Az év eleji kezdés azért túlzás, volt az június is,mikor kezdtek. (és nov. 30 az átadás...) Somogytúr előtt ágazik el, és a meglévő AP csomópontig fut (Rádpuszta). A képen néhány helyen már Fm Tükör, sok fehér csík a töltésalapozás, a többi ez-az. több helyen kezdték a munkát egyszerre és párhuzamosan mentek a dolgok előre. Ezt a részt a Top-Bau csinálta, mint a Strabag alvállalkozója.
A következő években remélem lesznek még elkelerülő szakaszok a 67-en, elvileg minden évben 1-1 egészen 2015-ig, amikorra kész kell lennie a gyorsforgalminak Kaposvár és az ap között.. a népszabiban megjelent cikk szerint (volt egy pdf. táblázat) viszont csak 2008-ban kezdenek hozzá.
Mindenesetre a következő a szakasz elején Kaposvár-Kaposfüred magasságában lesz.
ehhez hasonlóan nem tudom, mi lesz az M7-es nagykanizsai szakaszán, ugyanis a
74-es és 61-es út új nyomvonalon került volna bevezetésre, hogy elkerülje a lakott részeket. (74-es Palint, a 61-es pedig a délkeleti részeket) Attól tartok, hogy itt is félmegoldás fog születni: a csomópontok immáron az új nyomvonal szerint kerülnek kialakításra, a régi útnál nem is lesz csomópont, de az új bevezető szakaszok még nem készülnek el egy ideig. Ígyhát nem hogy segítené az erre közlekedőket az M7 megérkezése, hanem még hosszú kitérőkre is kényszeríti őket. (szerintem ez a történet is az oka többek között a becsehely-nagykanizsa kelet szakasz csúszásának).
az elmúlt másfél évre tekintve átadnám a gyorsforgalmiút-építés különdíjait:
3. helyezett: M6-os érdi tetőnél található összesen 3 db körforgalom
1. helyezett: székesfehérvár nyugati elkerülő két végén lévő körforgalmak
az összes esetében én már szívtam 5-10 perceket sorbanállással. ez pl. a fehérvár és a 4-es út viszonylatában gyakorlatilag a megtakarított idő teljes elvesztésével jár, vagyis ráfordított összeg vs. hasznosság szempontjából ezek bizonyultak számomra a citromdíjasoknak..
a guglit nézve szembetűnő, hogy bizonyos szakaszokon egyáltalán nem fogtak hozzá a munkához... (vajon a "szokásos" kisajátítási problémék miatt???)
jellemző a nálunk szokásos szervezésre, hogy nem tudták az M7el együtt átadni a 67es új szakaszát (2005 nyarán), így a 67es forgalma még 1,5 évig kénytelen volt továbbra is Blellén és Bbogláron keresztül menni...
A forrás a 2005. évi LXIV. törvény - a Budapesti Agglomeráció Területrendezési Tervéről, a program az Adobe Illustrator és a fekete az M0 tervezett nyomvonala.
a kérdésre a választ nem tudom, de az irányok kiemeléséből következtetve, úgy tünik, igen. Ha az egy sima lakóparki út lenne, akkor nem az lenne főirányként kiemelve. szerintem.
nem mondom, hogy mindenütt így csinálják, de német és usa pályákat nézegetve, többnyire megmarad a keresztező út egyenessége.
Szögezzük le, hogy az amerikaiak nem foglalkoznak ilyennel, se a keresztirányú víízelvezetéssel. Építenek, egy 1500 km hosszú nyílegyenes utat, dombrozattól függetlenül, osz jól van.
országos közúthálózatunkban annyi bukkanó van
De miért generáljunk újabbakat is? Egyébként tényleg az egyes helyszínektől függ a dolog, hogy hogyan és merre vezetik az új nyomvonalat.
Az M7 Letenye-Nkanizsa szakasza is frankón benne van... (becsehelyig készen, a többi UC)
azon filózom, hogy ésszerű-e a murahidat erőltetni pro momento?
mertha megcsinálják a hiányzó 2,5kmes szakaszt - a híddal együtt - akkor kell egy zsír új határállomás is...
azonban néhány éven belül Ho is unios tag lesz, és előbb utóbb a schengeni szerződésbe is belép. Akkor meg lesz 2(+2 - a horvátoknak is) felesleges határállomásunk
az a +5 perec ami a régi határállomáshoz kanyargáshoz kell nem/-nemx...
akkor miatúrónak kellett ideiglenesen - pár m-rel arrébb - más nyomvonalra rakni az 55 ap.-t keresztező szakaszát?)
De persze az ok inkább ott keresendő, hogy a megfelelő látótávolságok miatt helyszínrajzi egyenesbe domború hosszszelvényi lekerekítő ív nem igazán jó, ha esik.
Erre már gondoltam én is. De:
1. Akkor máshol miért mégis az eredeti nyomvonalba építik a felüljárót?
(nem mondom, hogy mindenütt így csinálják, de német és usa pályákat nézegetve, többnyire megmarad a keresztező út egyenessége.
2. országos közúthálózatunkban annyi bukkanó van (aqrvaannyát, mútkor majdnem elqrtam egy előzést a setétben), hogy ez a pár új "mesterséges" bukkanó nem osztana. Vagy az összes utunkat bukkanómentesítik?
(vagyinkább: kanyarokat raknak a bukkanók elé/mögé? :-)
az 55-ösön pl. nagyon jó látvány volt szintben átmenni a tökkész autópályán (értsd felfestés, korlátok, minden a helyén volt) :)))
De persze az ok inkább ott keresendő, hogy a megfelelő látótávolságok miatt helyszínrajzi egyenesbe domború hosszszelvényi lekerekítő ív nem igazán jó, ha esik.