"ha hegynek felfele megyek én akkor szoktam lockolni a telot"
És utána rendszeresen elfelejtem kioldani. Úgyhogy csak hosszabb, betonos mászásál használtam, de most, hogy már kormány lockom sincs, pláne leszoktam róla.
A mai nap (ápr 11) dél elöttje folyamán ellopták Author Basic SX típusú, fekete-ezüst színű biciklimet, Bp-en az ELTE Lágymányosi épületének déli tömbje elől. Váz száma: HN0276458. Ismertető jegyei: kormány és ülés nem gyári, 5-6 CriticalMass-es matric a vázon.
Ha valaki találkozik vele bárhol, kérem jelezze. (20/3718483)
Ezzel azt akarod mondani, hogy még felesleges ilyen komoly gépet venni vagy azt, hogy jobb lenne valami kényelmesebbet venni?
Nagyon szeretek bringázni, csak a legnagyobb problémám, hogy nincsen normális bringám
Tavaly nyáron kaptam rá a bringázásra, mivel abbahagytam a versenyszerű sportot, ezért az első nyaram, ami szabd volt. Így a nyár folyamán letekertem 2000km-t. Viszont a MTB, amim van, nagyon régi, mennek tönkre az alkatrészek, ezért szeretnék egy komolyabb, tartós bringát venni.
Mindig az outi mellett kötök ki végül, mert amire használnám, arra az a legalkalmasabb.
És tényleg nem városi biciklizésre használnám, arra ott a lábam, vagy mostani régi MTB. Ha bringázni megyek, akkor az legalább egy Velencei-tó kör Fehérvárról.
Akármilyen kategória, te szemlátomást mindig a túl komolyakat találod meg :)
Ugyanezen a lapon valaki még egy Merida Speedert is kényelmesebb túrabiciklire szeretne cserélni. Pedig a Speeder ehhez a versenygéphez képest relaxált.
Amelyik neked kényelmesebb. Megbízhatóságban nincs köztük különbség, csak a kezelés módja más.
Nem kónusz, hanem kazetta. A kazettás agyak erősebbek, 80-90kg testsúly felett ezek mindenképp jobbak. Ha a bringa 24 (vagy több) sebességes, akkor biztosan kazettás agy van benne. A 80 ezer forint kb. stimmel, de nyilván nem minden efölötti kazettés, és fordítva: itt-ott előfordul ennél olcsóbban is. Azért érdemes ilyet választani, mert mivel hátul 8-9 fokozat van (és nem 7 mint az olcsóbb bringákon), a többi alkatrész is komolyabb, jobb minőségű. Természetesen ennek ára is van.
Ha állva tekersz, akkor zavaró lehet, hogy a teleszkóp ritmikusan le-fel mozog pár centit. Ilyenkor jó a lockolás. Embere válogatja, nekem volt lockolható villám, használtam is a lehetőséget, de most nem olyan van és nem hiányzik. A versenysportban van igazán komoly jelentősége.
- Mekkora váz kell? 178 cm magas vagyok – ajánlottak már L, M, 18”, 20” stb. méreteket
- Marok váltó vagy a kormányon lévő karos váltó?
- Tengelyre (kerékagyra?) is mondtak kétfélét tartósság ill. teherbírás szempontjából - talán a kónusz hangzott el ezzel kapcsolatban. Jól tapasztaltam, hogy kb. 80ezer Ft a határ --> az alatt egyiket, felette másikat szerelik? 80 kg-hoz mindenképp érdemes a drágább felé mozdulni? Van egyéb érv, ami miatt érdemes egyiket, ill. másikat választani?
- Van értelme a kiékelhető első rugózásnak? Mennyit nyerek, vesztek vele?
- Ülés állítható vízszintes síkban manapság a legtöbb biciklin?
A mostani MTB-ot már szereltem párszor, tavaly egyszer teljesen darabokra szedtem, és utána újra összeraktam. Nagyon nem értek a szereléshez, de azért valamit igen.
Mivel ha bringázok, mindig városon kívül és hosszabb távon, meg 90%-ban országúton, ezért arra is gondoltam, hogy egy outit veszek.
Használt bicajnál szerintem a felszereltség mellett nagyon sokat számít, hogy kitől veszed és ő hogyan használta. Inkább vennék kicsit gyengébb felszereltségű újat, mint szétkoptatott jobb nevűt.
Ha nem értesz hozzá és nincs olyan hozzáértő haver aki meg tudja veled nézni a használt bringákat - nem képen, hanem személyesen - akkor jobban jársz, ha veszel boltban egy komplett bicajt.
Ennek pl. a leírtak alapján elég jó alkatrészei vannak, de hogy az slő teló (Teló: Rock Shox Dart 2 pop-lock, kormányról vezérelhető (3 hónap gari van még)) milyen, fogalmam sincs, mert nem értek hozzá.
Bocsi, a két dolgot egymástól teljesen függetlenül mondtam.
Ha nézek egy bringát, bármilyen oldalon, akkor azért jó lenne tudni, milyen minőségűek az alkatrészek (elvégre senki nem akar pénzt kidobni az ablakon)
Ha a bringán levő alkatrészekről nem tudod eldönteni, hogy mennyire jók, akkor mitől tudnád jobban megítélni ugyanannak az alkatrészcsaládnak a darabjait "komplett szetként"
Az építésnek valóban csak abban az esetben van értelme, ha konkrét elképzelésed van, hogy melyik alkatrész milyen típusú legyen. A bringa így jóval többe fog kerülni mint egy hasonló színvonalú "gyári", viszont pontosan olyan lesz amilyet szeretnél.
Ehhez nem árt némi tapasztalat és ismeret is. Mert annak nincs sok értelme, hogy az ember a katalógus alapján legózza össze a bringát, de azt alkatrészek milyenségéről gőze sincs, csak a fotót és az árat látja. A bringások 99.9%-a jobban jár, ha megveszi a komplett kerékpárt, és ha azon van olyan alkatrész ami nem tetszik, akkor csak azt cseréli le.
Az építés pluszköltsége két dologból adódik: az egyik, hogy az alkatrészeket külön-külön sokkal drágábban veszed meg, mint ha egyben veszed meg a bringát. Mondjuk egy 100 ezres bringát darabokból összerakni legalább 120-130 ezer. A másik a szerelés költsége, ha szervizben rakatod össze az kerékfűzéssel együtt 12-15 ezer. Ha magadnak csinálod, akkor ingyen van, viszont szükséged van pár célszerszámra, mert az imbuszkulcs és a kombinált fogó nem elég.