Azért a friss "steril" vonalak bejövősek. Nagy élmény volt még ha csak rongyos 100-120-al, de suhanni az új pályákon.
Főleg ha belegondolok, hogy előtte úgy pattogtunk a retek szilin, mint kecskeszar az ólajtón.
Persze vasútbuzi csoportocskáknak a szar sem elég finom, mert szőlőbányszmészárosgázszerelő személyesen vágta ki sátáni vigyorral a Gabozsvár-textilművek termő gyümölcsfáit.....
Igen, jó magyar szokás szerint lehetne jobb, főleg a mekkelekes rések a peronon, nem 160 kétvágányúra építették át hogy a pécsi fürdős emeletes Flirttel robogjon, a szobi-kutasi munkanélküli meg Jet-el robogjon a kaposvári munkanélkülibe pecsételni .
Történt valami, a fák kiba...a a csába, így nem tud a vonatok elé bedőlni....
Éjfélkor kivonul a prezídium a (mi itt a legnagyobb szám?) kétszázegy pont hetes kilométerkőhöz, és mindig megörülnek, hogy micsoda szuper vasutat csináltak, pedig még meg sem bukott a Nyugat-Római Birodalom...
És még egy kis carszkojeszelói: újév a vasúton (gudok.ru alapján)
Az eddigi jegyeladások alapján, 165 ezer távolsági utas lesz az oroszországi vonatokon december 31-én, és egy részük "átutazik" az új évbe. A szokások szerint, mindenféle meglepetésekben lesz részük, például a 3-10 éves korosztály újévi édességeket kap, a vezető utaskísérő külön köszönti az "újévelő" utasokat, és így tovább. Természetesen egy rakás kép készül majd a menetközben elfogyasztott kaviár-pezsgő-vodka variációkról, ahogy minden évben. És arról a hagyományról sem szabad elfeledkezni, hogy az RZsD infrás vezető körei - akikhez a felsővezetőség is csatlakozik többnyire - éjféli pezsgőbontással ünneplik az újévet, az északi transszibnek annál a kilométerkarójánál, amely a beköszöntő évnek felel meg. Még jópár évig az elég hosszú (31 km), Oscsepkovo-Talica állomásközben fognak durrantani. :)
Egy kis carszkojeszelói: retro élőszállítás (gudok.ru alapján)
Élőállat-szállítás vasúton az 1520 mm-es térségben sem létezik már jó régóta. Oroszországban most mégis erre került sor. Az irkutszki cirkusz Habarovszk városában vendégszerepel, és rövid tanakodás után úgy döntött a társulat, hogy mégiscsak a vasúti szolgáltatás ígérkezik a legbiztonságosabbnak, tekintettel a távolságra - 3337 kilométer - és a fennálló klimatikus viszonyokra. Az RZsD Logisztika elvállalta a fuvart. Kenguru, majom, kutya, papagáj és liba szerepelt az "utaslistán". Az RZsD Logisztika posta-poggyászkocsis (gyorsárus) szolgáltatói még életükben nem teljesítettek ilyesfajta szállításokat, de pilot-projektként értékelve az akciót, speciális ketreceket készítettek az állatoknak. A megbízást cirkusztól-cirkuszig, 4 nap alatt hajtották végre.
Jól összefoglalt iromány, tetszenek az ábrák. A végén érdekes lett volna esetleg minden megyét kivesézni. Valamint esetlegesen olyan statisztika, hogy mennyi utast veszít el saját meg telekocsis közlekedési megoldások miatt?!
Szerintem lassan leszerződnek az általad 2. ütemnek nevezett részre is, amely egyébként 2 részből áll: Szbatta (bez) - Ercsi elág (bez) és Ercsi elág (kiz) - Pusztaszabolcs(bez)
Ha pedig leszerződnek, akkor ott is lesznek munkák 2018-tól, de ott nem lesz teljes kizárás.
A 40a felújítása két ütemből áll, 1. ütemben a Kelenföld-Százhalombatta közötti szakasz, második ütemben Százhalombatta-Pusztaszabolcs készül el. Az első ütemben 13 hónap teljes kizárással terveznek, de a projekt vége 2020-ban készül el, ezután kezdődik a 2. ütem.
Egyébként kérdéses lehet, hogy elég lesz-e a 13 hónap, hiszen az Érd-felső-Batta között szakasz felújítása is mintha megcsúszott volna kicsit.
Lehet, hogy én keverem, de mintha azt olvastam volna, hogy a meredek emelkedők miatt hidrosztatikus(?) hajtást kapott, amivel Vmax 20 km/h. Szóval előre is köszi, ha elárulod az igazságot. :-)
A táv a közlek múzeum és a skanzen között kb 5,8 km (openmaps térkép alapján).
20 km/h átlagsebességgel a kb 6 km 18-20 perc.
A "szép" az lenne, ha közös járműpark lenne, tehát közlek múzeumos járművek is fel tudnának járni (600V egyenárammal villamosítva, áhh ez akkora bili már, hogy csak na....).
Az emelkedés: 3,3 km alatt 60 m, a térkép alapján "elmegy", de hát ez egy nem túl részletes térkép.
A domborzat lehet,hogy csúnyán beleszólna a dologba... Szentendre nem éppen az alföldi sík rónaság mintapéldája... (Úgy rémlik,hogy az átalakított motorkocsi lassabb is lett - pont a Skanzenen belüli emelkedők miatt) Így ha ki is lehetne építeni az elképzelt nyomvonalon a pályát,vajon mennyi lenne a menetidő? Lehet,hogy nem is maradna ideje a Skanzenen belüli menetekre...
Egy totálisan laikus kérdés: legalább ötlet szinten nem merült fel a Szentendrei Közlekedési Múzeummal való összekötés? [térkép alapján a skanzen vasútállomásától továbbvezetve, Szentendrétől délre adódik egy térkép alapján nem beépített sáv, délkeletről északkeletnek fordulva, a hév mentén érve el a közlekedési múzeumot].
A két, hasonló profil, a skanzen könnyű megközelíthetősége adja magát... persze csak határozottan bili, elméleti szinten.
Köszönöm! Lehetséges, hogy ez a sajtótájékoztatón el is hangzott, bevallom, az írásos anyagokból dolgoztam. Az új sebváltó beépítése pedig egészen speciális dolog, nyílván nem lehetett egyszerű illeszteni, gratulálok hozzá!
Szeretném azért megemlíteni, és nem kissebbíteni evvel Valkaz Csaba és a szentesi műhely érdemeit, hogy a motor felújítását és a hajtómű beépítését a pécsi műhely végezte,
Katona Lajos vezetésével. Egyébként nem a sebváltó áttétele változott meg hanem a sebváltó- Egy RENK 873s váltó lett beípítve, ezzel együtt megváltozott a vezérlés is ügyesen elrejtve a hagyományos kezelőszervek alá!
Az, ami ma megint utastajekoztatas neven zajlott Tatabanyan, gyalazat. Kulon erdekesseg, hogy a Kalman Imre-Wiener Walzer es a 8:40-kor indulo S10 is fel oran at a vonatinforol is eltuntek es szegeny penztarosok sem tudtak, hol a vonat es jon-e egyaltalan. Az utastajekoztato tablat kezelo ember meg nyilvan csak olyan keseseket "prognosztizalt", amelyek tarthatatlanok voltak - ha 8:40-kor meg Komaromban dekkol az S10 akkor miert hazudoznak 10 perc kesesrol?