Ismét időről időre előkerül ez a kérdés! Hangsúlyozva és kizárólag a szakma védelme érdekében nyomatékosan ki kell jelenteni,hogy a spray festékek és lakkok NEM autófényezésre valók!!!!! Sem a kívánt színhatást sem pedig a fedőlakkozást nem lehet a szakmai elvárásoknak megfelelően elkészíteni. Mivel a spay-ba töltött lakkok 1komponensűek ezért egy csomó problémát okozhatnak és okoznak is. Az esztétikai szempontokról nem is beszélve! Nem azért "drágább" egy szakműhelyben készült fényezés,mert ebből írtózatosan meggazdagodik a fényező,hanem azért ,mert garanciát tud vállalni a munkájára és a felhasznált anyagokra is.Amúgy ha egyszer valaki veszi a fáradságot és összehasonlítja a spray és rendes fényezőanyagok fajlagos költségét rájön,hogy olcsóbb a rendes fényezőanyag ,mint a spray-ba töltött anyagok!!!
Hidd el,ha közelebb lennénk egymáshoz én szívesen megcsinálnám. Sajnos a "piti" munkákkal nem akarnak foglalkozni sehol,mert nincs benne pénz,ennek már többször is szem, és fültanúja voltam.
Abszolut mindegy, hogy hol töltetted és mivel. Ezért sem kérdezi meg. Spray. Azzal nem lehet minőségi munkát végezni. És te azt határozottan kijelentetted, hogy azt várod el.
A másik, hogy úgy látom egyetlen dolgot tekintesz segítségnek, az "én elvállalom olcsón" mondatot. Pedig hidd el az is segítség ha megmondják neked, hogy ez így nem fog menni, ne ölj bele több időt és energiát.
Még az is lehet hogy lesz aki elvállalja annyiért amennyit te gondolsz. Csak az a kérdés, hogy akarsz-e hozzá fél év múlva visszajárni, hogy te nem ilyen lovat akartál.
Alapvetően ott a probléma, hogy azt várod el, hogy egy ki tudja hol töltött, ki tudja milyen minőségű festékkel és lakkal csinálja meg neked.
Ha festőhöz szeretnéd vinni akkor engedd már meg neki, hogy a saját ismert anyagaival, és technológiájával dolgozzon, mert csak akkor tudja a felelősséget vállalni a munkájáért. A "bátorság" ahhoz kell, hogy nekikezdjen, és utána ha szar lesz akkor ne az legyen, hogy ő vegyen megint anyagot, meg kezdje újra mert neked nem megfelelő.
A húszezres ár pontosan ezt tükrözi. Megcsinálja neked normál árban, jó anyagokkal, a te általad hozott spréket meg kibassza a kukába.
Ha már megtöltetted akkor hajrá, keresd ki az infókat a netről (akár innen is), és ess neki. :)
Kb. mennyibe kerülnének a következők egy Golf V kombin (2008-as): - csomagtartó ajtó csere, fényezés - első és hátsó lökhárító csere, fényezés - homlokfal csere Alkatrészekből teljesen jó a bontott.
Tudom, hogy ahány szervíz annyiba kerül, de kb. nagyságrendileg mennyi lehet ez alkatrészekkel, tokkal-vonóval?
Várj barátom csak,hogy érthető legyen a dolog mindenkinek, vagy csak én nem értem. Adott egy tankajtó+egy spoiler ezt a két dolgot kellene lefesteni úgy,hogy viszed az anyagot,semmi kaszni munka már nincs,és ezt 20000 Ft-ért akarja a mester csinálni. Jól értem ?
Eddig csak 1x volt alkalmam próbálgatni. Én a berneres paszta helyett valami rothenberger féle folyasztószert találtam otthon, az is elég szépen előalapozta a felületet és vékony cines réteget képezett amire már könnyebben lehetett dolgozni. De elég kevés cinem volt, úgyhogy pár éve nem jutottam ilyen közelébe. :(
Mire is jó? Én igazából olyan helyeken szoktam használni ahol nem tudom rendesen kiegyengetni a felületet vagy a spotterezés vagy egy illesztési varratot szeretnék eltűntetni. A leghasznosabbnak eddig az élek (ajtó, küszöb) javításánál bizonyult. Vannak olyan élek amik elég erősek és csak kinagyolni tudom és akkor vetem be a cinezést. Vannak kissebb és mélyebb horpik amiket ugyan ki tudok spotterezni viszont a kihúzott "csúcsok" közt nem férne el még egy húzás és az ilyen pici szintkülömbséget cinnel szoktam feltölteni.
Vagy pl egy hátsósárvédő cserénél mikor a "C"'oszlopon van egy 20centis varrat amit hiába spotterezek le a flexkorong álltal csinált mélyedést fel szoktam cinezni hogy az jó legyen és ne kelljen rá annyi kitt.
Amire szükség lesz: nem műszálas rongy, idomfák, alapozó, cin és gázlámpa vagy acetilén aparát.
1. Minden cinezendő felületet fullra meg kell tisztítani! Festékréteg, alapozó és még a gyári galvanizált réteget is. Tisztítás előtt érdemes karosszériareszelővel "kijelölni" a mélyedés határait és 1-2 centivel nagyobbat felpucolni. Én a négertárcsát ajánlom a további felesleges karcok elkerülése végett.
2. Jöhet az alapozás. Alap esetben a cin nem tapad meg a nyers acéllemezen így segíteni kell neki egy vékony cinréteggel. Ezt a réteget a "tuning pasztával" tudjuk létrehozni. Ez egy szűrke színű ecsetelhető massza amit a nyers felületre felkenve és azt láng "seprűjével" felhevítve úgymond lefuttatunk a javítandó felületről. Utánna egy fényes cin réteg marad és a felületén megjelenik egy barnás szennyeződésréteg amit még meleg állapotban nem műszálas ronggyal óvatosan letörlünk.
3. Ha meg van az alap akkor jöhet a "felpakolás". Kimondottan karosszériás cinre lesz szükségünk mert az sokkal kezelhetőbb mint a básogos féle. Használat közbenj jön ki a külömbség. Míg a bádogos gyorsabban megszalad addig a kasznis az tovább lesz "krémesebb" és így tovább lesz kezelhetőbb.
Én a gázlámpát tartom használhatóbbnak mert a kissebb hőfok miatt egyszerűbb használni.
Először picit felmelegítjük a felületet aztán a cinrudat melegítve az olvadt cseppeket a felületre csepegtetjük. Én mindíg megpakolom ilyen kis kupacokkal a javított rész közepét és onnan kifelé haladva csökkentem a mennyiséget. Egészen a ráhagyott részig rakosgatom.
4. Ha megvannak a kis kupackák akkor jöhet az eldolgozás vagy elsimítás. Most kellenek az idomfák amik keményfából készülnek de ha nincs akkor megteszi egy letisztított parkettadarab vagy egy régi klasszik drótkefe nyele. Én használat előtt mindíg megkenem egy kis gépzsírral és megpirítom hogy beszívja az olvadt zsírt. Ettől kevésbé fog rátapadni az olvadt cin, igazából egy formaleválasztó réteg lesz rajta.
Gázlámpa kézben, másikban a fa és elkell kezdeni újramelegíteni a kupackákat. Mindíg mikor olvad akkor mattból fényesre változik a felülete. Én sosem kenegetem jobbra-balra hanem úgymond tunkolom mert így kevesebb anyag potyog a földre. Minnél többet gyakorolsz, annál homogénebb felületet tudsz majd kialakítani. A lényeg hogy plusszos legyen a felület egészen a ráhagyott részig. Ha a simítást követően valahol kevés a cin akkor oda nyugodtan csöppents még és dolgozd össze.
5. Hagyd kicsit visszahűlni a részt és csak akkor kezdj a formázásnak ha sehol sem minuszos a réteg. Elő a karosszériareszelőt! Nem lesz szapora mutatvány de ezzel tudod a legszebb eredményt elérni. Ha nagyon göcsörtös lett a felület (eleinte az lesz) akkor picit megcsapkodhatod a négertárcsával de a flexet elő se vedd mert az pikk-pakk beleszalad és kezdheted előről.
Óvatosan, minden irányból kezd el letolni a felesleget a reszelővel és látni fogod hogy a ráhagyott részeken fog leghamarabb lekopni és ahogy alakul úgy fog mászni beljebb a folt. Ilyenkor én váltok p80-as steklire. Folyamatosan ellenőrizni kell felületet mert hamar alá lehet szaladni!
Ha faragás közben találsz még mélyedést akkor simán cseppenthetsz de csak olyan részen ahol nem koptattad ki az alapozást. De csak óvatosan mert ha a belepöttyintés közben megszalad az addig kialakított sokkal vékonyabb réteg akkor kezdheted előről.
6. Végezetül leszoktam finomítani p240-ig és lealapozom mert másnapra a cin szélénél mindíg porrozsdás lesz. Továbbá nem árt szólni a fényezőnek hogy cinezne van mert én már jártam úgy hogy az inasuk kinégerezte még a cint is mikor leszedte az alapozót. :)
Azért megemlítem hogy az anyagok nem olcsók, a cin kilója is húzós pláne a paszta ami majd húszezer a legkissebb 200-250ml-es kiszerelés. Én Berneres cuccokat használok erre de a Würt is kiváló.
Ha bármiben tudok nagyon szívesen segítek csak jelezz! ;)
Ezt szoktam én is mondani,hogyha ennyire ért hozzá akkor minek viszi a szerelőhöz, miért nem csinálja meg saját magának. Erre azt mondja,hogy nincs műhelye, meg szerszámai hozzá,mert azok sokba kerülnének.
Nálunk egy kedves hölgy csak a slusszkulcsot nem akarta otthagyni,merthogy azt hallotta lemásolják a szervizek a kulcsot és a javítás után pedig ellopják a kocsit!
Ráadásul az udvar közepén állt meg és nem volt hajlandó megérteni,hogy mozgatni kell a kocsit ha meg szeretné javíttatni! És ilyen nyalánkságok!
De az is jó mikor ki akarják oktatni az embert. Egyszer hoztak egy ezüstmetál skodát,és mondja a tulaj hogy tudom-e hogy ez lakkozva van. Mondom sejtettem mivelhogy metál. Meghogy tartsam be a keverési arányokat.Majdnem mondtam neki, ha ennyire tájékozott miért nem oldja meg.
Nemrég egy Fiat punto vitt az idegösszeomlás szélére,az utastér hátsó kerékjárati kárpitját amikor levettem, a sárt mint a markológép úgy szedtem ki belőle. Mind a két hátsó doblemez hiányzott,de az a legszebb a dologban,hogy nem is gyártanak hozzá. Másfél tábla lemez kellett hozzá mire kihegesztettem+küszöbök,javítóívek. A MÉH telepen,vagy a bontóban, jobb állapotú kocsikat láttam.