Ez a Zindex kezd egyre inkább McDouglas felügyelőhöz hasonlítani. Hozzászólás elküldése után 15 perccel még az előző állapotot mutatja. Mégegyszer: Ha igazán hatékony áttételt szeretnél, vegyél fogazott ékszíjat, bordás hevedert (vezérműszíj+vízszivattyú), vagy hosszában sokbordás ékszíjat (újabb autók nagyteljesítményű generátor és légkondi hajtása). A laposszíj és a hozzá tartozó méreteknél már belépnek a nagy tömegek okozta súrlódási veszteségek, sőt már a légellenállásnak is kezd szerepe lenni. Hiába tűnik olyan könnyűnek a laposszíjhajtás.
Ilyen áttételeknél már nem a szíj hajtogatása viszi el az energiát, hanem a csapágyazás, súrlódások, sőt ilyen méreteknél már a légellenállásnak is szerepe van. Ha alacsony energiaveszteségű, mégis komoly teljesítményt átvivő áttételt szeretnél, vegyél bordázott ékszíjat, fogazott hevedert (vezérmű+vízszivattyú), vagy sokbordás ékszíjat (automata mosógépek, újabb autók generátor és légkondi meghajtás). A laposszíj, akármilyen könnyűnek is tűnik a járása, nem energiatakarékos az átvitt teljesítményhez viszonyítva.
Silver Bosch gondozásmentes: én kaptam. Míg működött, jó volt, de egyik napról a másikra elhalálozott. Felbontottam a tetejét, volt benne elektrolit. Nem kell Silver Bosch. Ha veszek, olyan akkut veszek, aminek letekethető a cellafedele.
Nem azt mondtam, hogy durranógázt fejlesszen, a nagy áram valóban kivégezné előbb-utóbb. Az 1 A sose. Nekem '95 óta volt 2 Bosch gondozásmentes akkum az autómban, mindegyik 2 héttel élte túl a garanciát, a harmadik meg egy hagyományos Perion, ami tavaly ősszel csutra lemerült, a fesszabályzó elhalálozása miatt, de rendszeresen töltöm, és ugyebár ez már 10 év...
A vizet pótolni kell, az tény.
Tavaly ideírtam a mérési eredményeket, mennyi áram kell, hogy az önkisülést pótolja, annál többet nem kell tolni.
Azt kell elintézni, hogy a termelt áramból csak annyi menjen az akku felé, a többi meg a terhelésre ( már ha olyan jól fúj a szél).
Ha durranógázt akarsz fejleszteni, jó a nagyobb feszültség, de mi értelme pezsgetni az akkut? Nem felitatott elektrolitosnál kihullik az ólom a rácsból a gázbuborékok miatt.
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.
No, ez elemi téveszme.
1.5 A bátran mehet a 44 Ah-sba is.
Persze, ha zárt típus, akkor el kell felejteni.
14.4 V fölött nagy árammal nem szabad tölteni.
Csak pontosan kellene fogalmazni.
Az ólomakkumulátor elméleti cellafeszültsége a teljes feltöltöttség állapotában 2.7 V.
Szorozzál, az 16.2 V lenne.
Azám, csak ilyen akku nemigen van ( tavaly karácsony körül számoltam be az akkus méréseimről), a klényeg, hogy túl nagy áram ne legyen, nameg törődni kell az elektrolit fogyásával.
"Ha nagyon Csapong" a szélirány,akkor csúszógyűrűn hozod le,Lásd autógenerátor forgórész. Ha stabil a szélirány,akkor elég kikötni a gépet elfordulás ellen(biztonság)és simán lehozod egy kábelen keresztül.
A generátorrol ki, hogyan hozza le a feszt? Milyen kábelt, mekkora keresztmetszetben alkalmaztok? 1 vezetéket+ oszlopot, vagy 2 vezetéket szigetelve? Kinek hogy van megoldva a feltekeredés elkerülése?
Most mértem fel a lehetséges oszlopom, 12m 3 darabban (5,5+3,5+3/ 85mm-es átmérő, fúrószár lehetett). Szeretnék egy 2-3kW-os gépet összehozni. Ehhez kéne most a kábelt beszerezni, míg nem ugrik meg a réz ára megint.
A "Freex-motor" áramtermelése: 15km/h-tól tölti a 13V feletti feszültségű akkukat. Lejtőn fékeztem, mert 10A fölé ment volna, féltettem a vezérlőjét. Visszatöltéshez kisebb kerék kellene magasabb fordulatszámmal, 24V 10A talán már tudná fékezni mehanikus fék nélkül is a gépet biztonságos sebességre.
Cellazárlatos akksinak nem 12,5 V az üresjárati feszültsége. 16 V töltőfeszültségen meg akármennyit is fölvehet. Jót nem tesz neki, az biztos. Képfeltöltés: Célszerű 250 KB alá csökkenteni a méretet, bár mostanában már 500 KB körül van a határ. Utána tallózással becélzod, feltöltöd, majd beszúrás. Mottó: "Nem a program rossz, csak még nem ismered eléggé."
Igen arra a fórumra gondoltam:). Ha az akkud töltőárama nem esik lejjebb, akkor az celazárlat...(kuka).Egy jó 44-Ah körüli akkunál a töltőáramnak feltöltött állapodban, 14,5volt környékén kb. 500ma körül kell megállapodnia.
Ma reggel rámértem terheletlenül,12,75 volt van benne! Sikerült még beletornázni egy keveset. A feszültsége töltés alatt volt csak 16v. Amikor rajta volt a töltőn! De csak kevés ampert adtam neki. Nem akar leesni 1,3 amper alá az áramfelvéteée töltés közben. Mazda akksi,rákerestem a neten. ha jól emlexem 46 amperórás.
Brushless motorról van szó, elég tekintélyes méretben. Ide nem tudok feltölteni képet (ez az index, ez egy fo. talicska) Ha érdekel, gyere át a másik szeles fórumra!