Az szerintem egy vezetőcsík szakadás, ami át lett forrasztva. Vagy a kvarc mellé vezeték vágással egy pár pikós kondi lett beforrasztva, hogy be lehessen állítani a frekit. Később talán cserélték a kvarcot, és visszaforrasztották az eredetire. Gondolom én.
Régóta szerettem volna egy famintás előlapos Stalker IX-et, és nemrégiben sikerült is vennem egyet kifejezetten megkímélt állapotban, korrekt áron.
Amennyire meg tudom állapítani, nincs megbuherálva, és plusz funkciókat sem tettek bele.
Viszont az alaplap forrasztási oldalán találtam egy szerintem nem gyári összekötést, ennek célját nem sikerült megfejtenem, ebben kérem a segítségeteket:
Nekem nincs bizalmam ennyi pénzt "befektetni". A 25V is nagyon karcsú tényleg.
Inkább azon elmélkedek, miért nem sikerül a máshol már nagy sorozatban használt RD15HHF1-et beüzemelni ezekbe a CB-kbe. Sok gyártmányban széped dolgoznak. Nem is drága. A forrás is megbízható ahonnan vettem. Sok MRF-fet került már rádiókba, használható lett mind.
De ez az RD amit a Mitsubishi is ajánl a kifutott 2SC1969, 2312 helyett nálam csak gerjed, labilis, nem dolgozik.
Gratula! Ha még több esős nap jön, még jó párat érdemes kicserélni. A 47u 10V-os darabokat feltétlenül. Pláne ha a világosszürke fajta van benne. De már 16V-osra.
Kedves Xanti és Tanktiszt, köszönöm a pár héttel ezelőtti tippeket a modulációhiányos Grantomra.
Megjöttek az esős napok, előkaptam a Grantot a garázsban, kicseréltem ott az említett IC körül 2 db 1 mikrós, meg egy 22 és 100 mikrós kondit, és tényleg megjavult a rádió! Totál zárlatos ugyan egyik sem volt, de egyebet nem tudtam mérni rajtuk. Valamelyik közülük volt a hunyó.
Mikor hirtelen mindenki CB tápot kezdett volna gyártani, olyan is aki előtte még egy zseblámpát se tudott volna, lett nagy sírás-rívás a MEEI vizsgálatok miatt.
Mert valóban kemény feltételek voltak előírva. 10 beadottból jó ha 1 megkapta. Pedig akkor még EMC vizsgálat nem is volt. Erősen párás környezetben tartós rövidzárban sem melegedhetett sehol, a szigetelések tényleges vizsgálatánál is sok volt a bukó. Rögzítetlen kábelek, megérinthető feszültség alatti pontok a belsejében, az alkalmatlan csatlakozók, kapcsolók során felül. Biztiház szigeteletlensége, a hál.kábelről hiányzó törésgátló. Volt aki még a földelt és a kettősszigetelés dolgait is kutyulta.
Ennél sokkal korábban már volt CB klub Pesten. A XVII. ker Műv.Házban alakult a 80-as évek elején. Dobai Sanyi volt ott a gondnok/büfés. Ő szerezte meg egy estére a helységet. Olyan sikeres volt, hogy utána rendszeresen összejöttek az akkor még igen kevéske CB-sek.
Akkor még senki nem tudta, mekkora karrier lesz belőle.
Bizony egy CB rádióm nekem is bánta az "érdeklődést" a technika után. Az udvaromon álló Trabantból egy Stalker IX-et fújtak meg. A szélvédő gumit vágták körbe, majd kiemelve az üveget.
Aztán kiderült, hogy egy helyi jómódú vállalkozó unatkozó fiúcskája volt a hunyó. A rádió azóta sem lett meg. Még 40 év múlva is felismerném.
Más kínainál vettem 2sc1946A-t, használtat. Annyi látszott csak, hogy a kivezetései arany felületei már ónozva voltak. Hibátlanul dolgoznak. 35W 12V 150 MHz.