A polírozás (ha egyszerűen fogalmazunk) olyan, mint ha nagyon-nagyon finom smirglivel végigcsiszolnád a kasztnit. Ezáltal a kisebb karcok eltűnnek, illetve "betömődnek". A legtöbb polírozó anyag egyben wax is, tehát egy viaszos, vízlepergető réteget alkot a fényezésen.
A sima waxok (lágy vagy kemény) nem csiszol, csak bevonatot képez. Az ilyenek közül nekem a Johnson féle "Rally" jött be leginkább. Azt hiszem DarkSide is ezt dícsérte. Vagy Detonátor volt? Mindegy, valami D betűs arc... :-)))
Akkor most meg egyszer, tehat.
Mire jo a polirozas, illetve waxolas?A gurulo viaszt mar valaki leirta.
Vettem anno egy Turtle Wax zold szinu autopolirt.Ez jobb vagy rosszabb mint az ugyanattol a gyartotol szarmazo kemenywax?Egyaltalan milyen kulonbseg lesz az eredmenyben?
Mondjuk a 850R néhai grafit színű fabetétjeit és hasított- és bivalybôrbôl kombinált kárpitját nem valószínű hogy felül tudják múlni. A mai kevlár csodák nekem nem jönnek be. Az új Volvok műszerfala meg túlságosan plasztik, erre rádöbbentek már a gyárban is, a következô nagy Volvo (S100?) műszerfala sokkal exkluzivabb lesz, ez valami nagyfônök külön kívánalma...
Ha már R, akor nekem V70R legyen. Kár hogy 18-20M körül kezdôdik majd...
Nekem is a kedvencem lenne a hasítottbôr, az S70R-ekbe lehetett anno rendelni egy spéci huzatot, annak az ülôfelület meg a háttámla közepe kockás steppelt hasítottbôrbôl készült, nagyon jól nézett ki. A pucolás külön sztori, azt állítólag nem árt hetente-kéthetente átkefélni és valami spéci cuccal kezelni...
Valamelyik régebbi C&SC magazinban olvastam egy brit cégrôl, akinek a honlapján autóbôr ápolási tanácsok vannak és emailben lehet kérdezni is, majd elôkeresem...
Esetleg próbáld ki mondjuk az első ülés hátának a szélén vagy az alján, ha nincs bizalmad. Egy német bőrápolással fogalkozó cég honlapján is meg van említve a pronto classic, a fényes marhabőr ápolásánál (az enyém az).
Az előző autómnál a kedvecem volt (hasított bőr az ülőfelületen), na azzal szívtam eleget.
Nem, az csak ugynevezett "guruloviasz", amit siman rapermeteznek az autora, aztan finoman fenyesre torlik. Ez egy parszaz forintos, latvanyos, de nem tul hosszutavu megoldas.
A vakszolashoz "kemenyviasz" kell, amit amugy izombol kell bedorgolni. Idore ugyanannyi, mint a polirozas, tehat 1-6 orat is tarthat (automerettol es gyakorlattol fuggoen). De mivel idoben ugyanannyi, az ara sem sokkal alacsonyabb, tehat akkor mar erdemesebb polirozast kerni, plusz arra egy guruloviaszt.
Van egy bena kerdesem. A kezi automosoban, ha kerek viaszolast( kb. fel ora alatt kesz vannak az egeszkulsovel+mosas), akkor az ugyanaz mint a waxolas?
Csak a classic a jó, mert abban nincs oldószer, legalábbis ezt állítják. Egy régi haver a góré a mosóban, ahová járok, és ott szedem ki a titkokat belőlük :-)) Náluk még senki nem reklamált. A cég is sokat foglalkozik bőrrel, sok csodaszert láttam már. A Turtle wax cuccost még nem próbáltam, majd veszek egyet.
A profi cuccal az a baj, hogy baromi drága, és amennyit használna az ember lehet hogy megromlik.
A gumira fújt csodaszer tényleg jó, eladás előtt kértem mindenfélét egy régi kocsimra (gumi, felni, stb.), háááát, teljesen el volt ájulva a vevő (mondjuk rendesen volt takarítva, és egyébként is minden hibátlan volt benne.).
A Pronto az szerintem is jó cucc, bár bôrre még nem próbáltam, szerintem kissé túl sűrű hozzá. Az illata viszont szuper, és fabetétre tuti jó. Az alapanyagai közül sok stimmel a bôrápolóval, de nem vagyok biztos benne, hogy jó-e a bôrnek.
A minap én is kérdeztem profiktól, de ôk valami profi cuccot vesznek, nagy kiszerelésben. Tegnap ecsettel kenték egy S40-es gumijait, tök szép matt fekete lett tôle a gumi. Esetleg érdemes lehet profiktól magáncélra vásárolni ebbôl is, abból is egy keveset...
Megkérdeztem profikat, hogy mit használnak a bőrre, és azt mondták, hogy pronto classic (a kisebb flakonon rá is van írva, hogy bőrre is jó, a nagyon nincs). Ebben nincs oldószer, először idegenkedtem tőle, de nagyon szép lett, kinézetre, és tapintásra is szuper lett. Puha ronggyal kell letörölni.
A kifejezetten bőrápolásra árult cuccok a bőrrel foglalkozó mókusok szerint több ezer forinttól indulnak, a párszáz forintos autósoknak árult cuccok szerintük gagyi.
bocs, ha mar felmerult a tema, nincs idom atbongeszni a topikot.
A problemam az, hogy az ablaknal levo acelbetetes tomitesek rozsdasodnak, es a rozsdas le megfogja a fenyezest (feher, normal). Egyszeru dorzsolessel (autosamponnal) nem jon le. Mivel erdemes probalkozni?
"Detonátor topictárs szerint a Campo=IFA. Én nem fogalmaznák ilyen szűklátókörűen, inkább kinézetre a régi Mistu L200-hoz, MAZDA B2500-hoz hasonló. 5 ajtós, platós, 4WD."
:)))
dízel? Igen. Platója van? Igen. Ráadásul nagyfülkés és összkerekes IFA! :PPP
A kézzel történő dörzsölést teljes mértékben ki tudtam vele váltani. A polír/wax tartóssága nyilván nem a géptől hanem a használt szertől függ.
Egyébként a rezgőcsiszoló is elliptikus mozgást végez.
Detonátor topictárs szerint a Campo=IFA. Én nem fogalmaznák ilyen szűklátókörűen, inkább kinézetre a régi Mistu L200-hoz, MAZDA B2500-hoz hasonló. 5 ajtós, platós, 4WD. A lényegre visszatérve, elég nagy autó, magas is, ezért volt ennyi az ára. Egy Matizt olcsóbban megcsinálnak biztosan :) De itt a tetőtől a platóig mindent políroztak. Majd holnap fotózok, és felrakom a képeket róla (http://kep.tar.hu/matiz).
Apám nem kimondott autószakértő, de nagyon tetszett neki is, azt mondta, feltűnő a különbség. (Tudni kell ehhez, hogy amikor lelopták a dísztárcsáit, a következő szervízen pótolták. Amikor hazaért, megjegyeztem, hogy milyen jól néz ki az új dísztárcsa. Válasz: tudtam, hogy valami nem stimmel az autón, nem olyan mint szervíz előtt :-)) )
Apam munkatarsa fujta le 10000 penzert. Szep lett meg csillog is, de egy picit erdes es ha ezt poliroznam sima lenne es tukroseb/meg szebb. A fordulatszam nem allithato, 3000ford/perc. Azt irtak, hogy ra kell kenni a polir cuccot aztan ra a kocsira a gepet es kis nyomassal lehet a geppel polirozni.
Mas.
Elvittem kezi mosoba a kocsit es kertem kulso muanyag apolast is. Ra sem ismertem utana a kocsimra. Az a kerdesem, hogy milyen szert hasznalhattak a muanyagokra es a gumikra es mennyi ideig marad meg a hatasa? A belso muanyag cuccokat is kiszivta egy kicsit mar a nap es van ahol mar feheresedik a muanyag. Ide milyen eredemenyt erhetek el es milyen szerrel?