Azt hiszem, Ausztriát leszámítva máshol lehet használni. Németországban épp nemrég született egy alkotmánybírósági ítélet: fedélzeti kamerát nem lehet használni, de ha használod, a bíróság a felvételt elfogadhatja bizonyítéknak - ha más bizonyíték nem áll rendelkezésre. (és kiróhatnak egy büntetést az illegális használatért :-((. Igazi német megoldás! Ott a tiltás egyébként nem kifejezetten az autókamerákra vonatkozik, mint Ausztriában, hanem a személyiségi jogok védelmének a része.
Sziasztok! Egy hónapja vettem egy 2006 09. havi 1.4-es jazzt. Mostanában vettem észre, hogy egyesben induláskor néha még kettesben is ha lassabban indulok el vele, valami kis koppanó hangot hallok hátulról. Ha gyorsabban megyek vele akkor nem hallatszik, vagy nem hallom. A kipufogót katalizátortól hátra kicseréltettem és utána kezdtem el hallani ezt a hangot. Ha álló helyzetben megmozgatom hátul a kipufogót akkor nem hallok semmit. Valakimek ötlet?
Nem rég vettem egy menetrögzítő kamerát, viszont nem igazán tudom, hogy hogyan tudnám a kábelezést esztétikusan elrejteni. A szélvédő tetején be tudom gyömöszölni a mennyezeti borítás alá a kábelt, viszont nem tudom, hogy hogyan oldjam meg, hogy ott is maradjon. Van erre valamilyen tippetek?
2004 1.4 iDSI motornál elvileg a kopogó hang normális indulásnál, ha az bemelegedésnél eltűnik.
Az alábbi észrevételem lenne ezzel kapcsolatban.
Ha bekapcsolom a fűtést az autóban, (minél nagyobb hőfokon) akkor az a koppogás 1 percen belül nagy mértékben enyhül, míg enélkül akár 5-10 percig is hallható még.
Valaki akinek szintén van kopogása, az le tudná csekkolni, hogy hasonlóan reagál-e rá az autója?
Ha igen, akkor az kérdéses számomra, hogy mitöl lehet, hogy egyik esetben gyorsabban szűnik meg sokkal a hang mint másikban.
Találtam egy leírást arról hogy mit javasolnak erre a bugyborékolós jelenségre. A lényeg, hogy egy kicsit levetett hűtőfolyadékbetöltő-sapkával kell járatni a motort, és aztán feltölteni. Ezt ma megtettem, remélem, javítottam a helyzeten.
Sziasztok! Tudom, hogy volt már téma a nyöszörgés. Reménykedtem, hogy nálam nem jön elő, de tévedtem. Anno a 2005-ös Jazznél csak a kuplungpedál nyöszörgött, meg a sebváltó környékén. Az elsőnél néha befúj valamivel, az utóbbinál oldalba vágás segített. Mostaninál mi jött be Nektek? 2015-ösről van szó, és a vezetőoldali oldalsó ablak környékéről vélem hallani.
Ja én is nyögdíjas vagyok, igaz csak 67, és a lábamnak még jó lenne az a 10 centi, hogy kinyújtva tudjam tartani, főleg pályamászkáláson. Én sem értem a mérnököket, ha már annyi hely van hátul.
Ennyi bajom legyen csak, mert amúgy pedig szeretem az ótót. Amit bánok, hogy nem a CVT-t választottam, mert a térdem nekem is vacakol, műtét ide, vagy oda.Tovább balesetmenteset kívánok mindnyájatoknak!
Az autót értettem feleségnek, az előd kislány volt ehhez képest, ez már asszonyos. Szerintem férfiaknak való, mert már érettebb. Nem annyira nőci autó ez már és nem is csak városi bevásárolni való.
Ez is egy típushiba. A tulajok unalmukban addig dugdosnak mindenféle tesztert a Jazzba amíg valami hibát nem találnak, utána meg azon agyalnak, hogy az meg milyen hiba, ami amúgy nem is észlelhető, ha nem dugdosnak... Indít, világit az akku elmegy 5-8 évig ... kapcsolgasson kedvére. Tényleg uncsi egy autók ezek. Az előző zümmögő, nem brummogó motor hangra... kinek mi a zümzüm és mi a brumbrum.... Nekem volt 1,2-es, ahhoz gépest a 3. generációs morog.... Ha valami beszart annak eltérő hangja lesz. A bordásszíjfeszítő görgő elvileg ebben a korban cserés, annak lehet hangja, de hogy az zümmög-e azt nem tudom, inkább mivel csapágy van benne morog. Hallgass bele egy hasonló Jazz motorterébe, ha meg akarod nyugtatni magad. Ha valami gondnak a kezdete, lesz az erősebb is, azt már meg tudod különböztetni, mert eltér a mostani hangoktól. Otthagyni nem fog az útszélén az biztos. Olaj és benzin fogyasztást figyelni, időben cserélni amit kell és szolgálni fog. Tudod nem újjat vettél! Ha visszaolvasol láthatod azt a pár hibát amivel ilyen korban számolnod kell. Nem kell megilyedni nem vészes a sor.
Nem akartam elhinni, de a jelenség tényleg létezik. Ma mentem 2012-es CVT-s Jazzel 2 rövid utat a szivargyújtóba dugott multiméterrel és a feszültség tényleg változik. Indítás után hamar felmegy 14,4-14,5V-ra majd párszáz méter után leesik 12,5V-ra, aztán kis idő múlva vissza 14,4V-ra. Mindezt egyenletes tempónál, kb. 1500-as fordulatnál, elektromos plusz terhelés nélkül.
Ha mások nem írták volna, valamilyen kontakthibára gyanakodnék, mert olyan, mintha a töltést véletlenszerűen ki-be kapcsolgatnák. Logikát eddig nem találtam benne, mert kizárt, hogy az indítás után 1 perccel már visszatöltötte volna az akkut és a gyorsítást sem segíti, mert akkor pont nem kapcsol ki.
A radiátor magasabban van ezért kell felfellé állni. Nem lesz baj, zárt a rendszer. Ha túlnyomás van a kupak megoldja, de nem lesz. Csak desztilált vizzel tölts utána, ha nem tudod milyen fagyálló van benne. Összel megméreted, ha gyenge az egészet cseréld.
A 3-as Jazzhoz. Ne egy hetes használat után mondjunk verdiktet egy autóról. Az én tapasztatom 2 év és 40 ezer után az 1,2-es Coolhoz viszonyítva. 1. Hangosabb ha nyomod neki.
2. Sokkal erősebb.
3. Jobb a fogyasztása (kell váltogatni, nem izomból erőltetni). 4. A belső tér hátul nagyobb, előbb hosszra szűkebb (185 cm felett óvatosan a vásárlással).
5. A műanyagok sérülékenyek. A fenéklemez változott, magasabb a küszübb - tehát többet rugnak bele.
6. Az első ülésekre a hátlap perem miatt kell üléshuzat.
7. A csomagtér egy táskával kisebb, szar a kalaptartó megoldás. Döntve ugyan az, mint az off. A burkolása I. osztályú.
8. Az alap felszereletség több mint jó.
9. Semmi probléma néhány apróságon kivül (start-stop, keréknyomás figyelő, drága olajcsere a kötelezőn (tényleg csak ennyi volt gondom!). Nagyon jól összerakott az autó, alapáron szerintem jó vásár volt. Szerettem a kislány elődjét 10 évig, de ez egy érettebb, szebb és jobb autó. Olyan feleségnek való. Az 1-es verzióhoz képest előrelépés.
De nem az lesz ebből, hogy túltöltöm a rendszert? Hiszen a túlfolyó tartály szerint most pont elegendő víz van benne. De majd kipróbálom, hogy megállok valami lejtőn és megnézem, olyankor mit mutat.
Az utántöltés javaslatban van logika. Ne vizszintes helyen, hanem olyan helyen tölts utána aholfeljebb van az első kerék, mint a hátsó. Meredek utca, rámpa stb. Természetesen meleg motornál. Ha ettől még a csilinegélés is megszünik, akkor meg mindenkinek javallott a DSI kategóriánál.
Most hűtőviz mániás vagyok. Ha üzemmeleg motorral előre buktattad az autót, a rendszerben lévő kevés víz a hűtőbe folyt és hengerfejek hűtése megszűnt. a forró hengerfejhez jutó víz elforrt, ami a kiegyenlítő tertályba nyomta a vizet. Elhatároztam, hogy megértem, a vízrendszert, de ez csak szétrobbantott autón vagy rajzon lehetséges. Így nem tudom pontosan hol szív- hol nyom a rendszer, és mindenben megállja e a helyét a fenti teoriám. A kedvemért megpróbálsz vizet tölteni a hűtőbe. (elől kicsit jobbra piros kupakos)
Két napja lettem ontopik egy 2006-os 1.4 LS MY 2005 Jazzel.
Így néhány nap után úgy látom, sikerült jó vételt csinálnom, azt leszámítva, hogy rendkívüli bénaságról tanúbizonyságot téve hagytam magam átverni, és megvettem egy ESP-snek árult autót. Immáron az autó és a kézikönyv birtokában ma döbbentem rá, hogy a műszerfalon nem ESP, hanem *EPS* feliratú lámpácska látható - és az ESP-t jelző ikonnak sajnos nyoma sincs.
No mindegy, ugorjunk...
Olyan furcsa hangja van a motornak. Olyan, mintha egy villanymotor lenne: zümmög. Semmi zavaró, nem hangos, csak az általam eddig vezetett autók halk brummogásához képest furcsa ez a halk zömmögés. Az eladó szerint ez Honda-jellegzetesség. Én azért szeretném megkérdezni az itteni tulajokat, hogy szerintük is normális-e ez?
Az autót egyébként Székesfehérváron vettem, és előtte átvizsgáltattam az ottani márkaszervizzel. Ugyanők végezték el a vétel utáni szokásos karbantartást is (olajcsere, szűrőcserék stb.), és nem tettek semmilyen megjegyzést a motorra.
Másik kérdés: Lementem vele próbaképp egyszer a mélygarázsunkba. Amikor a kocsi lefelé menet előredőlt a szokatlanul rövid, nagyon meredek lejárón a motortérbem elkezdett fortyogni, bugyborékolni valami. Ez a bugyborékolás az után is folytatódott, hogy vízszintbe álltam a kocsival, és csak az után csillapodott, hogy járatni kezdtem a klímát. Mi volt ez? (Direkt meghagytam a szervizeseknek, hogy ellenőrizzék, és ha kell, töltsék fel a klímát. Ellenőrizték, és azt mondták, nem kellett utánatölteni.)
Elnézést, de a 62705. sz. hozzászólásban arról volt szó, amit most idézek, hogy Az autó beindításakor az elvárható kb 14,3V-os feszültséget mutat a műszer, majd elinduláskor lassan leesik kb 12,5V-ra.
Megjegyzem, hogy a 2004-es Jazzomban ugyancsak a szivargyújtó biztosítékáról fix bekötésű digitális feszmérő üzemel, de eddig nem észleltem hasonló jelenséget, s azt sem feltételezem, hogy elkerülte volna a figyelmemet. Természetesen ezen észlelések okán, az elkövetkezendő időben jobban figyelemmel fogom kísérni, mivel igen csak kíváncsivá tett a két hozzászóló ez irányú tapasztalata.
Ott a pont! Ezen a töltés-dolgon én is fenntakadtam a 2013.-as évjáratú Jazzommal. Ha gyorsulok, vagy tartom a sebességet, akkor, (ha az akku fel van töltve, ergo nem vesz fel egy bizonyos nagyságú töltőáramnál többet, ezt a rendszer látja) a generátos kapocsfeszültsége leszabályozódik 12,8-13 V-ra. Ha motorfék üzemmódban haladsz -elengeded a gázt-, akkor rátolja a 14,2-14,7V körüli töltést. Ez a szabályozás megszűnik, ha a motor , ha jól emlékszem 2800 fordulat fölött pörög, ill.,ha bekapcsolsz valami tekintélyesebb fogyasztót, pl. tompított fényt. Az egész a gazdaságosság miatt van, a generátort nehezebben forgatja a motor, ha több Ampert vesznek le róla. Ezzel spórol a rendszer, itt a motorvezérlő beleszól a generátor szabályozásába. Pl. Fordok már régóta ilyenek. Ami meglep, hogy ezt már a 2006.-os Jazz is tudta! Érdemes eljátszogatni a tesztelésével, ha valakit érdekel a téma, be kell dugni a szivargyújtóba egy "filléres" digitális feszmérőt és figyelgetni vezetés közben, hogy alakul a töltés "nyomom a gázt-elengedem a gázt" idején.
Elvileg adott esetben a töltőfeszültség visszaesése elképzelhető olyan töltésszabályozó esetén, amely figyelve az AKKU töltöttségi szintjét, teljes feltöltés, vagy ahhoz közeli állapot (kb. 98% körüli értéken) esetén hasonlóan a csepptöltési helyzethez lecsökkenti mind a feszültséget, mind pedig a töltőáramot.
A kérdező által jelzett esetben, nem igen tudom elképzelni, mivel egy általánosan tapasztalt jelenséget említ. Ha pedig a legkedvezőbb helyzetből is indulunk ki, vagyis az AKKU tökéletesen feltöltött állapotában indítjuk az autót, az indításhoz annyi energia szükségeltetik, amelyet a generátor csak hosszabb út/idő alatt képes visszatölteni. Ez pedig nem az indítást követő elinduláskor következik be!
Tehát a szerelő elmélete abban az esetben amennyiben minden úgy történik, ahogy Mekihillvázolta nem éppen helytálló.
Először is köszönöm mindenkinek az észrevételeket ebben a témában!
Az ékszíjat is rendben találta a szerelő.
Felemelte az autót és úgy is letesztelte: alapjáraton, majd sebességbe rakva nézte az töltési százalékot valamint a kapocsfeszültséget. Az eredmény ugyanaz lett mint amikor az úton saját súlyával gurult az autó. A töltés visszajelző lámpa viszont az elmúlt 1 év során egyszer sem gyulladt ki a műszerfalon. Télen is tökéletesen indult az autó a leghidegebb reggeleken is. Lehet hogyha nem dugtam volna a szivargyújtóba az akku feszültségmérőt akkor nem is foglalkoznék ezzel a problémával.
Sőt! voltam olyan elekromosnál aki kb 40-50 ezer forintért akarta kivenni és felújítani a generátort. Szerencsére nem hagyta ott az autót és másik ember meggyőzött, hogy nincs hiba. Ez vagy két éve volt azóta sincs semmi gondom vele.
Ennek így kell működnie. jó a generátorod is meg a feszszabályzó is. Ez kettős computer vezérléssel működik és feleslegesen nem tölti az akkut. ezt egy hozzáértő villanyász magyarázta el nekem mert nekem sem stimmelt a dolog, ez nem úgy működik mint a régi autóknál.
Valami itt nem stimmel. Pusztán attól, hogy sebességbe teszed az autót és elindulsz, nem következhet ilyen elektromos jelenség. Valamit (valamiket) még bekapcsolsz induláskor, ami többlet terhelést okoz (klíma?).
No, ilyennel még nem találkoztam, hogy lényegében alapjáraton vagy annak közelében normális a töltőfeszültség, majd menet közben a fordulatszám növekedésekor esik le az említett feszültségre, és terhelés hatására, vagyis akkor ugrik ismét normális értékre, amikor egy nagyobb fogyasztó kerül bekapcsolásra. Éppen fordítva lehetséges, mint ahogy kóboráram is megjegyezte.
Azt elfelejtettem leírni, hogy a szerelő természetesen digitális multiméterrel is rámért közvetlenül a akkumulátor kapcsaira is ami a szivargyújtóba dugott kütyüvel, valamint az OBD-n mutatott értékekkel megegyezett.
A gyújtáskulcs elfordításkor kb 12,3V-os feszültség van, majd a motor beindítása után (de még álló helyzetben van az autó) kb 14,4V.
Az autó elindulása után csökkent le ez az érték kb 12,5V-ra.
Pontos méréshez közvetlenül az akku sarukon kellene mérni egy rendes digitális műszerrel. A máshová csatlakoztatott kütyük fals eredményt mutathatnak.
"...Az autó beindításakor az elvárható kb 14,3V-os feszültséget mutat a műszer..." - ezt nem értem. Nyugalmi állapotban (álló motornál, minden kikapcsolva) a 12,5V teljesen normális érték. Az önindítózáskor átmenetileg ez lemehet 10V körülire, ez is normális. Alapjáraton, nagy fogyasztók nélkül a feszültség lassan eléri a 14,3-14,4V értéket - tehát nem beindításkor, hanem utána.
Nagyobb fogyasztókat alapjáraton bekapcsolva a feszültség csökkenhet, mert alacsony fordulaton a generátor nem tud elég áramot biztosítani. Ilyenkor a vezérlés automatikusan meg is emeli a fordulatszámot (1000-1500 körülire), hogy az egyensúly helyreálljon.
Menet közben, ill. általános használatban a feszültségnek 14,3-14,4V között kell lennie, ekkor az akku is normálisan töltődik. Ha alacsony fordulatnál ez visszaesik (pl. a hűtőventilátor, stb. bekapcsolása miatt), az nem hiba.
Most múlt egy éve, hogy tulajdonosa lettem egy 2006-os Jazz-nek.
A szokásos karbantartási feladatokat elvégeztettem rajta. Főleg városi használatban van az autó.
Első használatba vétel óta van egy akkufeszültség mérő a szivargyújtó aljzatban (előző autóm akkumerülési gondjait hivatott ellenőrizni).
A probléma amit észrevettem a következő: Az autó beindításakor az elvárható kb 14,3V-os feszültséget mutat a műszer, majd elinduláskor lassan leesik kb 12,5V-ra. Ha bármilyen nagy teljesítményű fogyasztót (világítás, klíma) bekapcsolok, akkor a feszültség felugrik ismét 14,3-14,4V-ra.
Ezen a héten volt olaj- és első fékbetét cserén az autó és az előbbi problémát megemlítettem a szerelőnek, aki OBD-n keresztül egy táblagépen vizsgálta az autó töltését, feszültségét menet közben.
Az értékek ugyanazok voltak amiket én a szivargyújtóba dugott kis műszeremmel mértem.
Az akkumulátorról(fél éves új aksi) levette a sarukat, megtisztította, majd a generátor csatlakozóit ellenőrizte. Semmilyen oxidációt, vagy kábelszakadást, érintkezési hibát nem talált, ezért egy autóvillamossági műhelyben való teljes átvizsgálást javasolt.
Azt szeretném megtudni hogy hasonló eset előfordult-e már valakinél.
Elnézést kérek, hogy ilyen hosszúra sikeredett ez a hozzászólás.
Bocsánat, de elfelejtettem megkérdezni előbb, hogy szerintetek rá lehet hegeszteni valahogy egy (legális) IGO-t a fedélzeti androidra, Jazz 3-ban? Köszönök minden segítséget, ötletet.
Szerintem a 2018-as Jazz (Comfort 1.3) tágasabb elöl-hátul és könnyebb is közel 100 kilóval, mint a 2-es. A menetzajok jóval alacsonyabbak ebben, mint a 2012-esben, beleértve a motor, futómű és szélzajokat. A futómű dobolása pl nagyságrenddel halkabb, mint az előző 1.4 Elegance-omban volt. A karosszéria nagyon merev, így semmi meg sem nyikkan benne egy vasúti átjáróban sem. Sokat még nem mentem vele, de például a motorzaj sem hangosabb csak másképp szól, ha szabad így fogalmaznom. Az előző búgósabb volt, ez pedig inkább morgósabb, de semmiképpen nem hangosabb. A 6 sebességnek köszönhetően nem is pörög 4500-at 130-nál, bár erre nem emlékszem pontosan, de most 3500 környékén pörög autópálya tempónál. Az én véleményem az, hogy komoly előrelépés történt "Jazz téren" 2018-ban. Nem osztom azok véleményét, akik szerint visszalépés lenne a 3-as Jazz. Arról nem beszélve, hogy a felszereltsége már már zavarba ejtően gazdag, egyedül az automata klímát hiányolom, de azt sem nagyon. Bocsánat, ha nem ideillő lett volna az irományom és elnézést is kérek érte ha így volt.
Nagyon szubjektív véleményem az, hogy a Totalcar elég sok ostobaságot hordott össze és az ő véleményük is szintén nagyon szubjektív, ami nem feltétlenül erény/előny egy "szakmai" csapat esetében.
Az utóbbi 180.000km-en azon fáradoztam, hogy a csörgés csökkenjen. Mint gépészmérnök, utólag mondhatom magamra, hogy barom vagyok. De a megoldáshoz, most közelebb jutottam.
Tételezzük fel, hogy a tervezők nem csörgősre tervezték a motorokat. vagyis, tankolok, megyek, nem csörög
Az üzemanyag keverék korai begyújtásából, keletkező csörgés, szakszerűen, kopogás okai lehetnek: rossz benzin, rossz szelepnyitás, rossz gyújtás, rossz hűtés, elhasznált légszűrő, eltömődött kipufogó és visszakeringető rendszer.
Senki nem figyelmeztetett, pedig beírtam a fórumba, hogy a hűtővíz csere javított a kopogási problémán, sőt még a ferdén parkolás is.
Szóval hűtés. A jazz hűtővíz tágulási tartályában nem forog a víz, hiába van tele. A meleg hengerfejben keletkező gőz miatt leálláskor nekem azt mondta, hogy bugy-blugy-blugy. A többlet meleg, pedig elég volt a kopogásos égés létrejöttéhez.
A vízhűtő feltöltésével megszűnik a kopogás! (Kösz: W)
Kérem, a sorstársaimat igazolják vissza a megfigyelésemet!
Nálam az 1-eshez képest kb 1-2 L-el fogyaszt kevesebbet a 3-as jazz ( ráadásul az újabb még nyers motorral értendő ), kb hasonló vezetési körülmények között, magasabb fordulatszámtartományban szignifikánsan nagyobb dinamizmus mellett, méretében minden tekintetben tágasabb, talán a melső lábtereket és a csomagartót tekintve pont nem és valóban kicsit hangosabb forszírozott tempóban és autópálya sebességnél, egyébként nincs számottevő különbség.
Végre valami info az új jazzekről. Az új jazz nagyobb. a lábaknál több a hely nagyobb az ülés is ha csak mm-ekkel is. Ezt a totalcar tesztből vettem. Lehet, hogy a kisebb fogyasztásra rosszul emlékszem, ez a német eladósorban lévő jazzek átnézésekor ragadt meg bennem, ezek szerint tévesen. Szóval a jazz3 rosszabb, mint jazz2, az rosszabb, mint jazz1. Új jazz1 nincs valakinek? -)
Mitől lenne nagyobb hely, és mitől lenne kisebb fogyasztás?
A karosszéria és a belső berendezés ugyanaz.
A fogyasztás a gyári adatok szerint is több, ennek az ellenkezőjéről sem írt senki. (Már persze, ha az 1,3-assal összehasonlításként írtad amit írtál. Ha meg nem azzal, akkor mivel is?)
A Dymanic december óta létezik Mo-n, elég nagy baj lenne, ha már típushibák lennének.
Menj el tesztvezetni, próbálj ki 1,3-ast és 1,5-öst is, manuált meg cvt-t is, és döntsd el, melyik ér meg neked ennyi vagy annyi felárat. Persze, ha raktárról veszed, akkor gondolom, nagy variációs lehetőséged nincs.
Különösebb baj egyikkel sincs.
Általában, aki amilyet megvett (1,3/1,5, illetve cvt/manual) mindenki szereti, amit választott.
Alkudni nemigen lehet.
Mondjuk tényleg nagyon apróságokat, kb. max. a metálfény felárat.
Új Jazz vásárlásán gondolkozom (2018). 1.5 Dynamic raktárról. Ezzel kapcsolatban valaki tud negatívumot felhozni? Van valami ismert típushibája? Mennyire szokás alkudni a Hondánál? Egy-két kiegészítőt lehet ajándékba kérni?
Szia.Szerintem ettől még nyugodtan vállalható.Az enyém is kb így nézett ki,kapott egy drótkorongos alvázvédelmet,egy hátsó dobot és természetesen a nagyszervizt azóta nincs vele gond.
Eladó első tulajtól, Magyaro.-n vásárolt 2008-as 1.2 i-DSi Jazz, S-Cool. Beütött Murphy törvény : ha el akarsz valamit adni, tuti baj történik vele. Én is így jártam 2 hete, egy bringabaleset miatt javítani kellett a motorháztetőt (ami jelenleg csak alapozva van) és a szélvédőt is cserélni kellett. Szerencsére a bringás könnyebb sérüléssel megúszta.
Ha már szervízbe ment : vadonatúj féknyergek hátul, fékolaj csere, motorolaj és szűrő csere, légszűrő, pollenszűrő csere, gyertyák cserélve, klíma frissen töltve (még a gyári volt benne, ideje volt frissíteni, kb 40% már hiányzott belőle) Teljesebb leírást több nagyfelbontású képpel nagyon szívesen küldök a valóban érdeklődőknek, de feleslegesen ne raboljuk egymás idejét.
Tőszavakban : mostani bringás balesettől eltekintve teljesen sérülés és törésmentes, 0km-től egy tulaj és egy sofőr, jelenleg 169Ekm, folyamatosan minőségi szervízt kapott, Extrák : S-Cool felszereltséggel (+ülésfűtés, + 2 garnitúra kerék, + nem gyári hifi). Jazz nyűgöktől MENTES : beázás, nyelestengely hiba, henger kolompolás, stb. Fix Ár : 1.500.000.-HUF
Vadonatúj autót keresők fáradjanak a Honda szalonba, polírozva még sosem volt így néhány napi karc van rajta, az új tulaj felpolíroztathatja ha akarja. Nyári gumik lassan cserések, a téli jó formában van.
Egy fotót itt hagyok az érdeklődőknek, figyelemfelkeltés céljából : (a piros felni ellenére sosem volt racsing verda, én sem vagyok olyan, már kinőttem; meg a Jazz sem arra való, de nekem így tetszett)
Ha érdeklődsz, tedd azt a bela.simko kukac gmail pont com címen
Alkuhuszárok kérem ne. Ennyit akarok érte kapni, ha sokallod, ajánlom a használtauto pont hu oldalt, rengeteg sok szép olcsó Jazz van (külföldről, ismeretlen előélettel, kedves, jószívű kereskedőktől)
Szerintem "normális". Még mindig jobb mintha bemázolták volna. Rászánsz egy pár órát. Rozsadamaró, drótkefe és valami alvázvédő spray és kész. Az ajtók alján a peremet nézd még meg és a sárvédő iveket és a tank beöntőnél szemlélődj. Elől a lábrészt is nyomogasd meg, érzed ha lyukas, vagy határon van. Az már komolyabb. Azért ez egy 13 éves autó! Előbb útóbb kell neki lakatos.
Autovasarlas elott allok, es hozza nem ertokent szeretnem a segitsegeteket kerni egy 2005-os jazzt neztem ki magamnak. Eddig csak par fenykep erejeig tudtam megnezni, kulsore rendben volt, de azert igyekeztem a kivulrol lathato gyengebb pontjait megorokiteni, es kicsit az auto ala fenykepezni. Sajnos nincs viszonyitasi alapom, es bem tudom, hogy neznek ki a 13 eves jazzek alulrol. Jelenleg az autot 1.250.000ert hirdetik. Ezeket a fenykepeket sikerult elcsipnem. Kerlek bennetek, ha lattok olyan hibat, vagy durva rozsdasosast ami miatt inkabb hagyjam, akkor irjatok meg. Koszonom elore a segitseget!
Őszintén szólva én is kételkedem, de végül is lehet, hogy igaz. (Mondjuk nem tűnik túl célszerűnek: a nagyobb felbontás miatt lassabb lesz a rendszer, és a beépített képernyőt általában messzebbről nézzük, ezért túl sok jelentősége sincs.)
Ezen az oldalon 800x480-at írnak (de erről sem tudni, hogy mennyire megbízható...)
Bocs, lehet, hogy nem a kérdésedre válaszolt, amit írtam.
Valóban kétféle kijelző létezik, de a második sem lehet akkora felbontású.
Az általad írt korlátozások (a másodikra pl. 4096x4096 max. felbontás) az arra vonatkozik, hogy ha annál nagyobb a kép, a rendszer semmit sem fog vele kezdeni.
A tényleges felbontások ennél biztos hogy kisebbek.
Találtam a neten olyat, hogy talán a Comfort/Dyn/Ele kijelzője ténylegesen 800x480-as, a Trend akkor valószínűleg 420x234-es. De főleg ez utóbbi csak tipp.
A Trendben szerelt, aminek a képe a 222. oldalon van, jellegzetessége körülötte a tekerentyűk / gombok, vagy a 251. oldalon látható kinézetű (Comfort, Dynamic, Elegance), annak nincsenek tekerentyűi.
Rendes klímáshoz vittem, aki 20+ éve ezzel foglalkozik.
Nem keverem a dolgokat. Maga a klíma ha megy, akkor jó, hidget fúj, de aztán lekapcsol és felmelegszik. Aztán megint bekapcsol, hideget fúj, és megint kikapcsol, felmegszik, stb.
Az, hogy kicsit kopott a kompresszor és alapjáraton nem fúj hideget, az nem zavar annyira, de menet közben se fúj folyamatosan hideget a kapcsolgatás miatt.
Nem tudom, hogy van e olyan klímás, aki érdemben is tud kezdeni valamit egy ilyen problémával.
Autócserén gondolkozom, és eljutottam a Jazzig mint valószínű opció. GE facelift (Fordosan Mk2 FL :) ) érdekel, ebből is a mild hybrid variáns a számomra szimpatikus CVT és a kis elektromotor előnyei miatt (sok város, ingázás, dugó, nagyon kevés hosszútáv).
Az internet negyedét kiolvastam már, de valódi rosszat keveset olvastam (kb. a legnagyobb probléma a kezdődő rozsdásodások kellemetlen helyeken).
Valóban így van ez? Létezik tipikus/típushibája? Ti, mint rutinos használók mit tudtok hozzátenni? Azt azért be kell valljam a teljes topikot finoman szólva sem olvastam végig... :)
Valami baja biztos van, mert szerintem se normális, hogy kikapcsol és langyos vagy melegebb levegő jön.
Azt nem tudom, hogy hová lehetne vinni, ahol tényleg meg tudják csinálni és nem csak gázt cserélni. Az pénzkidobás volt. :( Itt azt mondták, hogy nem jó a kompresszor, de ha most ráköltök 120K-t, attól még ez a kapcsolgatós dolog nem oldódik meg, ugyanígy ki fog kapcsolni és nem fújja a hideget. Lehet valamelyik érzékelő nem jó, és azért kapcsol ki. westgate mondta, hogy ha melege van a motornak akkor kikapcsol, hogy a klímahűtő ne fűtse a sima hűtőt, de akkor másnál miért nincs ilyen gond? Meg ennyire nem lehet melege a motornak.
Egyetértek, valóban nagymértékben a sebességtől függ, hogy mennyivel növeli a klíma a 100 km-re vetített fogyasztást.
Az előzőekhez:
Én egy VW Polo-ból ültem át 2006-ban a Jazz-be. A Polo manuális klímája valóban úgy működött, hogy a hideg levegőt keverte a meleggel - időnként felváltva forró (!) és hideg levegőt fújt be, nem volt kellemes. Az autót (75LE) jelentősen visszafogta, a fogyasztás >1 literrel nőtt meg.
Ehhez képest a Jazz automata klímája nagyságrenddel jobb volt, meleg levegő befúvást soha nem tapasztaltam és az autót (83LE) sem fogta vissza jelentősen.
Kíváncsiságból egyszer megnéztem, mikor működik a kompresszor: ehhez a kuplungmágnes feszültségét figyeltem. Az derült ki, hogy a kompresszor rendszeresen ki-be kapcsol, a bekapcsolással egyidőben beindul elől a hűtőventilátor is (ezt az autóban menet közben nem halljuk).
Azt is megfigyeltem, hogy a gázpedált felengedve, majd hirtelen lenyomva a kompresszor ideiglenesen kikapcsol - tehát felesleges kézzel kikapcsolni előzéskor, ill. vészhelyzetben.
Nekem az a véleményem, hogy az 1-es Jazz klímája jobb volt, mint a 2-esé - de lehet, hogy a klíma ugyanaz, csak a nagyobb szélvédő miatt jobban melegszik az utastér.
varosi hasznalatnak ez is nyügje. meg mi legyen a kikapcsolassal: gombasodas a pango benntmaradt viztol, ha végig ment, vs. leallas elött 5-10 X perccel klima lekapcsolva, hogy ne gombasodjon, viszont akkor siman lehet, hogy megis atizzadtan erkezünk meg.
es persze: varosi hasznalatban mas a km/idö viszony, autopalyan sokkal jobb, igy a klima altal okozott es altalaban l/100km-ben beszelt fogyinövekedes palyan ezert is sokkal kisebb. ha allunk a dugoban mar eleve vegtelen l/100 km a fogyi, ha meg a klima is megy, akkor Y x vegtelen l/100 km a fogyi :-)
ahol Y a klima altal felvett teljesitmeny fedezesehez szükseges beznimennyiseg es a motor belsö veszteseginek leküzdesehez szükseges teljesitmeny fedezesere szükseges benzinmennyiseg viszonya :-)
valoszinü abbol is ered a különböz (logikai) eredmenyünk, hogy mas felhasznalast kepzelünk el.
pl.: "manualis klimas ...Homersekletet nem tudsz allitani, max hozzakeversz meleget" ez nalam nem fordulhat elö. höfoktekerö mindig lent van, inkabb sürübben kapcsolom a klimat kezzel.
azaz: ha hüteni akarok, menjen vagy ne. azt nem akarom, hogy hüteni akarok, de azert meleget is adok hozza (mig az automata ad hozza, ha ugy gondolja; marpedig ha meleget is ad hozza, akkor ugyanolyan befujashoz több hideg is kell, azaz többet egy a kompresszora)
lehetseges, hogy en csak akkor es olyan rövid idökre kapcsolom be kezzel a manualisat, amikor addig vegig megy, es leghidegebbet fujatok be vele - termeszetesen nem ez a komfortos élet, nem ez a "normalis" felhasznalo (es lehet az automata ezt felülbiralna valmilyen szempontbol)
(de ugye en a garazsba is kezzel tolom be, mert a kapuemelkedes 10 masodpercere ne jarjon a motor feleslegesen, utana meg plane nem inditom be. nem marad mas, mint a betolas :-) kifele hasonloan kiguritom. én kérek elnézést :-)
ezt annyira nem ertem (persze nem baj :-):
"Automata klimanal, ugy gondolom, azert mehet kevesebbet ( nem biztos) a kompresszor, mert ha kint nincs olyan hideg" ha nincs olyan hideg kint ? tehat ha nagyon meleg van kint ? tenyleg erdekes lenne a klima höcserelöje utani gazhömerseklet a motorradiator szamara a klimahasznalat, bekapcsoltsag, ventifokozat, azaz klimabol kivett hütesi teljesitmeny es környezeti höfok függvenyeben.
A fogyasztashoz meg annyit hozzatennek, h nagyon nem mindegy, h egy hosszu uton mar csak szinten kell tartani a kabin homersekletet, vagy rovid tavokon mindig vissza kell huteni. Ilyen varosi visszahuteseknel siman megdobhatja 1 literrel, mig autopalyas szintentartasnal tenyleg csak 1-2 deci max.
Én sem nagyon sokat értek a klímákhoz, de egyetértek abban, hogy az bizonyára nem korrekt állapot, ha a fújt levegő hőmérsékletén is jelentősen érezni, hogy épp nem működik a kompresszor. Értelemszerűen, minden klíma kapcsolgat ki/be, de az én kocsimon is (elég új), meg a korábbin is, ezek a ki/bekapcsolgatások pár (vagy max. pár 10) másodperces ciklusokban történik / történt.
Amit viszont hozzá tennék, talán érdemben az eddigi gondolatokhoz:
Ment itt is pár napja a polemizálás, hogy a klímás közlekedés 1-2 deci, vagy akár 1-2 literrel dobja-e meg a fogyasztást, fogja-e nagyon az autót vagy sem, ebben különböző vélemények voltak. A facebookos fórumon is feljött a téma, és ott érdekes dolog derült ki, lehet, hogy ez magyaráz meg sok mindent:
Volt aki írta, hogy korábban a fogyasztásából ő sem vette észre, hogy a klíma emelt volna rajta, de (szinte egyszer csak) most igen. Meg hangos is lett. Elvitte klímáshoz, és az derült ki, elment a gáz, ezzel elment a belső kenés is, úgyhogy a kompresszort kicserélték neki (talán bontottra?), újratöltötték a gázt, és hűt ugyan, de nem az igazi, és talán a fogyasztás növekedés is sok maradt.
Egy klímás is hozzászólt a témához, és azt mondta, hogy ezek a "megfogások" meg nagy fogyasztások eredhetnek abból is, ha korosabb klíma feltöltésekor, illetve kompresszor cserekor nem csinálnak átmosást, illetve szárítószűrőt nem cserélnek.
Lehet, hogy mindazoknak, akik a nagyon megugró fogyasztásai vannak, hosszú kikapcsolási idejeik vannak, vagy nagyon megfogja az autót a klíma, túlnyomórészt a kevés gáz illetve az elkoszolódott rendszer a megfejtés? Azt ne felejtsük el, hogy a hőcserélő bejegesedése ("lefagyása") is többnyire a kevés gázra utal.
Szerintem nem a belső hőmérsékletet miatt kapcsolgat a manuális klíma. Akkor nem lenne manuális :-). A hőleadás a hűző előtt történik, vélhetően a hűtőnél érzi a melegedést a szenzor és már nem elég felpörgetni a ventilátort, ezért lövi le a kompresszort. Nagy melegben belső keringetésen játszva a befúvási írányokkal 2-3-as fokozaton elég lehet, ha megelégszik a polgár -5-8 fokkal kevesebb hőmérséklettel. 35 fokban városban a 20 fokot nem bírja megcsinálni. A 3-as nagyobb belül, nagyobb ablakok, a klíma szerintem ugyan akkora, az 1-es jobb volt érzetre.
En meg pont forditva gondolom. Nem vagyok klimaszakerto, csak jozan paraszti esszel probalok gondolkodni :)
Volt nekem is manualis klimas autom. Bekapcsolom a klimat, megy. Dolgozik a kompresszor, ki be kapcsol, hut, mert ez a dolga. Homersekletet nem tudsz allitani, max hozzakeversz meleget, vagy ugye leveszed minimalisra. ventillatort. Belso keringetesnel nyilvan kicsit kevesebbet dolgozik a kompresszor, mert a hocserelo lassabban melegszik fel.
Automata klimanal, ugy gondolom, azert mehet kevesebbet ( nem biztos) a kompresszor, mert ha kint nincs olyan hideg, akkor a hocserelot nem huti le annyira, kevesebbet hagyja bekapcsolni a klimat. Nalam automata allasban nincs is AC ON jelzes, ebbol is gyanitom, h ilyenkor csinjan banik a hutessel. Az AC gomb benyomasaval tudok ON allast is csinalni, de ilyenkor az AUTOMATA allas torlodik.
en csak elvböl ismerem, de ha jol ertelek, valosagban is igy van: automata klima eseten többet megy a kompresszor, mint manualisnal, ha ugyanazt a hömersekletet akarom elerni.
mert manualisnal - nem vitatva a komforthatranyt, es "csak olyan elmebeteg csinalna igy, mint en" sokat kellene manualisan ki-be kapcsolgatni - de nem keverek bele meleget.
automata pedig kever bele meleget, igy muszaj, hogy ugyanahhoz a befujasi hömerseklethez többet kell mennie a kompresszornak az idö atlagaban.
nem vitatom, hogy "normalis" felhasznalonak az automata jobb, de minimalisan - amit talan senki sem vesz eszre az utakon - nagyobb fogyasztast okoz, mint manualis
A manualis allitasu klimanal semmi sem szabalyozza a befujt levego homersekletet, ott tenyleg csak hut maximalisan, a hocserelon figyeli talan a homersekletet es az ad parancsot, h mikor kapcsoljon a kompresszor.
Nekem automata klima van, de a kompresszor nalam is ki be kapcsol. Automata allasban nyilvan felulbiralja a rendszer a kompresszor mukodeset es ha ugy iteli akkor kevesebbszer kapcsolja be, de a hofokszabalyzas a hozzakevert meleg levegovel tortenik.
Igen, a lényeg az, amit megerősítettél: "de levegön, söt az auto menesen is (igaz, nem forszirozom a teljes gazt :-) nem venni eszre, hogy/ha/mikor kapcsolgatja a kompresszort".
Tehát a befújt levegőn tényleg nem veszem észre, amikor kikapcsolja a kompresszort. Ha a befújt levegőn ez érződik, ott probléma van a légkondival.
nekem is ilyen a 2004-esben, elvböl tudom, hogy kapcsolgat(hat), de levegön, söt az auto menesen is (igaz, nem forszirozom a teljes gazt :-) nem venni eszre, hogy/ha/mikor kapcsolgatja a kompresszort.
gondolom valami magneses kuplung lehet ott, es ha eleg okos a rendszer, akkor szep finoman nem ugrassuerüen kapcsolja ra, ha meg nem eleg okos/finom/hibas, akkor "ütesszerü" valtozas van/lehet.
"Viszont ha másnak se fúj folyamatosan hideget, hanem hideg-langyos-melegebb, akkor nem keresgélek tovább.
A következő kocsinál majd odafigyelek erre, mert szerencsétlen gyerek megfő a kocsiban. :("
Az igaz, hogy észreveszem, mikor kapcsol ki és be, de ez észrevehető, azaz érzékelhető, de úgy is mondhatom JELENTŐS hőmérséklet változást, ingadozást nem okoz, legalábbis az én autómnál! Ahogy leírod, amit tapasztalsz, az nem normális működési állapot.
Nem azért kapcsolgatja ki-be a kompresszort, mert így szabályozza a hűtő teljesítményt (mint pl. egy hűtőszekrény)? Nekem ez lenne logikus és takarékos.
Akkor ezzel együtt kell élni, csak az a furcsa, hogy a többi kocsiban nem érzek ilyet, folyamatosan tudják fújni a hideget (Octavia, Tucson, Focus). Lehet, hogy azok is lekapcsolnak, csak nem ennyi időre.
Fagyás gond nem hiszem hogy van, mert ahhoz már túl meleget fúj visszakapcsolás előtt. Gyakorlatilag mintha nem is menne.
Viszont ha másnak se fúj folyamatosan hideget, hanem hideg-langyos-melegebb, akkor nem keresgélek tovább.
A következő kocsinál majd odafigyelek erre, mert szerencsétlen gyerek megfő a kocsiban. :(
Szia! Ki be kapcsol. Többen jelezték. Biztos oka van. W mester jelezte, hogy a hűtő elé tolt meleget korrigálja a vezérlés a lekapccsal ha jól értem. Ma alföldjáráson volt a Mecsekből 3-as géppel. A klíma nagyon hideget fújt, ki is kapcsoltam :-). A fogyasztás 500 km-re a kütyü szerint 4,2. Dunaföldvártól milyen szarok az utak az ország közepén... A dunán innen ne is panaszkodjunk. Rendesen pattogott a drágaságom. De a fogyi azért nem semmi. Pedig kellett 4-ben nyomatékolni (pörgetni) a kamionok között.
Szerintem fejezzük be ezt a vitát, és légy szíves, hagyd abba a trollkodást.
Ad1. Rajtad kívül senki nem mondott olyat, hogy bármelyikünknek ne akaródzna megfizetni a tisztességesen elvégzett munka tisztességes árát. Ezt csak te próbálod a szánkba adni (de ez ellen tiltakozunk).
Ad2. Azt a korábbi állításodat, miszerint bizonyos kijelölt szervizek (nevezzük őket most éppen márkaszerviznek) munkájában mind az elvégzett munka indokoltságában, minőségében, gondosságában vakon meg lehet bízni, pont te cáfoltad meg tegnap. (Mi meg már korábban is.)
Ad3. Te kötöd össze a szervizek "korrekt adózását" a márkaszervizekkel. Szerintünk a kettő nem függ össze. (Ez lehet vélemény különbség, ezt ne erőltesd ránk, mi sem tesszük feléd.)
Ad4. Szerintem nem akarunk filozófiai fórumot csinálni itt, ezért nem kérdezem meg, hogy miért lennének wategate-nek ellenfelei az ügyfelek (te írtad, párral korábban). Remélem, nem is akarod megmagyarázni.
Ráadásul ezeket nagyon bántó kioktató stílusban adod elő napok óta. Ezért kár idejönnöd erre a fórumra.
A Cartárs elment egy márkaszervizbe, igénybe vette a szolgáltatásokat, majd reklamál, hogy drága. Én továbbra is kitartok mellette, hogy az árat nem az ügyfél szabja meg. De ha nálad így van, könyörgök, hogy lehessek az ügyfeled. Komolyan!
Igen, porszem vagyok, egy porszem, aki tiszteli a szaktudást, munkát és nem kiabál az égig, ha valamiért pénzt kérnek, amit én nem tudok megcsinálni, vagy nem akarok.
Tényleg az fáj, hogy úgy gondolom, hogy a munkáért pénzt kérni az amitől működik a világ?
Ha egy szolgáltatást, munkát nem tudok, akarok megfizetni, akkor arra nem az a megoldás, hogy lehúzást, meg pofátlanságot kiabálok, mert ezt mondhatja bárki az én munkámra is, hanem az, hogy olyat választok amit hajlandó vagyok megfizetni.
Én is haraphatok, ha jobban tetszik, nyugaton ilyen hozzáállással nem lennének ügyfeleid...
Igazából a te malmodra hajtom a vizet, de ettől még persze használhatsz támadó hangnemet. De remélem neked is majd azt mondják hogy pofátlanság, hogy pénzt mersz kérni a munkádért...
Szerintem szerelgesd az autókat, ne velem foglalkozz. Én megfizetem a kollégáid munkáit, szaktudását, nem én vagyok az ellenség...hanem az ügyfél...
El vagy tévedve mozdonyvezető kartács ... kicsit nagy lett az arcod és próbálod osztani az észt és több alkalommal leírod, hogy neked nem számít mennyit fizetsz :) :) dehogynem számít.
Kioktató irományaid inkább nevetségesek mint hasznosak, nem tudnád hasznosabban tölteni a "kint" töltött szabadidődet ? ha gondolod adok néhány ötletet :)
Waze! Azért az nem mindegy, hogy a magyar fizetésből kell EU-s márkaszervíz árat fizetni vagy EU-s bérből. A nagyarcú fillérbaszos dumád így még sértőbb. Lezártam veled a témát.
Az emberek működnek ugyan úgy. Ahol lehetőség van, ott kihasználják. Az más dolog, hogy a tradíciók miatt a lehetőségek, kapuk többnyire zártak...De pl a szervizek működése teljesen hasonló...Nagy különbség, hogy itt igazából kétféle szerviz van csak, drága márkaszerviz és drága márkafüggetlen. Olcsó, feketén üzemelő egyszemélyes kis garázsbütykölés csak hobbi szinten van, magán célra.
OFF: "Minden ugyan úgy működik, mint bárhol máshol." evvel nem értek egyet, csak nem ide tartozik. esetleg csak autoszerviz kapcsan ertetted ? akkor erdemes ugy fogalmazni
10+ evet eltem-laktam-dolgoztam Ausztriaban, CH-ban is valamennyire ismerem a dolgokat (nem csak 1-2-3-4-5 honap).
ami nekem/szerintem nem ugy müködik: a szervezettseg. es talan a vezetök kevesbbet lopnak.
nezzük meg a MAV vs. SBB késéseket :-(
magyar M1 vs. "normalis autopalyaállapot". nem sorolom, es ebben sem erdemes ezen forumon "vitazni"
Minden ugyan úgy működik, mint bárhol máshol. Talán a fogyasztóvédelmi szervezetek kicsit erősebbek, de mivel a többség észre sem veszi, hogy átrántották, vagy 5 eurós ablakmosóért nem áll le vitázni, így az állapotok ott is olyanok, amilyenek.
Ezért sem tartottam fontosnak megemlíteni, hogy hol történt.
Nem az a lényeg, hogy hol, vagy hogy márka, vagy független szerviz, hanem számomra az a fontos, hogy legálisan működjön, számlával, jótállással és kialakuljon a bizalom. Ha ez megvan, nem zavar az, hogy esetleg egy kicsit többet fizetek, mint a legolcsóbb, számla-nélküli helyen...
Lényegében most sem vertek át, csak a ciklikus karbantartás egy része elmaradt. de szerencsére figyelek, így teljesen elmaradni nem fog...
"sokkal jobban meglep, hogy odakint is csalódás a márkaszerviz" óóóó, ne lepjen meg.
mint irtam: nemet területen nagyon ment es megy a Werkstatt teszt, autos ujsagokban szinte mindig volt/van: direkt preparalnak autot, nehany kevesbe nyilvanvalo hianyossaggal is, es több szervizbe elviszik es utana ertekelik. ezek lehetnek csak markaszervizek, lehetnek vegyesek is
..ott is van: teli ablakmosotartaly ellenere is szamlazott ablakmosofolyadek - csak lehuzasi peldanak irom, es nem csak "uj idökben", 10-15 eve is volt
Lényegtelennek tartottam, hogy ki hol él. Mint láthatod, itt is emberek élnek...
A márkaszervizben vakon megbízást nem hirdettem, csak azt írtam, hogy egy szolgáltatás attól nem lesz rossz, hogy megkérik az árát. Ettől lesz rossz, ha elmúlik a bizalom. Ezt csak egyszer lehet elveszíteni és soha vissza nem tér. A számla árával nem volt bajom.
Az, hogy külföldön élsz, az azért egy elég lényeges infó (eddig nem írtad, legalábbis e téma kapcsán nem).
És, bár akkor sokkal jobban megértettem volna, hogy a márkaszervizekben "vakon" megbízást hirdeted, de ugyanúgy sokkal jobban meglep, hogy odakint is csalódás a márkaszerviz.
Mert nem leszel vele előbbre, ugyanis külföldön élek és nem Honda (a Jazz már 7 éves, nem járunk vele máshova, csak jól bevált magán szerelőhöz). De ha ragaszkodsz hozzá.
Kellett nagy pofámnak lenni :-) Megvolt az OFF autóm 100.000-es szervize. Az ár nem érdekel, azzal nincs bajom. A fele dolgokat elfelejtették amit csinálni kellett volna :-)
Márkaszervizben voltam, mert volt két visszahívás is. Na oda sem megyek többet. Majd a jól bevált szerelőm (márkafüggetlen, de számlás, garanciás, nem olcsó szerviz) megcsinálja...
Továbbra is azt tartom, hogy a jó szervizt meg kell fizetni, de előtte meg kell találni...
Tudod Te, hogy én miről beszélek, csak nem akarod elfogadni. Természetesen a kannából önti, hiszen hordós olaj, ami sokkal (!) olcsóbb mint az általam vásárolható flakonos olaj, és még így is kétszer annyiért számolják.
Most átmegyünk abba is, hogy mennyivel olcsóbban kapják a szerelők az alkatrészt és ezt nem annyiért adják vitába?
A lehúzást pedig hiába magyarázod a szerviz költségeivel, azt fedeznie kéne az egyébként is magas árainak.
Nem magyarázok én semmit semmivel. Azt írtam le, hogy pár éven belül durván meg fognak drágulni a szerviz díjak.
A "fillérbaszó" titulust pedig nem fogadom el Tőled sem, én nem érzem magam annak.
Én sehol nem említettem meg egy szóval sem, hogy kötelezö márkaszerviznek lennie.
Egy bármilyen tetszőleges szerviztől legyen is szó, nem lehet elvárni, hogy ne fizessen rezsit, munkabért, adót, ne adjon számlát és ingyen keresse ki, rendelje meg, raktározza, a szükséges szervizanyagokat a kocsidnak, ingyen adja a szaktudást, a célszerszámokat, szoftvereket, semmisítse meg a veszélyes anyagokat. Ezeknek ára van...62556hsz. Az egész arra irányul. Szerintem tök korrekt szolgáltatást kapott, korrekt áron...
Honnan veszed, hogy nem annyit számláztak, mint amennyit ráfordítottak? Voltak olyan kedvesek, hogy cseréltek levegő és pollenszűrőt is. Ezt én külön szoktam kérni is.
"Már másodszor ez a kanna dolog. Miből kellene öntenie?"
Tudod Te, hogy én miről beszélek, csak nem akarod elfogadni. Természetesen a kannából önti, hiszen hordós olaj, ami sokkal (!) olcsóbb mint az általam vásárolható flakonos olaj, és még így is kétszer annyiért számolják.
A lehúzást pedig hiába magyarázod a szerviz költségeivel, azt fedeznie kéne az egyébként is magas árainak.
A "fillérbaszó" titulust pedig nem fogadom el Tőled sem, én nem érzem magam annak.
"a munkadíj, számla, adó megfizetésének a sérelmezése a fillérbaszás kategória"
Látod, ebben nincs nézeteltérés köztünk.
Hogy világos és egyértelmű legyen: amit írtam (OFF szerviz, ami régebben márkaszerviz volt) is írt mindig munkalapot, adott számlát. Kártyával fizettem. NAVtól kezdve minden hatóság is lekövetheti, az utolsó fillérig kifizettem mindent adóstul, mindenestül.
Arról, amit elvégzett. Nem többről.
És amit elvégzett, azt alaposan és megbízhatóan tette. Érdekes módon, szerettem oda járni. Szerettem az adót kifizetni. De csak azt, ami a valóban és tisztességesen elvégzett munkához kapcsolódott.
Nem márkázott szervizként.
Itt meg hegyekben állnak a panaszok a márkaszervizek kamu számláival, meg a munka "alaposságával".
Elárulnád, hol itt a fillérbaszás, meg az adó nem kifizetésének szándéka? Ne adj olyan dolgokat mások (jelen esetben az én) "tollamba", amire nincs utalás!
Továbbra sem értek egyet abban veled, hogy a márkaszervizben "tudom, hogy az autóm át van nézve, rendben van utána" (idézet tőled, szigorúan szó szerint).
El is árulom, miért van ez.
A szervizeket minősíti a piac. Az pedig nagyobb úr, mint a márkaképviselet kijelölése, kit "fogad el" márkaszervizként. Ez utóbbi egy diktátum. Minden márkánál. Az egyik szervizt önként választom, a másikat kényszerből.
Ja, és elmesélem még a legaranyosabbat: Az OFF autóm legutolsó márkaszervizes látogatása (sok választékom nem volt, a budai oldalon egyetlen márkaszerviz, a másik bp-i az tőlem 20+ km-re volt) után 9 hónappal(!) felhívtak telefonon, hogy ugyan menjek már vissza, és mutassam már be a bizonylatot, hogy én az akkori szervizt tényleg kifizettem, mert nem találják a saját példányukat(!). Csak annyit kérdeztem vissza, hogy ha munkafelvételkor elkérik a forgalmit és a slusszkulcsot, amit csak fizetés után adnak ki, és utána nyitnak sorompót is, akkor szerintük én akkor az autót hogyan tudtam elhozni? (Ott speciel nem lehetett kártyával fizetni.)
Ez a szerviz ma is annak (és még néhány) márkának a vezető márkaszervize.
mondtam, hogy a költsegek figyeleset sokfelekepp meg lehet fogalmazni :-)))
Panzerbear: "szolj be" a masik oldalnak, a szerviznek, amelyik több idöt szamlaz, forumtars eredeti beiras szavaival: "többet is számolnak belőle, mint amennyit ráfordítanak" na ez a ....
nyilvan ez senkit nem vag földhöz, akinek ilyen autoja van, de aki a kicsit nem becsüli, a ...
vagy ha 1 gomboc fagyiert ezresböl "elfelejtenek" visszaadni, akkor sincs baj ? hisz abszolut ertekben nem sok (de kevesebb, mint szerivz oradijaval 0.3 orat "tevedni" - erdekes: nem kevesebbet szamolnak, mint raforditott :-)
Felettébb nagy hülyeséget beszélsz te is és pana2 is (lefogadom, egyikőtök sem használt soha Volvót, pláne tartósan), de természetesen nem itt van a helye annak, hogy a Volvo erényeit, érdemeit megvédjem bármilyen más gyártóval szemben. Nincs rá szüksége.
Amíg Suzukim volt 2002-2010, addig egy nagyon jó szerelőm volt, aki mellett ott állhattam mindig, utána elkoptattam 4-5 szerelőt (*), volt olyan szerviz amit kétszer csináltattam meg, de újra megtaláltam azt, akibe bízok. Idő és pénz, de legalább tudom, hogy most úgy van amiért szívesen fizetek...
*Volt a túlszámlázáson át a nem megfelelő olajig minden nálam is minden. De hát szerencsére nem kötelezö oda járni. A nem megfelelő olajat kicseréltettem megfelelőre máshol (én fizettem), aztán tanultam belőle...
de ezt a fillérbaszó dumát elhagyhatnád, nem elegáns.
Szerintem meg a munkadíj, számla, adó megfizetésének a sérelmezése a fillérbaszás kategória. Ezek azok a dolgok amik életben tartják a gazdaságot. (ahol van olyan). Nem kötelezö megfizetni, lehet alternatív utakon járni, pl magunknak szerelni, de ez ellen hangot emelni, az elegáns vagy nem, de fillérbaszás...
Ha az első két garis átvizsgálást ingyen kaptam volna (gyakorlatilag csak olaj csere! segédmunka), nem nyűgösködtem volna az olajáron és lett volna egy jelzés, hgy amikor már hozzá is kell nyúlni akkor is hozzájuk vigyem.
Amikor egy új partnerrel tárgyalok az én bizniszemben először keresem a hosszútávú lehetőséget és így adok első árajánlatot, sőt akár kisebb munkát ingyen is végzek. Ha minden rendben mindkét oldalról akkor beállunk a jó árra és a vevő kapja a tutit én meg a hasznot is tartalmazó bért. Természtesen elrontani nagyon könnyű. Ha téged az nyugtat meg, hogy valamit drágábban veszel meg akkor tegyed, de ezt a fillérbaszó dumát elhagyhatnád, nem elegáns. Én pl azért vettem új autót, mert a 15-20 éves autóim után egyszer vettem egy nagy levegőt és beleültem egy újba. 10 év után szinte nulla problémás futás után kiszálltam belőle. Igen ciripelni kezdett hidegen, a tornyok kezdtek ropogni, féktárcsákat cserélni kellett volna, a kipuffógó az ajtók alja rozsdásodott, jött az EGR jelzés, a trafók sem örök életűek. Szóval vagy ráköltök és van egy korosodó autóm, vagy visszaülök egy újba és tankolok. Inkább az a furcsa számomra, hogy valaki vesz 1 milla körül egy 10-12 éves ellenőrizetlen előéletű autót és azt várja, hogy szalonállapotút kap.
Szerinted, hányat lesz alkalmam és ingerenciám kipróbálni?
Amennyi szükséges. Nehogy azt hidd, hogy nekem minden szerviz tetszett eddig. De addig keresgélek, míg megtalálom azt amiben bízni tudok.
Ahol nem tudsz bemenni? Emberismeret. Vizsgálnod kell a viselkedésüket és hogy mit mondanak. Pl az én szerelőm mindenről beszámol amit látott, tapasztalt, így tudom, hogy átnézte, pl szúrt már ki hiányos rendszámtábla világítást és kicserélte (csak azért nem mondtam neki, mert én szerettem volna kicserélni), de észrevette a kavicsfelverődést a szélvédőn, beleteszi a csomagtartóba az üres olajos dobozokat, a motortérbe felköti a cetlit amin rajt a km állás,dátum és hogy mit öntött bele, a kicserélt dolgokat megmutatja (mint koszos szűrök pl. ilyenkor előny, ha tudod hogy néz ki ami benne volt és felismered), felsorolja azokat a dolgokat, amiket még nem kell cserélni, de már figyelni kell, mint fékbetét vastagsága, gumi profil, ablaktörlő lapát, stb.
egyetertek. egy "szerviz"-röl nem nagyon tudni, mennyire gondos. nemet autos ujsagban szokott lenni teszt eldugott hibakkal, melyik, hanyat vesz eszre.
vagy: naivitas azt gondolni, hogy egy "markaszerviz" gondos es mindig az is marad. minden szerelöje, minden esetleges szemelyzeti fluktuacio eseten. (majdnem beirtam ezt az eredeti hsz-ra, de nem akartam szitani a tüzet)
sokkal inkabb megbizhato pl. ismert, gondos, "emberarcu" egy a tipust jol ismerö szakember, "márkapöcset" nelkül is. itt pl. wastegate; hany forumtars pozitiv visszajelzese alapjan
persze: van markaszerviznek "rezsi"/fenntartasi költsege, csak azokbol (jo)nehany nem szorosan a müszaki josaghoz kapcsolodik. ezek be vannak epitve az árba es valoszinü a haszonrés ezek miatt magasabb, mint egy tisztesseges szakembernel
pl. amit Lesliev forumtars irt, micsoda dolog: oradijuk nem alacsony es akkor még többletet szamlaznak ? sima lehuzas, arcátlanság.
de beirtam arra egyböl: lesz, aki igy, lesz, aki amugy fogja szavakba önteni. es lett is :-) :-(
Szerinted, hányat lesz alkalmam és ingerenciám kipróbálni?
Ahol nem mehetek be az autó mellé, ott honnan tudom ugyenezt megállapítani?
Vagy, úgy gondolod, hogy menjek tesztelgetni 3 havonta egyet-egyet, hogy majd a 2. éves szervizre meglegyen a "jó" szerviz?
Ebben a szervizben így legalább nem húztak le a nemlétező fagyálló meg nemlétező hűtőfolyadék feltöltéssel, mint az itteni beszámolók szerint a másik szervizekben többeket. Itt legalább pontosan annyit és azért fizettem, amit elvégeztek. Innen nézve ez volt eddig a legkorrektebb szervizem.
Éppen csak gondosságilag kevés ahhoz képest, hogy márkaszerviz.
Ha azokat is figyelembe veszem, amit itt mások írtak a fórumon, Bp-en talán már nem is maradt megbízható márkaszerviz. Ezek szerint, járnom kellene körbe az országot, hátha majd valahol találok jobbat, korrektebbet, és "vakon megbízhatóbbat"?
Mivel vigyem be a kocsit? A kocsival nincs bajom, találjak ki valamit, tesztelésképp? És, nekem (és minden Honda tulajdonosnak egyesével) kell szakmai felülvizsgálatokat tartani? Ez nem a Honda Hungary, de elsődlegesen a szevrvizvezető feladata véletlenül?
Ne haragudj, de ez így minimum humoros.
Hagyjuk ezt a "márpedig a márkaszerviz megbízható" szöveget, ez duma. Itt vannak a fórumon a példák (többes számban!), hogy mennyire nincs így.
Rossz szervizbe jársz. Ez egy bizalmi kérdés, meg kell azt találni amit meg tudsz, hajlandó is vagy megfizetni és meg is felel az igényeidnek. 2005-2010 kötött volt egy Swiftem (vasaló) annak minden szervizét végignéztem és rengeteg mindent ellenőriztek, átnéztek. Adtam is borravalót a szerelőnek minden alakalommal.
Most már ilyenre nincs idöm, de most is tudom, hogy jó szervizbe járok. minden kis apró dolgot mondanak a szerviz végén, olyan dolgokat is amit tudok és csak akkor tudhatják ök is, ha körbenézik az autókat. meg rendre javítanak ki olyan hibákat, amik nekem fel sem tűntek.
Lassan 2 éve megelégedve használunk egy 2009-es Jazz-t. Pár hónapja arra lettem figyelmes, hogy a tanksapka körül megjelent a rozsda. Mire eljutott szervizbe az autó, eléggé elterjedt. Kibontották és úgy néz ki, hogy a keréktől került fel egy csomó sár/víz a benzincső felső részére, ami szép lassan elkezdte rohasztani a körülötte lévő lemezt. Az a fura, hogy a kerék fölött nincs semmiféle védő burkolat, így a sár egy része simán feldobódik. Nem világos számomra, hogy ilyen műanyag burkolás egyáltalán nem létezik, vagy csak az enyémről hiányzik?
"tudom, hogy az autóm át van nézve, rendben van utána"
Bár úgy lenne.
Én a garis szervizen bent lehettem az autó mellett.
Egészen konkrétan, és értsd szó szerint, a szűken értelmezett motorolaj és szűrő kicserélésen kívül egyáltalán nem csináltak és nem néztek rajta semmit. Még a levegőszűrőt sem nézték meg. Egy diagnosztikai kütyüt sem dugtak rá.
Honda.hu-n fent levő márkaszerviz, 1 éves autó.
Ellentétben, az OFF autómra a nem-márkaszervizben is minden egyes alkalommal végignézték a végignézhető értékeket (igaz, az a szerviz egy kis műhely volt, ami korábban régen márkaszerviz volt).
Most akkor légyszi, mondd el nekem, ebben hol van az a plusz gondosság, amit a márkaszerviz adhat, és biztos lehetek-e benne, hogy "az autóm át van nézve, rendben van utána". Pedig ott álltam mellette.
Nem pénzszórás az, ha veszel egy szolgáltatást. Az árban benn van az, hogy valaki helyetted kiválasztja, beszerzi és beleteszi az autódba azt ami bele jár. Mellette átnézi, a munkájáért jótállást vállal, számlát ad és adót fizet. Csináld magad, ha szerinted ez hülyeség...és ne várd azt, hogy egy jobb világ köszöntsön rád hamarosan, mert így nem fog...
Az olaj, szűrök, alkatrészek nem csak úgy ott teremnek a szervizekben, hanem meg kell öket rendelni, raktározni kell öket, munka van velük. Senki nem dolgozik ingyen, különösen nem egy nagyobb szerviz, ahol csak a napi rezsi , alkalmazotti bérek több százezer Ft is lehet. Meg még adót is kell fizetniük, meg drága képzéseket fizetniük, fejlesztéseket finanszírozni, stb. A minőségnek ára van.
Én pont holnap viszem az OFF autómat 100.000-res szervizre. Reggel odaviszem, felmarok egy csereautót, este meg vissza az egész és fizetem a számlát. Cserébe nem maradok autó nélkül és tudom, hogy az autóm át van nézve, rendben van utána...
Már másodszor ez a kanna dolog. Miből kellene öntenie?
Mindenki úgy költi el a pénzét, ahogy akarja, és akinek "nehezen jön, az nehezem is adja ki".
Aki 4-5 milliós városi kisautót vesz újonnan, annak nem sok fogalma van a nehezen jön dologról.
Egy olyan dolgon rágódsz, amin nincs sok értelme és pár év múlva a 20-25e forint körüli óradíjakon fogsz még jobban rágódni, mert akkor már elérjük az EU-s átlag alját. A garanciát fizeted meg, semmi több nincs ebben.
ui.: az eredeti Honda olajak kisker árát is érdemes megnézni...
Olvass vissza, nem gyanúsítottam a szervizt avval, hogy más minőségű olajat tettek bele, mint amit mondtak, hiszen nem láttam, csak azt, hogy a szerelő egy kannából önti az autóba. Gondolom az már nekik is sok lenne, bár gyakorlatilag bizonyíthatatlan. A "fillérbaszás" meg a realista takarékoskodás szerintem nem ugyanaz, és sosem szerettem ha valaki ezzel gyanúsít. Mindenki úgy költi el a pénzét, ahogy akarja, és akinek "nehezen jön, az nehezem is adja ki". Aki meg szórja a pénzt, az örüljön, hogy van mit szórnia, és ne nézze le a másikat, mert másképp gondolkodik.
Akkoriban azokhoz a "szarokhoz" lehetett hozzájutni. Mellesleg az a Skoda 105S nálam hat évig ment gyakorlatilag hiba nélkül, aztán eladtam, de szerintem az új tulaj is tudta használni pár évig ...
Nem is gondoltam, hogy ingyen dolgoznak. De, hogy az anyagot kétszeres áron adják, a munkadíj is elég vastag, és még többet is számolnak belőle, mint amennyit ráfordítanak, az szerintem sima lehúzás. Ha ez szerinted így jó, akkor fizess számolatlanul. Én nem fénymásolom a pénzt, nekem sem ad senki többet, mint amiért megdolgozom.