Én november vége felé vettem észre rajta a 326-os Szilit.Fura volt,mert úgy tudtam,V6 Szolnok.
Kb karácsony előtt két héttel több is megjelent.Aztán a két Kárpátos Berényi kivételével az összes motorkocsi,a Bobók,a Szörnyella,a 402-es Púpos(igaz ez most eltűnt).
Most,jó két hete jelentek meg a 470-esek(az 504 kivételével),néhány Flirt,meg két dupla Berényi.
Néhány újabb tajvani érdekesség az elmúlt hetekből:
1. A TRA egykori kísérleti mozdonyai Miaoli városában. A hátul található, B-B tengelyelrendezésű, 820kW névleges teljesítményű EMD GA18-as járműből 5 darab érkezett Tajvanra 1969-ben, melyek S401-S405 pályaszámokkal álltak forgalomba. Az iparvasutak nagy részének bezárását követően a legtöbb ilyen jármű munka nélkül maradt, hiszen kocsirendezési / tolatási célokra a nagyobb számban megtalálható EMD GA8 (S300) és EMD GL8 (S200) sorozatok is megfeleltek. Napjainkra mindössze két ilyen jármű maradt fenn, a képen is látható S405 és az egykori taipei főműhely udvarán bomladozó S402.
A sorban, hátulról a második jószág ugyancsak EMD-nek néz ki, azonban ez licensz alapján, a Hitachi üzemében készült 1960-ban, 11 másik társával együtt. Az R0 sorozatként R1-R12 pályaszámokkal üzemelő mozdonyok megbízhatatlannak bizonyultak, pár éves pályafutásuk alatt meghibásodások egész sorával kedveskedtek az üzemeltetőnek, így a TRA később végül további EMD G12-k / G22-k beszerzése mellett döntött.
A forgóvázat követően, az előtérben pedig egy ALCO gyártmányú, DT560-as sorozatú mozdony látható, melyből 14 darab készült 1920 és 1921 között. A legtöbb ilyen jármű (konkrétan 13) megsemmisült a második világháború során, a megmaradtakat pedig később törték össze.
2. - 3. GE E42C kerékpárok pihennek a TRA Changhuá-ban található fűtőházának udvarán, illetve egy hasonló járműből kioperált forgóváz karbantartási munkálatait is megfigyelhetjük.
4. Taiwan Sugar Railways DIEMA (Diepholzer Maschinenfabrik GmbH) gyártmányú, 762mm-es nyomtávú dízelmozdony érkezik a Tajvani Cukorgyárak Huwei üzemébe. Az egykor több mint 500km kiterjedésű "cukorvasút" a közúti szállítás elterjedése után indult hanyatlásnak, így napjainkra alig 30km-nyi szakasz maradt meg, melyek közül azonban csak ezen a részen közlekednek cukornáddal megrakott szerelvények, jellemzően a téli betakarítási időszakban.
5. - 6. Ma (február 12.) pedig megérkezett a Taichung MRT (Mass Rapid Transit) első szerelvénye is, mely a járműtelepre vezető útja során két megállót is tett a helyiek legnagyobb örömére. A Kawasaki kobe-i üzemében készült jármű egy héttel korábban, február 5-én a kora délutáni órákban érkezett meg hajón a taichung-i kikötőbe, ahonnan a papírozást követően indult meg új lakhelye felé. A vezető nélküli, 1435mm nyomtávú jármű 750V DC áramrendszerű, alsó tapintású harmadik sínről kapja a mannát, mellyel legfeljebb 70km/h-val guríthatja tova 536 utasát (egy szerelvény két kocsiból áll). A járművön a Kawasaki mellett, a Mitsubishi villamos berendezéseit, a német REBS Zentralschmiertechnik GmbH által gyártott fedélzeti sínkenő rendszert, illetve a KW-201 típusú forgóvázakon az amerikai Westinghouse Air Brake Co. (WEBCO) utódjaként üzemelő Wabtec, Camisano-ban (Olaszország) készült fékberendezéseit is megcsodálhatjuk. A Taichung MRT első vonalának 2018-as átadását követően Taipei, Kaohsiung és Taoyuan után a negyedik olyan város lesz az országban, mely rendelkezik MRT vonallal / hálózattal. (A Taoyuan MRT első vonala, kb. 20 évnyi tökölést követően, egyébként idén március 2-án válik elérhetővé Taoyuan nemzetközi repülőtér és Taipei belvárosa között.)
Gondolom arra, ami az én vesszőparipám is: jelfeladás sárga-zöld jelzés után. A feltétfüzetünk ellentétes a hatóság által jóváhagyott Jelzési Utasítással. (Véleményem szerint utóbbi módosítása lenne a jobb, és nem azért, mert hazabeszélek. :) )
Kérdés, hogy egy álló utasokkal is zsúfolt HÉV-en mennyi idő (és anyázás) eljutni a (vélhetőleg egyetlen) fedélzeti wc-hez (ami a zsúfoltság miatt fokozott eséllyel foglalt).
Amennyi a schnellbahnon.
Nyilván a dolog nem a sűrűben töltött időre, meg a két megállót utazók kedvéért van kitalálva.
Másik probléma, hogy egy mozgáskorlátozottak által is használható wc elég nagy alapterületet elfoglal a járművön, ami egy HÉV-en talán még nagyobb súllyal esik latba.
Teljesen jogos, új telepítésnél ez elég komoly akadály.
Másrészt szvsz a BHÉV szerelvényei ab ovo nem akadálymentesek, szóval mindegy is.
Kérdés, hogy egy álló utasokkal is zsúfolt HÉV-en mennyi idő (és anyázás) eljutni a (vélhetőleg egyetlen) fedélzeti wc-hez (ami a zsúfoltság miatt fokozott eséllyel foglalt).
Másik probléma, hogy egy mozgáskorlátozottak által is használható wc elég nagy alapterületet elfoglal a járművön, ami egy HÉV-en talán még nagyobb súllyal esik latba. Hagyományos budi miatt pedig menne a tiltakozás...
Mindamellett ott ki lehet spórolni, ahol az állomási/megállóhelyi infrastruktúra ezt lehetővé teszi. És ez Hollandiában elképzelhető, de idehaza nem annyira.
Utálom, hogy ha a nagyfaluba kell menni, aznapra szárazság, egy üdítőt nem merek meginni anélkül, hogy előbb ne találnék valami használható mosdót is hozzá elérhetőségben, mert a földi helyzet ebből a szempontból gyászos.
A vasút nálunk ebből a szempontból egy biztos pont, mert arra számíthat az ember. Ha felült a vonatra, akkor a folyó ügyekkel nincs gond többé. Persze kivételek vannak.
Sziasztok, mi igaz abból hogy elméletileg az összes Szombathelyi illetve Soproni IC Traxx helyett Taurussal közlekedik februártól?(Tudom a Gyseved lehetöségek behatároltak.)
a sajt honlapján az egyes ajánlatoknál oda van írva, hogy jár-e rá railplus külön, vagy sem, mert nem csak a TCV-re, de bizonyos alap globáljegyekre is jár a kedvezmény (ami így nem sokkal drágább már mint a spar, pláne ha a legolcsóbb már elfogyott)
Tudom, én sem azért vettem. ;) Csak azért kíváncsi voltam, hogy az alapból kedvezményes jegyekre is jár a +25%, vagy csak a ritkán létező TCV teljesárúra.
Amikor ezt kitalálták, még nem volt ilyen sokféle kedvezmény; és ami volt is, azok többsége is csak menettérti volt, vagy többutazásos (Euro Domino és Interrail), így sokkal több helyen megérte. De azért akkor sem mindenhol, mert a volt szocialista országokban a belföldi jóval olcsóbb volt a nemzetközinél.
"A Start Klub kártyához járó 25%-os nemzetközi jegy kedvezmény az hogy működik?"
Gyakorlatilag sehogy. Kb. 30 nemzetközi utazásból mindössze egyszer sikerült felhasználnom. Viszonylati akciós jeggyel, menettérti kedvezménnyel, határállomástól belföldi jegy vásárlásával szinte mindig jobban jár az ember.