Én köszönöm a válaszokat, mivel számomra tanító jellegű volt minden mondat és nem tartottam sértőnek belőle semmit. Mivel én közvetítő módban vagyok, a szerelők és a fórum között így nem nevezném magam hozzáértőnek, viszont érdekel az autónk és minden problémának a megoldása is.
Közben a kompresszor dolog megoldódott, valóban jó a rendelt darab és rendben működik. Az elsorolt jellemző problémák szinte mindegyikével összefutottunk eddig a 4 éves D3 használat alatt, de valami megoldás mindig lett rá. Márkával kapcsolatban nem mondok negatívumot, mert imádjuk az autót, inkább csak annyit, hogy belenyúltunk egy rossz darabba. Sajnos ez bármivel megeshet.
Értem én hogy vidéken élsz, de ha Szlovákiából vagy Romániából is eljönnek szervízre, akkor Szeged sincsen a világ végén. A mühely rezsióra díja pedig az importőri szervíz díjának még a felét sem teszi ki. A korábbi hosszászólásaidban már írtad, hogy szilenteket, gömbfejeket is otthon cseréltetek. Az alsó lengőkar hátsó szilentjét gyárilag ( és az utángyártottat is ) szilikon olajjal töltik fel. Ha nem a megfelelő spec.szerszámmal sajtoljátok a helyére , az élettartama szó szerint a tizedére fog csökkenni, a megfelelő beszerelési helyzetéről már nem is beszélve. A gyári diagnosztika megléte még nem biztosítja a szakszerű javítást. Megfelelő típusismeret és számtalan javítás kell a gyors és pontos diagnózishoz. Sajnos a Disco3 volt az első autó a landrover-nél, ahol szakítani kellett azzal a szemlééettel hogy " ez is autó, ezt is emberek csinálták, egy autószerelő ért hozzá " Hidd el nekem, hogy ez már nem így van. Egy hozzáértő szervíz adott esetben még mindig tud újat mondani Neked az autódról. Ismerek egy srácot Szegeden, Fodor Zsoltnak hívják, egy szervízben dolgozik, ahol is egy D3-at javított. Vette a fáradságot hogy felhívjon, megkérdezze, mit és hogyan..... Pedig " csak " hengerfejezte a motort. És nem önszántából fogott hozzá, egyszerűen a főnöke elvállalta a haver autóját. Szánd rá az időt az összeget, és utazz Budapestre. Nem kell feltétlenül a Landyservice-be menned, ha már így leoltottalak. Ott a Landycar, vagy a Landhorváth. Szimpátia kérdése. Hidd el, mindegyiknek van és lesz munkája, a Landrover egyre bonyolultabb , mint minden más autó. A Defenderemet csukott szemmel is szerelném, de annak ellenére hogy már 24.-ik éve foglalkozom a márkával nem dilettáns szinten, a D3-tól fölfelé ( egyébként áll itthon olyan is ) nem szabad felkészületlennek lenni. E ismeretek megléte esetén is lehetnek komoly anyagiakat jelentő meglepetések, sajnos. Bocs a megszólításért, mentségemre legyen mondva, hogy a Landrover-es társadalom tegeződik. Köszönöm a türelmet ha olvasod !! Talán egy találkozón összefutunk majd !
A kompresszort nem célszerű hosszabb ideig működtetni interfész módban. Ilyenkor semmilyen feügyelet nem müködik, az ECU-t parancsra bírva kivülről vezérled meg az egységet. A gyári diagnosztika az interfész mód beállításakor egy figyelmeztető képernyőt jelenít meg hogy ne okozzanak kárt a müködtetéssel. Elképzelhető hogy valamelyik rugód lukas, vagy a kompresszor és alégtartály között lyukas a cső. Ha pedig minden rendben van ezeken a pontokon, az emelés szemzorok állapotát ellenőrizném. Gyakori még a kompresszor légszárító tartály fedelének repedése, ahol is a levegő szivárog.
Köszönöm a hozzászólásokat. Szerintem veszek valamelyik autós boltban Lemförder gömbfejeket aztán azok talán tovább bírják, csak ezért nem éri meg rendelni Angliából.
Én úgy gondolom igen, a régi kompresszort ha gépről indítjuk felnyomja a levegőt, át lett cserélve erre az újra, ezt is feltolja, viszont az autó maga utána túlmelegedett kompresszort ír. Én laikusként ennyit tudok a helyzetről.
Köszönöm a részletes választ, az első probléma, hogy itt vidéken nem tudok olyan emberről akihez el tudtuk volna vinni az autót szakműhelybe, így mindig maradtak az itteni kisvárosi lehetőségek. A kompresszor biztosan Hitachi, nem újabb, nem régebbi verzió. A nyomást fel tudja tolni, ha gépről indítunk rá(az új és a régi is), viszont utána már az autó automatikusan nem indítja el, hanem kidobja a hibajelzést. A levegő nem ereszt sehol, azt ellenőrizték.
Köszönöm még egyszer a részletes választ, értem az álláspontját, teljesen jogos.
Én vettem valami tuti alkoholos filcet, kb. 1000 Ft volt, golyó van benne, fel kell rázni, azzal átszíneztem a feliratot, azóta patika.
Arra figyelj, hogy milyen színt szeretnél. Az én sötétkék autómra az okos angol fekete feliratot tett, na én ezt ezüst színű filccel festettem meg, azóta király.
Attól tartok hogy több sebből vérzik ez a kompresszoros történet. Elsőként talán az, hogy a hiba meghatározása nem volt körültekintő. 1. A nyomást nem tudta megtolni a kompresszor? 2. tólmelegedett? De mi? a motor vagy a lompresszor hengerfeje? 3. a rendszer gáztömör? és ha nem , hol engedi el a levegőt? 4. az újonnan vásárolt kompresszor gyári Hitachi vagy csak hasonlít rá?
A kompresszort nem kell , és nem lehet összehangolni az autóval, az vagy jó, vagy nem. ŰÁltalában a a légrugózást rendszerben kell vizsgálni, illetve a hibatárolókban gyüjtött kódokból ki kell következtetni a hiba közvetlen okozóját. Ha a kompresszor sorozatosan túlmelegedett, nem kifejezetten a dugattyú és tömítésének cseréje a végleges megoldás. Ha a rendszer tömítetlen a készlettartály és a kompresszorod között, szinte soha nem tudja azt feltölteni 17.5 bar nyomásra, előbb fog lekapcsolni a túlmelegedés következtében. A melegedést két helyen méri, a hengerfején és a kefetartóban. Mindkét adat müködés közben elég beszédes élőadatok tekinetében. Egyszerre kell megjeleníteni a négy emelési értéket, a rendszernyomást és hőfokokat. Ezek működés közben már mutatják a korrekt hibát. Úgy tünik hogy csak bele lőttök az erdőbe, hát ha valaki onnan visszalő majd. Az ilyen próbálkozások zabálják a pénzt, a türelmet és a márkába vetet hitet. Aztán jön a megvilágosodás:- el kéne látó emberhez vinni az autót a máshol beszerzett portékával együtt. Ott majd megcsinálják, és garanciát is adnak a javításra, nem hiába fizettél. Mert a kompresszorérét nem igényeled a garit, holott az volt a sok pénz. Nem lepődnék meg, ha senki nem vállalná el a javítást így. Én biztosan nem, hiszen több mint egy éve bezártam a mühelyt.
Segítséget szeretnék kérni LR3 kompresszorral kapcsolatban. A következő a helyzet, a gyári Hitachi haldoklott és nyár elején megadta magát, teljesen leült bakokra az autó. eBay-en egy eladó által árult javítókészlettel fel lett újítva de fél év után újra rendszeresen dobálta a hibakódokat (sárga- felfüggesztés hiba, DSC Off, Special Programm Off stb...) és újra kaputt...
Most rendeltem egy szintén angol boltból egy Hitachit, feltették a szerelőink, viszont ahogy felemeli az autót, utána kidobálja hogy túlmelegedett és letiltja újra. Valószínűleg a beállított hő tartomány nem stimmel a rendszerben, de ehhez már nem igazán értek, szóval tudnátok ajánlani megoldást?
Hatalyák Úr szervizére gondoltam Pesten, csak nem tudom náluk megoldható-e, hogy viszem ezt az új kompresszort amit vásároltam, hogy összeillesztenék-e a kocsival?
érdeklődnék hogy van e valakinek infója arról hogy az 1-es disco motorháztetején lévő land rover feliratot hogyan lehet újra cserélni. ez csak matrica vagy valami spéci cucc. milyen színű ez eredetileg. egy sötétszürke discoról van szó, és eléggé kopottas már a felirat, amit szeretnék újra láthatóvá tenni.
Ja igen, annyit még lehagytam, hogy ez a paddockos gumi szoknya asszem valami Karsson vagy hasonló névvel ellátott csomagolásban volt. Nekem cirka szűk két éve a helyén van, nincs vele baj.
Hogy ez hol készülhet ennyi pénzért? Gondolom India vagy Kína. Asszem ilyen Karsson- csomagolásban volt pl. a fékbetét rögzítő szett is.
Én ilyen Lemforder-eket használok, szűk négy éve a helyükön vannak és nincs gond velük, a gumi harisnyájuk is frankó.
Viszont volt a drag link jobb első kerékagyi részénél egy ismeretlen márkájú gömbfej beépítve, ami kb. akkor lehetett cserélve, mikor 4 éve a verda hozzám került. Maga a gömbfej jó, zsírzószemes kialakítású, de vagy 2 éve már a gumi szoknya szétrepedezett rajta.
Miután kirepedezett-szakadozott a gumi, gondoltam még egy esélyt adok neki, mivel maga a gömbfej egy hangyányit se kottyant..... egyik rendelésnél rendeltem ilyet.
Eleve az egy tök jó dolog, hogy külön is lehet kapni ilyen fillérekért gumi szoknyát....... a gömbfej helyéről kipattint, régi gumi levág, új zsír zsírzópumpával keresztülnyomat, új gumi szoknya fel- gömbfej a helyére passzít játék meg még úgy, hogy szépen nyomatékra húztam az anyát, még úgy is volt vagy egy 15-20 perces játék egy sör mellett.....
Ennyit megér, cirka 400 forintot meg egy 20 percet, és jóval meg lehet hosszabbítani a gömbfej életét, csak gumi szoknya cserekor ugye a kormányközép beállításom se ment el (ha neked a hátsó, a track rod gömbfejeken van ler*hadva a gumi, ott se fog elmászni a kerékösszetartás..).
Nade most pont ott vagyunk, amiről a múltkor beszélgettünk, hogy ugye milyen jó lenne ha az ilyen filléres cuccokat itthon is be tudná szerezni az ember valami márkaspecifikus webshopban könnyen-gyorsan-rugalmasan...
Hátha a Landrive-nál vagy a Landycar-nál tartanak ilyen alkatrészt polcon nem nagy pénzért. Ha még nem kotyognak a gömbfejeid, azt a kis szerelést meg pár forintot megéri az új gumi szoknya, és sokkal tovább lesznek jók a drágább gömbfejek. (amelyek amúgy nem túl drágák, mert teljesen átlag személyautós áron kaphatóak)
Jobbulást! Nem tudom mennyi idő egy ilyen műtét után míg újra a régi lesz az ember, de Te döntsd meg a gyorsasági rekordot! ;-) Na persze ezt nem a fékbetét teszt miatt mondom -az ráér....- hanem csak úgy általában! ;-)
Ha a kormányösszekötő gömbfejeiről kezd "lemállani" a gumi burkolat, azért szólnak műszakin? Kb. egy fél éve raktam fel erősített összekötőket, ennyit bírt rajtuk a gumi. Gondoltam, hogy nem egy nagy minőség azok a gömbfejek de ennél azért többre számítottam.
Sziasztok, Kompival egyeztettem, sűrűek a programok most nov. végén, dec. elején, lesz ugye a karitatív autóztatás Tapolca környékén, miegyéb, szóval nem akartuk túlzsúfolni a hétvégéket egy fagyhalál túrával ÉS egy béri hétvégével, ezért arra jutotunk, hogy összevonjuk, és ebben az évben a klasszikus fahgyhalál túra elmarad, helyette lesz egy jó sarazós béri hétvége a szokott helyen, az Andezit panzióban, 2017. december 2-3-án. Ez december első hétvégéje. Érkezés szombaton reggel 9:30 körül, a móka 10 tájban indul. A részvétel ingyenes, miénk a környék 2 napig, de cserébe a panzió tulajdonosának annyi a kérése, hogy aludjunk nála. AZAZ NEM KELL FAGYOSKODNI AZ AUTÓBAN ! :)
Szállásfoglalás egyénileg a http://andezithotel.hu/kapcsolat.html címen található telefonon, emailen. Étkezés ízlés szerint, aki akar, önellátó, hoz magának ebédet, vacsorát, reggelit, stb., aki akar, az pedig igénybe veszi a panzió legendás konyháját :) Szombaton ebéd egyénileg, vacsora/reggeli lehet a panzióban, ezt foglaláskor tessenek jelezni, vagy egyénileg. Kompi tervez esti túrát a sötét erdőben, ugye már 5 körül tök sötét van, szóval nem kell kint éjszakázni csak azért, hogy mikor lesz már sötét. Sárgumik ajánlottak, és ami kötelező: VÁLTÓCIPŐ illetve VÁLTÓPAPUCS, hogy ne hordjuk be a sarat az éplületbe. Akinek kérdése van, Kompit keresheti: plusz harminc6 30 négyhetvennyolc, 69 kilencven5. Remélem ez kielgíti a klasszik fagyhalálban utazók, és a kicsit több komfortra várók ízlését egyaránt. A panzió területén számtalan szabadtéri sütés-főzési lehetőség adott, tehát aki vacsorára ilyet tervez, nem fog csalódni...már ha jót süt/főz magának, de a lehetőség adott!
Nekem is korrektül elmondott mindent, meg látszik az autón, hogy volt vele foglalkozva. Kipróbálni nem tudtam, mert a munkahelyéről jött ki és nem akartam, hogy gondja legyen belőle. Majd egyeztetünk egy időpontot a próbakörre.
A múlthéten csak 1 misi volt, ezt mondtam is neki, a válasza az volt, hogy most ennyi az ára.
Azt Ő is mondta, hogy csak 48 litert lehet a gáztartályba tankolni, azt viszont nem mondta, hogy kisebb a benzintank.
6 év alatt 1,7 misit költött az autóra elmondása szerint.
Range Classic 3.9-es, automata, gázzal, autópályán 18-19, országút szintén, város 22. Ezt a Discot több mint egy éve árulják. Tavak nyár elején 1.1 volt az ára.
Én néztem ezt a paripát. A fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni érdemben, kicsit tartanék a 22 litertől, bár a landycarnál azt mondták, hogy 16-18 liter környékén megállna. Alapvetően dícsérték az autót, a tulaj névről említése után tudták melyik kocsiról van szó, lelkiismeretesen hordta oda. Némi olajfolyás volt a motor-váltó környékén a tulaj egyből mondta milyen tömítést kell kicserélni, watts linkage-t (nem tudom magyarul hogy hívják) + még ezt-azt cserélni kell a gázrendszernél (pl csövek). Ezekre a tulaj is felhívta a figyelmet. Egyébként jó volt vezetni, szépen muzsikál, jól megy, felezőt nem tudtam kapcsolni, mert a kar előtt kiegészítő műszerek voltak, bár "levehetőek" onnan. Azért nem hoztam el, mert a gáztartály a benzintank helyén van, így a gáz kb 40 liter, a benzin 25 liter lehet, kicsi a hatótáv. Bár a csomagtartó megmaradt.
Nem városi lenne, szerencsére már erdő mellett lakom.Csak azt szerettem volna megtudni, hogy másnak is annyi-e a városi fogyasztása. A tulaj elmondása szerint szinte csak Budapesten használja, így csak ott tudja mérni a fogyasztást.