16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.
No, ez elemi téveszme.
1.5 A bátran mehet a 44 Ah-sba is.
Persze, ha zárt típus, akkor el kell felejteni.
14.4 V fölött nagy árammal nem szabad tölteni.
Csak pontosan kellene fogalmazni.
Az ólomakkumulátor elméleti cellafeszültsége a teljes feltöltöttség állapotában 2.7 V.
Szorozzál, az 16.2 V lenne.
Azám, csak ilyen akku nemigen van ( tavaly karácsony körül számoltam be az akkus méréseimről), a klényeg, hogy túl nagy áram ne legyen, nameg törődni kell az elektrolit fogyásával.
"Ha nagyon Csapong" a szélirány,akkor csúszógyűrűn hozod le,Lásd autógenerátor forgórész. Ha stabil a szélirány,akkor elég kikötni a gépet elfordulás ellen(biztonság)és simán lehozod egy kábelen keresztül.
A generátorrol ki, hogyan hozza le a feszt? Milyen kábelt, mekkora keresztmetszetben alkalmaztok? 1 vezetéket+ oszlopot, vagy 2 vezetéket szigetelve? Kinek hogy van megoldva a feltekeredés elkerülése?
Most mértem fel a lehetséges oszlopom, 12m 3 darabban (5,5+3,5+3/ 85mm-es átmérő, fúrószár lehetett). Szeretnék egy 2-3kW-os gépet összehozni. Ehhez kéne most a kábelt beszerezni, míg nem ugrik meg a réz ára megint.
A "Freex-motor" áramtermelése: 15km/h-tól tölti a 13V feletti feszültségű akkukat. Lejtőn fékeztem, mert 10A fölé ment volna, féltettem a vezérlőjét. Visszatöltéshez kisebb kerék kellene magasabb fordulatszámmal, 24V 10A talán már tudná fékezni mehanikus fék nélkül is a gépet biztonságos sebességre.
Cellazárlatos akksinak nem 12,5 V az üresjárati feszültsége. 16 V töltőfeszültségen meg akármennyit is fölvehet. Jót nem tesz neki, az biztos. Képfeltöltés: Célszerű 250 KB alá csökkenteni a méretet, bár mostanában már 500 KB körül van a határ. Utána tallózással becélzod, feltöltöd, majd beszúrás. Mottó: "Nem a program rossz, csak még nem ismered eléggé."
Igen arra a fórumra gondoltam:). Ha az akkud töltőárama nem esik lejjebb, akkor az celazárlat...(kuka).Egy jó 44-Ah körüli akkunál a töltőáramnak feltöltött állapodban, 14,5volt környékén kb. 500ma körül kell megállapodnia.
Ma reggel rámértem terheletlenül,12,75 volt van benne! Sikerült még beletornázni egy keveset. A feszültsége töltés alatt volt csak 16v. Amikor rajta volt a töltőn! De csak kevés ampert adtam neki. Nem akar leesni 1,3 amper alá az áramfelvéteée töltés közben. Mazda akksi,rákerestem a neten. ha jól emlexem 46 amperórás.
Brushless motorról van szó, elég tekintélyes méretben. Ide nem tudok feltölteni képet (ez az index, ez egy fo. talicska) Ha érdekel, gyere át a másik szeles fórumra!
Ha ilyen(vagy hasonló) kis motorokra van szükséged, keress meg egy fénymásoló javműhejt. Régebbi típusúakban találhatóak hasonló motorok. Vagy méh telepen is kutakodhatsz. Énis ilyen motorból készítettem egy kis szélgenerátort 12 voltos akku töltésére. Igaz kicsit átalakítottam, pontosabban összefűztem négy darabot. Így már megvolt a nekem szükséges hely, a megnövelt menetszámnak.De ha beteszel egy kis bordásszíjas gyorsító áttételt, már magában is működőképes a dolog. Érdemes keresgélni hasonló motorokat.
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni. De ha nem kocsiakku, amit kétlek, nézd meg típusa alapján savas-e vagy zselés, illetve ciklikus-e. A másik, hogy az üresjárási feszültség önmagában egy dolog. Az jó jel, hogy üresen 12V felett volt. De igazából a terhelés mondja meg a frankót. Próbáld feltöltött állapotban terhelni, először kis izzóval, mérd mekkorát esik a feszültség, majd egyre nagyobb terheléssel, pl. halogén reflektor izzók, vagy valami dc villanymotor is jó, amit ha elkezdesz finoman fékezni, szinte lineárisan tudod a terhelést növelni. Ha nagy terhelés alatt sem esik le a feszültség nagyot pl. 10V-ra vagy az alá, akkor szerencséd is lehet. Bár csoda lenne, ha valaki jó akkut kidobna a méh telepre. Valszeg már nagyon szulfátos, a kocsit már nem volt képes elindítani.
Boltoltam ma a MÉH-ben egy jó akksit! Becseréltem helyette egy rosszat... Rámértem,12,5 volt volt még benne! Nem volt lemerülve:) 1,5 amperral töltöm,és felment 16 voltratöltés közben a feszultsége.(Töltés alatt) Ez nem káros az akksinak? 44 amperórás Yuasa akksi.
Én próbáltam anno. Először levettem a fázisdrótokat a vezérlőről, diódahidat tettem rá. Sajnos valamit rosszul kötöttem be, épp, hogy elkezdtem tekerni, a diódahíd néhány diódája abban a pillanatban elfüstölt. Igaz csak 2A-es diódák voltak mivel csak feszültséget akartam mérni, de azért látszik van ott kraft. Másodszor diódák nélkül üresen megpörgettem és a fázisdrótok között feszültséget mértem. Sajnos a mért értékekre nem emlékszem, de akkut úgy emlékszem simán lehetne vele tölteni. Rémlik, mintha közöltem volna az "Elektromos kerékpár" index fórumon, rákerestem a saját hozzászólásaimra, de nem találtam, mivel a keresőmotor nem adta ki minden hozzászólásomat. Egyébként az említett ebringás fórumon vannak képek szétszedett bldc motorokról, egyértelműen látszik, hogy sokpólusú vasmagos szerkezetek.
Lithiumos nagyon jó,ha megbírod fizetni.... És sokkal több energiát tud tárolni azonos súly mellett. Élettartama is sokkal több mint az ólomakkuknak. Hosszútávon bejön az ára.Csak győzd kifizetni :P
Lítiumos akku elvileg bírja. Gondolkodtam ma soros hibriden, visszatöltésen. Biciklinél még megoldható diektbe kötni az akkura, de autónál jól megbonyolítja a vezérlés.
Uhh. Hát az akkor nem pálya. Azt gondoltam ezekhez van már olyan spéci aksi, ami bírja a nagy áramfelvételt. Esetleg hasonló megoldás, mint a priusnál? Sok-sok miniaksi?
Az enyémnek a végsebessége 75km/h és a meredekebb emelkedőkön is gond nélkül felvisz. Sajnos az akku technológia még nem tart ott hogy hosszú távon használható és megfizethető legyen egy ilyen gép ellátása. Gyakorlatilag minden akkupakkomat kinyírta cirka fél év alatt, és mivel 5db 40ah-s akku kell bele, nem olcsó a dolog. Ha nem 2000w-os lenne, hanem csak kb 1200-as akkor elég lett volna ez az akkupakk is, de sajnos a nagy amperek lerövidítették az élettartalmot. Agyaltam rajta hogy átkalapálom úgy hogy 5db 100ah-akku menjen bele, de iszonyatos lenne a súlya és nem biztos hogy a telók a váz és az összes többi kibírná e. (Elvileg ez a pakk már elviselné a 2000w-os motor áramfelvételét....) A legnagyobb hatótávom új akkukkal asszem 55km volt.
2000W-os volt, és az volt vele az alapvető gond hogy ebben a motorban volt egy beépített vezérlés az energiatakarékos üzemmódhoz, ami a tekercseléseket más sorrendbe kapcsolta és menet közben is külön külön vezérelte, ezért ez a típus csak teljes szétszerelés és ujrakötözgetés után lett volna alkalmas szélgenerátorként. Mivel nem akartam szétbarmolni, az eredeti összeállításban meg nagyon gyenge volt, ezért lemondtam róla. Azok a motorok amikben nincs ilyen extra kütyü alkalmasak lehetnek generátornak, de a névlegesnél kisebb teljesítményt fognak adni. Ha jól emlékszem kb a felét lehet kivenni belőle, de ez nem biztos. Ha valaki már csinált ilyet ami működött is, sikítson hogy mire jutott.......
Nem mernék rá megesküdni, de mintha "3921" kísérletezett volna annak idején a baronija 1500 wattos motorjával generátor üzemben pont ilyen célból. Nagyon kiábrándult, mert "visszafelé" nem tudta megközelíteni sem azt amit motorüzemben felvett.
Ha lenne olyan motorom,akkor inkább már vennék hozzá egy vezérlőt... Az a vicc,hogy nemrégen olyat rugdostam a méhtelepen,sajnos nem jutott eszembe a szélgenerátoros felhasználás...Ezerszer megbántam hogy otthagytam.Picike háromfázisú moci volt,mint egy lendkerékgyujtás a Simsonon...