Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

meilinger Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32487

Ó igen, kanyarodáskor nagyszerűen működik a rásegítés. Tavaly és idén is játszottam azzal forgalom nélküli széles úton, hogy csúszós állapotok mellett lendületesen vettem hirtelen kanyart, és élvezet, hogy mennyire be tudja húzni a kocsit irányba.

Előzmény: nagy elemerke (32483)
dokeee Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32486

Nem.

Előzmény: KAti (32485)
KAti Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32485

Eddig azt hittem, a részecskeszűrő a dízelekben van. A benzinesekben katalizátor. Nem?

Előzmény: Bz81 (32484)
Bz81 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32484

Sziasztok!

 

Nem tudja esetleg valaki, hogy a még idén kapható 1.4-es szívó benzinesek tartalmaznak részecske szűrőt? Azt megtaláltam, hogy a turbósak igen, de a sima turbó nélküliről ilyen infót nem találtam. Köszönöm.

nagy elemerke Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32483

Igen, lejtőn hátramenetben történő elinduláskor is ugyanúgy besegít a rendszer, de Ceed-nél semmilyen rántás nincs, szépen simán elindul az autó.

 

Amúgy télen ezek a kütyük /vissza- és előregurulás gátló, kipörgésgátló, ESP, ABS, fékerőelosztó/ kifejezetten élvezetessé teszik a vezetést. Egyik másik ilyen vezetéstámogató rendszer olyat tud amire ember képtelen, pl. kikerüléskor az ESP egy-egy kerék fékezésével "berántja" az autót irányba. Csak Németországban többszáz emberi életet mentett meg az ESP az utobbi években. Ne legyen senki szűklátókörű, a ti életeteket is menti a cucc, amikor egy kikerülő manővert végző szembejövő autó ESP-je, segít elkerülni egy frontálist...

Előzmény: Lbx (32474)
rcsz Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32482

Legfejebb új autóra érdemes, de én már pesszimista vagyok. Mostanában hirtelen sokszor lehet találkozni rábeszélő tartalmakkal.

Én úgy jártam ezzel, hogy van egy "koros" focusom az alja gyári alvázvédelmet kapott és nem is rozsdás. Viszont a futómű leginkább hátul, hát borzasztó. A szerelőm azt mondta, hogy nem is olyan vészes (Ő már látott rosszaddat). Minden esetre azt tanácsolta vigyem alvázvédőshöz. El is mentem egyhez, nézte az alját azt mondta hosszas kutakodás után, hogy 120e lesz. Kérdeztem mégis mi kerülne ennyibe? Hát a futómű tisztítás és az egész aljának a lefújàsa. Dehát rajta van a gyári alvázvédő sértetlenül, mondtam. A válasz az volt, hogy hogy nézne ki ha csak a futómüvet kezelné. Garancia a mumkára természetesen nincs. Nagyon naiv az aki azt hiszi, hogy lelkiismeretesen szakszerűen végeznék ezt a munkát. Legfeljebb le mossák az alját és más tisztítást nem végeznek. Mindenütt megy a porhintés, hogy mi ilyen meg olyan fantasztikus anyagokat használunk, aztán meg lehet nézni a véleményeket roluk, hát siralmas. Én jó párat elolvastam. A "becsületes nepper" tett fel egy videót erről érdemes megnézni! Ja legfeljebb egy jó .ismerős, barát, rokon esetkeg

Előzmény: KAti (32470)
KAti Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32481

Viccesek vagytok ezzel a "melyik extra felesleges" beszélgetéssel :-)
Meg bosszantóak a "tanulj meg vezetni" hozzáállással :-(

rcsz Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32480

Már akartam neked reagálni korábban a "meg kell tanulni vezetni", kioktató kinyilatkoztatásoddal kapcsolatban, de nem tudtam rendszerhiba miatt be jelentkezni.

 

Szerinted akinek van visszagurulás gátlója az nem tud vezetni. Először is az extrákat csomagokban adják. Ezt te is biztosan tudod. Én pl. a "fapadnál" egy kicsit többre vágyva silver felszereltséget rendeltem. Abban adott volt ez a funkció. Nyilván anyagi függés az, hogy ki meddig tud elmenni. Teljesen normálisnak gondolom, hogy aki teheti kényezteti egy kicsit magát, és a konfort érzetét is javítja ez a körülmény. Vannak persze teljesen felesleges, de hosszabb távon piszokul költséges extrák mint pl. a start - stop rendszer, el. kézifék, láblengetéses csomagtérnyitó. Mások is említettek hasonlókat.

A visszagurulás gátlóval használatával kapcsolatban nem jutott eszedbe, hogy közben a kuplungot kiméled (kettőstömegű lendkerék).

Szóval a nagy többségünk (az átlag), tudja nagyon jól, hogy mire van szüksége. A kivételeknek meg lehet ajánlani akármit, nem lehet befolyásolni őket.

Csak mellékesen kérdezem, tudsz/tudtál pl. csőrös Zilt, vagy 311es Ikarus - t vezetni, kormányszervó, szinkronváltó nélkülit, hogy mást ne említsek? Ha nem akkor fogd vissza egy kicsit magad, ha nem megy jöjjön rád az "arabtavasz". Nem sértésnek szántam, de nem tudtam kihagyni a neved okán :-)

Előzmény: Kitltott Husszein (32477)
meilinger Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32479
Azt írtam, hogy régen nem használtam, de ennek ellenére örülök hogy most már van visszagurulás gátló, mert kényelmesebb.
Egyébként az auto hold az nem az, amikor automata váltónál a fékpedál felengedésére nem indul el az autó, hanem csak akkor, ha lenyomod a gázpedált?
Előzmény: lemir2 (32473)
Tywer Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32478

Szoktak ezek olajat enni? 2013 benzin 135LE 200e km. Végig szakszervízben szervizelt, valós km.

Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32477

Én azt látom, vagy gondolom, aki régebben tanult vezetni, régi autókon tanult meg vezetni, annak elég a minimális extra is.

Nyilván ez az élet többi területén is észrevehető párhuzamosságot mutat más, "modern" találmányokkal. Úgy vettem észre, hogy szeretik azt mondani sokan, hogy ha már van használom, az autó van az emberért, meg miért ne hisz' azé' van ott, stb. Ez tulajdonképpen igaz is, de nemrég olvastam egy statisztikán alapuló írást, melyben pont azt írták, a leggyakoribb oka az út szélén álló autóknak pont az elektronika.

Érdekelt volna, hogy ha páran végigolvassák, hogy mások szerint mik a felesleges dolgok, hátha belátják, de azt kell látnom - mert a munkahelyemen is megkérdeztem ugyanezt - hogy tudatos az autógyártók azon tevékenysége, hogy felesleges kiadásokra ösztönözzék az autóvásárlókat.

tuzer Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32476

Szerintem a KIA-nál és a Hyundai-nál néhány tucat mérnököt pusztán a futómű és a kerekek miatt fizetnek.

 

Nem bízol bennük?

Előzmény: cápaFeri (32475)
cápaFeri Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32475

Normál környezeti hőmérsékleten (kb. 15 fok volt és 300 méterre van a kút ahova átgurultam 30-as övezetben) engedtem le. Egyedül közlekedek vele itt a városban. Hátra tavasztól őszig ilyen használatnál 2 bart, ha utazunk távolságra, 2-3 személlyel, csomagokkal akkor 2,2-t rakok. Előre 2,1-re engedtem a normál 2,3-ról. Tavasztól őszig előre min 2,3-2,4 kell. Szerintem sok a gyári, hátra, minden körülmények közöttre értendő 2,2. Pedig SW, horgom is van és pótkerék, meg minden franc kellék a csomitartóban. Amikor jön a csúszós idő, jég, hó, akkor itt városban 1,9-et teszek csak hátra. Bízom benne, hogy csak az egyik szenzor érzékenyebb és zokon vette. Egész nap kint állt a melóhelyen 2 fokban. Mondjuk furcsa, hogy amikor hazaértem, ill. megálltam boltnál vásárolni 4 km után, és indultam volna tovább, akkor jelzett be. Nem szeretnék lassú defekttel holnap gumishoz menni. :-( Ma este még párszor ránézek majd.  

Előzmény: KAti (32472)
Lbx Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32474

Visszagurulásgátló hmmm...

A melós Ducatoban van, de olyan durván engedi el a féket, hogy rosszabb, mintha nem lenne. Nyilván full terhelésre van kalibrálva, de félig rakott autónál is úgy indul miatta az ember, mint Lauda a pole-position-ből.

És úgy rémlik, hátramenetnél is aktivál - ritkán kerülök ilyen helyzetbe.

lemir2 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32473

Tehát akkor mégis használsz kéziféket, mert hát ugye a visszagurulás gátló (Auto-hold) is a kézifék kategóriába tartozik, amit induláskor kell aktiválni.:)

Szerintem is jó dolog. Viszont kár, hogy csak előremenetnél használható, tolatásnál nem. Mivel egy leejtős úton, ha közvetlen eléd parkolnak,  rükvercben nem old ki a rendszer. :( 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo

Előzmény: meilinger (32465)
KAti Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32472

Esetleg ha meleg guminál engedted le 1.9-re (nem túl kevés az?), az lehetett aztán még alacsonyabb, ahogy hideg lett.
Nekem nem kellett még soha túlfújni és visszaengedni, hogy a TPMS jelzése elmúljon. Elegendő volt a normál nyomást beállítani.

Előzmény: cápaFeri (32471)
cápaFeri Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32471

Nemrég volt téma a TPMS. Mai tapasztalat, a kis autó ábránál jelzi, melyik kerékkel van baj. 1,7-1,8-at mutatott a kúton. 2 tizeddel csökkent az érték, mert 1,9-re engedtem le 2,1-ről, amikor mondogatta a havazást. Csak akkor alszik ki, ha túlfújja az ember, visszaengedve a korábbi értékre, megszűnt a jelzés. Bízom benne, hogy csak egy érzékenyebb szenzor okozta a galibát, holnap reggelig majd kiderül.

KAti Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32470

Vacak módon csinálják meg és rothad alatta.

Előzmény: aamen (32467)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32469

Pont ezért kérdeztem rá, de egész megnyugtató a válaszuk..

Előzmény: gergely.b (32468)
gergely.b Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32468

Pl. oda is kerül alvázvédőből ahova nem kellene...

Jogos pl. az utólagosan alvázvédőzött alkatrészek garanciából való kiemelése, akár milyen hülyén hangzik.

Előzmény: aamen (32467)
aamen Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32467

"korábban rákérdeztem erre a Dacia esetében, és ott részleges garancia vesztésről volt szó, ha ilyet akarnék"

nem vagyok toppon alvázvédelemből, de mit lehet azon elrontani hogy olyan kárt okozzon ami a garit is érintheti?

Előzmény: Cobalt14 (32466)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32466

Ha esetleg érdekel valakit, rákérdeztem az utólagos alvázvédelemre az importőrnél:

 

"Amennyiben alvázvédelmet szeretne csináltatni gépkocsiján, ezt nyugodtan megteheti, a garanciára ez semmilyen negatív hatással nem lesz. Mivel főleg a táli időjárási körülmények jelentősen rongálják az autók alvázát, így ezt javasolni is tudjuk Önnek."

 

Nem erre számítottam, korábban rákérdeztem erre a Dacia esetében, és ott részleges garancia vesztésről volt szó, ha ilyet akarnék.

meilinger Creative Commons License 2019.12.02 0 1 32465

Mindenki egyetért abban, hogy tele vannak felesleges extrákkal az autók.

Abban nem ért mindenki egyet, hogy ezek közül melyikre van szükség.

Tehát nincs felesleges extra, mert mindegyikre valakinek szüksége van.

Az pedig, hogy kénytelen vagy megvenni olyat is csomagban, amire egyébként nem lenne szükséged, az azt mutatja, hogy a marketingesek jól csinálják a dolgukat.

 

A sírás meg, hogy azért nincs szükség egy extrára, mert akinek az kell, az nem tud vezetni, és ne is vezessen:

Én például szinte soha nem használtam kéziféket emelkedőn való elinduláskor, mert nemhogy a kézifékes indulással nincs problémám, de még a pedálokat is tudom kezelni olyan gyorsan, hogy ne legyen rá szükség, ennek ellenére örülök, hogy van visszagurulásgátló az autóban, mert kényelmesebb, mint nélküle. Azzal egyetértek, hogy az ilyen kényelmi extrák miatt az autó kezelési képességeim csökkenni fognak, de nem érdekel, mert ezentúl nem lesz rá szükségem és kényelmesebb. És legközelebb automata váltós autót fogok venni, mert hiába tudom kezelni a manuális váltót, nem érzem, hogy mindenkinek azzal kellene feszítenem, hogy ez a képességeim csúcspontja, hogy nekem aztán nincs szükségem automatára, mert tudom rángatni a botot mellettem.

Glovas Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32464

Ami szerintem elengedhetetlen kényelmi és biztonsági eszköz:

- Fűthető kormány és ülés (hogy -10-ben ke kesztyűben kelljen elindulni), a fűthető váltógomb is jó lenne :)

- Klíma (télen a páralecsapódás ellen, nyáron meg a huzat és 40 fokos utastér ellen)

- Fűthető tükrök és hátsó ablak fűtés szintén télen

- Blokkolás/kipörgés gátló és fékerő szabályzó (Rangerrel csúsztam már be kis híján a belső sávba mikor kijöttem egy benzinkútról a pályán és a taknyos úton elkezdett kimenni a segge, de az elektronika megfogta, illetve láttam egy belső sávban a fűre lehajtó Mercit, azt is az elektronika fogta meg hogy ne vágódjon rá a korlátra)

- Holttér figyelő (ez az enyémben mondjuk nincs, de lehetne mert jó)

- Szervo (az enyémben 3 állítása van, egy sportos ami közvetlenül visszaadja az egyenetlenségeket, egy normál meg egy nyuger komfort fokozat amit kisujjal lehet forgatni, én a normális módban vezetek. Ehhez hozzájün a sebességfüggő kormányzási erősség is)

- Visszagurulás gátló (Igen, tudok vezetni, de a kuplung meghálálja a kevesebb csúsztatást. Ez főleg hegyvidéken lakóknak lehet fontos)

- Fényre sötétedő belső tükör

 

Tolatóradart én szívesen ki is köttetném mert múltkor meséltem, hogy kicsit aggodalmasan csipog. A kamera meg a 2 tükör szerintem teljesen jól megad mindent ami a tolatáshoz kell. Viszont egy 360 fokos kamera modul jó lenne a tolatáshoz, főleg ha a kanyarívet is mutatná.

 

Az tény, hogy van egy csomó biztonsági elem ami fals biztonságérzetet ad, ez főleg a fiatal vagány sofőrökre veszélyes, halnak is meg sajnos elég sokan a túlzott önbizalom miatt :/

Előzmény: Kitltott Husszein (32460)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.01 0 1 32463

nekem a tempomat, BT, és ülésfűtés volt a fontos, a tolatóradar csak a ráadás volt :D

Előzmény: Kitltott Husszein (32460)
Lbx Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32462

Bolta járó autóba tényleg felesleges a tempomat, bezzeg az elektromosan behajtható tükrök :-)

Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32461

Amelyik gyerek még nyekereg, azok úgy is gyerekülésben ülnek, minek az ülésfűtés?

Ennyi erővel egy hátsó LCD monitor jobb lehet, amit nézhetne, ha már másképpen nem megy.

Előzmény: tuzer (32458)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32460

Igazad van, csak maradjunk a realitások talaján.

 

De látom, mindenkinek más a fontos, játsszuk azt, mindenki írhat 3 legfontosabb kiegészítőt az alapokon kívül úgy, hogy a törvényileg kötelezők az alapokba számítanak bele és azokat most nem említem (ami kötelező).

 

Alap:

 

- szervó

- központi zár

- kötelezők.

 

Nekem a légkondi, a GPS, és tolatóradar elégséges lenne pluszban az alaphoz képest

 

Fejtámla meg fűtés azt most ne írja senki ha lehet, mert természetesnek veszem.

 

Előzmény: lemir2 (32457)
cápaFeri Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32459

Lehet belőle tanulni, köszi!

Előzmény: Qubo (32455)
tuzer Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32458

Akkor én vagyok a különc: minden, ami a vezető kényelmét szolgálja, egyben növeli a biztonságot is. Egy hülye példa: a hátsó ülésfűtés jelenthet kevesebbet nyekergő gyereket - több figyelem marad az útra...

 

Az egy teljesen más kérdés, hogy mi az, ami belefér a kasszába. Nekem pl. sokkal kevesebb, mint szeretném.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!