Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2016.10.20 0 1 432754

A német jelzők alapos ismerete nélkül ez elég hajmeresztő jelzésnek tűnik :-)

RadiX Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432753

Előzmény: RadiX (432752)
RadiX Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432752

nem harmadik lesz, ott van a rajzon

Előzmény: M63 010 (432750)
kombi Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432751

De a linkelt szabolcshíres cikkben valahogy villamosított vasútvonalat ábrázol a fotó.

:) :)

Előzmény: Dreamy (432748)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432750

Hol fér el a 3. futópálya? Eléggé szűk ott a hely, ahogyan elnézem.

 

Előzmény: RadiX (432749)
RadiX Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432749

Pont ahogy Ferihegy 1 helyett lett Liszt Ferenc: építenek egy új futópályát és a régi és új pálya közé egy új terminált. Aztán a régi terminált bezárják. Schönefeld űj neve Berlin-Brandenburg reptár lesz.

Előzmény: M63 010 (432747)
Dreamy Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432748

Hűha! Sértetlenül szállt ki! Mekkora Suzuki reklám!

Előzmény: martinaxe7 (432743)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432747

Ezt nem értem!

 

2011-re kibővítik a Schönefeld-repteret és a belvárosban fekvő másik két repteret bezárják. Ez év október 30-áig megnyílik a Berlin-Brandenburg nemzetközi repülőtér. (Wikipedia)

 

Csakhogy a google mapson a Schönefeld és ezen a képen a Brandeburg-repülőtér hajszálpontosan ugyanúgy néz ki. Akkor most ez hogyan is van?

Előzmény: RadiX (432744)
kopaszsop Creative Commons License 2016.10.20 -1 0 432746

hogy mondjuk egy busz visz Vecsés vagy F1 magasságában a vasútra

 

most akkor repülőkről beszélgetünk vagy gumikerekűről?

Előzmény: vrobee (432735)
Dreamy Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432745

Arra biztos nem gondoltak, hiszen ha jól emlékszem '86-ban nyitották meg a 2-es terminált, és már akkor szerepelt a közlekedésfejlesztési koncepcióban a metró meghosszabbítása. Sőt, eleve úgy építették a metrót, hogy Kispest felé bővíteni lehessen. Csak '85 környékén úgy döntöttek, hogy nem Kispest felé, hanem Újpest felé hosszabbítják meg. Mire azt befejezték, már nem beszéltek metróépítésről...

De vasútra egész biztosan nem gondoltak. Pedig már a '30-as években is áttehették volna Szemeretelep állomást az 1-es terminál elé. Azért az is furcsa, hogy kb. 70 évig nem gondoltak erre...

Előzmény: vrobee (432732)
RadiX Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432744

Berlin Brandenburg, ha majd végre kész lesz.

 

Előzmény: vrobee (432735)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432743
Előzmény: troglodita (432737)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.20 0 2 432742

Szergej. Plíz! ;) 

Előzmény: sssey (432741)
sssey Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432741

A BLIKK-ből idézték, de csak 50%-osan, így egy-két lényegesebb infó kimaradt...

 

A polgármester elismeri, hogy hibázott, de ahogy azt az útátjárót ismerem, több száz méterre belátható a kereszteződés. A BLIKK-ben lévő fényképek alapján Szergely volt az ellenfél.

 

sssey

Előzmény: segélyvonókészülék (432738)
sssey Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432740

Egy kis Suzukihoz képest a Szergely egy monstrum... :-)

 

sssey

Előzmény: troglodita (432737)
M63 010 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432739

Frankfurt: A régi állomás nincs messze az elsődleges termináltól, de az ICE-k megindítása után kinőtte a DB, ezért kellett egy másik terminál is. Aki csak Frankfurtba utazik, az a helyi állomáson száll fel, így nekik nem kell sokat gyalogolniuk.

Előzmény: vrobee (432735)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.20 0 1 432738

Ebből a "hírből" annyit tudhatunk meg, hogy xy polgármester egyszer valahol, valamikor túlélt egy közlekedési balesetet. Az oldal "top" híreinek listáját nézegetve gyorsan el is hagytam azt. Ez szimpla szemét, nem hírportál.

Előzmény: troglodita (432737)
troglodita Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432737

"a monst­rum"

???

Előzmény: martinaxe7 (432736)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.10.20 -1 0 432736
vrobee Creative Commons License 2016.10.20 0 1 432735

Az a jobbak között van. De vegyük észre, hogy ott sem a terminál alatt áll meg a vonat. Kevés helyen vállalják be úgy. Csalóka, de az embert simán gyalogoltatják/mozgójárdáztatják sokszáz méteren át szinte mindenhol, csak ha ez kilátás nélküli, csillogó folyosón történik, úgy nem annyira feltűnő.  "Zöldmezős" repterek közül hirtelen beugrik Frankfurt (főleg a Fernbahnhof), Heathrow (legalábbis a tube), Rome FCO ... Sok helyen pedig olyan a "vasúti kapcsolat", hogy mondjuk egy busz visz Vecsés vagy F1 magasságába a vasútra, csak normálisan ki van építve az átszállóhely. Persze van ellenpélda is, Genf vagy Schiphol, ahol szinte(?) a terminál alól indul a vasút, de ezeken a helyeken is van rágyaloglás márcsak azért is, mert maga a reptér elég nagy. És ebből az előbbi nem átmenő állomás, hanem direkt leágazás (ahogy egyébként a londoni ill. római példa is.)

Előzmény: segélyvonókészülék (432734)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432734

Schwechat?

Előzmény: vrobee (432732)
vrobee Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432733

Igen, asszem, az piros FLIRT volt Hatvan felé, amin működött annak idején.

Előzmény: Ashi Valkoinen (432721)
vrobee Creative Commons License 2016.10.20 0 1 432732

Szerintem közel sem olyan rossz a helyzet. A vasútvonal közel van, és a reptér messze nincs körbeépítve. Egyszerűen arról van szó, hogy amikor kijelölték a terminálok helyét, szerintem a legvadabb álmokban se jött elő egy átmenő vasútvonal ötlete, legfeljebb a metró nagyon távoli jövőbe vesző meghosszabbítására gondolhattak.

(Mondjuk úgy, hogy máshol sem feltétlenül vannak könnyebb helyzetben, annak viszont nem csak előnye van, ha a reptér a világ végére kerül.)

Előzmény: troglodita (432731)
troglodita Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432731

Amúgy biztos jó ötletnek tűnt Ferihegy 1-et bővíteni, de mennyivel könnyebb dolgunk lenne, ha zöld mezősen kicsit kijjebb építették volna fel...

Előzmény: troglodita (432730)
troglodita Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432730

hááát, ha nem a 80-as évek szűkösségében építik, osztrák pénzből, akkor lehetett volna sokkal jobb, az egyszer biztos...

Előzmény: RadiX (432728)
troglodita Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432729

Olvasgatom a hozzászólásokat és hát valóban úgy tűnik, hogy az ideális vonalvezetés az lenne, ha a két kifutó közé építenék meg a vasútvonalat, no de van erre technikai/biztonsági/stb. lehetőség szerintetek? Nem igazán tudom elképzelni, hogy a jelenlegi biztonsági hisztéria közepette egy hatalmas építőtelep kapjon helyet Ferihegy kellős közepén...

Előzmény: 1000milliárd vasútra (432727)
RadiX Creative Commons License 2016.10.20 0 0 432728

Persze lehetett volna előre gondolkodni, és a betonszerkezetet eleve beépíteni a terminál alá.

Előzmény: 1000milliárd vasútra (432727)
1000milliárd vasútra Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432727

A reptéri vasútállomás nagyjából a parkoló alatt, annak déli oldalán, a termináltól 2-300 méterre lenne, előtt-utána bevágásban vezetne a vonal.

Elvileg tehető az állomás a SkyCourt alá is, de az kb plusz 50 Md ft.

Előzmény: troglodita (432701)
Neville2004 Creative Commons License 2016.10.19 0 1 432726

Igen, amíg "MÁV-Railnet" névre hallgatott a wifi a kékeken, tökéletesen működött. Erre kicserélték itt is a pipálósra, azóta viszont többnyire csatlakozni sem tudok. Tudja valaki, mi értelme volt elcseszni valamit, ami működött? Mondjuk abból a szempontból is érdekes, hogy a posta-bhv-n és a Desiro-n is ilyen pipálós van, de ott megy.

Előzmény: Rollende Landstrasse (432724)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.10.19 0 0 432725

Teljesen egybevágó tapasztalataim vannak.

Előzmény: Rollende Landstrasse (432724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!