Keresés

Részletes keresés

KVZOLI Creative Commons License 2017.02.12 0 0 435747

Én november vége felé vettem észre rajta a 326-os Szilit.Fura volt,mert úgy tudtam,V6 Szolnok.

Kb karácsony előtt két héttel több is megjelent.Aztán a két Kárpátos Berényi kivételével az összes motorkocsi,a Bobók,a Szörnyella,a 402-es Púpos(igaz ez most eltűnt).

Most,jó két hete jelentek meg a 470-esek(az 504 kivételével),néhány Flirt,meg két dupla Berényi.

Előzmény: zjakabfi (435738)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.02.12 0 2 435746

Néhány újabb tajvani érdekesség az elmúlt hetekből:

 

1. A TRA egykori kísérleti mozdonyai Miaoli városában. A hátul található, B-B tengelyelrendezésű, 820kW névleges teljesítményű EMD GA18-as járműből 5 darab érkezett Tajvanra 1969-ben, melyek S401-S405 pályaszámokkal álltak forgalomba. Az iparvasutak nagy részének bezárását követően a legtöbb ilyen jármű munka nélkül maradt, hiszen kocsirendezési / tolatási célokra a nagyobb számban megtalálható EMD GA8 (S300) és EMD GL8 (S200) sorozatok is megfeleltek. Napjainkra mindössze két ilyen jármű maradt fenn, a képen is látható S405 és az egykori taipei főműhely udvarán bomladozó S402.


A sorban, hátulról a második jószág ugyancsak EMD-nek néz ki, azonban ez licensz alapján, a Hitachi üzemében készült 1960-ban, 11 másik társával együtt. Az R0 sorozatként R1-R12 pályaszámokkal üzemelő mozdonyok megbízhatatlannak bizonyultak, pár éves pályafutásuk alatt meghibásodások egész sorával kedveskedtek az üzemeltetőnek, így a TRA később végül további EMD G12-k / G22-k beszerzése mellett döntött.


A forgóvázat követően, az előtérben pedig egy ALCO gyártmányú, DT560-as sorozatú mozdony látható, melyből 14 darab készült 1920 és 1921 között. A legtöbb ilyen jármű (konkrétan 13) megsemmisült a második világháború során, a megmaradtakat pedig később törték össze.

 

2. - 3. GE E42C kerékpárok pihennek a TRA Changhuá-ban található fűtőházának udvarán, illetve egy hasonló járműből kioperált forgóváz karbantartási munkálatait is megfigyelhetjük.

 

4. Taiwan Sugar Railways DIEMA (Diepholzer Maschinenfabrik GmbH) gyártmányú, 762mm-es nyomtávú dízelmozdony érkezik a Tajvani Cukorgyárak Huwei üzemébe. Az egykor több mint 500km kiterjedésű "cukorvasút" a közúti szállítás elterjedése után indult hanyatlásnak, így napjainkra alig 30km-nyi szakasz maradt meg, melyek közül azonban csak ezen a részen közlekednek cukornáddal megrakott szerelvények, jellemzően a téli betakarítási időszakban.

 

5. - 6. Ma (február 12.) pedig megérkezett a Taichung MRT (Mass Rapid Transit) első szerelvénye is, mely a járműtelepre vezető útja során két megállót is tett a helyiek legnagyobb örömére. A Kawasaki kobe-i üzemében készült jármű egy héttel korábban, február 5-én a kora délutáni órákban érkezett meg hajón a taichung-i kikötőbe, ahonnan a papírozást követően indult meg új lakhelye felé. A vezető nélküli, 1435mm nyomtávú jármű 750V DC áramrendszerű, alsó tapintású harmadik sínről kapja a mannát, mellyel legfeljebb 70km/h-val guríthatja tova 536 utasát (egy szerelvény két kocsiból áll). A járművön a Kawasaki mellett, a Mitsubishi villamos berendezéseit, a német REBS Zentralschmiertechnik GmbH által gyártott fedélzeti sínkenő rendszert, illetve a KW-201 típusú forgóvázakon az amerikai Westinghouse Air Brake Co. (WEBCO) utódjaként üzemelő Wabtec, Camisano-ban (Olaszország) készült fékberendezéseit is megcsodálhatjuk. A Taichung MRT első vonalának 2018-as átadását követően Taipei, Kaohsiung és Taoyuan után a negyedik olyan város lesz az országban, mely rendelkezik MRT vonallal / hálózattal. (A Taoyuan MRT első vonala, kb. 20 évnyi tökölést követően, egyébként idén március 2-án válik elérhetővé Taoyuan nemzetközi repülőtér és Taipei belvárosa között.)

_Nyuszi Creative Commons License 2017.02.12 0 0 435745

Gondolom arra, ami az én vesszőparipám is: jelfeladás sárga-zöld jelzés után. A feltétfüzetünk ellentétes a hatóság által jóváhagyott Jelzési Utasítással. (Véleményem szerint utóbbi módosítása lenne a jobb, és nem azért, mert hazabeszélek. :) )

Előzmény: aruzsi (435727)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.02.11 0 0 435744

Kérdés, hogy egy álló utasokkal is zsúfolt HÉV-en mennyi idő (és anyázás) eljutni a (vélhetőleg egyetlen) fedélzeti wc-hez (ami a zsúfoltság miatt fokozott eséllyel foglalt).

 

Amennyi a schnellbahnon.

Nyilván a dolog nem a sűrűben töltött időre, meg a két megállót utazók kedvéért van kitalálva.

 

Másik probléma, hogy egy mozgáskorlátozottak által is használható wc elég nagy alapterületet elfoglal a járművön, ami egy HÉV-en talán még nagyobb súllyal esik latba. 

 

 

Teljesen jogos, új telepítésnél ez elég komoly akadály.

Másrészt szvsz a BHÉV szerelvényei ab ovo nem akadálymentesek, szóval mindegy is.

Előzmény: rm40 (435743)
rm40 Creative Commons License 2017.02.11 0 1 435743

Kérdés, hogy egy álló utasokkal is zsúfolt HÉV-en mennyi idő (és anyázás) eljutni a (vélhetőleg egyetlen) fedélzeti wc-hez (ami a zsúfoltság miatt fokozott eséllyel foglalt).

Másik probléma, hogy egy mozgáskorlátozottak által is használható wc elég nagy alapterületet elfoglal a járművön, ami egy HÉV-en talán még nagyobb súllyal esik latba. Hagyományos budi miatt pedig menne a tiltakozás...

Előzmény: segélyvonókészülék (435742)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.02.11 -2 1 435742

Izé, a schnellbahnon meg van.

Az, hogy a hévből kispórolták, egy dolog.

Mindamellett ott ki lehet spórolni, ahol az állomási/megállóhelyi infrastruktúra ezt lehetővé teszi. És ez Hollandiában elképzelhető, de idehaza nem annyira.

Utálom, hogy ha a nagyfaluba kell menni, aznapra szárazság, egy üdítőt nem merek meginni anélkül, hogy előbb ne találnék valami használható mosdót is hozzá elérhetőségben, mert a földi helyzet ebből a szempontból gyászos.

A vasút nálunk ebből a szempontból egy biztos pont, mert arra számíthat az ember. Ha felült a vonatra, akkor a folyó ügyekkel nincs gond többé. Persze kivételek vannak.

Előzmény: r1232 (435739)
zjakabfi Creative Commons License 2017.02.11 -1 1 435741

Ráckevei hév megy vagy 80 percet...

 

Azért ha majd a Start lecseréli a HÉV-eket, akkor vehetne WC-s vasutat.

 

Én mondjuk a HÉV vonalakra Flirtet tudnék elképzelni.

 

 

Előzmény: r1232 (435739)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.02.11 0 2 435740

Igen, olyasmi, mint a HÉV. De azon is lehetne wc.

Előzmény: r1232 (435739)
r1232 Creative Commons License 2017.02.11 -1 2 435739

Buszon, HÉV-en sincs klotyó és ha az utazások ideje fél/háromnegyed óra átlagosan, akkor nincs is feltétlenül szükség rá.

Előzmény: segélyvonókészülék (435735)
zjakabfi Creative Commons License 2017.02.11 0 0 435738

Nem hiszem. Mondjuk én nem néztem, pedig arra jártam, de szerintem nem jönne ki.

 

Mondjuk most ránézve az Iemig-re 3 ilyen IC-ből 3 Taurus... (2 Gyseves). Fura, az Iemig ezeket mióta mutatja?

 

6 Taurus van első ránézésre országon kívűl.

 

 

Ma utaztam Talenttel. Hát jóval leharcoltabb mint az első Flirtek, pedig egyszerre jöttek.

 

 

Előzmény: haha 1970 (435732)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.02.11 -1 0 435737

Érdekes a forgóvázak feletti kiugrás a kocsiszekrényen.

Előzmény: segélyvonókészülék (435735)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 435736

Az első, amit láttam.

Előzmény: segélyvonókészülék (435735)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.02.11 0 0 435735

Az első mi?

Holland flört?

 

Hogy nincs kló, az tényleg gáz. Már a regioshuttle-lal is az volt 20 éve.

Előzmény: GOLAZ111 (435734)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 435734

Íme az első!

 

 

 

Tudtam, hogy már járnak csak nem találkoztam velük eddig sehol sem. Egyébként ezekben sincs klotyó.

 

Állítólag a korábbi SLT motorvonatok egy részébe utólag beépítettek klozetot, de még olyat sem láttam. Azért elég zsenánt, hogy nincs fajansz.

 

KVZOLI Creative Commons License 2017.02.11 0 0 435733

Szerintem irreális.

Nézz rá az emigre a 10 trakciós Tauból 4 vagy 5 állandóan Ausztriában van.Most is kinn van a 3-as,a kettes,az ötös a hatos meg a hetes.

Ez pont fele a 10-es flottának.

A GYSEV-gépek közül is az 502 már egy ideje a 917-942-933.318 fordát járja,az 503 meg a 939/919-922-925-938-at.

Előzmény: haha 1970 (435732)
haha 1970 Creative Commons License 2017.02.11 -3 0 435732

Sziasztok, mi igaz abból hogy elméletileg az összes Szombathelyi illetve Soproni IC Traxx helyett Taurussal közlekedik februártól?(Tudom a Gyseved lehetöségek behatároltak.)

Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435731

Szerdáig valamelyik gyártó jelentkezett?  

Előzmény: Lovrin (435730)
Lovrin Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435730

Még nem zárult le egyik sem.

Előzmény: Aln 663 1189 (435729)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435729

Mi a helyzet a tram-train tenderrel? 

aruzsi Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435728

A forgalom 90%-ban nem tudja kezelni/használni a berendezéseit. Hogy tud akkor utasítást írni hozzá?

Előzmény: r1232 (435726)
aruzsi Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435727

Mely pontokra gondolsz?

Előzmény: r1232 (435726)
r1232 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435726

Keményen fogalmazok. Ez viselkedés miben lenne más, mint a biztber szakszolgálat részéről a forgalmi utasítás egyes pontjainak az ignorálása?

Előzmény: aruzsi (435702)
kopaszsop Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435725

pedig elég lenne két sor és egy pontos, korrekt definíció az utasítás bevezető fejezetében, hogy ilyen ne történhessen meg.

Előzmény: aruzsi (435702)
mcg Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435724

a sajt honlapján az egyes ajánlatoknál oda van írva, hogy jár-e rá railplus külön, vagy sem, mert nem csak a TCV-re, de bizonyos alap globáljegyekre is jár a kedvezmény (ami így nem sokkal drágább már mint a spar, pláne ha a legolcsóbb már elfogyott)

Előzmény: siófoki35 (435723)
siófoki35 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 435723

Tudom, én sem azért vettem. ;) Csak azért kíváncsi voltam, hogy az alapból kedvezményes jegyekre is jár a +25%, vagy csak a ritkán létező TCV teljesárúra.

Előzmény: zjakabfi (435722)
zjakabfi Creative Commons License 2017.02.09 0 0 435722

Ezt a kártyát nem a nemzetközi kedvezményért vesszük. :)

Előzmény: siófoki35 (435715)
v_peti Creative Commons License 2017.02.09 -1 0 435721

Amikor ezt kitalálták, még nem volt ilyen sokféle kedvezmény; és ami volt is, azok többsége is csak menettérti volt, vagy többutazásos (Euro Domino és Interrail), így sokkal több helyen megérte. De azért akkor sem mindenhol, mert a volt szocialista országokban a belföldi jóval olcsóbb volt a nemzetközinél.

Előzmény: Lovrin (435718)
norbee601 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 435720
bocs ujként akartam, nem válaszként az előzőt :-)
Előzmény: Lovrin (435718)
norbee601 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 435719
Sziasztok!

Egy kérdés: 1-es vonal utolsó Győrből induló személyvonata (22:48) ami Budapest helyett csak Tatabányáig közlekedik (dupla Talent) ő utána hová megy?

Reggel a Déliből az első Győrbe szintén dupla Talent.

Jó a teóriám hogy Tatabánya Kelenföld Pusztaszabolcs Talent csere vissza Délibe?
Előzmény: Lovrin (435718)
Lovrin Creative Commons License 2017.02.09 0 0 435718

"A Start Klub kártyához járó 25%-os nemzetközi jegy kedvezmény az hogy működik?"

 

Gyakorlatilag sehogy. Kb. 30 nemzetközi utazásból mindössze egyszer sikerült felhasználnom. Viszonylati akciós jeggyel, menettérti kedvezménnyel, határállomástól belföldi jegy vásárlásával szinte mindig jobban jár az ember.

Előzmény: siófoki35 (435715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!