MTZ 80-as adagolójának a fordulatszámszabályzó regulátorjába belefolyik a gázolaj, már a tetején jön ki. Szerintetek mi lehet a baj, mit kell cserélni?
"...ott pedig a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni..."
Én ezt úgy módosítanám, hogy meg kellene lenni! Márpedig nekem két traktoromon se volt meg! A traktor fékszelepén kellett állítanom. Az pedig tény, hogy nálam ezek után feloldott a fék a póton! Nem értek hozzá, de talán azzal magyaráznám, hogy mivel a kutyafejen csak kis nyomás jelent meg nálam, a fékpedál felengedése után, a kis nyomáskülönbség hatására, csak egy idő után váltott át a pót fékszelepe. Azt is próbálgattam, ha egymás utáni gyakori fékezgetéssel, elhasználtam a pót légtartályából a levegő egy részét, akkor azonnal feloldott a fék! Én akkor szereltem egy kutyafejre nyomásmérő órát, és azóta is csak utána állok neki a póton keresni a hibát, ha a traktorra csatlakoztatott feszmérő azt mutatja, amit te is helyesen leírtál: "a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni, és a fékpedál lenyomásával arányosan kell hogy csökkenjen a nyomás a csatlakozón"
Továbbra is tanácsolom mindenkinek, hogy mérjen, (ezzel nincs mit veszteni) és érheti meglepetés!
Szeretném az MTZ-n lecserélni a külsőket. 82-es MTZ-ről lenne szó. 14xR38 felni van rajta amin most 15,5R38 külső van. Erre a felnire rá tudom tenni a 16,9R38 külsőt? Nem fog hülyén állni rajta? Tudom, hogy az elején is cserélnem kell a gumit illetve a felnit, oda a 12xR20 felniket akarom megvenni 13,6R20 gumikkal. A felnik amúgy is viseltesek már rendesen szóval a csere nem árt, de a hátsók meg már cserélve voltak.
Mivel ez MTZ topik így a fék is általában egykörös alapból, ott pedig a fék levegő csatlakozón alap állapotban a teljes légnyomásnak meg kell lenni, és a fékpedál lenyomásával arányosan kell hogy csökkenjen a nyomás a csatlakozón. Ha ez jó akkor nincs mese a póton van a hiba.
Hát én úgy tudom az egykörösnél fékezéskor nincs nyomás ,elengedi a szabadba ,és a pótkocsi tartályában lévő nyomás fékez ! Vagy kétköröse van a trakin ?
Mérd meg, hogy a traktorod kutyafején fékezéskor mekkora a nyomás! Én is a pótkocsi fékszelepet okoztam, holott kicsi volt a nyomásom hátul. Csak többszöri pedállenyomásra oldott ki a pótkocsi fék. Ahogy fogyott a levegő a pótkocsi tartályból úgy lett egyre jobb.
De ezek a húszon-pár ezer forintos pótkocsi fékszelepek egy kis piszoktól már elfelejtenek működni. A pótkocsi felújításkor párszor szét kellett szedni és kipucolni, mert a fém fékcsőben lévő rozsda elindult, és a membránoknál, vagy a kis szelepnél megakadt, és nem működött a fék
De lehet kopott a fékbetét és olyankor már nagyot nyit a fékkulcs és beragad ,akkor van hogy kétszer -háromszor kell a fékre lépni hogy kiengedjen ! Sajnos volt benne tapasztalatom onnan tudom !
Én ,olyant is láttam amikor 4 db légfék elzáró csapot szereltem fel meg dobtam a kukába ,a 4 már kamioné volt és tökéletesen működik ! Nagyon vigyázni kell az olcsó szarokkal mert az ember könnyen ráfázhat ! Inkább drágább eredetit mint gagyi utángyártottat ! Sokszor az olcsó a drága !
Volt ismerősöm, aki 4 ilyen szelepet vitt a helyi kereskedésből és nem volt jó egyik sem. Az első kettőnél meg akarták győzni hogy Ő a hülye és nem jól szerelte fel. Végül otthagyta az összes utángyártott gagyi sz@rt és hozott Szegedről, ami érdekes módon jó lett.
Jó estét urak innen a fórumról vettem egy emberkétol egy ilyen új szelepet.Sajna nem mukodik várom jelentkezését ,ha van benne becsulet!számom 06703371709