Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15711

Ismét időről időre előkerül ez a kérdés! Hangsúlyozva és kizárólag a szakma védelme érdekében nyomatékosan ki kell jelenteni,hogy a spray festékek és lakkok NEM autófényezésre valók!!!!! Sem a  kívánt színhatást sem pedig a fedőlakkozást nem lehet a szakmai elvárásoknak megfelelően elkészíteni. Mivel a spay-ba töltött lakkok 1komponensűek ezért egy csomó problémát okozhatnak és okoznak is. Az esztétikai szempontokról nem is beszélve! Nem azért "drágább" egy szakműhelyben készült fényezés,mert ebből írtózatosan meggazdagodik a fényező,hanem azért ,mert garanciát tud vállalni a munkájára és a felhasznált anyagokra is.Amúgy ha egyszer valaki veszi a fáradságot és összehasonlítja a spray és rendes fényezőanyagok fajlagos költségét rájön,hogy olcsóbb a rendes fényezőanyag ,mint a spray-ba töltött anyagok!!! 

Steven 68 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15710

Ez is teljesen így igaz ahogy Paco 155 írja. Az autószerelők is kijelentik,hogy ha nem ő saját maga szerzi be hozzá az alkatrészt,akkor nem csinálja.

Előzmény: wakond83 (15707)
Steven 68 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15709

Hidd el,ha közelebb lennénk egymáshoz én szívesen megcsinálnám. Sajnos a "piti" munkákkal nem akarnak foglalkozni sehol,mert nincs benne pénz,ennek már többször is szem, és fültanúja voltam.

Előzmény: wakond83 (15707)
Paco155 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15708

Nem érted. 

Abszolut mindegy, hogy hol töltetted és mivel. Ezért sem kérdezi meg.  Spray.    Azzal nem lehet minőségi munkát végezni. És te azt határozottan kijelentetted, hogy azt várod el.

A másik, hogy úgy látom egyetlen dolgot tekintesz segítségnek, az "én elvállalom olcsón" mondatot.  Pedig hidd el az is segítség ha megmondják neked, hogy ez így nem fog menni, ne ölj bele több időt és energiát.

Még az is lehet hogy lesz aki elvállalja annyiért amennyit te gondolsz.  Csak az a kérdés, hogy akarsz-e hozzá fél év múlva visszajárni, hogy te nem ilyen lovat akartál.

Előzmény: wakond83 (15707)
wakond83 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15707

A honnan van és milyen minőségű festéket vettél hozzá kérdés nem hangzott el......

Az a baj, hogy úgy látom ezek az indexes fórumok, nem kifejezetten az egymás segítéséről szólnak.

 

Mondjuk van ellen példa is, és ha valaki tőlem kérdezett, nem jöttem lenéző stílussal, mert nem ért hozzá,

vagy nem jöttem a Tamás báttya szöveggel, ködösítéssel.

 

Egy egyszerű kérdést tettem fel, tud-e valaki benne segíteni, de itt egy szót sem láttam segítő szándékkal.

 

Köszönöm!

 

Előzmény: Paco155 (15706)
Paco155 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15706

Alapvetően ott a probléma, hogy azt várod el, hogy egy ki tudja hol töltött, ki tudja milyen minőségű festékkel és lakkal csinálja meg neked.

 

Ha festőhöz szeretnéd vinni akkor engedd már meg neki, hogy a saját ismert anyagaival, és technológiájával dolgozzon, mert csak akkor tudja a felelősséget vállalni a munkájáért. A "bátorság" ahhoz kell, hogy nekikezdjen, és utána ha szar lesz akkor ne az legyen, hogy ő vegyen megint anyagot, meg kezdje újra mert neked nem megfelelő.

 A húszezres ár pontosan ezt tükrözi.  Megcsinálja neked normál árban, jó anyagokkal, a te általad hozott spréket meg kibassza a kukába.

 

Ha már megtöltetted akkor hajrá, keresd ki az infókat a netről (akár innen is), és ess neki.  :) 

Előzmény: wakond83 (15705)
wakond83 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15705

Nem a bátorsággal van a baj, de én úgy vagyok vele, hogy

ha lehet legyen tartós és szép a munka.

Én nem vagyok se fényező se lakatos, és nem is állítom be magam annak.

Plusz a szakmai részét sem tudom pl. hogy mivel lehet zsírtalanítani,

hogy milyen finomságú csiszolópapírral kell csinálni, mikor melyiket kell használni és sorolhatnám.

Ami esetleg egy fényezőnek "magától értetődő" az lehet másnak koránt sem olyan egyértelmű.

Gondolom ezért van az, hogy külön szakma ez is...Bár manapság sok a kókler....asszem...

Előzmény: mykeman72 (15703)
bexxter Creative Commons License 2017.01.04 0 0 15704

Üdv!

 

Ha netán valaki vagy ismerőse munkát keres:

 

Autószerelőt és karosszérialakatost keresek a műhelyembe (jelenleg solymáron van, de kőbánya a tervezett munkavégzési helyszín)

Érdeklődni az adatlapomon levő számon vagy az info kukac classicvehicle.hu emailcímen.

 

Köszönöm.

mykeman72 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15703

Némi bátorság és kihívás kell,hogy valaki spray "fényezést" bevállaljon!!!

Előzmény: wakond83 (15702)
wakond83 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15702

Igen jól érted, persze azért csiszolni bizti kell.  :)))

Előzmény: Steven 68 (15700)
aoluak Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15701

Sziasztok!

 

Kb. mennyibe kerülnének a következők egy Golf V kombin (2008-as):
- csomagtartó ajtó csere, fényezés
- első és hátsó lökhárító csere, fényezés
- homlokfal csere
Alkatrészekből teljesen jó a bontott.

 

Tudom, hogy ahány szervíz annyiba kerül, de kb. nagyságrendileg mennyi lehet ez alkatrészekkel, tokkal-vonóval?

 

Köszönöm!
a.

Steven 68 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15700

Várj barátom csak,hogy érthető legyen a dolog mindenkinek, vagy csak én nem értem. Adott egy tankajtó+egy spoiler ezt a két dolgot kellene lefesteni úgy,hogy viszed az anyagot,semmi kaszni munka már nincs,és ezt 20000 Ft-ért akarja a mester csinálni.  Jól értem ?

Előzmény: wakond83 (15699)
wakond83 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15699

Üdv.

 

Egy fényező van aki jól dolgozik és ismerem, csak ő 20e mondott.

 

A legnagyobb problémám inkább az, hogy jó szakit találjak.

És azért ne 20e legyen ez a 2 dolog.

 

Mondhatnám úgy is, hogy segítség kérése miatt írtam ide......

 

 

Előzmény: Steven 68 (15698)
Steven 68 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15698

Üdv!  Most ez komoly,hogy nincs a környékeden egy mester, aki egy ilyen munkát megcsinál ?

Előzmény: wakond83 (15696)
wakond83 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15697

A festeni kívánt alkatrészek nem a kocsin vannak

wakond83 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 15696

Sziasztok!

 

Keresnék fényező szakit aki kisebb munkát is vállalna.

A munka egy tankajtó, és egy hátsó spoiler lenne.

 

A kocsi egy 2002-es suzuki swift, a spoiler gyári de más színű, a 

tankajtóval is ez a helyzet.

 

A kocsi színe kikeverve spray flakonban, és hozzá lakk is van spray formában van az is.

 

Budapesten lakom a 3. kerületben.

 

Köszönöm!

Balázs

bádogember86 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 15695

Nagyon szivesen srácok, remélem tudtam segíteni.

fatyú Creative Commons License 2017.01.01 0 0 15694
fatyú Creative Commons License 2017.01.01 0 0 15693

Köszönöm!

 

Amit a fűtés szerelők használnak alapozó az nem jó, mármint cinezés előtt.

Amivel a réz idomokat kenegetik forrasztásnál.

Előzmény: bádogember86 (15691)
bexxter Creative Commons License 2016.12.30 0 0 15692

Ezt én is köszönöm. :)

 

Eddig csak 1x volt alkalmam próbálgatni. Én a berneres paszta helyett valami rothenberger féle folyasztószert találtam otthon, az is elég szépen előalapozta a felületet és vékony cines réteget képezett amire már könnyebben lehetett dolgozni. De elég kevés cinem volt, úgyhogy pár éve nem jutottam ilyen közelébe. :(

Előzmény: bádogember86 (15691)
bádogember86 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 15691

:)

 

Na szóval;

 

Mire is jó? Én igazából olyan helyeken szoktam használni ahol nem tudom rendesen kiegyengetni a felületet vagy a spotterezés vagy egy illesztési varratot szeretnék eltűntetni. A leghasznosabbnak eddig az élek (ajtó, küszöb) javításánál bizonyult. Vannak olyan élek amik elég erősek és csak kinagyolni tudom és akkor vetem be a cinezést. Vannak kissebb és mélyebb horpik amiket ugyan ki tudok spotterezni viszont a kihúzott "csúcsok" közt nem férne el még egy húzás és az ilyen pici szintkülömbséget cinnel szoktam feltölteni. 

Vagy pl egy hátsósárvédő cserénél mikor a "C"'oszlopon van egy 20centis varrat amit hiába spotterezek le a flexkorong álltal csinált mélyedést fel szoktam cinezni hogy az jó legyen és ne kelljen rá annyi kitt.

 

Amire szükség lesz: nem műszálas rongy, idomfák, alapozó, cin és gázlámpa vagy acetilén aparát.

 

 

1. Minden cinezendő felületet fullra meg kell tisztítani! Festékréteg, alapozó és még a gyári galvanizált réteget is. Tisztítás előtt érdemes karosszériareszelővel "kijelölni" a mélyedés határait és 1-2 centivel nagyobbat felpucolni. Én a négertárcsát ajánlom a további felesleges karcok elkerülése végett.

 

2. Jöhet az alapozás. Alap esetben a cin nem tapad meg a nyers acéllemezen így segíteni kell neki egy vékony cinréteggel. Ezt a réteget a "tuning pasztával" tudjuk létrehozni. Ez egy szűrke színű ecsetelhető massza amit a nyers felületre felkenve és azt láng "seprűjével" felhevítve úgymond lefuttatunk a javítandó felületről. Utánna egy fényes cin réteg marad és a felületén megjelenik egy barnás szennyeződésréteg amit még meleg állapotban nem műszálas ronggyal óvatosan letörlünk. 

 

3. Ha meg van az alap akkor jöhet a "felpakolás". Kimondottan karosszériás cinre lesz szükségünk mert az sokkal kezelhetőbb mint a básogos féle. Használat közbenj jön ki a külömbség. Míg a bádogos gyorsabban megszalad addig a kasznis az tovább lesz "krémesebb" és így tovább lesz kezelhetőbb. 

Én a gázlámpát tartom használhatóbbnak mert a kissebb hőfok miatt egyszerűbb használni. 

Először picit felmelegítjük a felületet aztán a cinrudat melegítve az olvadt cseppeket a felületre csepegtetjük. Én mindíg megpakolom ilyen kis kupacokkal a javított rész közepét és onnan kifelé haladva csökkentem a mennyiséget. Egészen a ráhagyott részig rakosgatom. 

 

4. Ha megvannak a kis kupackák akkor jöhet az eldolgozás vagy elsimítás. Most kellenek az idomfák amik keményfából készülnek de ha nincs akkor megteszi egy letisztított parkettadarab vagy egy régi klasszik drótkefe nyele. Én használat előtt mindíg megkenem egy kis gépzsírral és megpirítom hogy beszívja az olvadt zsírt. Ettől kevésbé fog rátapadni az olvadt cin, igazából egy formaleválasztó réteg lesz rajta. 

Gázlámpa kézben, másikban a fa és elkell kezdeni újramelegíteni a kupackákat. Mindíg mikor olvad akkor mattból fényesre változik a felülete. Én sosem kenegetem jobbra-balra hanem úgymond tunkolom mert így kevesebb anyag potyog a földre. Minnél többet gyakorolsz, annál homogénebb felületet tudsz majd kialakítani. A lényeg hogy plusszos legyen a felület egészen a ráhagyott részig. Ha a simítást követően valahol kevés a cin akkor oda nyugodtan csöppents még és dolgozd össze.

 

5. Hagyd kicsit visszahűlni a részt és csak akkor kezdj a formázásnak ha sehol sem minuszos a réteg. Elő a karosszériareszelőt! Nem lesz szapora mutatvány de ezzel tudod a legszebb eredményt elérni. Ha nagyon göcsörtös lett a felület (eleinte az lesz) akkor picit megcsapkodhatod a négertárcsával de a flexet elő se vedd mert az pikk-pakk beleszalad és kezdheted előről. 

Óvatosan, minden irányból kezd el letolni a felesleget a reszelővel és látni fogod hogy a ráhagyott részeken fog leghamarabb lekopni és ahogy alakul úgy fog mászni beljebb a folt. Ilyenkor én váltok p80-as steklire. Folyamatosan ellenőrizni kell felületet mert hamar alá lehet szaladni! 

Ha faragás közben találsz még mélyedést akkor simán cseppenthetsz de csak olyan részen ahol nem koptattad ki az alapozást. De csak óvatosan mert ha a belepöttyintés közben megszalad az addig kialakított sokkal vékonyabb réteg akkor kezdheted előről.

 

6. Végezetül leszoktam finomítani p240-ig és lealapozom mert másnapra a cin szélénél mindíg porrozsdás lesz. Továbbá nem árt szólni a fényezőnek hogy cinezne van mert én már jártam úgy hogy az inasuk kinégerezte  még a cint is mikor leszedte az alapozót. :)

 

Azért megemlítem hogy az anyagok nem olcsók, a cin kilója is húzós pláne a paszta ami majd húszezer a legkissebb 200-250ml-es kiszerelés. Én Berneres cuccokat használok erre de a Würt is kiváló. 

Ha bármiben tudok nagyon szívesen segítek csak jelezz! ;) 

 

Előzmény: fatyú (15690)
fatyú Creative Commons License 2016.12.29 0 0 15690

Hello!

 

Hát egy gyorstalpalóra.

 

Előzmény: bádogember86 (15689)
bádogember86 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 15689

Szia!

 

Mire lennél kíváncsi? :)

Előzmény: fatyú (15687)
k robert Creative Commons License 2016.12.27 0 0 15688

Urak 

 

VW Karmann Ghia lakatolásban jártsa megfizethető árú szakembert keresnék.

Publikus mail címemen elérhető vagyok. 

 

üdv.. Robi

fatyú Creative Commons License 2016.12.27 0 0 15687

Van valaki aki jártas a cinnel, vagy ónnal feltöltésben?

 

Steven 68 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 15686

Ezt szoktam én is mondani,hogyha ennyire ért hozzá akkor minek viszi a szerelőhöz, miért nem csinálja meg saját magának. Erre azt mondja,hogy nincs műhelye, meg szerszámai hozzá,mert azok sokba kerülnének.

Előzmény: Hávéelpé (15683)
Hávéelpé Creative Commons License 2016.12.19 0 0 15685

Ez jó! Olyan szőkenős.Meg amikor rossz akksival idehozzák,és direkt nem szól a tulaj. Másnap állnék vele arrébb és se kép se hang.

Előzmény: mykeman72 (15684)
mykeman72 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 15684

Nálunk egy kedves hölgy csak a slusszkulcsot nem akarta otthagyni,merthogy azt hallotta lemásolják a szervizek a kulcsot és a javítás után pedig ellopják a kocsit!

Ráadásul az udvar közepén állt meg és nem volt hajlandó megérteni,hogy mozgatni kell a kocsit  ha meg szeretné javíttatni! És ilyen nyalánkságok!

Előzmény: Hávéelpé (15683)
Hávéelpé Creative Commons License 2016.12.19 0 0 15683

De az is jó mikor ki akarják oktatni az embert. Egyszer hoztak egy ezüstmetál skodát,és mondja a tulaj hogy tudom-e hogy ez lakkozva van. Mondom sejtettem mivelhogy metál. Meghogy tartsam be a keverési arányokat.Majdnem mondtam neki, ha ennyire tájékozott miért nem oldja meg.

Előzmény: Steven 68 (15682)
Steven 68 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 15682

Nemrég egy Fiat punto vitt az idegösszeomlás szélére,az utastér hátsó kerékjárati kárpitját amikor levettem, a sárt mint a markológép úgy szedtem ki belőle. Mind a két hátsó doblemez hiányzott,de az a legszebb a dologban,hogy nem is gyártanak hozzá. Másfél tábla lemez kellett hozzá  mire kihegesztettem+küszöbök,javítóívek. A MÉH telepen,vagy a bontóban, jobb állapotú kocsikat láttam.

Előzmény: Hávéelpé (15681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!