Igen, tudom, a polgármesterünk intézné ezt. Utólag látszik, hibás döntés volt. Most a frissen felújított útjainkat teszik tönkre a kamionok, amik a kerület határán mennek el az M3-as felé. Persze az utak nem erre vannak tervezve.
És azért ne feledjük, hogy az Ecseri út, a Kén utca és a Galvani út a Hungária gyűrű számára eredetileg (120 éve) kiszabályozott utak.
miafene... erről még nem hallottam...
ezt a nyomvonalat nem a ferencv.pu megépítésével vetették el?
(mert elég rondán beépítették a nyomvonalba...)
és ha ide helyeznék át a hungária déli szakaszát az ecseri úttól hogy kerülne vissza a hungáriára?
alagútban a népliget alatt?
Szerintem pedig Hungária jelenlegi déi ívét, a Lágymányosit és a Hamzsabégit kell örökre elfelejteni, nem kell Budára még egy körút 200 méterre a másik két körúttól (Karinthy-Villányi, Bocskai-okt23, Hamzsabégi). Korrigálni kell, amit elődeink elbasztak.
Nincs ezzel semmi baj.
A gellért hegy miatt torlódnak össze. (meg az a 200m van 300-400m, az is csak a legszűkebb részeken...)
A hiba ott van, hogy a hamzsbégi-lágymányosihíd-könyveskálmán, meg a déli M0 nem a 70es/80-as években épült ki, helyette a bocskai-irinyi-petőfihíd vitte a teljes délpesti tranzitot...
Tudom, miről beszéltél, és azért mondtam, hogy ott bizony tovább építették. Nem teljesen, nem azt mondtam, hogy kész, csak hogy építették. Már megcsinálták a földmunkákat, amikor ezt a szakaszt átadták. Mára már kész az egész, látni a nagy ótbaigazító táblákat, amik az út felett vannak/lesznek.
Megint csak kímélik szegény autósokat, nehogy olyan helyen kelljen bejönniük a városba, ahonnan van más választási lehetõsége is, mint végigállni azt az egy sort, ami bemegy a belvárosig :)
Ezek alapján akár egyszerre is elkészülhetett volna az M5-4 szakasszal...
http://www.nart.hu/projekt.php?id=2
II/A(2) szakasz: új 4-31. sz. főutak között
"Ez a részszakasz jellemzőit tekintve azonos az előző M5-új 4. sz. főút közötti szakasszal. Külön tárgyalását az indokolja, hogy - a XVII. kerületi Önkormányzat állásfoglalása alapján - a 31. sz. főútnál nem lehet forgalombahelyezési szakaszhatár.
"2005.10. Az átadás előtt álló M0 (M5-M4) érdekes, hogy az ecser-maglód közötti nyomvonalon, mintha már látszódna némi földmunka." Lehet, azért láttál földmunkát, mert kicsit tovább csinálták meg.
Szvsz Budapest az elmaradottabb. Itt van nagyobb szükség a hidakra beleértve az agglomerációt is. Lényegében az Aquincumi és az Alberfalvai híd és a kettő közt a körút per pillanat prioritást kellene, hogy élvezzen minen más projekt előtt. Budapesten a vidékhez képest iszonyatos az elmaradás a közúthálózat fejlesztésében. Olyannyira, hogy bármennyire furcsa is, de a közúthálózat fejlesztésnének a fővárosban már kell előznie a tömegközlekedés fejlesztését is!
Szerintem nem csak az M0 északi hídnak kell addig megépülni, hanem bizony kell az aquincumi híd is. És még ekkor sem lehet letiltani a két hídról az autós forgalmat. Ha megnézed egy-egy napon, mindkettőnek nagy forgalma van. Nem lehet azokat csak úgy átterelni a Petőfi és az Erszébet hídra, hisz ahhoz délen kellene másik híd, mert ezek a hidak déli forgalmat bonyolítanak le.
Pl Százhalombattán nem tudnék egy hidat elképzelni. A budapesti hidakkal kapcsolatban meg a Buda-Csepel híd nagyon kéne, de az Aquincumi helyett inkább épülne meg vidéket még egy. No, meg amint van M0Észak jó lenne a belvárosi kis hidakról (Szabadság-híd, Lánchíd) kitiltani az autós forgalmat.
És azért ne feledjük, hogy az Ecseri út, a Kén utca és a Galvani út a Hungária gyűrű számára eredetileg (120 éve) kiszabályozott utak.
Szerintem pedig Hungária jelenlegi déi ívét, a Lágymányosit és a Hamzsabégit kell örökre elfelejteni, nem kell Budára még egy körút 200 méterre a másik két körúttól (Karinthy-Villányi, Bocskai-okt23, Hamzsabégi). Korrigálni kell, amit elődeink elbasztak.
Végül is az Árpád híd és a Margit híd is tiszta túlzás egymástól másfél kilométerre, ha valahogy össze lehetne vonni őket, az egyik híd árából akár utat, felüljárót is lehetne építeni... :)
pedig mindkét hídra szükség van igazából. Az alsó a körvasútsori körút forgalmát vezetné el, a felső meg azontúl, hogy a Ferencvárosi pályaudvar egyre értékesebb telken álló zárványát kettévágná, a Hungáriát is végre kiegyenesítené, és így nem az amúgy szökséges Hamzsabégin menne át a fél világ, hanem újabb körút rendszer alakulna ki.
De majd mindjárt szólok feluccának, ez az ő kedvenc témája :)
az M6-nál jól látszik, hogy a pirossal jelölt 3 km-es szakaszon még hozzá sem kezdtek a munkákhoz (érd ófalu-érdi tető). 2007 tavasszal talán átadják az M0-érd ófalu szakaszt (én azért ebben nem lennék biztos), júniusban pedig az M6 másik végén lévő dunaújvárosi hidat. muris lesz, hogy ez a 3 km-es szakasz még egy ideig nem lesz meg..
ezen a szakaszon ahogy néztem bevágást kell csinálni az autópályának is, felüljárót kiszélesíteni, továbbá kb. 1 km-es szakaszon jelentős töltést kell építeni. kérdésem, hogy egy ilyen jelentősebb töltés tömörödésére mennyi időt kell szánni? vagy pedig tömörödik ahogy akar, rápakoljuk az utat, osztjóvan?
kell oda mind2: csepel jelenleg qrvára elszigetelt. egy ilyen kaliberű híd kerül kb. 10-15 mrd-ba (+ az utak persze) ez bagatell összeg egy 2Mes város fejlesztési keretében...
A lágymányosit meg ki kell kinni a hamzsabégin. punktum.
Kicsit túlzásnak érzem a két hidat egymástól kb. egy kilométerre. Értem, hogy a balfaszkodás eredményeként (lásd: Lágymányosi híd és továbbvezetése) az Egér út forgalma a felső hídra menne, az M6 felől érkező meg az alsóra, de szerintem a kettőt össze lehetne vonni. A pesti (és részben a budai) oldalon pedig a megspórolt híd árából utat, felüljárót építeni.
Szerintem sem a gát sem a híd nem "csúfítja el", ha tájbaillően van megtervezve.
(Az erőmű a prédikálószéki tározóval meg qrvára hiányzik: 200-300mrd gázszámlát biztos meg lehetne vele spórolni évente... meg ölég szép mennyiségű CO2 kibocsátást is, hamá a környezetet védeni akarjuk, ugye...)
Ahogy készítettem a rajzott, akkor vettem észre, hogy a guglin hiányzik a soroksári duna-ág... :-)
A fenti a galvani híd.
A soroksári-ági párja a kén úttal szemben lesz, a ferencvárosi pu felett felüljáróval el lehet jutni a túloldalon lévő ecseri útig.
(ezzel kapcsolatban kérdem a hozzáértőktől, hogy az M5 bevezető utoljára megépített (gyáli u-al párhuzamos) szakaszát mi a f.szé nem felüljáróval vitték át az ecseri u. felett? ez is citromdíjesélyes...)
Az alsó az albertfalvai-híd
A híd átvezet a csepeli budafoki útra. ennek is lesz egy soroksári-ági párja is (valahol a gubacsi híd felett) innen a határútra lehetne átjutni, amit kiszélesítenek 2x2-re.
Amikor 1997-ben a főváros fejlesztési koncepciójához egy hasonló grafikont készítettem, az akkori főépítész igen nagy örömére kihagytak a további munkából. Majd elmagyarázták, hogy a budapesti hídhiány politikai nyomásra alakult ki.
Tehát az, hogy ne tudjak időnként átmenni Budára az öcsémhez az politikai ügy, megáll az eszem. (A grafikonról pontosan kiderült, hogy 2000-re Budapesten sikerült megtörni egy több mint 100 éves hídépítési trendet. No hála istennek, mondaná a takarítónőm. Ezt is elértük.)
Hol vannak Dunahidak (Nagy-Duna)? -Medve(d) -Komárom vasúti -Komárom közúti -Esztergom -Újpesti vasúti híd -Árpád -Margit -Lánchíd -Erszébet -Szabadság -Petőfi -Lágymányos -M0 -Duna -Dunaújváros (építés alatt) -Dunaföldvár -Szekszárd -Baja vasúti -Baja közúti
Ez összesen 18+1 épülő.
4 év (egy kormány) egy híd. Ez tökéletesen igaz. Nézzük csak! Németh Miklós (ha jól emlékszem): M0 Antall József (nincs, de Miki csak egy évig volt, ezért ideszámíthatjuk) Horn Gyula - Lágymányos Orbán Viktor - Mária Valéria Megdgyessy - Szekszárd Gyurcsány - Dunaújváros
A jövő?
-Komárom II. híd a teherforgalom miatt. -Esztergom szintén kell még egy emiatt. -M0 észak -Budapest északi (Chuck Norris híd:) -Dél-Buda (Albertfalva?) Hol kellene még?
Ez a dbbridges csóka nem tud róla, hogy a Dunán máshol is van híd?
Amúgy egy előttem levő sajtóanyag szerint a bajai Duna -híd "korszerűsítendő", párhuzamosan egy, a hídtól északra megépülő kikötőbővítéssel.Ez vajon mit takarhat? Igyekszem majd megkérdezni az írás szerzőjét is, de addig valakinak van valami infója?