Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2017.12.30 0 2 442270

Már jó ideje megy a reklám a flirtek kijelzőin: "ugye emlékszik még mi akart lenni gyerekkorában?" - és hogy jelentkezzek a Starthoz.

 

Nem is tudtam, hogy már pilóta képzést is indítanak :)

Lovrin Creative Commons License 2017.12.30 0 3 442269

Igazán kirakhatták volna a jegyvizsgálók bértábláját a hirdetésbe, csak hogy megnyerjék azokat is akik elmúltak 8 évesek :)

Előzmény: martinaxe7 (442267)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.12.30 0 0 442268

Köszönöm! Nagyjából értem... :-)

Előzmény: mdbz (442259)
martinaxe7 Creative Commons License 2017.12.30 0 0 442267
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.12.30 0 1 442266

Mivel nálunk hektométer számozás van, akár el is képzelhető. 2017-es szelvénykő itthon összesen 4 helyen van:

30-as vonal Zalakomár után, 40-es vonal Szentlőrinc előtt, 100-as vonal Hajdúszoboszló kp., 80-as vonal Tiszalúc mh.

A 100-as vonal mentén jövőre akár lehet is ünnepelni, a szép új vasúton. De én Tiszalúcot ajánlanám meleg szívvel :)

Előzmény: segélyvonókészülék (442264)
sörösgigant Creative Commons License 2017.12.30 -2 2 442265

Azért a friss "steril" vonalak bejövősek. Nagy élmény volt még ha csak rongyos 100-120-al, de suhanni az új pályákon.

Főleg ha belegondolok, hogy előtte úgy pattogtunk a retek szilin, mint kecskeszar az ólajtón.

Persze vasútbuzi csoportocskáknak a szar sem elég finom, mert szőlőbányszmészárosgázszerelő személyesen vágta ki sátáni vigyorral a Gabozsvár-textilművek termő gyümölcsfáit.....

 Igen, jó magyar szokás szerint lehetne jobb, főleg a mekkelekes rések a peronon, nem 160  kétvágányúra építették át hogy a pécsi fürdős emeletes Flirttel robogjon, a szobi-kutasi munkanélküli meg Jet-el robogjon a kaposvári munkanélkülibe pecsételni . 

 Történt valami, a fák kiba...a a csába, így nem tud a vonatok elé bedőlni....

Előzmény: segélyvonókészülék (442264)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.12.30 0 1 442264

Akkor már tudom, miért tart itt a máv!

Éjfélkor kivonul a prezídium a (mi itt a legnagyobb szám?) kétszázegy pont hetes kilométerkőhöz, és mindig megörülnek, hogy micsoda szuper vasutat csináltak, pedig még meg sem bukott a Nyugat-Római Birodalom...

Előzmény: hmsoft (442263)
hmsoft Creative Commons License 2017.12.29 0 4 442263

És még egy kis carszkojeszelói: újév a vasúton (gudok.ru alapján)

Az eddigi jegyeladások alapján, 165 ezer távolsági utas lesz az oroszországi vonatokon december 31-én, és egy részük "átutazik" az új évbe. A szokások szerint, mindenféle meglepetésekben lesz részük, például a 3-10 éves korosztály újévi édességeket kap, a vezető utaskísérő külön köszönti az "újévelő" utasokat, és így tovább. Természetesen egy rakás kép készül majd a menetközben elfogyasztott kaviár-pezsgő-vodka variációkról, ahogy minden évben. És arról a hagyományról sem szabad elfeledkezni, hogy az RZsD infrás vezető körei - akikhez a felsővezetőség is csatlakozik többnyire - éjféli pezsgőbontással ünneplik az újévet, az északi transszibnek annál a kilométerkarójánál, amely a beköszöntő évnek felel meg. Még jópár évig az elég hosszú (31 km), Oscsepkovo-Talica állomásközben fognak durrantani. :)

hm

hmsoft Creative Commons License 2017.12.29 0 6 442262

Egy kis carszkojeszelói: retro élőszállítás (gudok.ru alapján)

Élőállat-szállítás vasúton az 1520 mm-es térségben sem létezik már jó régóta. Oroszországban most mégis erre került sor. Az irkutszki cirkusz Habarovszk városában vendégszerepel, és rövid tanakodás után úgy döntött a társulat, hogy mégiscsak a vasúti szolgáltatás ígérkezik a legbiztonságosabbnak, tekintettel a távolságra - 3337 kilométer - és a fennálló klimatikus viszonyokra. Az RZsD Logisztika elvállalta a fuvart. Kenguru, majom, kutya, papagáj és liba szerepelt az "utaslistán". Az RZsD Logisztika posta-poggyászkocsis (gyorsárus) szolgáltatói még életükben nem teljesítettek ilyesfajta szállításokat, de pilot-projektként értékelve az akciót, speciális ketreceket készítettek az állatoknak. A megbízást cirkusztól-cirkuszig, 4 nap alatt hajtották végre.

hm

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.12.29 -2 0 442261

Jól összefoglalt iromány, tetszenek az ábrák. A végén érdekes lett volna esetleg minden megyét kivesézni. Valamint esetlegesen olyan statisztika, hogy mennyi utast veszít el saját meg telekocsis közlekedési megoldások miatt?!

Előzmény: kbn (442257)
mdbz Creative Commons License 2017.12.29 0 3 442260

Az én képeim meg sem közelítik benbe képeinek minőségét, de én is ott voltam a nyugatiban, és a bemutató úton is:

 

 

mdbz Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442259

Nem hidrosztatikus, hanem hidrodinamikus!

Így néz ki az elvi ábra, csak ami a 422-be be van építve abban nincs hátramenet fokozat:

 

Előzmény: Áthaladójelző (442249)
mdbz Creative Commons License 2017.12.29 0 2 442258

"Viszont mások lettek az áttételek, ha jól tudom"

 

Természetesen ezt is rosszul tudod! A Renk váltó utolsó fokozatban ugyan úgy 1:1, mint az eredeti Ganz 4 fokozatú váltó.

Amit jól tudsz, valóban jobban bírja az alacsony sebességet mint a ganz váltó, mert hogy van benne hidrodinamikus nyumatékmódosító.

Előzmény: v_peti (442250)
kbn Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442257

Péntek-vasárnapi távolsági forgalom jelentős részét ők adják:

 

http://jancsotamasgondolkozik.blog.hu/2017/12/29/a_magyarorszagi_felsooktatasi_vonzaskorzetek

benbe Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442256

A költségeit jobb szereti a haveroknál elszámolni.

Előzmény: v_peti (442252)
benbe Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442255

A végsebessége változatlan, csak jobban bírja az alacsony sebességgel hegymászást.

Előzmény: gysevic (442246)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442254

Szerintem lassan leszerződnek az általad 2. ütemnek nevezett részre is, amely egyébként 2 részből áll: Szbatta (bez) - Ercsi elág (bez) és Ercsi elág (kiz) - Pusztaszabolcs(bez)

Ha pedig leszerződnek, akkor ott is lesznek munkák 2018-tól, de ott nem lesz teljes kizárás.

Előzmény: 015-ös Gringó (442253)
015-ös Gringó Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442253

A 40a felújítása két ütemből áll, 1. ütemben a Kelenföld-Százhalombatta közötti szakasz, második ütemben Százhalombatta-Pusztaszabolcs készül el. Az első ütemben 13 hónap teljes kizárással terveznek, de a projekt vége 2020-ban készül el, ezután kezdődik a 2. ütem.

 

Egyébként kérdéses lehet, hogy elég lesz-e a 13 hónap, hiszen az Érd-felső-Batta között szakasz felújítása is mintha megcsúszott volna kicsit.

Előzmény: v_peti (442251)
v_peti Creative Commons License 2017.12.29 -1 0 442252

Hiába nincs igazolványa, de gyakorlatilag korlátlanul számolhat el költséget, így nyugodtan elszámolhatná az első osztályú

jegyét, vagy a Start Klub VIP-kártyát is.

Előzmény: Rollende Landstrasse (442131)
v_peti Creative Commons License 2017.12.29 -1 0 442251

Waaas? Csak a felső szakasz egy év? És utána akkor még egy év az alsó? Vagy hogy van ez? Azt hittem, hogy egy év a teljes 40a.

 

Előzmény: _Nyuszi (442239)
v_peti Creative Commons License 2017.12.29 -2 0 442250

Viszont mások lettek az áttételek, ha jól tudom, hogy az üzemszerű 15-20 km/h-s sebességet jobban bírja.

Előzmény: mdbz (442248)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442249

Lehet, hogy én keverem, de mintha azt olvastam volna, hogy a meredek emelkedők miatt hidrosztatikus(?) hajtást kapott, amivel Vmax 20 km/h.  Szóval előre is köszi, ha elárulod az igazságot. :-)

Előzmény: mdbz (442248)
mdbz Creative Commons License 2017.12.29 0 0 442248

"Úgy rémlik,hogy az átalakított motorkocsi lassabb is lett "

 

Nem lett lassabb!

Előzmény: gysevic (442246)
névtelen Creative Commons License 2017.12.28 -1 0 442247

A táv a közlek múzeum és a skanzen között kb 5,8 km (openmaps térkép alapján).

20 km/h átlagsebességgel a kb 6 km 18-20 perc.

A "szép" az lenne, ha közös járműpark lenne, tehát közlek múzeumos járművek is fel tudnának járni (600V egyenárammal villamosítva, áhh ez akkora bili már, hogy csak na....).

 

Az emelkedés: 3,3 km alatt 60 m, a térkép alapján "elmegy", de hát ez egy nem túl részletes térkép.

 

 

Előzmény: gysevic (442246)
gysevic Creative Commons License 2017.12.28 0 0 442246

A domborzat lehet,hogy csúnyán beleszólna a dologba... Szentendre nem éppen az alföldi sík rónaság mintapéldája... (Úgy rémlik,hogy az átalakított motorkocsi lassabb is lett - pont a Skanzenen belüli emelkedők miatt) Így ha ki is lehetne építeni az elképzelt nyomvonalon a pályát,vajon mennyi lenne a menetidő? Lehet,hogy nem is maradna ideje a Skanzenen belüli menetekre...

Előzmény: névtelen (442245)
névtelen Creative Commons License 2017.12.28 0 0 442245

Köszönet a cikkért.

 

Egy totálisan laikus kérdés: legalább ötlet szinten nem merült fel a Szentendrei Közlekedési Múzeummal való összekötés? [térkép alapján a skanzen vasútállomásától továbbvezetve, Szentendrétől délre adódik egy térkép alapján nem beépített sáv, délkeletről északkeletnek fordulva, a hév mentén érve el a közlekedési múzeumot].

A két, hasonló profil, a skanzen könnyű megközelíthetősége adja magát... persze csak határozottan bili, elméleti szinten.

Előzmény: benbe (442244)
benbe Creative Commons License 2017.12.28 0 0 442244

Ezekkel az információkkal frissítettem is a cikket.

Előzmény: benbe (442243)
benbe Creative Commons License 2017.12.28 0 0 442243

Köszönöm! Lehetséges, hogy ez a sajtótájékoztatón el is hangzott, bevallom, az írásos anyagokból dolgoztam. Az új sebváltó beépítése pedig egészen speciális dolog, nyílván nem lehetett egyszerű illeszteni, gratulálok hozzá!

Előzmény: mdbz (442242)
mdbz Creative Commons License 2017.12.28 0 1 442242

A képek nagyon szépek! 

 

Szeretném azért megemlíteni, és nem kissebbíteni evvel Valkaz Csaba és a szentesi műhely érdemeit, hogy a motor felújítását és a hajtómű beépítését a pécsi műhely végezte,

Katona Lajos vezetésével. Egyébként nem a sebváltó áttétele változott meg hanem a sebváltó- Egy RENK 873s váltó lett beípítve, ezzel együtt megváltozott a vezérlés is ügyesen elrejtve a hagyományos kezelőszervek alá!

Előzmény: benbe (442240)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.12.28 0 0 442241

Az, ami ma megint utastajekoztatas neven zajlott Tatabanyan, gyalazat. Kulon erdekesseg, hogy a Kalman Imre-Wiener Walzer es a 8:40-kor indulo S10 is fel oran at a vonatinforol is eltuntek es szegeny penztarosok sem tudtak, hol a vonat es jon-e egyaltalan. Az utastajekoztato tablat kezelo ember meg nyilvan csak olyan keseseket "prognosztizalt", amelyek tarthatatlanok voltak - ha 8:40-kor meg Komaromban dekkol az S10 akkor miert hazudoznak 10 perc kesesrol?

 

Jelenleg +52-ben van.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!