Kösz a képeket!Valami hasonlóra készülök én is,de még rágodom rajta,hátha jobban megszáll az ihlet. :-) Véletlenül nem tudod mi a gyári ajánlás gyujtogyertyábol? Kétezres évj. Egyes xsara 1.6, 65 kw motorhoz?Természetesen bárki tudja a választ azt nagyon megköszönöm!
Sziasztok. Az lenne a gondom egy 2002-es xsara2-vel,hogy az alapjárata hogy finoman fogalmazzak ingadozik. Elvittem szerelőhöz,először map jeladóra gyanakodott,kitisztította,de a hiba ugyanúgy fennállt. Majd ismét elvittem,rátette a gépre,de semmi hibakódot nem dobott ki a gép. Ekkor megint megfújkált,kitisztított valamit. Azóta egy darabig a fordulatszám mérő ment fel 2-3e-ig úgy alapjáratba,hogy nem léptem a gázra.Ez főleg,ha meleg a motor. A mai napon viszont már olyan is történt,hogy a csúcsforgalom közepén araszolgatás közben egyszer csak leállt a motor,nem rángatott semmi jele nem volt,hogy nem kapna benzint,ezt egymás után többször is megcsinálta. Ha esetleg valaki találkozott már hasonló hibával,vagy tudja,hogy ennek mi lehet az oka,tegye már meg,hogy megossza velem. Előre is ezer hála a segítségért :)
Mindenképp érdekel hogy oldottad meg,valamit nekem is ki kell találnom.Gondolkodtam rajta hogy a gyári alkatrészeket újrahasznositva máshogy oldom meg de még nem ált össze teljesen a kép.
Ma sikerült kinyitnom a kesztyűtartót is.Sajnálattal tapasztaltam hogy elég kicsi,de ami még jobban lehervasztott az az hogy darabokban volt az ajtóban a szerkezet.Negyed óra legó után hagytam a francba,még csak tippem sem volt hogy hogy lehetett összerakva. :-) Van rá valami javitó készlet,vagy használható átalakítási mód hogy használhatóvá váljon az ajtó?
Kösz a képes illusztrációt!Ma volt egy kis időm foglalkozni a váltóval míg a hűtővízet pacskoltam.Sajna arra a következtetésre jutottam hogy a kar alján lévő két műa. persely nem olyan vészes,viszont az irányváltó "kar" és az általad említett stiftel rögzitett alkatrész is igen nagy holtjátékal mozog.Ha jól láttam (bár a kupakot nem tudtam leszedni) a választó kar is két perselyen mozog (B jelű alkatrész a középső ábrán),ezeket biztos hogy cserélnem kell,bár a védőkupak igen masszívan ragaszkodik a helyéhez.Viszont a stiftel karnál ugy tünik mintha a stiftet becsípték volna a karba.Egyébként ezt a stiftet mennyire nehéz kiszedni?Mennyire erős az illesztés?Simán ki lehet kocogtatni vagy azért ennél masszívabb a dolog?Arra gondoltam hogy méretre esztergáltatok bele egy menetes végű csapot,amivel minimálisra csökken a holtjáték.Persze ehhez ki kell szednem a stiftet.Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?Előre is kösz a válaszokat!
Tud valaki egy használható szerviz programot ajánlani! Amiben van minden, gyári szám, elektromos kapcs.rajz,+ a szokásos dolgok! Köszönöm. Olyanra gondolok, mint az ETKA de ügye az vw-audi-seat-skoda.
Bocs igazad van. A gép egy 2000-es 1,6 benzin. Egyébként ezüst! :-) Este lementam lámpával és valószinü hogy a drótos verzió csak elsőre nem sikerült kitapogatni. Sajna elég kevés infó van a tipusrol,egy rendes manuált sem találtam még hozzá,amiben pl benne lenne a gyári gyertya ajánlás,folyadék mennyiségek......
Nem lenne rossz legközelebb egy kérdéshez háttéradatokat is csatolni, pl. milyen motor, mikori a gép, esetleg motorkód, stb.
Mivel csak találgatok, általánosságban: kétféle gyorscsatlakozás biztos létezik, az egyiken két nagyobb műanyag köröm tartja a helyén a csövet a hűtőben, a másikon meg egy kis fém rugó vagy drót-szerűség. A két nagyobb körömnél értelemszerűen a két körmöt kell kicsit kifeszíteni ahhoz, hogy ki lehessen húzni a csövet, a rugós megoldásnál meg a rugót kell leszedni hozzá.
Újabb ostoba kérdés. :-) Hűtővízem nem éppen optimális sajna csak kb -5°-os.Szeretném lecserélni,de így első körben nem találok bilincset az alsó gumicsővőn.Azt találtam hogy ott valamiféle gyorscsatlakozós megoldás van...Kérdés hogy lehet leszedni a csővet,hogy a vízet ki engedhessem?Forgatin,húzni nyomni......?
A váltórudazatnál nálam két pici persely cseréje jelentősen javított a használhatóságon.
A persely a váltókart és a váltórudat összekötő tengelyen van, pár száz forint, de a Citroen-hez kell befáradni érte. (Az első gyári alkatrész vásárlásom 9 év alatt :)
Felemelés és alámászás nélkül a legkönnyebb, ha valakit megkérsz, hogy foglya meg a váltókart -az utastérben - míg te benyúlsz a motor és a tűzfal között és csavaró mozdulatokkal felméred a játékát.
A képen a 19-es számú alkatrész + cseréltem a tengelyt is (8-as alkatrész)
Gyári cikkszáma: 2450 52 SEBESSÉG VEZÉRLŐ TENGELY PERSE DIAM 8 INT (2db kell belőle)
2455 38 SEBVÁLTÓKAR TENGELYEDIAM 6X1,00 L36
A váltórudazat irányváltó, amit BXtwelve említ kicsit drágább (16-18000 körül van) Ebből is érdemes gyárit venni, mivel az utángyártott nem bír sokat.
A képen a 6-os számmal jelölik.
Gyári cikkszáma: 2449 91 SEBESSÉGVEZÉR.IRÁNYVÁLTÓ ASS
Végezetül nálam még gond van egy alkatrésszel, aminek az orvoslását a hamarosan esedékes kuplungcserével együtt megejtem. Sajnos a furat elvesztette a körkörösségét, ezáltal a stift lötyög a helyén, így itt is összeszed némi játékot a váltórúd. Volt aki hegesztővel orvosolta, én viszont csavarral szeretném megoldani, FeZ_ ajánlása alapján. A képen a 6-os számú készlet ( B, C és a 31-es alkatrész)
Remélem nem cseszem szét az oldalt megint a képekkel :)
Az írás közben folyamatosan ugrált a reklámcsíkra, remélem a hiba nem nálam van. - elég idegesítő
1. A fűtőventilátor gomja bárhová van beállítva, önmagát szabályozza, kapcsolgat a szintek közt. Hol lassabban fúj, hol maxon.
2. Elindulás után meleget fúj, amig el nem éri a 90 fokot a víz. Ekkor általában elkezd hideg levegőt fújni, majd később van hogy újra meleget fúj. Ha meleget fúj akkor nagyon forró a levegő, nem rég volt termosztát csere.
Tegnap ha hidegre volt állítva is elkezdett meleget fújni, amíg a 90 fokot el nem érte. Mi szabályozza, hogy hideg vagy meleget fújjon? Régebbi kocsiknál úgy tudom, hogy közvetlen egy csapot nyitott a gomb. Xsaranal hogy működik ez?
3. Bárhová állítom a levegőt, mindig csak középen fúj, tehát se ablakra, se a lábra nem fúj.
Itt a fórumon nem nagyon esik szó róla, de öreg autókról lévén szó, nekem előfordult, szerintem másnak is, csak legfeljebb nem foglakozik vele.
A váltórudazat irányváltó. Azon van egy gumi gömb. Ami egy bevonat, elöregszik, és lemállik. Alatta műanyag van, de az jóval kisebb, lötyög. Így is lehet váltani, de megnő a kar holtjátéka.
Köszönöm ismét a segítséget!Nem marad más hátra,át nézem a rudazatot. Nálam egyébként nem produkálta,sem a hangot,sem a be esést......viszont kicsit olyan mintha nem megfelelö helyre tenném a váltokart,kicsit döcögös a váltás.A hátramenetet pedig sokszor 2-3x is meg kell probálni.
Gyárilag automata bowden van benne és az normális hogy simán ki tudod akasztani a váltónál. Kérj meg valakit hogy nyomja be egy kicsit a kuplung pedált. Egyből nem tudod majd kiakasztani. :) Ugyanis úgy működik, hogy a bowden pedál felőli végén van egy ki-be mozgó pöcök. Amikor felengeded a pedált, akkor az benyomja ezt a pöcköt és ezáltal feloldott állapotba kerül a mechanizmus és kirugózza magát a bowden külső a teljes hosszra. Mikor pedig elkezded benyomni a pedált, akkor kijön a pöcök és zárja a szerkezetet az aktuális hosszban.
Általában úgy szokott elromlani a bowden, hogy részben, vagy teljesen beesik hirtelen a pedál egy jellegzetes hang kiséretében.
Lehet hogy a váltó rudazat(ok) kopása, lötyögése miatt nehézkes a váltás.