Az akkumulátor negatív pólusa az akkumulátor alatt van testre kötve egy csavarral. Azt érdemes megnézni. A pozitív pólusról megy egy vastag vezeték az önindítóhoz és a vékony vezeték húzatja meg a bendixet. A behúzáskor az önindító zárja magának a motorhoz az áramot. Mindkét szénkefén keresztül megy a behúzás árama. Elkoptak a szénkefék vagy szorul a bendix.
amit én láttam önindító szereléskor van fő vezeték ami csavar rögzít, elvileg ezen kap áramot ha jól tudom. Van egy másik is ami csak sima rádugós, na arról fogalmam sincs hogy mi... mindkét vezeték egy kötegből jön, ugyan ebben van bent a fhp jeladó vezetéke is, illetve az aksi és a fő vezérlőből indul ki. Betolásra semmi gond, simán megy minden, nincs hiba lámpa, de állítom és vége. Engem csak az bosszant hogy egyik pillanatról a másikra..
Köszönöm a válaszokat!!! Holnap megpróbálom megnézni a gyújtáskapcsolót, bár erre nem gondoltam mivel mindent engedett hiba lámpa nem volt. Már arra is gondoltam hogy a sok próbálgatás miatt merítettem aksin annyit hogy már nem tudja az önindítót meghajtani, de az is érdekes hogy nem mindig van kattanás, az az nem mindig löki ki a bindexet. Szóval egyenlőre csak a próbák vannak, de köszönöm! Ha valakinek van még valami ötlete meghallgatom :)
"Akkor cserélték a trafót meg a gyertyákat. A csere után megszűnt a rángatás"
Ahogy már írták valószínű hogy valamilyen elektromos érintkezési hiba. A fenti idézet alapján a trafóba bemenő csatlakozó igen gyanús. Alapjáraton járó motornál mozgasd meg a trafóba bemenő csatlakozónál a vezetékeket. Ha változik az alapjárat vagy leáll a motor akkor ott a hiba. Ezt eljátszhatod az összes elektromos csatlakozónál.
A nagyfesz részen inkább ne matass és vigyázz a forgó és forró alkatrészeknél!
Amikor rángat vagy leáll a motor olyankor a gyújtást vagy az üzemanyagot vezérlő jelek valahol elakadnak.
A legrosszabb esetben a biztosítéktáblán van forrasztási hiba.
Olyan problémával fordulok hozzátok hogy autóm egy nap 3 alkalommal elindult, de negyedikre nem indult el. Betolva nem volt vele gond, de leállítva már nem indult. Már korábban is volt hogy néha nem indult, pici hinta és nagy nehezen elindult. Akku meglett mérve tökéletes, terhelés alatt is. Volt egy másik önindítóm, beszereltem de csak egy vagy kettő kattanás van és semmi más. Ac pumpát lehet hallani gyújtás adáskor. Világítás, rádió, ventilátor minden jó. Megcsiszoltam az önindító, akku, csatlakozásait. Indításgátló lámpa nem mutat hibát. Felsőholtponti jeladót is megtisztítottam. Tettem bele másik akkut, de szintén semmi. Biztosítékokat megnéztem nem találtam rosszat. Sajnos már kifogytam az ötletekből, csak a kattanás és semmi más nem történik. Szerintettek mi lehet a baj? Válaszát előre is köszönöm!
Ki lett cserélve! Előttem csinálták, meg egyébként is... 10 éve odahordom az autót, nem vernek át egy ilyennel! Hogy hamis-e? A Bárdi Autó hozta a gyertyákat!
A légszűrővel is lehet megbirkózom, de már csak holnap. Vagy mondom azt is, ha megyek a szervizbe!
Jó lenne kiszedni egy gyertyát. Nem biztos hogy ki is lett cserélve. Ha ki is lett lehet hogy rossz lett belevéve vagy hamis. Tönkremegy hamar. Azon felül a gyertya mesélhet hogy mi is baja a kocsinak.
Légszűrőházat nyisd fel. Nézd meg nincs e sok olaj benne. magas nyomás az olajtérben.
Szomorúan hallom, de azért nagyon köszi a segítséget. Akkor első körben marad egy bontott és a bizakodás, hogy nem fog morogni és nyüszíteni. Másik opció, hogy megrendelek valamit a netről, pl. Kovács Autótól, és ha nem egyforma, akkor visszaküldöm, így csak a postaköltséget bukom vész esetén. Ha előrébb jutok jelentkezem a fejleményekkel. Köszi még egyszer. G.
A holtponti jeladó vadi új, ahogy írtam is, azt vakon cserélték még mielőtt a gép mutatta volna a relé bajt! Kábelsérülést ÉN nem látok, de gondolom amikor cserélték a jeladót, csak nézték azt is!
A gyertyákat passzolom! Amikor a "sima rángatós" korszaka volt a szekérnek, akkor se mutatott semmit a hibakereső. Nézték a gyertyát, az valóban golyó érett volt már, de hogy milyenre cserélték, passz! Nincs szerszámom hozzá, hogy kivegyem, de lehet ha látom, akkor se lennék előrébb! :)
A gyertyacsere után elindultam haza, eljöttem vagy 10 km-t, megint őrült rángatás, akkor is lett egy motor check lámpám. Visszamentem, akkor mutatta végül a számítógép a trafóhibát, ki is cserélték. Utána egészen mostanáig nem volt semmi baj.
Hogy aztán összefügg-e a kettő??? Az akkori rángatás és a mostani fulladás, passz!
a holtponti jeladónak a kábele nem sérült vagy esetleg maga az érzékelő lenne rossz? De a hibát kiolvasva majd kiderül. Amúgy milyen gyertyák vannak benne?
Tudom, a check lámpa csak egy apró lehetőség a hiba megtalálására, de holnap viszem a szervizbe, nézzék meg, hátha! Megnézetem azokat a dolgokat is amiket itt javasoltatok, valaminek csak történnie kell már!!! Így még eladni se nagyon tudom, mert van, hogy 10 km-t nem tudok elmenni hiba nélkül! Úgyis visszahoznák! :)
Biztik biztik! :) Átnéztem, hibátlannak tűnik mind!
Viszont van fejlemény, mentem egy kört, leállás nem volt, de egy picike rántás után lett egy motor check lámpám! Most már valami értelmeset kell, hogy mutasson a számítógép! Akár a sima, akár a márkaszervizben!!!
üdvözöllek a thálián olyan jelenségem van mikor lükvercbe teszem hol ki gyullad a lám pa hol pedig nem mi lehet az ok és hol keressem a hibát ha tudnál segíteni mert már veszélyes így tolatnom .
Köszi az infót. Nézegettem a lapokat, de sehol nem találom azt a cikkszámot, ami nekem van: 7700435179. Ez van a házra ragasztva, és nekem a motorom is Magneti, legalábbis ez van rajta. A Kovács Autót én is néztem és valamelyik onnan lesz jó, de nem tudok különbséget tenni, mert mind jobbkormányos és klíma nélkülihez van, a leírás szerint. Az alvázszámom: VF1LB030524442099. Köszi. G.
Oké, az, hogy kicibálom, megnézem a biztit, addig menni fog! :D A motortér már kicsit sok nekem, ott kicsi a helyismeretem! :P Szerencsére eddig nem volt sok baj a szekérrel, nem kellett arra kirándulnom, így nem sok mindent tudok róla. Amit igen, azt az elmúlt pár hónapban szedtem össze! :)