Keresés

Részletes keresés

tuutuu Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11307

És elektronikával tölti??

Mert attól tartok, az is olyan széria, hogy élt egy évig...

 

A szomszéd kertjében vagy 5 éve működik néhány, épp most kérdeztem, mennyiszer pucolja.

Azt kérdezte:

- Miért, kéne??

..:}}

Előzmény: Barret02 (11304)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11306

Nem tudom, de az enyémben is elpukkant az akku, 400 mAh-s.

Az elektronika látszólag megy, ha berakok egy elemet, ha eltakarom, világít.

Keresek majd valahol egy másik akkut, aztán megnézem, de 500 Ft-ért túl sokat nem érdemes vacakolni, hacsak nem hobbi.

Az viszont tény, hogy a fényelem felülete ordas módon matt, meg minden dzsuva rajta van, eltávolíthatatlanul.

Tavaly raktam föl egy oszlop tetejére, fene se törődött vele, gondolom néha le kéne a koszt törölni.

Most semmilyen módon nem jön már le...

Előzmény: Barret02 (11304)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11305

Nagyon jól teszed, meg is látszik, hogy már tán 2 hónapja nem töltöttem.

Most 250 mA-nál 15.2 V. / 100 Ah.

Most lenyomok egy kisütés-kisáramú töltést, aztán kiderül, hogy sokat rontottam-e.

Annak nem örülnék, bár az autóba se mindennap döföm be a csepptöltést.

Majd csinálok valami csatlakozót, ami, ha beálltam, odamászik...:}}

Előzmény: szsrobert (11303)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11304
Kerti szolár éjjelilámpákhoz" értetek?
a szolárcellája kb 2 voltot nyom,de elektronika nélkül nem akarja tölteni az 1,2 voltos akksit.Mi lehet a gond?
Előzmény: szsrobert (11303)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.13 0 0 11303
Hetente egyszer minimum, de inkább gyakrabban töltöm az ókumulátorokat.
Előzmény: tuutuu (11302)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11302

Hát igen, akkuja válogatja, az autóban levő akkum is gyöszösebb.

Meg is nézem a 100 Ah-st, most mi a helyzet ( meg régen is volt töltve, nehogy megadja magát a semmittevésben...:}}

Előzmény: szsrobert (11300)
Inoxy Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11301
Igen, meg még a csillagpontot is.
Előzmény: Jesu (11297)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11300
"tuutuu válasz | megnéz | könyvjelző 2009.01.19 07:10:55 © (8859)

Hogy ne legyen reggel akku nélkül:

A 100 Ah-s akku 30 mA csepptöltéssel 15.26 V-on áll, ennyi az önkisülése.

Figyelembe veendő, hogy ez egy vadiúj, sosem használt akku.

Továbbá: alacsonyab feszen kisebb az önkisülés, mindenesetre figyelembe kell venni, ha töltött akkut akar látni valaki..."

Nekem nem sikerült 0,1A-nél(68Ah), és 0,5A-nél(135Ah), illetve 0,22A-nél(45Ah, 135-ös harmada) lentebb menni a töltőárammal.
szsrobert Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11299
Silver Bosch gondozásmentes: én kaptam. Míg működött, jó volt, de egyik napról a másikra elhalálozott. Felbontottam a tetejét, volt benne elektrolit. Nem kell Silver Bosch. Ha veszek, olyan akkut veszek, aminek letekethető a cellafedele.
Előzmény: tuutuu (11298)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11298

Nem azt mondtam, hogy durranógázt fejlesszen, a nagy áram valóban kivégezné előbb-utóbb. Az 1 A sose. Nekem '95 óta volt 2 Bosch gondozásmentes akkum az autómban, mindegyik 2 héttel élte túl a garanciát, a harmadik meg egy hagyományos Perion, ami tavaly ősszel csutra lemerült, a fesszabályzó elhalálozása miatt, de rendszeresen töltöm, és ugyebár ez már 10 év...

A vizet pótolni kell, az tény.

Tavaly ideírtam a mérési eredményeket, mennyi áram kell, hogy az önkisülést pótolja, annál többet nem kell tolni.

Azt kell elintézni, hogy a termelt áramból csak annyi menjen az akku felé, a többi meg a terhelésre ( már ha olyan jól fúj a szél).

Előzmény: szsrobert (11295)
Jesu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11297
Wo. Ez profi.
De mi ez a sok gyűrű?
Lehoztad a fázisokat?
Előzmény: Inoxy (11294)
MUM.21 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11296

Sajnos szemelött vagyok és egyszerübb elémenni a dolgoknak .

 

   Üdvözlettel  MÜM.21

Előzmény: Bazarghai (11293)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11295
Ha durranógázt akarsz fejleszteni, jó a nagyobb feszültség, de mi értelme pezsgetni az akkut? Nem felitatott elektrolitosnál kihullik az ólom a rácsból a gázbuborékok miatt.
Előzmény: tuutuu (11292)
Inoxy Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11294

Én így.

 

 

Előzmény: Jesu (11290)
Bazarghai Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11293
Sztem ne akarj engedélyt kérni... Ha nem adnak később még stikában sem emelhetsz tornyot, mert figyelni fognak. Mint a KGB. :)
Előzmény: MUM.21 (11289)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11292

16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.

No, ez elemi téveszme.

1.5 A bátran mehet a 44 Ah-sba is.

Persze, ha zárt típus, akkor el kell felejteni.

14.4 V fölött nagy árammal nem szabad tölteni.

 

Csak pontosan kellene fogalmazni.

 

Az ólomakkumulátor elméleti cellafeszültsége a teljes feltöltöttség állapotában 2.7 V.

Szorozzál, az 16.2 V lenne.

Azám, csak ilyen akku nemigen van ( tavaly karácsony körül számoltam be az akkus méréseimről), a klényeg, hogy túl nagy áram ne legyen, nameg törődni kell az elektrolit fogyásával.

Előzmény: freex (11278)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11291
"Ha nagyon Csapong" a szélirány,akkor csúszógyűrűn hozod le,Lásd autógenerátor forgórész. Ha stabil a szélirány,akkor elég kikötni a gépet elfordulás ellen(biztonság)és simán lehozod egy kábelen keresztül.
Előzmény: Jesu (11290)
Jesu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11290
A generátorrol ki, hogyan hozza le a feszt?
Milyen kábelt, mekkora keresztmetszetben alkalmaztok? 1 vezetéket+ oszlopot, vagy 2 vezetéket szigetelve? Kinek hogy van megoldva a feltekeredés elkerülése?

Most mértem fel a lehetséges oszlopom, 12m 3 darabban (5,5+3,5+3/ 85mm-es átmérő, fúrószár lehetett). Szeretnék egy 2-3kW-os gépet összehozni. Ehhez kéne most a kábelt beszerezni, míg nem ugrik meg a réz ára megint.
MUM.21 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11289

 

    Sziasztok !

 

 Kitöl , milyen hatóságoktól kell engedélyt kérni szélgép építésekor ?

 

             Üdvözlettel  MÜM.21

szsrobert Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11288
A "Freex-motor" áramtermelése: 15km/h-tól tölti a 13V feletti feszültségű akkukat. Lejtőn fékeztem, mert 10A fölé ment volna, féltettem a vezérlőjét. Visszatöltéshez kisebb kerék kellene magasabb fordulatszámmal, 24V 10A talán már tudná fékezni mehanikus fék nélkül is a gépet biztonságos sebességre.
Előzmény: freex (11274)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11287
13,8V-on 45Ah gazdaságos akkun 0,22A-t, felitatott elektrolitos 68Ah pakkon 0,1A-t mértem minimális árqamfelvételként.
Előzmény: weend (11284)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11286
 Bocsánat a tévedésemért!
Előzmény: erbe (11285)
erbe Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11285
Cellazárlatos akksinak nem 12,5 V az üresjárati feszültsége. 16 V töltőfeszültségen meg akármennyit is fölvehet. Jót nem tesz neki, az biztos.
Képfeltöltés: Célszerű 250 KB alá csökkenteni a méretet, bár mostanában már 500 KB körül van a határ. Utána tallózással becélzod, feltöltöd, majd beszúrás.
Mottó: "Nem a program rossz, csak még nem ismered eléggé."
Előzmény: weend (11284)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11284
 Igen arra a fórumra gondoltam:).  Ha az akkud töltőárama nem esik lejjebb, akkor az celazárlat...(kuka).Egy jó 44-Ah körüli akkunál a töltőáramnak feltöltött állapodban, 14,5volt környékén kb. 500ma körül kell megállapodnia.
Előzmény: Barret02 (11283)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11283
Az a másik szeles fórum hol van? Hobbyn ismerek még egy fórumot...
Előzmény: weend (11281)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11282
Ma reggel rámértem terheletlenül,12,75 volt van benne!
Sikerült még beletornázni egy keveset. A feszültsége töltés alatt volt csak 16v.
Amikor rajta volt a töltőn! De csak kevés ampert adtam neki. Nem akar leesni 1,3 amper alá az áramfelvéteée töltés közben. Mazda akksi,rákerestem a neten. ha jól emlexem 46 amperórás.
Előzmény: freex (11278)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11281
 Brushless motorról van szó, elég tekintélyes méretben. Ide nem tudok feltölteni képet (ez az index, ez egy fo. talicska) Ha érdekel, gyere át a másik szeles fórumra!
Előzmény: weend (11280)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11280
 A kép lemaradt:(
Előzmény: weend (11279)
weend Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11279

 Szia!

Ha ilyen(vagy hasonló) kis motorokra van szükséged, keress meg egy fénymásoló javműhejt. Régebbi típusúakban találhatóak hasonló motorok. Vagy méh telepen is kutakodhatsz. Énis ilyen motorból készítettem egy kis szélgenerátort 12 voltos akku töltésére. Igaz kicsit átalakítottam, pontosabban összefűztem négy darabot. Így már megvolt a nekem szükséges hely, a megnövelt menetszámnak.De ha beteszel egy kis bordásszíjas gyorsító áttételt, már magában is működőképes a dolog. Érdemes keresgélni hasonló motorokat.

Előzmény: Atis57 (11275)
freex Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11278
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.
De ha nem kocsiakku, amit kétlek, nézd meg típusa alapján savas-e vagy zselés, illetve ciklikus-e.
A másik, hogy az üresjárási feszültség önmagában egy dolog. Az jó jel, hogy üresen 12V felett volt. De igazából a terhelés mondja meg a frankót. Próbáld feltöltött állapotban terhelni, először kis izzóval, mérd mekkorát esik a feszültség, majd egyre nagyobb terheléssel, pl. halogén reflektor izzók, vagy valami dc villanymotor is jó, amit ha elkezdesz finoman fékezni, szinte lineárisan tudod a terhelést növelni. Ha nagy terhelés alatt sem esik le a feszültség nagyot pl. 10V-ra vagy az alá, akkor szerencséd is lehet. Bár csoda lenne, ha valaki jó akkut kidobna a méh telepre. Valszeg már nagyon szulfátos, a kocsit már nem volt képes elindítani.
Előzmény: Barret02 (11277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!