A legfiatalabb Xsara is több mint 13 éves már. Ennyi idő alatt bármit javíthattak, cserélhettek, tákolhattak benne. Meg egy ennyi idős autón már bármi elromolhat, nem is érdemes típushibáról beszélni. Max tipikus meghibásodásról.
-hátsó futómű(vannak erre szakosodott műhelyek, 60-90e Ft a felújítás)
-COM 2000 kormánykapcsoló(cserélni drága, de szintén javítható)
-vezetékszakadás az ajtóátvezetésnél
-fűtésmotor vezérlőelektronika
-1.4B hengerfejtömítés
-Xsara II--höz drága a gyári méretű gumi
Én az 1.6 16V motorost ajánlom. A 2-300e Km-t futottaknál is 0 az olajfogyasztás és elég kedvező a fogyasztás is.
Eddig nem jelentkeztem semmilyen formában. A sok próbálkozgatást megunva, elvittem a citroen psztorhoz.
Egy délelőtt alatt megcsinálták. Kár volt hallgatnom (így utólag) a sok autovillamosságisra akikhez vittem, mert vetettek velem ezt-azt anélkül, hogy gőzük lett volna a dologról.
Nos 38 ba fájt, de nagyjából megvan javítva. Egy kábellel volt a probléma a szervíz elmondása szerint. A kábel javításával meggyógyult a fűtés és az óra is.
Igaz, hogy kissé csökevényesen írták fel, hogy mi a baja a kocsinak, ezért csak a fűtés működik a klíma továbbra sem reagál, de ebből kiindulva az egy másik vezeték hibája lesz, így tavasszal olcsóbb lesz a javítás :)
Üdv Mindenkinek! Információkat szeretnék gyűjteni :) Kocsi vásárlás előtt állok, és Renault Megane, és a Xsara között vacilálok, vagy igazából, ha tudtok ajánlani valamit, azt is szívesen fogadom. Tehát a véleményeitekre vagyok kíváncsi a Xsarával kapcsolatban :) Mire érdemes odafigyelni, milyet érdemes venni, mik a típushibái?
Akkor az ablaktörlők alatti két műanyag kiszedése kicsit trükkös, mert nem látsz rajta semmi rögzítést. Ha van a közeledben márkaszervíz, akkor menj be és vegyél ilyen műanyag alkatrészt.
Ha általában normálisan lehet kuplungolni és váltani, csak néha esik be a pedál, akkor a kuplung bowden a rossz. Ez egy automata utánállítós szerkezet. Elkopott a mechanizmusa és néha megcsúszik. Nem érdemes sokáig húzni a cserét, mert egyszer csak azt veszed észre hogy hiába húzod vissza a pedált.
Ha nem értesz hozzá, akkor a turbót nézesd meg egy szerelővel. Lehet hogy csak a réz tömítőgyűrűket kell cserélni.
Bemennek...nekem az egyes xsarán pl. 195/55R15 téli gumi van..(a nyári 185/65R15) Értelemszerűen 15 colos keréken...S van egy hatalmas előnye!!Sokkal hamarabb jelzi ha elkezd a hátsó kerék bedőlni!! :-)
üdv. Kerregő hang ami a fordulattal erősödik, van valami típus betegség? Kuplungom néha benn ragad de alápiszkálok, és akkor helyre áll, a csapágya nem szól.
Turbó olajos, azt látom. Állítólag ékszíjtárcsánál is van valami kettéválás, vagy mi a szösz.
Feltöltöttem képeket eről lenne szó.Álló helyzetben ázik és nagyon sok víz jön be eső víz nem más ha nagyon szakad az eső másnap már csavarom ki a törölközőből a vizet!A kárpit alat jön be és ha felnyúlok a kezemmel akkor a hangszigetelő szivacs alja belseje csupa víz egész a kesztyütartó mőgé nyulok fel meg a szélén a kábelek mögöt is nedves a lemez.A motor térfelöl ahol egy kicsit megtépázta valami álat az a szigetelő is nedves vagy inkább nyirkos,de a hétvégén szétkapom ott ahol mondtad
Hengerfejes volt a kocsim. Miután megcsinálták, többször cserélni kellett még a vizet (olajos volt). Miután úgy ítélték meg, hogy már eléggé tiszta visszakerült a termosztát, valamint felöntötték fagyállóval. Most a hideg időkben használnám a fűtést, de iszonyú fagyálló szag van. Azt hallottam, hogy lehet a sima víztől a vízkövesedés hazavágta a fűtőradiátort. Ahogy láttam itt a fórumba a kormányoszlop, műszerfal, stb. le van bontva a cseréjéhez. Tudtok ajánlani Bp.-en jó szerelőt (Újpest, XIII. környékén esetleg), aki xsaranal csinált már fűtőradiátor cserét? Átmeneti megoldásként használhatok hűtőtömítőt? Ha igen abból, melyiket érdemes?
No itt egy rajz is...Bár ezen nem sok minden látszik abból mit írtam az előbb....A zárnyelvebefele, a zár felé próbáld elmozdítani, ha sikerül megtalálni :-)
Az ajtón lévő díszcsik középvonalának meghosszabbításánál próbálj az ajtó és a műszerfal közötti résen benyúlni egy vékony csavarhúzóval....Ott, azon a részen kapaszkodik a perembe a zárnyelv...ha szerencséd van, s ügyes is vagy (meg türelmes) valószínűleg vissza tudod nyaomni a zárnyelvet, s nyithatóvá válik az ajtó! (zárnyelv mindkét oldalon van!)
Aztán utána le kell bontanod az ajtó belső burkolatát, s akkor már látható, javítható a zár...
Kezdő Xsara-s vagyok,de máris lenne egy kérdésem,hátha itt segítségre lelek.A kulcsal zárható kesztyűtartóval gyűlt meg a bajom. Azelőző tulaj bezárta(de minek?) ,és most egy ideje nem lehet kinyitni,én pedig szeretném használni.A kulcs forog de valószínű a zárszerkezet nem.Az lenne a kérdés hogy találkozott e már valaki hasonlóval,és ha igen mi az orvoslása a hibának?Vagy esetleg még az is segítene hogy ha láthatnám hol és hogyan zár a zár hogy megprobálhassam kinyitni/fesziteni......A segítséget előre is köszönöm!
nálam a jobb ajtónál ázott be...az előző tulaj valamiért baxogatta a hangszórót..A hangszóró egy habszivacs féle kupakban van, ami az ajtó belseje felé nyúlva takarja a hangszórót...No ezt a burkolatot a t. előd eltörte..letörte...szakította. s felül az üveg vízlehúzó guminál bejutó csapadékvíz ennek a maradék részén szépen befolyt az ajtóba...s onnét meg az anyós ülés elé....:-( A szőnyeg alá, úgy, oly ravaszul, hogy a szőnyegen semmit nem lehetett észrevenni...Csak alatta a víz!!!!!
A letépett, szétbarmolt gyári burkolatból maradt egy darab rész az ajtólapon, ami tölcsérként funkcionált...:-( s a bejutó vizet felfogva szépen bevezette....
megoldás: nem új kupak...hanem belül a hangszóró fölé sziolplaszttal egy darab fólia felragasztása....ami rálóg , takarja a hangszórót....s szépen felfogja, elvezeti a vizet...ami az ajtóba jutva a neki kialakított nyíláson távozhat...Ennyit tudok tapasztalatból segíteni :-)
"Beázás specialista" :) Nem kell ide specialista. A jobb oldalon a motortér felől a szellőzőrendszeren keresztül tud bejutni a víz. Le kell szedni az ablaktörlő karokat és az alattuk lévő műanyagot. Ez után nagyon jól látható a vízelvezetés kialakítása. Meg a szélvédő alsó része is.
De pontosan hol és milyen mértékű a beázás? Mert pl. az ajtó felől is érkezhet a víz, ha szedték már szét.
Vagy ha eldugult a kondenzvíz csöve és megy a klíma az is okozhat problémát.