Silver Bosch gondozásmentes: én kaptam. Míg működött, jó volt, de egyik napról a másikra elhalálozott. Felbontottam a tetejét, volt benne elektrolit. Nem kell Silver Bosch. Ha veszek, olyan akkut veszek, aminek letekethető a cellafedele.
Nem azt mondtam, hogy durranógázt fejlesszen, a nagy áram valóban kivégezné előbb-utóbb. Az 1 A sose. Nekem '95 óta volt 2 Bosch gondozásmentes akkum az autómban, mindegyik 2 héttel élte túl a garanciát, a harmadik meg egy hagyományos Perion, ami tavaly ősszel csutra lemerült, a fesszabályzó elhalálozása miatt, de rendszeresen töltöm, és ugyebár ez már 10 év...
A vizet pótolni kell, az tény.
Tavaly ideírtam a mérési eredményeket, mennyi áram kell, hogy az önkisülést pótolja, annál többet nem kell tolni.
Azt kell elintézni, hogy a termelt áramból csak annyi menjen az akku felé, a többi meg a terhelésre ( már ha olyan jól fúj a szél).
Ha durranógázt akarsz fejleszteni, jó a nagyobb feszültség, de mi értelme pezsgetni az akkut? Nem felitatott elektrolitosnál kihullik az ólom a rácsból a gázbuborékok miatt.
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.
No, ez elemi téveszme.
1.5 A bátran mehet a 44 Ah-sba is.
Persze, ha zárt típus, akkor el kell felejteni.
14.4 V fölött nagy árammal nem szabad tölteni.
Csak pontosan kellene fogalmazni.
Az ólomakkumulátor elméleti cellafeszültsége a teljes feltöltöttség állapotában 2.7 V.
Szorozzál, az 16.2 V lenne.
Azám, csak ilyen akku nemigen van ( tavaly karácsony körül számoltam be az akkus méréseimről), a klényeg, hogy túl nagy áram ne legyen, nameg törődni kell az elektrolit fogyásával.
"Ha nagyon Csapong" a szélirány,akkor csúszógyűrűn hozod le,Lásd autógenerátor forgórész. Ha stabil a szélirány,akkor elég kikötni a gépet elfordulás ellen(biztonság)és simán lehozod egy kábelen keresztül.
A generátorrol ki, hogyan hozza le a feszt? Milyen kábelt, mekkora keresztmetszetben alkalmaztok? 1 vezetéket+ oszlopot, vagy 2 vezetéket szigetelve? Kinek hogy van megoldva a feltekeredés elkerülése?
Most mértem fel a lehetséges oszlopom, 12m 3 darabban (5,5+3,5+3/ 85mm-es átmérő, fúrószár lehetett). Szeretnék egy 2-3kW-os gépet összehozni. Ehhez kéne most a kábelt beszerezni, míg nem ugrik meg a réz ára megint.
A "Freex-motor" áramtermelése: 15km/h-tól tölti a 13V feletti feszültségű akkukat. Lejtőn fékeztem, mert 10A fölé ment volna, féltettem a vezérlőjét. Visszatöltéshez kisebb kerék kellene magasabb fordulatszámmal, 24V 10A talán már tudná fékezni mehanikus fék nélkül is a gépet biztonságos sebességre.
Cellazárlatos akksinak nem 12,5 V az üresjárati feszültsége. 16 V töltőfeszültségen meg akármennyit is fölvehet. Jót nem tesz neki, az biztos. Képfeltöltés: Célszerű 250 KB alá csökkenteni a méretet, bár mostanában már 500 KB körül van a határ. Utána tallózással becélzod, feltöltöd, majd beszúrás. Mottó: "Nem a program rossz, csak még nem ismered eléggé."
Igen arra a fórumra gondoltam:). Ha az akkud töltőárama nem esik lejjebb, akkor az celazárlat...(kuka).Egy jó 44-Ah körüli akkunál a töltőáramnak feltöltött állapodban, 14,5volt környékén kb. 500ma körül kell megállapodnia.
Ma reggel rámértem terheletlenül,12,75 volt van benne! Sikerült még beletornázni egy keveset. A feszültsége töltés alatt volt csak 16v. Amikor rajta volt a töltőn! De csak kevés ampert adtam neki. Nem akar leesni 1,3 amper alá az áramfelvéteée töltés közben. Mazda akksi,rákerestem a neten. ha jól emlexem 46 amperórás.
Brushless motorról van szó, elég tekintélyes méretben. Ide nem tudok feltölteni képet (ez az index, ez egy fo. talicska) Ha érdekel, gyere át a másik szeles fórumra!
Ha ilyen(vagy hasonló) kis motorokra van szükséged, keress meg egy fénymásoló javműhejt. Régebbi típusúakban találhatóak hasonló motorok. Vagy méh telepen is kutakodhatsz. Énis ilyen motorból készítettem egy kis szélgenerátort 12 voltos akku töltésére. Igaz kicsit átalakítottam, pontosabban összefűztem négy darabot. Így már megvolt a nekem szükséges hely, a megnövelt menetszámnak.De ha beteszel egy kis bordásszíjas gyorsító áttételt, már magában is működőképes a dolog. Érdemes keresgélni hasonló motorokat.
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni. De ha nem kocsiakku, amit kétlek, nézd meg típusa alapján savas-e vagy zselés, illetve ciklikus-e. A másik, hogy az üresjárási feszültség önmagában egy dolog. Az jó jel, hogy üresen 12V felett volt. De igazából a terhelés mondja meg a frankót. Próbáld feltöltött állapotban terhelni, először kis izzóval, mérd mekkorát esik a feszültség, majd egyre nagyobb terheléssel, pl. halogén reflektor izzók, vagy valami dc villanymotor is jó, amit ha elkezdesz finoman fékezni, szinte lineárisan tudod a terhelést növelni. Ha nagy terhelés alatt sem esik le a feszültség nagyot pl. 10V-ra vagy az alá, akkor szerencséd is lehet. Bár csoda lenne, ha valaki jó akkut kidobna a méh telepre. Valszeg már nagyon szulfátos, a kocsit már nem volt képes elindítani.