Az index párásodása F betegség. Ott van egy gumiszalag ami sajnos öregszik és elvékonyodik. Ennek a szilo a megoldása, de amit bontóban vennél az ugyanilyen zsákbacsak és időzített probléma lenne. A karosszériához nem értek sajnos.
tipikusan valik le a fura a testrol... ragaszd vissza (szilo, palmatex) vagy vegyel ujat 1000-1500Ft-ert vagy varjal meg amig teljesen szet nem esik...
Véleményem szerint az index párásodásának semmi köze a sárvédő illesztéséhez, sokkal inkább ahhoz, hogy az index "frontja" kezd elválni magától az index "testétől". Nálam is ez volt/van. Ezt a problémát az index búra cseréjével vagy a keletkezett hézag megszüntetésével orvosolhatod.
Szerintetek egy karosszérialakatos ki tudja kalapálni nekem a képen látható elemet, hogy pontosan illeszkedjen?
A vezető oldali sárvédő karoszéria elem utángyártott és nem illeszkedik pontosan a motorháztetőtől a rés is pár mm-rel nagyobb és az index is bepárásodik. Szinertetek?
Sziasztok, pár kérdéssel fordulnék hozzátok, mivel már sehol sem találtam erdemleges választ, szeretnék venni magamnak egy használtautót középhosszú távokra, és megakadt a szemem egy 93-as évjáratú, Omega A ba, de a leggyengébb dízel motorral szerelt 2.3d re, mik a tapasztalatok ezzel a motorral? Gondolom, hogy ne túl vad ebben a nagy kaszniban, nem is ez a cél, inkább a motor karaktere, illetve szervízigénye, betegségeire gondolok, illetve , hogy úgy általában mit figyeljek egy ilyen autó vásárlásánál, hol szeret rohadni, mik a gyakran előforduló hibák, kivéve a kényelmi elektronikát, mivel ez egy CL felszereltségű kvázi alapmodell, amiben elektronikából nem sok van :)
Nekem van egy bontott váltóm 1.6-os motorral. Ha érdekelhet a dolog, holnap megnézem a számát. Semmi baja nem volt, csak komplett motort-váltót cseréltem 1.6-ról 1.8-ra.
Értem, akkor az lehet egy alap megállapítás, hogy huzamosabb, nagy terheléssel és magas külső hőmérsékleten használt klíma "produkál kinti" kondenzvizet. Ha a körülmények kevésbé "drasztikusak" akkor a kondenzvíz megmarad a hőcserélő tálnyérjában és ott párolog el?
Az sok mindentől függ, de nekem kb egy óra alatt mire leérek a balcsira kb 100km 35fok odakinnt bennt meg 20 körül van. Végig klíma bekapcsolva max kakaón.
Ebből - ahogy néztem - az F17C és a végén a 418 a releváns.
Jól gondolom?
Más az áttétel mennyire baj? Ahogy a táblázatot néztem, a más áttételek könnyebb autókba kerültek, lehet, hogy a Zafira a váltót túlterheli - vagy csak gyorsulás/fogyasztás lesz más? (Ugyanazt a sebességet csak nagyobb/kisebb fordulaton tudja majd.)
Beazonosítottad pontosan a váltódat? Az, hogy F17-es 4.19 végáttétellel még kevés. Kell a pontos váltókód, mert az alapján kelle keresni, az 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, 5-ös fokozat áttételei lehetnek mások. Amennyiben találsz a kód alapján váltót, már tök mindegy, hogy honnan van, lesz, mert az egy bontott alkatrész amire 3 nap beszerelési garanciát szoktak adni a bontók. Lehet, hogy egy több százezer km-t futott váltót kapsz, de lehet, hogy egy kevés futásteljesítménnyel rendelkezőt. Tudod, a puding próbája az evés.
Természetesen F Astra, ezért kérdezek ezen a fórumon :-) (97' évi F Astra Caravan nick szerint X16SZR). A szag eltávolításának lehetőségéről sokat olvastam, de engem döntően a kondenzvíz csöpögése vagy annak hiánya érdekel. Mint ahogy az előzőben kérdeztem tapasztalat alapján mikor kellene megjelennie a kocsi alatt?? (ha egyáltalán lehet ilyet meghatározni?) A bejegyzésem többi részére adott választ köszönöm!
Előszőr tisztázzuk, milyen autód van? A másik: Dohos szag ellen klímaspray! A pollenszűrő oké, de amit érzel az már a járatokban megtapadt szennyeződés finom illata. Irány az első hiper-szuper kocsis bevásárlóközpont és kb egy ezres... De a hódos is árul...
Klímával kapcsolatban volna kérdésem. Van valakinek tapasztalatta azzal kapcsolatban, hogy a klíma használata közben mikor kezd kifolyni a kondenzvíz a tűzfalon lévő gumi pipán? Nekem gyári klímám van, de még nem láttam a kocsi alatt vizet. Azt láttam, hogy ha folyna, akkor először a bölcsőre, de utána meg a földre kellene. Múltkor leszedtem a kivezető gumi pipát és dróttal megpiszkáltam a csonknál, de teljesen átjárható, dugulást nem tapasztaltam. Klíma használata után cseppet büdös a befúvott levegő. (pollenszűrő évente cserélve, levélrács alatt a vízelvezető takarítva) Utastérben (szőnyeg alatt) nincs víz.