Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57962

Ilyenkor jön elő a nagy kérdés, hogy mennyi ideig akarod megtartani a kocsit. 

A szívómotorok iszonyú sokáig bírják, szemben a mai kis űrtartalmú turbósokkal. 

Sokkal igénytelenebbek is, mind az üzemanyag, mind a kenőanyagok tekintetében. 

Mivel nincs sem turbo, és a legtöbb esetben kettőstömegű lendkerék sem, így ezekkel sincs gond. 😎

Ha még katalizátor/részecskeszűrő sincs, akkor eljött a (füstös) mennyország. 

Előzmény: Rumcice (57961)
Rumcice Creative Commons License 2021.11.26 0 1 57961

Azért ha szívó benzines után kipróbálnál egy kis köbcentis turbóst, ledöbbennél, milyen jó vezetni őket. Utána visszaülni egy szívó benzinesbe olyan érzés, mint lovaskocsin utazni. Azt meg hogy hány km után kell őket szétszedni... ki tudja?

topoly Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57960

Nálam is lőtávolba került az autócsere. Az autószerelő szerint a 4 hengeres szívóbenzinesek a nyerők, azok jóval többet (fognak) bírnak a mostani 3hengereseknél. Legjobb esetben a turbóval lesz feladat, és már az is zsebbenyúlós.

Viszonyításként a mostani, "ezerötös" benzines autómmal már 260 ezer km fölött járok, és a motorhoz a gyertyacserén kívül nem nyúltunk. Van benne kakakó, nem rozsdásodik, normálisan fogyaszt, tizenéves. A jobb terepképességek miatt foglalkoztat a Duster. Ha rajtam múlik, akkor egy pár éves, "ezerhatos" lesz a befutó összkerék hajtással.

Előzmény: Karen1 (57959)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57959

Utoljára rugózom ezen a kérdésen,valami nagyon okos tanács kéne! Írtam,hogy tetszik a dacia logan  sedan comfort,gázos. De a mostani kocsim egy 2005 dacia logan 1,4 gázosra alakítva,120000Km ,semmi baja sincs,normálisan megy. Az a kérdésem,hogy valami bölcs ember meg tudja-e nekem mondani,hogy lecseréljem-e a szívó daciamat erre az 1,0 tce-re,annyival jobb lesz-e a menetdinamika,kényelem,hogy érdemes-e? Van olyan köztetek,aki így tett,és nem bánta meg? Tényleg tartok ettől a kis köbcentis turbóstól,hogy nem csinálok-e hülyeséget!

peterssen Creative Commons License 2021.11.22 0 0 57958

Át kellene nézni, meglesz biztosan a bűnös. Én nemrég kardánt cseréltettem, de nem volt vészes az ára.

Előzmény: norco8o (57954)
peterssen Creative Commons License 2021.11.22 0 0 57957

A gázárakon is eléggé sokan csodálkozunk. A környékbeli MOL-kúton 342 Ft most. Szlovákiában is felment, átszámolva 280 körül lehet mostanában tankolni. 

Előzmény: CsA (57956)
CsA Creative Commons License 2021.11.22 0 0 57956

Én utoljára 11.04.-én tankoltam gázt 302,9 Ft/l áron (MOL). Tegnap kifogyott, kíváncsi leszek, most mennyi literje. 

Előzmény: zozó74 (57955)
zozó74 Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57955

Ha a Sedan kategóriában nézzük a Daciánál csak a Logan jöhet szóba, egyféle felszereltséggel a gázos Logan 4.899.000,- Ft. A Toyota Corolla benzinesként 6.200.000,- Ft. Ha ugyanannyit fogyaszt benzinből mint a Logan benzines üzemben (nem tudom mennyi legyen mondjuk 7 l/100 km. vegyesen, akkor a 480 Ft/l árral 3360 Ft./100 km. A Logan gázfogyasztása legyen 8 l/100 km, nálunk 322 Ft. a gáz, így 2576 Ft./100 km.)akkor a gázüzem használata esetén 784 Ft. a különbség 100 km-en. Ez évi 10.000 futást alapul véve 78.400 Ft. (de valószínűleg a benzin hatósági ára nem tart örökké), + az autók 1.300.000,- Ft-os árkülönbözete.

 

Tudom, hogy a Toyota sokkal jobb minőségű autó, de mindenki eldöntheti, hogy áldoz-e erre a minőségre vagy sem.

 

A Dusterrel nem hasonlítanám össze a Corollát, hiszen az egyik SUV, a másik Sedan.  

Előzmény: Karen1 (57947)
norco8o Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57954

Sziasztok,
Kérdésem lenne, hogy 4wd duster összkerékre zárva, vagy ha automatában zárja, darálós érzet jön a hátsó tengelyről, ha megvan terhelve pl utánfutó, akkor erősebben... mitől lehet? 200 ezret futott az autó, hamarosan cseréltetek benne diffi olajat, addig nem is veszem ki 2wd-ból, míg nincs ellenőrizve.

katamandos Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57953

Meg kell beszélni az autószalonnal. Anno én is megbeszéltem a Chevrolet autószalonnal és csak azután mertem beszereltetni a Lacettibe két hetes korában a gázt.

Előzmény: dokeee (57951)
Sic 1 Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57952

Sziasztok. Őcdémnek ven 1 Duster 1.5 dci 2013 mas évj. indulásnál fehér füst jön ki ahogy melegebik eltünik .Mitől van???

dokeee Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57951

kb. 200-250e ft körül lehet a beszerelés rendszertől függően, de új autóba nem biztos, hogy érdemes, helyből bukod a garanciát, pedig egy új autónál ez jelentős érték.

Előzmény: Karen1 (57947)
katamandos Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57950

A #57928-as hozzászólást olvastad? Hívd fel őket: https://medic-car.hu/ Mondd, hogy Barnával szeretnél beszélni. 1995 óta ismerem, ő egy igazi gázos szakember. Ha nincs bent, vagy nem tudják adni, a munkafelvevők is tudnak szakszerű felvilágosítást adni. A Focusba 2016-ban 160 ezer forintért szerelték be a gázt. Azt tudni kell, hogy beszerelés után az autót újból le kell műszaki vizsgáztatni.

Előzmény: Karen1 (57947)
CsA Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57949

A sedan kivitel nem túl praktikus, biztos vagy benne?

Nekem előtte Fluence volt, egyetlen hibája a pakolhatóság volt. Ha valami nagyobb dolgot kellett elvinni, inkább előkaptam a Corsát, és ledöntöttem a hátsó üléseket. Viszont ha csak egy autó van, nem biztos, hogy a sedan a legpraktikusabb. (Bár tagadhatatlanul szép és elegáns.) :-))))))))

Amikor a Dustert tavaly vettük, még híre hamva nem volt a Joggernek. Ha tudom, hogy jönni fog, lehet hogy megvártam volna... :-)

Előzmény: Karen1 (57947)
CsA Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57948

Szívesen megmutatnám, de Debrecenben vagyok.

Nekem megérte, márciusban egy facelift előtti készletautóra bólintottunk rá, most 800.000-rel többe kerülne.

Mivel már két másik Duster is van a családban (nővéremnek 2013-as Cool 1.6 benzines, édesapámnak 2011-es Arctic 1.5 dCi), csak pozitív előítéleteim voltak... :-)

A Skoda Octavia (7 MFt fölött indul az ára) alapmotorja is 3 hengeres 1000-es, pedig az se kis autó. Ez van...

Ha most lennék autóvásárlás előtt, én még számításba venném a Dacia Joggert is LPG kivitelben. Biztos kevesebbet a fogyaszt a jobb légellenállás miatt, viszont jóval nagyobb teret kínál... Kérdés, hogy mennyi lesz az ára...

Illetve Hyundai i30, abból még van hagyományos négyhengeres 1.5-ös, viszont az nem gázos, bár szerintem elég jó lehet a fogyasztása...

 

Előzmény: Karen1 (57946)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57947

Pontosan erre,megkérdeztem gázszerelőt,várom a válaszát,hogy beszerelnék-e a gázt ebbe,és mennyiért? De örülnék a gyári gázosnak,csak annyi rossz véleményt hallok szerelőktől,hogy ez a baj,egyébként a dacia  sedant venném,még nem adtam fel!

Előzmény: zozó74 (57944)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57946

Na,ez már egy tárgyilagos hozzáállás,akkor maga szerint megéri? Tényleg jól megy? A szerelők csak elfogultságból fikázzák? LPG autót szeretnék,itt minden megtörténhet,főleg kormányváltás esetén,csak nagyon neház olyan kocsit találni,amibe lehet. Ha a közelbem lakna szívesen megnézném a kocsiját,ha engedi,Komáromi vagyok,Üdv.

Előzmény: CsA (57941)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.21 0 0 57945

Mivel akkoriban még úgy volt, hogy leginkább városban fogjuk rövid távokon használni, ez volt a legjobb alternatíva. 

Nincs turbo, részecskeszűrő, kettőstömegű, adblue, stb. 

Egyszerűségében nagyszerű. 

Hosszú távra terveztünk.  😎

Előzmény: dokeee (57943)
zozó74 Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57944

Erre gondolsz? :

 

 

 

Előzmény: Karen1 (57935)
dokeee Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57943

Én meg akkor se vettem volna, mikor még lehetett. Kinek hogy.

Előzmény: Törölt nick (57942)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57942

1,6-osom van, eddig a gyertyát kellett csak cserélni benne.

Most is ilyet vennék, ha gyártanák.  🤔

  

Előzmény: dokeee (57938)
CsA Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57941

Szerintem azért nincs 1 literes Suzuki motor a Vitarában, mert rájöttek, hogy nem éri meg 2 féle motort gyártani, mert az előítéletek miatt a 4 hengeresből többet vettek. Szerintem a Dacia is jobban járt volna, ha nem 3 hengeres 999 ccm-es motort csinál az 1332 ccm-es 4 hengeres motorból, hanem más motorvezérléssel és kisebb turbóval csinál belőle egy 100-110 LE körüli motort, nem csak 130 és 150 LE teljesítményűt. Én egyenlőre elégedett vagyok a TCE 100 LPG motorral (most van benne kb. 7800 km), kb. annyi költséggel autózom vele, mint az előző Fluence 1.5 dCi 95 LE autómmal, csak ennek ugye még a légellenállása is rosszabb. Mondjuk 6000 km-nél már kapott egy olajcserét gyári előírás szerinti Castrol olajjal és gyári olajszűrővel, 12-15ekm-nél kap egy újabbat. Majd kiderül, hogy válik be.

Mivel a dízel után mindenképpen gyári LPG-s autót akartam, a 4 hengeres motor hiába tetszett jobban, leegyszerűsödött a döntés... :-))))))

Előzmény: Karen1 (57935)
CsA Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57940

Nem tudom mit fikáznak rajta, mikor ezek az 1000-es 3 hengeres motorok még olyan újak, hogy nincs olyan hosszútávú tapasztalat, ami alapján véleményt lehetne alkotni, maximum az előítélet. A 900-as 3 hengeres 0,9 TCE motorokkal viszont már van tapasztalat, sok közülük már túl van a 200.000 kilométeren, gond nélkül. Annó a Wartburg is elment 200.000 km-t gond nélkül, pedig ott csak 50 LE vitte a sok megpakolt kombit. A Barkasról meg ne is beszéljünk, mert az csak 45 LE volt, és terhelése is jóval több volt, mert a legtöbbel nem tollpárnát furikáztak. :-) Mégse kellett 50ekm után generálozni. Egy ismerősünk annak idején megszállott kispolskis volt, 2 vagy 3 kispolskit vett újonnan, mindegyikkel 200-250ekm-t tett meg gond és motorfelújítás nélkül, viszont rendesen karbantartotta őket. Mások szerint meg a kispolski is egy sz@r volt... :-)))))

Az más kérdés, hogy a 3 hengeres motor hangja és üresjárati remegése messze nem olyan kulturált, mint a 4 hengeres motoré. :-)

Előzmény: Karen1 (57935)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57939

 

 Sokan azért veszik a Duster-t, mert slágertermék, ha úgy jobban tetszik "státuszszimbólum".

Semmivel sem fontos, csak az, hogy Duster.

Nos, hát csak vegyék...

 

 Semmi bajom a Duster-rel, nekem is van, szeretem.

Az tény, hogy az még 1,6-os TCe változat.

 

 Vennék-e Duster-t törpe-motorral?

Nemigen...

Előzmény: Karen1 (57935)
dokeee Creative Commons License 2021.11.20 0 1 57938

Akkor régi autót kell venni, az még olcsóbb is. :)

Előzmény: Törölt nick (57937)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57937

Nem is fognak a mai motorok annyit kibírni, mint a régiek.  😈

Előzmény: dokeee (57934)
dokeee Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57936

Ésakkormostmitszeretnél?

Előzmény: Karen1 (57935)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57935

Rendben van,hogy tudomásul vette,hogy ezeket hamarabb fogja eldobni,vagy fillérekért tudja csak eladni,de könyörgöm 5 milla,nem zsebpénzért vesztegetik! A régebbi 1,4,1,6 loganok vígan mennek,rozsda ellen kell ott csak küzdeni! Ugyanakkor a toyotának van 1,5 szívó motoros változata 6 milla körül adják,gázosítani azt sem lehet,de benzinből kb. ennyit fogyaszt! 1 milla a különbség!Na akkor mi az okosabb vétel? Van olyan okos ember itt,aki ezt meg tudja magyarázni? Ismétlem tetszik nekem az új dácia,főleg a sedanja,de van értelme ilyen motorral ennyi pénzért megvenni,amikor még a szerelők is fikázzák! A másik a suzuki is kísérletezett 1,0 tce motorral,ma már nincs a piacon,csak 1,4 tce motorral,lágy hibrid formában,véletlen ez? Valószínű zsákutcának látták a japánok is!

Előzmény: zozó74 (57932)
dokeee Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57934

Változnak az idők, ma azért csapnának agyon valakit, ha egy 180 lőerős motor 15-20 litert fogyasztana átlagban.

Előzmény: Törölt nick (57933)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.20 0 0 57933

A boldog békeidőkben még agyoncsaptak volna valakit, ha 1,3-as motort akart volna egy Mercibe belegyömöszölni.   😎

Előzmény: zozó74 (57932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!