Keresés

Részletes keresés

Bazarghai Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11293
Sztem ne akarj engedélyt kérni... Ha nem adnak később még stikában sem emelhetsz tornyot, mert figyelni fognak. Mint a KGB. :)
Előzmény: MUM.21 (11289)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11292

16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.

No, ez elemi téveszme.

1.5 A bátran mehet a 44 Ah-sba is.

Persze, ha zárt típus, akkor el kell felejteni.

14.4 V fölött nagy árammal nem szabad tölteni.

 

Csak pontosan kellene fogalmazni.

 

Az ólomakkumulátor elméleti cellafeszültsége a teljes feltöltöttség állapotában 2.7 V.

Szorozzál, az 16.2 V lenne.

Azám, csak ilyen akku nemigen van ( tavaly karácsony körül számoltam be az akkus méréseimről), a klényeg, hogy túl nagy áram ne legyen, nameg törődni kell az elektrolit fogyásával.

Előzmény: freex (11278)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11291
"Ha nagyon Csapong" a szélirány,akkor csúszógyűrűn hozod le,Lásd autógenerátor forgórész. Ha stabil a szélirány,akkor elég kikötni a gépet elfordulás ellen(biztonság)és simán lehozod egy kábelen keresztül.
Előzmény: Jesu (11290)
Jesu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11290
A generátorrol ki, hogyan hozza le a feszt?
Milyen kábelt, mekkora keresztmetszetben alkalmaztok? 1 vezetéket+ oszlopot, vagy 2 vezetéket szigetelve? Kinek hogy van megoldva a feltekeredés elkerülése?

Most mértem fel a lehetséges oszlopom, 12m 3 darabban (5,5+3,5+3/ 85mm-es átmérő, fúrószár lehetett). Szeretnék egy 2-3kW-os gépet összehozni. Ehhez kéne most a kábelt beszerezni, míg nem ugrik meg a réz ára megint.
MUM.21 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11289

 

    Sziasztok !

 

 Kitöl , milyen hatóságoktól kell engedélyt kérni szélgép építésekor ?

 

             Üdvözlettel  MÜM.21

szsrobert Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11288
A "Freex-motor" áramtermelése: 15km/h-tól tölti a 13V feletti feszültségű akkukat. Lejtőn fékeztem, mert 10A fölé ment volna, féltettem a vezérlőjét. Visszatöltéshez kisebb kerék kellene magasabb fordulatszámmal, 24V 10A talán már tudná fékezni mehanikus fék nélkül is a gépet biztonságos sebességre.
Előzmény: freex (11274)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11287
13,8V-on 45Ah gazdaságos akkun 0,22A-t, felitatott elektrolitos 68Ah pakkon 0,1A-t mértem minimális árqamfelvételként.
Előzmény: weend (11284)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11286
 Bocsánat a tévedésemért!
Előzmény: erbe (11285)
erbe Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11285
Cellazárlatos akksinak nem 12,5 V az üresjárati feszültsége. 16 V töltőfeszültségen meg akármennyit is fölvehet. Jót nem tesz neki, az biztos.
Képfeltöltés: Célszerű 250 KB alá csökkenteni a méretet, bár mostanában már 500 KB körül van a határ. Utána tallózással becélzod, feltöltöd, majd beszúrás.
Mottó: "Nem a program rossz, csak még nem ismered eléggé."
Előzmény: weend (11284)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11284
 Igen arra a fórumra gondoltam:).  Ha az akkud töltőárama nem esik lejjebb, akkor az celazárlat...(kuka).Egy jó 44-Ah körüli akkunál a töltőáramnak feltöltött állapodban, 14,5volt környékén kb. 500ma körül kell megállapodnia.
Előzmény: Barret02 (11283)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11283
Az a másik szeles fórum hol van? Hobbyn ismerek még egy fórumot...
Előzmény: weend (11281)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11282
Ma reggel rámértem terheletlenül,12,75 volt van benne!
Sikerült még beletornázni egy keveset. A feszültsége töltés alatt volt csak 16v.
Amikor rajta volt a töltőn! De csak kevés ampert adtam neki. Nem akar leesni 1,3 amper alá az áramfelvéteée töltés közben. Mazda akksi,rákerestem a neten. ha jól emlexem 46 amperórás.
Előzmény: freex (11278)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11281
 Brushless motorról van szó, elég tekintélyes méretben. Ide nem tudok feltölteni képet (ez az index, ez egy fo. talicska) Ha érdekel, gyere át a másik szeles fórumra!
Előzmény: weend (11280)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11280
 A kép lemaradt:(
Előzmény: weend (11279)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11279

 Szia!

Ha ilyen(vagy hasonló) kis motorokra van szükséged, keress meg egy fénymásoló javműhejt. Régebbi típusúakban találhatóak hasonló motorok. Vagy méh telepen is kutakodhatsz. Énis ilyen motorból készítettem egy kis szélgenerátort 12 voltos akku töltésére. Igaz kicsit átalakítottam, pontosabban összefűztem négy darabot. Így már megvolt a nekem szükséges hely, a megnövelt menetszámnak.De ha beteszel egy kis bordásszíjas gyorsító áttételt, már magában is működőképes a dolog. Érdemes keresgélni hasonló motorokat.

Előzmény: Atis57 (11275)
freex Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11278
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.
De ha nem kocsiakku, amit kétlek, nézd meg típusa alapján savas-e vagy zselés, illetve ciklikus-e.
A másik, hogy az üresjárási feszültség önmagában egy dolog. Az jó jel, hogy üresen 12V felett volt. De igazából a terhelés mondja meg a frankót. Próbáld feltöltött állapotban terhelni, először kis izzóval, mérd mekkorát esik a feszültség, majd egyre nagyobb terheléssel, pl. halogén reflektor izzók, vagy valami dc villanymotor is jó, amit ha elkezdesz finoman fékezni, szinte lineárisan tudod a terhelést növelni. Ha nagy terhelés alatt sem esik le a feszültség nagyot pl. 10V-ra vagy az alá, akkor szerencséd is lehet. Bár csoda lenne, ha valaki jó akkut kidobna a méh telepre. Valszeg már nagyon szulfátos, a kocsit már nem volt képes elindítani.
Előzmény: Barret02 (11277)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11277
Boltoltam ma a MÉH-ben egy jó akksit! Becseréltem helyette egy rosszat...
Rámértem,12,5 volt volt még benne! Nem volt lemerülve:)
1,5 amperral töltöm,és felment 16 voltratöltés közben a feszultsége.(Töltés alatt)
Ez nem káros az akksinak? 44 amperórás Yuasa akksi.
Barret02 Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11276
Nem csak ott használták! Minden 5,25 collos floppy meghajtóban ilyen van.
Előzmény: Atis57 (11275)
Atis57 Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11275
Szia!
igen ilyet a Commodore 1541 floppy jában láttam --de ezek már régen kihaltak.....azért gondoltam ,hátha máshol is leledzik ilyen.
Előzmény: Barret02 (11259)
freex Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11274
Én próbáltam anno.
Először levettem a fázisdrótokat a vezérlőről, diódahidat tettem rá. Sajnos valamit rosszul kötöttem be, épp, hogy elkezdtem tekerni, a diódahíd néhány diódája abban a pillanatban elfüstölt. Igaz csak 2A-es diódák voltak mivel csak feszültséget akartam mérni, de azért látszik van ott kraft.
Másodszor diódák nélkül üresen megpörgettem és a fázisdrótok között feszültséget mértem. Sajnos a mért értékekre nem emlékszem, de akkut úgy emlékszem simán lehetne vele tölteni. Rémlik, mintha közöltem volna az "Elektromos kerékpár" index fórumon, rákerestem a saját hozzászólásaimra, de nem találtam, mivel a keresőmotor nem adta ki minden hozzászólásomat. Egyébként az említett ebringás fórumon vannak képek szétszedett bldc motorokról, egyértelműen látszik, hogy sokpólusú vasmagos szerkezetek.
Előzmény: 3921 (11267)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11273
Lithiumos nagyon jó,ha megbírod fizetni....
És sokkal több energiát tud tárolni azonos súly mellett.
Élettartama is sokkal több mint az ólomakkuknak.
Hosszútávon bejön az ára.Csak győzd kifizetni :P
Előzmény: szsrobert (11272)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11272
Lítiumos akku elvileg bírja.
Gondolkodtam ma soros hibriden, visszatöltésen. Biciklinél még megoldható diektbe kötni az akkura, de autónál jól megbonyolítja a vezérlés.
Előzmény: Jesu (11270)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11271
Ha nem bírja a hegymenetet a bringa, kisebb átmérőjű kerékbe kell fűzni a motort.
Jesu Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11270
Uhh. Hát az akkor nem pálya. Azt gondoltam ezekhez van már olyan spéci aksi, ami bírja a nagy áramfelvételt. Esetleg hasonló megoldás, mint a priusnál? Sok-sok miniaksi?

Maradok még a füstölős robogónál. :(
Előzmény: 3921 (11269)
3921 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11269
Az enyémnek a végsebessége 75km/h és a meredekebb emelkedőkön is gond nélkül felvisz. Sajnos az akku technológia még nem tart ott hogy hosszú távon használható és megfizethető legyen egy ilyen gép ellátása. Gyakorlatilag minden akkupakkomat kinyírta cirka fél év alatt, és mivel 5db 40ah-s akku kell bele, nem olcsó a dolog. Ha nem 2000w-os lenne, hanem csak kb 1200-as akkor elég lett volna ez az akkupakk is, de sajnos a nagy amperek lerövidítették az élettartalmot. Agyaltam rajta hogy átkalapálom úgy hogy 5db 100ah-akku menjen bele, de iszonyatos lenne a súlya és nem biztos hogy a telók a váz és az összes többi kibírná e. (Elvileg ez a pakk már elviselné a 2000w-os motor áramfelvételét....) A legnagyobb hatótávom új akkukkal asszem 55km volt.
Előzmény: Jesu (11268)
Jesu Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11268
OFF: Az ilyen komoly erejű elektro mocik használhatók hegyvidéken is?
Napi 20-40km-t kell mennem helyben, de van benne meredek is bőven.
Előzmény: 3921 (11267)
3921 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11267
2000W-os volt, és az volt vele az alapvető gond hogy ebben a motorban volt egy beépített vezérlés az energiatakarékos üzemmódhoz, ami a tekercseléseket más sorrendbe kapcsolta és menet közben is külön külön vezérelte, ezért ez a típus csak teljes szétszerelés és ujrakötözgetés után lett volna alkalmas szélgenerátorként. Mivel nem akartam szétbarmolni, az eredeti összeállításban meg nagyon gyenge volt, ezért lemondtam róla.
Azok a motorok amikben nincs ilyen extra kütyü alkalmasak lehetnek generátornak, de a névlegesnél kisebb teljesítményt fognak adni. Ha jól emlékszem kb a felét lehet kivenni belőle, de ez nem biztos. Ha valaki már csinált ilyet ami működött is, sikítson hogy mire jutott.......
Előzmény: Bazarghai (11266)
Bazarghai Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11266
Szia wolf!

Nem mernék rá megesküdni, de mintha "3921" kísérletezett volna annak idején a baronija 1500 wattos motorjával generátor üzemben pont ilyen célból. Nagyon kiábrándult, mert "visszafelé" nem tudta megközelíteni sem azt amit motorüzemben felvett.

Én úgy gondolom, h mennie kéne a dolognak...

B
Előzmény: wolf1111 (11264)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11265
Ha lenne olyan motorom,akkor inkább már vennék hozzá egy vezérlőt...
Az a vicc,hogy nemrégen olyat rugdostam a méhtelepen,sajnos nem jutott eszembe a szélgenerátoros felhasználás...Ezerszer megbántam hogy otthagytam.Picike háromfázisú moci volt,mint egy lendkerékgyujtás a Simsonon...
Előzmény: freex (11260)
wolf1111 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11264

S.O.S.

 

Találatam egy lapot, hogy most ez valós-e azt még nem nézetem.

A robogóba való agymotorok nagyon jó árban vannak, nagyon-nagy teljesítménnnyel. Ezeket simán lehet használni generátorként?????

http://gasboards.com/products-page

 

Ha igen, akkor azt nem értem. hogy mert szélgenerátorként akrja valaki eladni akkor miért kerül arany árába.

Kereslet kínálat???

Ja meg a szélsebesség mérő is arany árában van, de ha bicikli kompúter akkor csak egy ezres. Vagy a három fébevágott pingpong labda kerül annyiba????

Légszi nézzétek már meg és aki ért hozzá az mondja már meg. hogy haszálható-e?

Mármint szélgenerátor építéshez. És milyen módon? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!