Melyik lehetett az a távolsági járat, ami Szegedről indult, Kiskunmajsa-Kiskunhalas-Kalocsa útvonalon ment? Láttam egy távolságis táblát, csak a végállomás le volt vágva. :(
Az Ikarus-30 típusú autóbuszokat 1951-1955 között vásárolták az autóközlekedési vállalatok (kapták központi elosztás alapján, még a Volán, sőőőőt, még az AKÖV idők előtt.
A Tisza Volán jogelődjei is sokat használtak a típusból.
Ezek a buszok (nejlon buszok) a '60-as évek közepére, végére teljesen kikoptak a közforgalomból.
Kb. 1964-69 körül futott Magyarországon az un. "tanya program".
Ebben a programban tanyaközpontokat hoztak létre, ahol bentlakásos rendszerben tanították a nebulókat és valamilyen minimális közfunkciókkal is ellátták ezeket a tanyaközpontokat.
Pl. védőnő, posta kirendeltség, kmb-s rendőr, stb.
A tanyaközpontok és a kisebb városok hivatásforgalmi diákforgalmának ellátására, a közforgalomból már kikopott Ikarus-30-as autóbuszokat használták fel.
Kb. 200 db Ikarus-30-as autóbuszt felújítottak és Iskolabusz felirattal az oldalán újból forgalomba állították őket.
A képen, a busz oldalán elöl a MÁVAUT embléma, középen az Iskolabusz felirat olvasható.
A kép Szegeden készült, valószínűleg a Tisza Volán jogelődjének egyik ilyen autóbuszáról.
Az Iskolabuszok egyik fő feladata az éves osztálykirándulások lebonyolítása volt.
Az 1960-as években egy-egy felsőtagozatos általános iskolai osztály, évente egyszer - általában - három napos országjárásra ment, melyhez az AKÖV vállalatok legtöbbször Ik-311 tipusú autóbuszt biztosítottak.
Ezek kapacitását egészítette ki a 200 db, Ikarus-30-as Iskolabusz.
Emiatt az ország majd valamennyi csücskébe eljutottak ezek a kis Ikarus-30-as buszok.
Nyaranta majd mindegyik olyan AKÖV akinek volt Iskolabusza (Dunántúlon nem volt) köteles volt 1-2 Iskolabuszt a hozzá tartozó személyzettel Csillebércre és Zánkára 70-80 napra kihelyezni.
A mezőfalvai útvonal kb. 7,5 kilométerrel hosszabb, de folyamatosan lehet rajta haladni.
Aki arra jár számítson arra, hogy még kb. 1 évig 10-30 perces késések is lehetnek az áthaladó járatoknál.
Az Szfvár-Seregélyes szakaszra pedig ismételten írom, hogy KÖZÖS, tehát, ha ott kaparják az utat és nem tudnak a buszok haladni, akkor így is, úgy is megkésik a járat.
Hogy lenne már belekalkulálva?Akkor nem késne mindig 20-30 percet,ráadásul mezőfalva felé semmi felújítás nincs-de mégse lehet 55 perc alatt megtenni a Szfv-Dújv szakaszt-Ma arra jöttünj és padlógázzal,nulla forgalommal is 70 perc!!!Szvsz nagyin kéne egy ideiglenes menetrend ide!
Hetek óta bele van kalkulálva a kerülőút a kezdetek óta.
Csak a Volánok nincsenek abban a helyzetben, hogy külön utakat építsenek nekik, így marad az, hogy a Szfvár-Seregélyes szakaszon folyó munkálatok mind a két útvonalat érintik, ergo, ha ott megcsúszik hiába megy Mezőfalva felé, akkor is késni fog.
A 62. út felújítására szép lassan nem ártana egy menetrend (pl. belekalkulálva egy Dújváros-Sárosd-Szfv kerülőt) mert lazán késnek 20-40 percet a buszok, ma pl. lefelé kivétel nélkül!! Az Alba és a Büki Tisza/Vasi simán üti a 40 percet napok óta.
Én tegnap próbálkoztam bejelenteni, a mi utazásunkat 12 gyerekkel... csak felférnek, és hogy a busz nem várja meg a vonatot című eposz volt a válasz. Végülis mi is az értelme az Indóházteres járatoknak? És pláne, hogy mondhat egy közlekedéssel és menetrenddel foglalkozó cég munkatársa olyat, hogy 5-10 percet vár egy busz a vonatra? Most akkor 5 percet vagy 10 percet? Meg egyáltalán...
A Tisza Volán problémáját nem az utasnak kell megoldani, azt hiszem.
Egyetértünk. De én a volán helyében előleget is kérnék, csak a bejelentést nem fogadnám el. (Ha meggondolja magát a csoport, akkor az nekem veszteség, hogy fölöslegesen állítottam készenlétbe egy buszt.)
Ha előre bejelentették akkor már had ne a csoport érezze szarul magát. A Volán tudomásul vette, hogy lesz egy ilyen csoport, neki kellett volna másodrészt indítani, ha nem tudja elszállítani a csoport utazását megtagadni menetrend szerinti busszal.
Jó lenne nyáron korlátozni a kölökcsoportokat nyáron,milyen jogon foglalják le kb 30an a Szeged-Hévíz járatot,a maradék 10 helyre meg jut 50 utas!!!!felháborító!!!