerzett tapasztalat még az adott típusra sem feltétlenül igaz, de az adott gyártóra végképp nem.

 

Ennyi volt benne, nem több, ha te ebből mást olvastál ki, arról én nem tehetek. És ezt se írtam volna le, ha nem éreztem volna félrevezetőnek a márka globális leszarozását.

Előzmény: XNC (232823)
XNC Creative Commons License 2020.05.28 0 0 232823

"Tapasztalat alapján, ráadásul tapasztalt bringás."

 

Ez a mondatod azt a hatást kelti, hogy én nem vagyok az.
Miközben több évtizede kerékpározom.
Persze ettől még meglehet, hogy a többi gyártmány is van olyan szar, mint a Neuzer.
Ennél rosszabb biciklim talán csak 1 régi orosz kerékpár volt, amelyik magától hullott szét.

 

Soroljam a hibáit?
Durva szerelési hiba pl.hogy az egyik bowden nem volt befűzve rendesen az egyik szerelő lyukba. Nekem kellett megigazítani.
Persze ennél több baja is volt sajnos.
Talán a márka, tehát a rajta lévő matrica garantál valamiféle gyártási minőséget.
Talán.........

Előzmény: Friczy (232819)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.28 0 0 232822

Pont az alábbi okfejtéses miatt nem márkát kérdeztem, hanem két konkrét típust.

De még mindig nem sikerült megtudnom, hogy az alábbi két típus közül melyik lehet hobbi használatra a jobb választás.

- Gepida 200 alboin

- Neuzer Firenze 100

 

Nekem a Neuzer kinézetre talán szimpatikusabbnak tűnik, de nem ez a mérvadó.

A kettő közül a megbízhatóbbat, strapabíróbbat szeretném választani.

Előzmény: Angyal K. (232821)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.27 0 0 232821

Ahogyan leírtam nem attól függ, hogy egy Neuzer vagy egy Gepida a jobb, hogy az éppen pont Gepida vagy Neuzer, tehát nem márkájától függ, hanem a felszereltségétől. (itt sem arra gondolok, hogy van rajta sárvédő vagy nincs)

Hanem arra, hogy a fékek, agyak, csapágyazások melyik akár írhatnám azt is, hogy ár kategóriából kerültek ki.

Minden gyártónak van többféle igénybevételre gyártott bicaja, a megfelelő felszereltségűt kell kiválasztani az adott célra és nem a vázon elhelyezett Matricát.

 

Gepidából is létezik az-az alapfelszereltségű bringa amitől van jobb felszereltségű Neuzer.

 

Sokat számít, hogy az első beállítások és maga a "vég összeszerelés" megtörténte, vagy csak kaptál egy dobozba rakott, összeállított bicajt.

Mert az utóbbi estben egy 5-600 ezer forint értékű bicajban is lehet nagyot csalódni.

Egy 100-150 ezer forintos bicajt is be lehet állítani úgy, hogy ne okozzon csalódást. Főleg ha egy-két kritikus csapágyazást eleve gondosabban választ ki az ember.

 

 

Előzmény: XNC (232813)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.27 0 0 232820

Ha végig gondolod semmi túlzás nincs benne, mert:

- igazad van a menetes kormány csapágyazás IS, valóban kiszolgált kemény hegyikerékpárosokat IS

 

De nem az a kategória ami manapság egy 100000 Ft körüli bicajba van beépítve, sajnos...

 

Tavaly 124.000 Ft-ért vettem egy Cannondale Trekking kerékpárt, merev villával.

Sajnos a hátsó agy az nem volt kazettás, cserélve is lett.

A többi amit leírtam az előző hozzászólásomban minden megfelelt az elvárásaimnak.

 

A bicajt azért vettem, mert baráti társasággal sokat jártunk úgy bicajozni, hogy vontra rakva a bringát elutaztunk távolabbi helyekre és ott 50-60-80 km-t tekerve kirándultunk, majd este hazavonatoztunk.

Nem szerettem volna a hegyikerékpárom használni erre.

 

Aztán az utóbbi időben ez a fajta bicajozás annyira bejött, hogy az "alap Cannondale-t" eladtam, vettem helyette egy sokkal jobban felszerelt Kellys Phanatic 50-et, teljesen megfelel az elvárásaimnak, a gyári teleszkóptól félek egy picit, majd meglátom mi lesz a sorsa (még mindig azon a véleményen vagyok, hogy egy plusz rizikó és fölösleges, egy ilyen célra használt bicajba de benne volt, most ez van)

 

Senkit nem szeretnék rábeszélni drága biciklire, de van egy szükséges minimum szint amit érdemes inkább kivárni, ha most nincs rá annyi.

Ha valaki úgy gondolja, hogy "áááá elég nekem ez is, csak ide-oda, nagyihoz, melóba, suliba leugrani", nem mindig marad ezen a véleményen és egyre messzebb jut el a bicajjal, egyre nagyobb távolságokat tesz meg vele egy-egy alkalommal és utána már lehet nyűg az "olcsó No name" kormány csapágyazás, sajnos...

 

Ezért nem tartom túlzásnak azt amit írtam, de egyetértek azzal is, hogy bizony kiszolgált az még versenyzőket is de tudjuk, hogy melyik kategória az ami több versenyt is kibírt és melyik volt az ami az intenzívebb első-fék használat mellett is kotyogós lett.

 

 

Előzmény: H_G (232811)
Friczy Creative Commons License 2020.05.27 0 0 232819

Nekem nincs vele tapasztalatom, de olvastam már itt olyan hozzászólást, amely bizonyos Neuzer típust dicsért. Tapasztalat alapján, ráadásul tapasztalt bringás. Ez is, ahogy sok minden más nem gyártó, hanem típusfüggő.

Előzmény: stevemegane (232818)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232818

Akkor mégis jó?

Előzmény: Friczy (232817)
Friczy Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232817

Vettél egyszer egy Neuzert (valamilyen típust), amivel rosszul jártál. Azóta minden Neuzer szar.

 

Egy darab miatt nem kéne egy komplett márkát leírni.

Előzmény: XNC (232815)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232816

Köszi.

Előzmény: XNC (232815)
XNC Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232815

Neuzer-t vettem.

Össze-vissza kellett javítgatnom, hogy tudjam használni.

Előzmény: stevemegane (232814)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232814

Meg tudos nekem mondani, hogy miért sz@r a Neuzer?

Előzmény: XNC (232813)
XNC Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232813

A Neuzer 1 kalap szar.

Talán a Gepida jobb.

Előzmény: stevemegane (232812)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.26 0 0 232812

Az alábbi két kerékpár közül melyiket ajánlanátok?

- Gepida 200 alboin

- Neuzer Firenze 100

Előzmény: H_G (232811)
H_G Creative Commons License 2020.05.25 0 0 232811

A többiben is sok túlzás van. Évtizedeken át jól kiszolgált mindenkit, a legkeményebb versenyzőket és túrázókat is a menetes kormánycsapágy. (Hegyi kerékpározást nem, de itt sem arról van szó.) A rövid teleszkópok pedig talán nem sokat komfortosítanak, de bele vannak számolva a geometriába, manapság már nem nagyon találsz helyettük elég hosszú nyakú merev villát.

 

A duplafalú felni nélkülözhetetlenségével persze maximálisan egyetértek.

Előzmény: Friczy (232810)
Friczy Creative Commons License 2020.05.25 0 0 232810

A jelenleg használt három bringámból kettő agydinamós (az országúti nyilván nem). Királyság. Persze ha nem szereted, legyen neked kizáró ok.

Előzmény: Angyal K. (232807)
Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.25 0 0 232809

Köszönöm. Most már lehet nyomatni mindenféle formában... Hajrá!

Előzmény: szemerei (232804)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.25 0 0 232808

Mi a baj az agydinamóval?

Az emlìtett két típus kamuteleszkópos? Miért nem jó?

 

Ha jól értem, akkor neked egyik általam kinézett brunga sem jött be.

Előzmény: Angyal K. (232807)
Angyal K. Creative Commons License 2020.05.25 0 0 232807

Erre nagyon nehéz objektíven válaszolni, ez ugyan az mint az autó, hogy sokat dob benne az egyéni ízlés.

Manapság nem sokat számít ki a gyártó, milyen márkájú a bicikli.

Minden márka, mindenféle felszereltséggel gyárt minden kategóriában biciklit.

Én személy szerint soha nem indultam neki bicikli vásárlásnak "márkahűséggel".

Tudtam melyik kategóriás shimano szett alatt nem érdekel és megnéztem melyik gyártótól a legolcsóbb.

Hogy a gumi nem megfelelő vagy az ülés, az majdnem minden kerékpáros boltban cserélhető mielőtt átveszed a bicajt.

 

Nekem ami kizáró ok lenne:

- agy dinamó ha van

- ha nincs monoblock

- ha a kormány csapágyazás nem aheadset-es.

- kamu teleszkóp (helyett inkább merev villa).

- a hátsó agy/lánckeréksor legyen kazettás

- dupla falú könnyűfém felni legyen

 

ezek hiánya előbb utóbb apró de annál bosszantóbb hibákat fog generálni, még ritka és gyengébb igénybevétel esetén is.

(tudom sok okosságot végig hallgattam már én is, legyen karbantartva, beállítva és nem lesz vele gond... de lesz, vagy gyakran kell állítani, cserélni)

 

inkább ne legyen rajta rengeteg később is megvásárolható "kacat", sárvédők, dinamós lámpák, stb... csak az alapok legyenek jók.

 

 

 

Előzmény: stevemegane (232806)
stevemegane Creative Commons License 2020.05.25 0 0 232806

Sziasztok!

 

Nemrég érdeklődtem nálatok, hogy mindennapi használatra és néha egy kis rövidebb túra milyen kerékpárt ajánlanátok.

Akkor a Gepida 200 alboin-ra hívtátok fel a figyelmem.

Ebben az árkategóriában találtam Neuzer Firenze 100 kerékpárt.

 

Mi véleményetek, melyik a jobb választás?

Miben különböznek?

 

Köszönöm.

Előzmény: stevemegane (232790)
Alexfux Creative Commons License 2020.05.23 0 0 232805

Király! Akkor írok nekik, hogy új bringát szeretnék! :-)

Előzmény: oleandro (232802)
szemerei Creative Commons License 2020.05.23 0 0 232804

+1

Köszönöm, további jó túrákat!

Előzmény: Biciklis Józsi (232803)
Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.22 0 5 232803

Sziasztok!

Nem tudom, hogy egyáltalán olvas-e még valaki írott túrabeszámolót. Mindenesetre ez egy kísérlet.

 

Három kívánság biciklitúra: A Vértes (2019. július 4)

Ez a rövid túrabeszámoló egy három napos csomagos biciklitúra második napját írja le. (Az előző részt itt nézheted meg: https://youtu.be/v2BJlfJluCM

 

Nehéz éjszaka volt…. Azt tanácsolják ugyanis a fogyókúra guruk, hogy délután 5 után már ne együnk. Igazuk van!? Mindenesetre a tegnap esti négy nagy tányér babgulyás valóban kemény volt. A hatás leírását a szelek szabad szárnyára bízom…
A megszokottnál kicsit hosszabb pakolászás után indultam Tatabányáról. Irány a Vértes… Kímélő reggeli Vértessomlón. Tudjátok kire bíztam a biciklit, amíg bementem a boltba? Egy macskára, de nem ám akármilyenre… Egyébként Vértessomló egy nagyon rendezett és csodaszép kis falu.
Az első turisztikai célpont a Várgesztesi vár. Egy jelentősebb emelkedő után érkeztem a várhoz, amelyre sajnos csak a „romjaiban is impozáns” megállapítás tehető. De tudjátok kivel találkoztam? Még egy macskával…
A következő feladat az átkelés volt a Vértes gerincén, mégpedig egy eső mosta földúton, a Malom-völgyön keresztül. Meleg is volt, nehéz is volt tekerni… elég nyűgös voltam.
Vérteskozma, a kitelepített falu. Érdemes megcsodálni a szépen karbantartott üdülőfalu egyetlen utcáján a jellegzetes házakat.
Na de ezután jött a lényeg: Gánt-bauxitbánya. Ez a felhagyott bánya megint a hihetetlen színekkel kápráztat el. Nem is gondoltam, hogy ennyire hatnak rám a vörösek. (Néhány héttel múlva a balkáni folyók smaragd zöld színe ejtett órákra rabul – de ez majd a következő sorozat lesz.) Aki eljut a bányába, az a múzeumot nehogy kihagyja!
Moszkva tér! Egy teljes metró-kocsi tör elő a földből. Csákberényben! Utánanéztem: művészi alkotás…
Régi nézőim már tudják, hogy milyen a biciklimen a rettenetes sebességfokozat. A Csókakői várnál bizony erre is szükség volt. Aki tudja, hogy milyen az út meredekség ott, majd írja meg… A kilátás azonban mindenképp pazar.
Közjátékként némi kaja utáni vadászat Bodajkon. Utána pedig a Gaja-szurdok. Élménybiciklizés… Patak csobogás, árnyas rétek. Meg még néhány ezer szúnyog – bónuszként.
De a Csurgói víztározó panorámája több szempontból felejthetetlen. Egyrészről szép… Másrészről az építkezés miatt több száz méteren bokáig süppedtem a púderben. Ez persze „jót tesz” a biciklinek és a csomagoknak is.
Az esti szállás Bakonykútinál egy nagy fa alatt volt. Első osztályú hely… Úgy aludtam, mint a bunda. De este tényleg ne egyetek négy nagy tányér babgulyást.

 

Ez a nap itt nézhető meg: https://youtu.be/rqX3CKScbtw
Adatok: 90km és 1166 m szintemelkedés.

 

oleandro Creative Commons License 2020.05.22 0 1 232802

durva. Bringabónusz a vírusellenes harc jegyében. Az olasz állam a vételár 60 %-ig (max 500 eur) hozzájárul az egyéni mobilitást szolgáló új v. használt eszköz (bringa, pedelec, e-roller, etc) vásárlásához mindenkinek, aki 50.000-nél nagyobb lélekszámú településen vagy nagyvárosi agglomerációban lakik.

https://www.repubblica.it/dossier/ambiente/green/2020/05/22/news/bonus_bici_le_nuove_faq_del_ministero_per_l_acquisto_dei_mezzi_green-257351960/?ref=RHPPTP-BH-I257335871-C12-P8-S2.4-T1

CB Híres Creative Commons License 2020.05.21 -1 1 232801

Jól van,jó bicó a Kellys! Viszont mostanában kezdem azt gondolni,hogy nem is a trekkingek az igazi mindenesek,hanem a montik😀. 

Előzmény: Törölt nick (232800)
CB Híres Creative Commons License 2020.05.19 0 0 232799

Szerintem teljesen megfelel egy átlag használatra,de ez csak az én (exta koca😎)véleményem. Aztán,ha kedvet kap,majd orientálódik valamerre. Meglátásom szerint jó a trekking,mindenhová,viszont igazából a gumi szab határt mindennek. Homokba,kavicsra,vékony a gumi. Aszfaltra vastag. Igazi mindenes gumit szerintem nem igazán kapni,ha sportolás szempontjából közelítem meg,de nem is igazán ez a gondom....Tökéletes mindenes lenne egy trekkingből,2 kerékszettel😁. Én egy 622-42 méretű gumival nyomtam,amivel végül is minden féle jellegű terepen  használtam. És közben sajnáltam a biciklit. Most ott tartok,hogy kapott egy 622/28-as gumit,amivel még a kemény földuton elmegy,meg rendbeszedtem a biriglit,de már csak aszfalt utakon használom. Ezzel a gumival egész haladós lett. Aztán vettem egy használt montit,a porba/terepen leélni megfelel az is. Azzal indulok "túrázni",mert aszfalton is megy kényelmesen,és terepen is fasza,a trekkingel meg csak célirányosan "edzeni"😁 (fogyni)járok.

Előzmény: Törölt nick (232798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!