Én próbáltam jobban benedvesíteni is a mellkaspántot, de az sem számított (már rögtön az elején is "rosszul vert a szívem" ebben az esetben is). Nekm kell nagyon feszesre állítani, de a jelenleginél valószínűleg 4-5centivel jobban (úgyis gumírozott a mellkaspánt, majd megnyúlik ügyesen). Aztán esetleg lehet kísérletezni, hogy mennyit lehet engedni belőle, amíg még nem hibás az adatátvitel.
Engem azért lepett meg a dolog, mert előtte lehúztam kb. 3 évet egy korábbi mellkaspánttal/pulzusmérővel, hasonló problémák nélkül.
Holnap kipróbálom ezt a szíj feszítős dolgot. Eddig tökéletesen működött, és pedig tuti, hogy a mez okozza. Ahogy "lobog" űgy "üti" az érzékelőt, és az nem tudja hogy most most a szívem üt vagy mivan. Kb 130 és 200 között ugrált, amikor lefogom a mezt hogy ne lobogjon akkor tökéletesen mér. Kíváncsi lennék hogy ezt megjátsza-e egy Garmin is? Na holnap minden kiderül :) Remélem jó lesz.
Pedig még nem is említettem, amikor a magasságmérővel voltak gondok: ilyen 1800m-t ugrottam magasságban 5 másodperc alatt, ami szerintem nem rossz eredmény, majd vissza. :D De pikkpakk kicserélték a magyar szervízben, alig négy és fél hónap alatt.
Ami viszont inkább bazári az az IRDA adatátvitel egy 2009-es eszköznél. Kissé földhözvagdosós kedvem lett, amikor megláttam, hogy a tesóm garmin futóóráján meddig tart a rádiós adatátvitel. Nem sokkal, csak tán 10-20x gyorsabb, mint a Polar esetén. Plusz még nem kell centizni sem az óra pozícióját, hogy szembe nézzen a vevővel. Ja, és hogy a Garmin footpod kábé harmada a Polar-énak és cserébe 10x tovább tovább működik egy elemmel? Hmmmm... Ébresztő, Polar!!!!!!
Én bilincses markolatot (és kormányzsarvat) használok, két okból:
- lustaság : a bilincses markolaltot sokkal könnyebb szerelni és cserélni az ilyen amatőröknek mint amilyen én vagyok (nincs feszegetés/bénázás a kormányra fel/leszereléskor)
- ez a típus létezett valamivel vastagabb átmérőben is, mint a bilincs nélküli, ami az én kezemnek kényelmesebb
A bilincses hátrány lehet talán, hogy valamivel több helyet vesztesz el vele a kormányon (kisebb kormányokon levesebb hely marad a pulzusmérőnek, lámpának, stb), mivel a gumírozott rész azonos szélességű mint a normál markolatoknál, ahhoz még pluszban jön a bilincs a markolat mindkét oladalán.
Például én is így jártam a Polar RS800CX-el, ami azért nem egészen bazári kategória. Kora tavasszal vettem kb 2 éve, és prímán működött egészen addig, amíg be nem köszötött a tavaszi/nyári szezon, amikortól egy szál mezben is lehetett már tekerni. Ekkor azt vettem észre, hogy ŐRÜLT adatok jönnek belőle, ami főleg akkor volt szembeötlő, ha a "minden szívdobbanás rögzítése" is be volt kapcsolva. 120-180 közt össze-vissza ugrált a pulzusom.
Kicsit utánaolvasva a mezre kezdtem gyanakodni. És tényleg, bizonyos mezekben (amelyek jobban testhez szorulóbbak voltak) nem, vagy sokkal kevésbé jelentkeztek ezek a problémák. Egyik melegebb nyári napon aztán végleg bebizonyosodott, hogy a mez lebegése okozta: éppen megőrül kedvében volt a pulzusmérő, ekkor levettem a mezt és anélkül tekertem tovább (csupasz felsőtesttel) és a hiba varázsütésre megszűnt! 3-4 kilométer múlva visszavéve a mezt ismét jelentkezett a hiba (és nem EXTRÉM bő volt a mez, csak valamivel bővebb szabású mint az éppen passzentosak).
A megoldás végül rém egyszerű lett: a full textil mellkaspántot kb 5cm-rel szűkebbre vettem - noha addig sem lötyögött rajtam a mellkasi jeladó, hasonlóan feszesnek éreztem mint a kemény-műanyag középrészű jeladós Polar S710 jeladóját. Így ugyan egy fél órával tovább marad meg a bőrömön a mellkaspánt nyoma, de semmilyen mágikus szívproblémát nem jelez a kütyü, mint azt tette korábban.
Szeretnék venni kormánymarkolatot és szarvat az MTB kerékpáromra. Az lenne a kérdésem, hogyha normál markolatot veszek és bilincses szarvat azt úgy fel lehet szerelni? Illetve a bilincses markolat vagy a normál a jobb?
Talán mintha nem régen lett volna szó róla, de egyszerűen nem találom, így felteszem a kérdést újból.
Ma már jó idő volt, hurrá hát itt az idő hogy teszteljem az új (és egyben első) mezemet.
A mez teljesen frankó, viszont van egy nagy gondom. Lebeg a mellkasomnál (és végülis mindenhol) és a pulzusmérő pedig meghülyül tőle.
Egyszerűen nem tudtam használni. Ez csak a gagyi pulzusmérőknél fordul elő (Hervises), vagy mindegyiknél előfordul?
Ti mit javasoltok ilyen esetben? Igazából nagyon zavar, mert 30 évesen most kezdem újra a bringázást, és próbálom betartani a pulzustartományokat, eszerint feljődni, de így nem tudom használni a pulzusmérőt. Nem vehetek fel nyáron is még egy széldzsekit a poló főlé. (Eddig így öltöztem és tökéletesen működött az óra, kb 6 hete majdnem minden nap).
Ez az ún. ahead rendszerű villanyak, ilyennel készülnek a jobb bringák már 10-12 éve. Ehhez ahead-es kormánycsapágy és stucni kell. Ami neked van, azt menetes villanyaknak hívják, olyat kell keresned. Nem lesz könnyű, mert komolyabb gyártók már csak ahead-es villákat gyártanak, az egyetlen kivétel az RST, nekik vannak olyan modelljeik amiben alapból nincs nyak, és olyat veszel hozzá amilyet a váz igényel.
Menetesből is két méret van, a villanyak külső átmérője 25.4 vagy 28.6mm átmérőjű. Mérd meg, hogy neked milyen van most.
Azt meg tudod mondani, hogy a csongrádi úti iskola után- ahol már földút vezet- miért jelzik a megyehatárt? (Pest megye tábla virít) A másik irányban nincs. Még sehol sem láttam ilyet.
Itt a húsvéti szünet, és ennek csendjében meghallottam a nótaszót a távolból: "Vár ránk a sí-íkság, végtelen mezőkön szél jár." Ha minden igaz, Morvaországba megyek, felderíteni a terepet a nagyobb nyári túrára. Legyetek jó egészségben!