Pont ahogy Ferihegy 1 helyett lett Liszt Ferenc: építenek egy új futópályát és a régi és új pálya közé egy új terminált. Aztán a régi terminált bezárják. Schönefeld űj neve Berlin-Brandenburg reptár lesz.
2011-re kibővítik a Schönefeld-repteret és a belvárosban fekvő másik két repteret bezárják. Ez év október 30-áig megnyílik a Berlin-Brandenburg nemzetközi repülőtér. (Wikipedia)
Csakhogy a google mapson a Schönefeld és ezen a képen a Brandeburg-repülőtér hajszálpontosan ugyanúgy néz ki. Akkor most ez hogyan is van?
Arra biztos nem gondoltak, hiszen ha jól emlékszem '86-ban nyitották meg a 2-es terminált, és már akkor szerepelt a közlekedésfejlesztési koncepcióban a metró meghosszabbítása. Sőt, eleve úgy építették a metrót, hogy Kispest felé bővíteni lehessen. Csak '85 környékén úgy döntöttek, hogy nem Kispest felé, hanem Újpest felé hosszabbítják meg. Mire azt befejezték, már nem beszéltek metróépítésről...
De vasútra egész biztosan nem gondoltak. Pedig már a '30-as években is áttehették volna Szemeretelep állomást az 1-es terminál elé. Azért az is furcsa, hogy kb. 70 évig nem gondoltak erre...
A BLIKK-ből idézték, de csak 50%-osan, így egy-két lényegesebb infó kimaradt...
A polgármester elismeri, hogy hibázott, de ahogy azt az útátjárót ismerem, több száz méterre belátható a kereszteződés. A BLIKK-ben lévő fényképek alapján Szergely volt az ellenfél.
Frankfurt: A régi állomás nincs messze az elsődleges termináltól, de az ICE-k megindítása után kinőtte a DB, ezért kellett egy másik terminál is. Aki csak Frankfurtba utazik, az a helyi állomáson száll fel, így nekik nem kell sokat gyalogolniuk.
Ebből a "hírből" annyit tudhatunk meg, hogy xy polgármester egyszer valahol, valamikor túlélt egy közlekedési balesetet. Az oldal "top" híreinek listáját nézegetve gyorsan el is hagytam azt. Ez szimpla szemét, nem hírportál.
Az a jobbak között van. De vegyük észre, hogy ott sem a terminál alatt áll meg a vonat. Kevés helyen vállalják be úgy. Csalóka, de az embert simán gyalogoltatják/mozgójárdáztatják sokszáz méteren át szinte mindenhol, csak ha ez kilátás nélküli, csillogó folyosón történik, úgy nem annyira feltűnő. "Zöldmezős" repterek közül hirtelen beugrik Frankfurt (főleg a Fernbahnhof), Heathrow (legalábbis a tube), Rome FCO ... Sok helyen pedig olyan a "vasúti kapcsolat", hogy mondjuk egy busz visz Vecsés vagy F1 magasságába a vasútra, csak normálisan ki van építve az átszállóhely. Persze van ellenpélda is, Genf vagy Schiphol, ahol szinte(?) a terminál alól indul a vasút, de ezeken a helyeken is van rágyaloglás márcsak azért is, mert maga a reptér elég nagy. És ebből az előbbi nem átmenő állomás, hanem direkt leágazás (ahogy egyébként a londoni ill. római példa is.)
Szerintem közel sem olyan rossz a helyzet. A vasútvonal közel van, és a reptér messze nincs körbeépítve. Egyszerűen arról van szó, hogy amikor kijelölték a terminálok helyét, szerintem a legvadabb álmokban se jött elő egy átmenő vasútvonal ötlete, legfeljebb a metró nagyon távoli jövőbe vesző meghosszabbítására gondolhattak.
(Mondjuk úgy, hogy máshol sem feltétlenül vannak könnyebb helyzetben, annak viszont nem csak előnye van, ha a reptér a világ végére kerül.)
Olvasgatom a hozzászólásokat és hát valóban úgy tűnik, hogy az ideális vonalvezetés az lenne, ha a két kifutó közé építenék meg a vasútvonalat, no de van erre technikai/biztonsági/stb. lehetőség szerintetek? Nem igazán tudom elképzelni, hogy a jelenlegi biztonsági hisztéria közepette egy hatalmas építőtelep kapjon helyet Ferihegy kellős közepén...
Igen, amíg "MÁV-Railnet" névre hallgatott a wifi a kékeken, tökéletesen működött. Erre kicserélték itt is a pipálósra, azóta viszont többnyire csatlakozni sem tudok. Tudja valaki, mi értelme volt elcseszni valamit, ami működött? Mondjuk abból a szempontból is érdekes, hogy a posta-bhv-n és a Desiro-n is ilyen pipálós van, de ott megy.