Keresés

Részletes keresés

LeX Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2558
Mikor képezték a fényt?

július 15-én
(Google Earth-ből az összes fotó dátuma kikereshető)
Előzmény: Asteriksz (2548)
Asteriksz Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2557
a középen található katonai ojjektumok miatt.
Előzmény: Törölt nick (2552)
erminavet Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2556

citromdíj:

a zindex írhatna egy jó kis cikket a témában...

 

Ha bárki megírja innen, akkár együtt is, és jó, szívesen közöljük.

 

Tevan Imre

Előzmény: Törölt nick (2553)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2555

az m0hid.gov.hu továbbra sem elérhető, de van helyette a http://www.eszaki-hid.hu/

 

nem tudom mióta megy, de nem lehet valami ismert, mert a 21. látogató voltam...

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2554

sőt! inkább így (hogy különszintű vasútkeresztezés legyen, meg elkerülje a vasúti átjáró utáni pár házat is...)

 

 

Előzmény: Törölt nick (2553)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2553

a 61es így menne:?

 

 

 

 

3. helyezett: M6-os érdi tetőnél található összesen 3 db körforgalom

javítás: 4db körforgalom van!!

 

citromdíj:

a zindex írhatna egy jó kis cikket a témában...

Előzmény: Törölt nick (2550)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2552

hamár kaposvárról van szó:

az elkerülőt mé' kellett ilyen "búbosra" csinálni???

ez úgy saccra 1,5km-rel hosszabb a piros nyomvonalnál...

 

Előzmény: Asteriksz (2551)
Asteriksz Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2551
Az év eleji kezdés azért túlzás, volt az június is,mikor kezdtek. (és nov. 30 az átadás...) Somogytúr előtt ágazik el, és a meglévő AP csomópontig fut (Rádpuszta). A képen néhány helyen már Fm Tükör, sok fehér csík a töltésalapozás, a többi ez-az. több helyen kezdték a munkát egyszerre és párhuzamosan mentek a dolgok előre. Ezt a részt a Top-Bau csinálta, mint a Strabag alvállalkozója.

A következő években remélem lesznek még elkelerülő szakaszok a 67-en, elvileg minden évben 1-1 egészen 2015-ig, amikorra kész kell lennie a gyorsforgalminak Kaposvár és az ap között..
a népszabiban megjelent cikk szerint (volt egy pdf. táblázat) viszont csak 2008-ban kezdenek hozzá.

Mindenesetre a következő a szakasz elején Kaposvár-Kaposfüred magasságában lesz.
Előzmény: Törölt nick (2549)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2550

ehhez hasonlóan nem tudom, mi lesz az M7-es nagykanizsai szakaszán, ugyanis a

74-es és 61-es út új nyomvonalon került volna bevezetésre, hogy elkerülje a lakott részeket. (74-es Palint, a 61-es pedig a délkeleti részeket) Attól tartok, hogy itt is félmegoldás fog születni: a csomópontok immáron az új nyomvonal szerint kerülnek kialakításra, a régi útnál nem is lesz csomópont, de az új bevezető szakaszok még nem készülnek el egy ideig. Ígyhát nem hogy segítené az erre közlekedőket az M7 megérkezése, hanem még hosszú kitérőkre is kényszeríti őket. (szerintem ez a történet is az oka többek között a becsehely-nagykanizsa kelet szakasz csúszásának).

 

az elmúlt másfél évre tekintve átadnám a gyorsforgalmiút-építés különdíjait:

 

3. helyezett: M6-os érdi tetőnél található összesen 3 db körforgalom

2. helyezett: 4-es űt vecsés-üllő elkerülő: üllői lámpás kereszteződés

1. helyezett: székesfehérvár nyugati elkerülő két végén lévő körforgalmak 

 

az összes esetében én már szívtam 5-10 perceket sorbanállással. ez pl. a fehérvár és a 4-es út viszonylatában gyakorlatilag a megtakarított idő teljes elvesztésével jár, vagyis ráfordított összeg vs. hasznosság szempontjából ezek bizonyultak számomra a citromdíjasoknak.. 

Előzmény: Törölt nick (2549)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 2549

Azt olvastam év elején kezdték építeni, úgyhogy kb. akkori lehet a fénykép...

én úgy tudtam, hogy látrány alatt ágazik majd el, de a guglin látható, hogy somogytúr alatt, tehát azt is elkerüli.

 

Állítólag kaposvárig csinálnak még vagy 5 elkerülőt, meg az egészet felújítják:

http://www.deldunantul.com/index.php?id=3690

 

a guglit nézve szembetűnő, hogy bizonyos szakaszokon egyáltalán nem fogtak hozzá a munkához... (vajon a "szokásos" kisajátítási problémék miatt???)

 

jellemző a nálunk szokásos szervezésre, hogy nem tudták az M7el együtt átadni a 67es új szakaszát (2005 nyarán), így a 67es forgalma még 1,5 évig kénytelen volt továbbra is Blellén és Bbogláron keresztül menni...

Előzmény: Asteriksz (2548)
Asteriksz Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2548
Ez nagyon jó, a 67. Látrány elkerülő is már látszik, ami azóta elkészült. Mikor képezték a fényt? én július- augusztus-ra saccolom...
Előzmény: Törölt nick (2534)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2547

Amúgy az M0 11-1 közötti szakasza most hogy áll?

Most tapsra várnak, vagy mennek az egyeztetések az önkormányzatokkal?

urál Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2546

A Pátyra menő és nem maradt valami sok hely!

Előzmény: Törölt nick (2545)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2545

Kíváncsi vagyok milyen lesz 1102-es út+M0 csomópontja ennek következtében...

 

Az a pátyra, vagy a telkibe vezető út?

és mennyiben befolyásolja a csomópot kialakítást? van ott hely bőven mind2 esetben...

Előzmény: urál (2541)
urál Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2544

A forrás a 2005. évi LXIV. törvény - a Budapesti Agglomeráció Területrendezési Tervéről, a program az Adobe Illustrator és a fekete az M0 tervezett nyomvonala.

Előzmény: Törölt nick (2542)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2543

nekem az amcsik vidéki pályáiban a qrva széles füves középső elválasztó sáv és a szalagkorlát hiánya tűnik fel.

 

A széles elválasztót még lehet azzal magyarázni, hogy így könnyebb további sávokkal bővíteni a pályát...

de a szalagkorlátot miért hagyják el? (mega szembejövök fényét kitakaró sövényt vagy hálót...)

 

 

De miért generáljunk újabbakat is...

bukkanó ígyisúgyis keletkezik, nyomvonal vezetéstől függetlenül.. ;-)

de ok, elfogadható érv, hogy így biztonságosabb...

 

Előzmény: mestska (2538)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2542

wow. nagyon tuti a rajz... (mivel rajzoltad be a nyomvonalat?)

 

Én csak úgy saccperkábé rajzoltam...

 

A második rajzodnak megfelelően van berajzolva a dimap-os bp atlaszomba (9th edition)

Annyi eltérés van, hogy az atlaszban majdnem a vörös-hegyi kilátón vezetik át az utat (ami elég valószinűtlen), te meg a vadaspark határán vezeted...

 

A fekete gondolom az M0.. (bár ez nincs az atlaszomban...)

ez csak sacc, vagy konkrét info alapján rajzolódott?

Előzmény: urál (2541)
urál Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2541

Akkor ilyen nyomvonalváltoztatásra tudok tippelni. Kíváncsi vagyok milyen lesz 1102-es út+M0 csomópontja ennek következtében.

 

Előzmény: mestska (2540)
mestska Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2540
a kérdésre a választ nem tudom, de az irányok kiemeléséből következtetve, úgy tünik, igen. Ha az egy sima lakóparki út lenne, akkor nem az lenne főirányként kiemelve.
szerintem.
Előzmény: urál (2539)
urál Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2539

A legjobb tudomásom szerint ez (pirossal) a pontos nyomvonal. Biztos, hogy ott az elkerülő épül?

 

Előzmény: Törölt nick (2535)
mestska Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2538
nem mondom, hogy mindenütt így csinálják, de német és usa pályákat nézegetve, többnyire megmarad a keresztező út egyenessége.

Szögezzük le, hogy az amerikaiak nem foglalkoznak ilyennel, se a keresztirányú víízelvezetéssel. Építenek, egy 1500 km hosszú nyílegyenes utat, dombrozattól függetlenül, osz jól van.

országos közúthálózatunkban annyi bukkanó van

De miért generáljunk újabbakat is? Egyébként tényleg az egyes helyszínektől függ a dolog, hogy hogyan és merre vezetik az új nyomvonalat.
Előzmény: Törölt nick (2532)
mestska Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2537
nincs sajnos.
Előzmény: Törölt nick (2533)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2536

Mivanmá? mindenki bájglival tömi a fejét???

 

Az M7 Letenye-Nkanizsa szakasza is frankón benne van... (becsehelyig készen, a többi UC)

 

azon filózom, hogy ésszerű-e a murahidat erőltetni pro momento?

 

mertha megcsinálják a hiányzó 2,5kmes szakaszt - a híddal együtt - akkor kell egy zsír új határállomás is...

azonban néhány éven belül Ho is unios tag lesz, és előbb utóbb a schengeni szerződésbe is belép. Akkor meg lesz 2(+2 - a horvátoknak is) felesleges határállomásunk

az a +5 perec ami a régi határállomáshoz kanyargáshoz kell nem/-nemx...

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.25 0 0 2535

Pesten is frissült néhány koczka:

 

épül az M0híd budai hídfője:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=budapest&ie=UTF8&z=16&ll=47.611429,19.072158&spn=0.009909,0.026994&t=k&om=1

 

ez meg itt a tervezett bkeszi elkerülő becsatlakozása a bkeszi-tbálint útba:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=budapest&ie=UTF8&t=k&om=1&z=17&ll=47.499307,18.916665&spn=0.004965,0.013497

 

valami ilyesmi nyomvonalon...

Aztmondjuk nem értem, hogyhamá elkerülő, akkor miért egy épülő lakópark közepén vezetik át?
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.24 0 0 2534
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.21 0 0 2533

Az M0 3-as út környéki nyomvonalváltozatairól van infód?

 

konkrétan: volt olyan tervváltozat, hogy ne olyan brutál Skanyarban vezessék, hanem a temető egy részének áttelepítésével viszonylag egyenesen?

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=budapest,+hu&ie=UTF8&t=k&om=1&z=16&ll=47.531589,19.238348&spn=0.009692,0.026994&iwloc=addr

Előzmény: mestska (2531)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.21 0 0 2532

ja. már korábban volt róla szó, be is linkeltem az alábbi képet:

http://www.aka.hu/m5pic/3nov_legi/022_1.jpg

 

(bár nem nagyon értem mit csináltak itt:

látható, hogy az eredeti nyomvonal hol ment. a felüljáró viszont jóval arrébb van:

http://www.aka.hu/m5pic/3jun/014_1.jpg

akkor miatúrónak kellett ideiglenesen - pár m-rel arrébb - más nyomvonalra rakni az 55 ap.-t keresztező szakaszát?)

 

 

De persze az ok inkább ott keresendő, hogy a megfelelő látótávolságok miatt helyszínrajzi egyenesbe domború hosszszelvényi lekerekítő ív nem igazán jó, ha esik.

 

Erre már gondoltam én is. De:

 

1. Akkor máshol miért mégis az eredeti nyomvonalba építik a felüljárót?

(nem mondom, hogy mindenütt így csinálják, de német és usa pályákat nézegetve, többnyire megmarad a keresztező út egyenessége.

 

2. országos közúthálózatunkban annyi bukkanó van (aqrvaannyát, mútkor majdnem elqrtam egy előzést a setétben), hogy ez a pár új "mesterséges" bukkanó nem osztana. Vagy az összes utunkat bukkanómentesítik?

 (vagyinkább: kanyarokat raknak a bukkanók elé/mögé? :-)

Előzmény: mestska (2531)
mestska Creative Commons License 2006.12.21 0 0 2531
az 55-ösön pl. nagyon jó látvány volt szintben átmenni a tökkész autópályán (értsd felfestés, korlátok, minden a helyén volt) :)))

De persze az ok inkább ott keresendő, hogy a megfelelő látótávolságok miatt helyszínrajzi egyenesbe domború hosszszelvényi lekerekítő ív nem igazán jó, ha esik.

Előzmény: Törölt nick (2530)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.21 0 0 2530

Nálunk az ap-kat keresztező utak felüljáróit vajon miért nem a keresztező út eredeti nyomvonalába építik?

(azt a néhány esetet kivéve, amikor az új nyomvonal célszerűbb, mint a régi pl. 55

http://www.aka.hu/m5pic/3jun/014_1.jpg)

 

Nagyon meg kell spórolnunk azt a pár100m ideiglenes terelőút költségét?

 

mostanában jártam csömörön: az épülő M0 a HÉV és a hév töltése mellett haladó csömöri út alatt megy el.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=budapest,+hu&ie=UTF8&z=17&ll=47.540897,19.211365&spn=0.004845,0.013497&t=k&om=1

 

Hát persze, hogy az út felüljárót itt is az út eredeti nyomvonalától kb. 30-40m-re építik, megtörve ezzel az út egyenes nyomvonalát...

 

de nem nehéz példákat találni: szinte minden keresztezést ilyen faszul csinálnak meg...

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.19 0 0 2529

mostmár lassan képben vagyok:

 

olwastam egy érdekes cikket a vasút(nem)fejlesztésről...

http://w.blog.hu/2006/12/08/el_kur_juk mega kapcsolódó cikkek...

 

vicces ahogy a kezdeti 160km/h-s fantazmagóriák szép lassan odáig apadtak, hogy jó, ha a 4300km fővonalat szinten tudják tartani....

 

gondolom a szegedi tiszai vasúti híd (és kapcsolódó vonalak) még a fantazmagóriás időszakban rajzolódtak a térképre...

Előzmény: MALWIN (2528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!