új lambda szonda, elég régi és C14SE katalizátor (ha az másféle, azért írom) és utoljára "alapjárati vezérlőszelep" motorhibakód jellemzi az autót. most nincs hibakód, a tünet meg a következő:
lámpánál leáll már bemelegedetten a motor és aztán ezt egymás után többször is, és nagyon nehezen indul be.
előtte ilyet nem csinált, a motorhiba jelző lámpa nemrégiben még nekem is felgyulladt, de hibakódot nem ad ki, az akku nem volt kivéve azóta.
kérek szépen ötleteket, vagy óbudához lehetőleg közelebbi helyeket ahol valakivel meg lehetne nézetni, mert nincs időm rá, a könyvek amikhez hozzáférek, nem írnak sok használhatót, az autót nem én használom, így a lámpánál leálló motor tünete sem saját tapasztalat, hanem apámé. van, hogy reggel is nehezen indul, de az autó nincs minden nap használatban, olyan 2-3 naponta.
C vagy D Corsán már ne zárj rövidre semmit az OBD csatiban! Ott a tápon kívül két normál CAN-busz van és egy egyvezetékes CAN.
Z-s motorkódú Opeleknél elektronikus gázpedál van és a hibakódot úgy lehet kivillogtatni, hogy a féket és a gázt folyamatosan nyomod és közben ráadod a gyújtást. (Nem kell beindítani a motort).
Ekkor elvillogja mi a nyűgje a C Corsa biztosan, de a fórumokon azt írják hogy a D Corsa is (dízel is).
Zárlatnál tuti a bizti menne ki, hacsak nincs megpatkolva vagy egyéb. Ha melegszik, akkor az tartós túláramot jelent, pl nagyobb teljesítményű izzók vannak benne, mint a gyári és ilyenkor ha nincs megrelézve akkor vannak ilyen jelenségek. Belül ha jól emlékszem egy érintkezőpogácsa van, azon keresztül meg át a fesz. Ha ez olvadt el, akkor ott inkább érintkezési gond volt, tehát már kikopott és túl nagy volt a hézag. Ha nem, és a vezetőpályája olvadt el akkor az meg szinte lehetetlen, hacsak nem került bele a kapcsolóba valami vezető anyag ami átívelést okozhatott volna. Pl porszemcsék. Tölts fel róla egy képet hátha okosabbak leszünk.
Gepesz35
A biztosíték táblán helyezkedik el bal oldalt a diagnosztikai csatlakozó, erre csatlakozik a TECH-1, vagy OP-COM műszer.
A Corsa B típust a csatlakozó 10 pines (tüskés) változatával szerelték annak idején, később már a 16 pines változatra álltak át, azóta már még több verzió is létezik. A 10 pin-ből alap esetben mindössze 4 érintkező van bekötve, többi bent sincs, a jobb felső sarokban kettő és a bal alsó sarokban szintén kettő érintkező, nekünk az előbbi kettő pin-re azaz az A és B pontra van szükségünk a kivillogtatáshoz. Ehhez mindössze annyit kell tennünk, hogy az említett két pontot egy dróttal, gemkapoccsal összezárjuk, ahogy az alábbi képen is jelölve van.
Ezután nincs más teendőnk, mint a gyújtást ráadni és figyelni a motorhiba visszajelzőjét a műszerfalon. Ez a következőképpen jelzi a kódokat:
Minden esetben a 12-es hibakóddal kezdi és fejezi be a diagnosztikát, ezt háromszor jelzi és ha van hiba akkor szintén háromszor kivillogtatja a hibának vagy hibáknak a kódjait.
A leolvasás menete:
A hibakódot úgy kell leolvasni, hogy a visszajelző villan egyet, ezután egy kisebb szünet majd egymás után villan kettőt, ez jelenti a 12-t. Ezt megcsinálja háromszor, majd jön a hiba ha van, ha nincs akkor megint 12-t fog villogtatni.
Ha mégis van hiba, megnézzük, hogy milyen hibakódot írt ki és táblázatból kikeresve támpontot adhat a hiba okának kiderítésére.
Ha jól emlékszem a D-ben is ugyanígy vannak csatinál a pinekbár az 16 tűs ha jól rémlik, de előtte nézd meg.
Üdv! szerintetek milyen hiba lehet ha beindul a motor az opel corsa D 1,3 dieselnél és kisidő mulva világit a müszerfalon az autó és egy kulcs ál rajta lámpa.
Tudnátok segíteni? Opel Astra F [ferdehátú] autóra szeretnék kipufogóvéget. Most nem vagyok otthon így nem tudom, hogy mekkora az átmérője a kipufogónak, de esetleg tudnátok segíteni ezügyben, hogy milyen kellene rá? Esetleg tudtok ajánlani? Mármint, hogy erre kimondottan van, hogy hány mm-es kell vagy ilyesmi? Előre is köszi.
Nem utángyártott( hanem gyári bontott) egyébként ezek előzőleg tökéletesen működtek.
Már 2 kapcsolót szétszedtem azok közül amik tönkrementek,nem esett ki a golyó hanem az egyik vezetéknél ami hátúlról belecsatlakozik na ott megolvadt....csak azt nem értem hogy ha zárlat van akkor miért a kapcsoló olvad szét és nem a biztosíték???
Nem tudom hogy mit takar az új, de szerintem ha utángyártott akkor a csapágygolyó ugrik ki a helyéből vagy eltörik, ill. kirázkódik mögüle a nyomórugó. De ez csak akkor ha tuti a kapcsoló a hibás.
Itt az A vectra/világítás kapcsoló menüpontban leírták szépen a szétszedését, egy már rossz példányon nézd meg belülről hogy ez lehet-e a gond.
A bajuszkapcsolóról nincs doksi, de asszem az teljesen egybeöntött, tehát az tényleg cserés. (De ugyanez a golyó tartja bennt a kapcsolt állásban ott is elvileg.)
1, problemam soha nem volt vele, most van benne 145ekm
2, 1500 alatt halott, felette jol hatbabasz. 3000-3500 folott kezd vege lenni
3, sokat fogyaszt
D Corsa szerintem mar sok neki (tomegre), bar az 1,2TP 80le az abszolut katasztrofa, tehat annal fenyevekkel jobb
nekem pandaban van (az 935kg) es abba varosban nagyon nagyon jo. (megchippelve, ha 1500 folott tartod "nagyon" lep. Haver, akinek csak a mercedes auto. Es egy szar ki olasz nem auto, csak kapkodta a fejet, amikor egysezr hazavittem)
A világítás kapcsolóm állandóan tönkremegy.A jelenség a következő:beszerelem az újjonan szerzett kapcsolót, minden ok, pár nap múlva már nem kapcsolja a tompítottat ezért járhatok a helyzetjelző-ködlámpa combóval amit persze nem díjjaznak a szemből érkezők.Refit is csak úgy tudok kapcsolni ha magamfelé húzom a bajuszkapcsolót (fénykürt)és allandóan fognom kell,mert ha előrefelé tolom ahol a refit kéne kapcsolnia ott meg sem nyekken