Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gabek Creative Commons License 1999.03.02 0 0 45
Hmm... Hát nem is tudom... Ha valaki a délutáni csúcsban tanul vezetni Bp.-en, az biztos szerez némi előnyt a helyi közlekedésben. Más kérdés, hogy egy kicsit macerásabb lesz levizsgázni.

Ha bővebben érdekel, arénázz és sok szépet tudnék mesélni erről a témáról (e-mail, chat)

Előzmény: Planney (44)
Planney Creative Commons License 1999.03.02 0 0 44
Koszi a valaszokert, megfogadom alkalomadtan.
Videkkel nekem csak az a bajom, hogy joval kevesebbet vagyok ott, mint Bp-en. De allitolag itt aztan igazan megtanul az ember vezetni. (Az igaz, hogy halalrasz*patjak, de az mas kerdes).

off: Nem tom ki az amugy helyes leanyzo, a nyelvkioltes volt vele a szandekom. :))))

Előzmény: gabek (43)
gabek Creative Commons License 1999.03.02 0 0 43
Válaszok:

1, Szerintem 5,000 Ft- alatt kár beülni vizsgázni az autóba. Ezt Budapestre értem. Sok ismerősöm tanult itt vezetni. Részemről otthon tanultam (Sopron) és úgy érzem, jobban jártam.

2, Szerintem vidéken nagyobb eséllyel indulhat az ember.

Kérdés:
Ki a képen látható hölgy?

Planney Creative Commons License 1999.03.02 0 0 42
Gabek,
Eloszor is gratulalok a "Je, egy o-as"-hoz, ezt itt a jutalmad.

Nocsak, ez tenyleg igy mukodik? Mekkora az a cimlet? ;-)
Amugy szerintetek hol erdemesebb nekikezdenem? Budapesten vagy videken (Debrecen)?

Planney

Előzmény: gabek (41)
gabek Creative Commons License 1999.03.02 0 0 41
Csak egy rövidke, általános meglátás... Q*va jónak kell lenned ahhoz, hogy úgy merj viszgázni, hogy nem lapul egy megfelelő címletű bankjegy a személyidben, amikor a vizsgabiztos kezébe kerül. Ja és ez autós iskolától független dolog...
gabek Creative Commons License 1999.03.02 0 0 40
Puff....
Mondhatni:
"Jé, egy 0-ás!"
Planney Creative Commons License 1999.03.02 0 0 39
Hasonloan a Menjunk fogorvoshoz! topic-omhoz, ezt is abbol a celbol nyitom, hogy tajekozodjak a (lehetoleg) budapesti helyzetrol a temaval kapcsolatban.
Keresem az optimalis autosiskolat, amiben szerintem nagy segitsegemre lehet a kedves Torzsasztaltarsak velemenye/tapasztalata.
Szoval hova menjek? Mennyit adjak erte?
Johetnek az oktato fikazasok/dicseretek, hogy buktam meg, mire figyeljek, barmi...

Koszi,

Planney

PS: A "Je, egy nullas" jatekosoknak is jo szorakozast kivanok. :-)

Gorcsev Creative Commons License 1998.09.25 0 0 38
Úgy,úgy! Üveghang rulez!
Cak aztán bírja a gíp :))
1dam Creative Commons License 1998.09.25 0 0 37
k.istyu

Teljesen igazad van! Amikor hármasban 130-al tépsz, az az igazi élvezet. Éppen a kézi váltó nyújtja az autózás igazi élményét.

KillerJack Creative Commons License 1998.09.23 0 0 36
k.istyu,

már hogyne tudna olyat egy automata
addig pörgeti amíg nyomod neki, ha meg picit felengeded akkor meg felvált

Rigoletta Creative Commons License 1998.09.23 0 0 35
k.istyu: Porschéd van?

Egyébként örökké hálás leszek Édesapámnak aki nem engedte, hogy automataváltós kocsit vegyek. Ugyanis elég nehezen tanultam meg vezetni( annál jobban megy most :-))), és főleg a kuplungolással voltak bajaim.

Most viszont nem jelent problémát ha be kell ülnöm egy másik autóba.

Amerikában csak automata kocsit vezettem. Nekem kényelmesebb volt, nem vagyok egy huzatós fajta, sajnálom a motort :-)))

Szlartibartfaszt Creative Commons License 1998.09.23 0 0 34
Well, hogy az eredeti témához szóljak hozzá:
Ajánlom a Sipi Motoros és Autósiskolát. Én is ott "végeztem", egy kedves hölgy volt az oktatóm. Akit érdekel emiljen.

Üdv!

tec1 Creative Commons License 1998.09.22 0 0 33
Úgy látom sikerült egy eredetileg offtopic dologgal felkorbácsolni egy kicsit a kedélyeket! Pedig nem akartam semmi rosszat mondani, csak jót akarok magamnak és másoknak, mikor azt írtam, hogy sok embernek át kellene ülni egy automata autóba. Természetesen az itt előttem szólókra ez nem vonatkozik.
Nekem volt lehetőségem több típust is kipróbálni és kialakult egy véleményem a dologról:
Az automata váltó elönyei:
Kényelem, Jobbkéz szabály megadása (csak elegánsan), kíméli a motort, csúcsforgalomban egy áldás ...
Hátrányai: túlfogyasztás (csak városban jelentős), síkos úton tud meglepetéseket okozni (ajánlatos téli gumi használata) nem elég sportos ...

istyu!
egy automata autót is lehet kipörgetni, csak ügyesen kell használni a gázpedálra szerelt kick down kapcsolót (remélem elég szakszerű voltam!)

egyébként a legújabb automata váltók (pl Mitsubishi Carisma) már öntanuló elektronikával vannak ellátva és ezekkel lehet motorféket használni is!

tec1

fuh Creative Commons License 1998.09.22 0 0 32
Killa: a kontinensen néhány liter benzin annyiba van mint odaát ugyannyi gallon !
Automata istenítők: tavaly télen elakadtam egy Chev. Lumina APV-vel, a vontatása kicsit lassan megy. Ja, és előtte megevett 100 mérföldön 15 gallonnal. Fuh...
Cowboy Creative Commons License 1998.09.22 0 0 31
Az automata váltó tényleg jó csúcsforgalomban. Néhány új tipus jön "Triptonic" váltóval, ahol a sebváltó jobbra vagy balra mozgatásával lehet fel- vagy le váltani. Még nem tudtam kipróbálni, a családban két automatás autó van. Egyedüli hátrányuk, hogy nem lehet visszakapcsolással lassitani. Az én kéziváltós kocsimnak még eredeti fékbetétjei vannak, az automatás hasonló futás mellett a 3.-at fogyasztja. Egy statisztikában olvastam, az itt forgalomba hozott autók 85%-a automata váltóval készül. Kb. 100000 mérföldig nincs velük gond! Én mégis csak kézi váltós autót veszek magamnak, egyszer egy Nissan kicsit nedves úton a kanyarban visszakapcsolt! Abban a pillanatban meg is pördült, ha nem lenne gyakorlatom a megvadult autók megzabolásában, biztosan összetörtem volna magam. A fiaimat is kézi váltóval tanitottam vezetni, utána használhatnak automata váltót, az sokkal könnyebb. De ha nem a kézit tanulja meg elöször, sokkal nehezebb megtanulni. Kicsit meglepödtem, amikor a fiamnak új autót vettünk és az automata után kipróbálta a kézi váltóst is és azt kérte. Igaz, nem sokszor kerül csúcsforgalomba.
freeze flash Creative Commons License 1998.09.22 0 0 30
Tisztelt Hölgyeim!

Bocs, hogy az előbb Önöket kihagytam ;-)


freeze flash Creative Commons License 1998.09.22 0 0 29
Tisztelt Uraim!

Holnaptól hétfőig nem vagyok itthon. Nem mintha ez bárkit érdekelne, csak úgy ideírtam :-(
Na, sziasztok!

k.istyu Creative Commons License 1998.09.22 0 0 28
Én csak akkor nem félek az autóban, amikor én vezetek. Az automata váltó annak jó, aki nem akarja élvezni a vezetést. Nincs annál jobb, amikor a kettest kipörgetem 100-ig, a hármast 130-ig. Ilyet egy automata nem tud.
sti Creative Commons License 1998.09.22 0 0 27
Az automata tényleg állati jó! Odaát egyszer vezettem egy Chrysler Neon 2.0-t. A kezdeti szélvédő lefejelések (a nem létező kuplung helyett a fék megnyomása tiszta erővel lassításkor a szükségtelen üresbetevésnél)után nagyon élveztem. Kicsit lomhának tünt, de amikor tövig nyomtam a gázt a vezérlése átváltott sportos fokozatba és elég jól kilőtt. Én a taxisok és olyanok helyében nem is vennék mást, akiknek az autó szinte a munkahelyük, főleg dugókban nagyon nagy segítség.
A baj az, hogy nem olyan elterjedtek, így a szervízhátterük sem olyan jó.
gabóca Creative Commons License 1998.09.22 0 0 26
tec1

Sajnos teljesen igazad van, mivel az autósok 90%-ának fogalma sincs az automata váltóról, csak kritizálják. Tény az, hogy sokkal nyugisabban vezeti az ember (én mindenestre). A csúcsforgalomban pedig egyenesen áldás. Nem készíti ki az idegeidet, pihenten szálsz ki. A régi érv, hogy egy automataváltós kocsi literekkel többet fogyaszt, már évek óta nem igaz.

KillerJack Creative Commons License 1998.09.22 0 0 25
tec1,

családunkban már a 4. automata kocsit fogyasztjuk, és a következő is tuti az lesz. A kényelmi szempont nagyon fontos és sajna nem mindenki tud manuálisat vezetni.
A sportos közlekedés automatával sokkal kényelmesebb (ha van override a váltóban, sőt Energia és Power mód is) sokkal több mindent meg lehet vele csinálni egyszerűbben.
A fogyasztás csak pár literrel több, nem igényel több szervizelést, sőt az öreg autók (>6 év) motorja sokkal megkíméltebb, mint a manuális társaiké, mert azt kapja ami kell neki (feltéve ha volt benne olaj meg víz)

Ennek ellenére én nem vagyok oda érte, mert elveszi a vezetés örömét az érzést, hogy te vagy a járműved ura. A kormányt tekergetni nem nagy kunszt. Később idősebb koromra viszont tuti automatával fogok járni, mert minek fárassza magát az ember ha nem muszáj.

robicsek Creative Commons License 1998.09.22 0 0 24
tec1, én vezettem, nem utálatról van szó, hanem prioritásokról. Ami pénzbe egy automata (plusz a megnövekedett fogyasztás, karbantartás) kerül, abból egy kategóriával nagyobb kézi váltósat lehet kapni.
Szerinted annak az 50% hány %-a döntene a kisebb autó+automata mellett??
Arról nem is beszélve, hogy az automata síkos úton kataszrófa (kivéve a legújabbakat talán).
Szerintem aki béna, az mindennel az.
Bölikukac Creative Commons License 1998.09.22 0 0 23
sti, Fuh!
Csak vicceskedtem, hehehe.
tec1 Creative Commons License 1998.09.22 0 0 22
Személy szerint nem teljesen értem, hogy miért nem lehet jogosítványt zserezni csak automata autóra? Egy korábbi amerikai felmérés szerint az autóvezetők legalább 50%-át jelentősen zavarja a manuál váltó. Ez szerintem Európában és Magyarországon is igaz. Tudom, hogy mások ott és itt a feltételek (motorok nagysága ...), de nálunk mindenki arra büszke, hogy utálja az automata váltót! A legtöbb ember nem is ült ilyen autóban, de határozottan állítja, hogy nem elég sportos! Azt persze említeni se lehet ilyen körökben, hogy ha azok az emberek akik nap mint nap 'szerencsétlenkednek' az úton, átülnének egy automata autóba, megkönnyítenék mások és saját maguk életét is.
Törölt nick Creative Commons License 1998.09.22 0 0 21
Sajnos ego hozzászólása igaz. Én anno a szépemlékű MHSZ-nél tanultam. Az ottani oktatók nagyon jók voltak egytől egyig. Ez azért volt, mert ők nem csak "B" hanem "C" kategóriát is oktattak. Mindenki, nem csak néhányan! Ez egy behozhatatlan előny a "Pityuka és Tsa." noname cégekkel szemben, akik éppeg csak átmennek az oktatói vizsgán és beülnek tanítani.
Az én oktatóm nő volt, mind a "B" mind pedig a "C" kategóriánál.
Amikor beültünk a kocsiba azt mondta.
Nem érdekel, hogy valaha is vezetett-e. A következő dolgokat kell tudni:
- Balról jobbra: Kuplung, Fék, Gáz
- Bal lábbal csak a kuplungra lépünk
- Az ülést úgy kell beállítani, hogy amikor teljesen ki van nyomva a kuplung, akkor majdnem nyújtott legyen a láb.
- A kormányt mindig két kézzel fogja. Nem érdekel, hogy később miként fog vezetni, de ha nem ezt teszi, akkor a vizsgán elvágják.
- Ha forgalomban megyünk, akkor mindig használja a tükröket.
- Ha a lámpa sárgára vált, de még biztonsággal meg tud állni, akkor álljon meg.
- Ha azt látja, hogy még meg tud állni, de maga mögött van egy teherautó, akkor menjen át, mert az viszont nem fog tudni megállni és betolja a kereszteződésbe.
- A kereszteződésbe csak akkor menjen be, ha át is tud menni rajta.
- A kormányt mindig fogja, legalább egy kézzel, mert nem tudhatja, hogy mikor fordul el véletlenül (úthiba, defekt, stb)

És ezek után lehetett először elindulni. Egy dolog szerintem nagyon hasznos. Ha tudsz tükörből tolatni. Mostanában már minden autón van jobb oldali tükör is. Sokkal biztonságosabbnak tartom a tükörből tolatást, mint hátrafordulva. Ha ezt tudod, akkor nem lesz meglepi, ha egyszer fullra van pakolva a kocsi és nem lehet hátul kilátni.

Bocs, hogy hosszú voltam.

McAl

banya Creative Commons License 1998.09.22 0 0 20
Istenem, a régi szép idők!
Én még 1984-ben szereztem jogsit, a boldogult emlékezetű ATI-nál. Akkor 17 éves voltam. Kicsit furcsa volt, hogy az oktatóm nem annyira az autóvezetői képességeimet akarta csiszolgatni. Miután ezt a csatát megvívtam vele, sikerült rábírni arra, hogy inkább a vezetői trükköket mutassa meg.

1ébként: a minap kaptam a kötelező biztosítás csekkjét és a csekkel együtt egy szívhez szóló levelet, mely szerint autóvezetői tréningre lehet jelentkezni kedvezményesen. Tanpályán, imitált csúszós, vizes miegyebes körülmények között, félnapra most csak 9.800 (!) pénzért. Az álam a térdemig zuhant. Itt tartunk árban?!

ego Creative Commons License 1998.09.22 0 0 19
Nekem rossz véleményem ven a magyar oktatókról. Mindenkinek megvan a maga élménye, ezért inkább egy általános észrevételt teszek. Szerintem a magyar oktatók arra az alapkérdésre sem tanítják meg a tanuló vezetőket, hogy hogyan kell beülni a kocsiba és megfogni a kormányt, pedig a beülés nem kényelmi, hanem biztonságtechnikai kérdés. Kész idegbaj látni, hogy a magyarok többsége tövig előre húzza az ülést és mereven behajlított kézzel úgy vezet, hogy hasába ér a kormány. Néhány rossz példát írhatnék egykori oktatómról, de azért hálás vagyok neki, mert másként nem engdett elindulni, mint kényelmesen hátradőlve az ülésen, kinyujtott kezekkel fogva a kormányt. (Az nem mentség, hogy a magyarok kicsi autókat vezetnek, mert amikor feleségemnek még kis Polskija volt kipróbáltam. 184 centis magasságommal simán ki tudtam nyujtani a kezem a vezetőülésen. Persze mögém már nem fért senki.)
sti Creative Commons License 1998.09.22 0 0 18
Böli@,
Kikérem magamnak a gyanusítgatást! 8-)
Egyébként nem ezért kell, hanem az ovi kicsit messzire sikeredett a lakásunktól, így gyalog elég messze van. Reggel én viszem a kölköt autóval, de du nem tudok érte menni, mert 7-ig vagyok legalább. Szóval erre kellene.
Pintyő Creative Commons License 1998.09.22 0 0 17
Adeptus!

1992-ben tanultam én is Esztergomban. Véleményünk egyezik. Az oktatóm egy halál nyugodt és rendes fazon volt. Mondjuk az is igaz, hogy én még egy skoda 120-ason tanultam.

Imot Creative Commons License 1998.09.22 0 0 16
A papám annak idején az MHSZ-nél volt oktato másod állásban . Ebből kifolyolag ők kapták a Főbb Pártemberek közvetlen rokonait.Egy ilyen eset a megyei titkár anyósával:-Ugye most milyen jól vezetek Lacikám.
-Igen Mari néni csak a járdáról jöjjön le.
Szóval van (volt) ilyen is.
Amikor én tanultam kiköttötem bárkivel csak apámmal ne.Azóta se nagyon utazunk együtt.Nekem nem volt panaszom
se a "B" se a "C" jogsi megszerzésekor az oktatomra.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!