Köszi Kivi, benned nem csalódom, de tényleg, soha!
Szóval a sors úgy hozta, hogy nem jön most össze ez az országútis dolog , sajna nincs rá pénzem, illetve nagyon leharcolt már a montim is...
Szóval beújitok egy vastagkerekűt mert falun e nélkül nem élet az élet, pláne nekem :) .
Kinéztem egy KTM Ultra sport 2007-es bringát, 48 centivel ami elvileg a méretem, ha minden jól megy hétfőn megyek megnézni, és ha minden klaffol megvenni. :D :D
Ugye akkor " versenygeometriánál" is klaffol papíron a 178-9 centimhez, ez a majd 19"-os szépség? Ebben egyébként ennél csak 43, 48, és 53? centis van.Megpróbálok képeket mellékelni. Kíváncsi vagyok a véleményedre!
Nekem három helyen háromféle adat volt: egy az órában, egy a letöltés után az edzésösszesítőben, és a grafikonban egy harmadik. Azért ez már bosszantott. Már letöltöttem, kipróbálom...
Nekem két rövid, 7km-es futóedzés volt az órában a múlt hétről (sajnos épp meg vagyok fázva, így erről a hétről nincs adat), mindkettőt jól hozta át. Illetve a két rossz szoftververzióval is jól hozta át, "csak" az edzésnaplóba írt rossz adatot. A biztonság kedvéért átnéztem a többi adatot is, hogy nem találtak esetleg újabb áldozatot amit el lehetne rontani, de egyelőre minden jónak tűnik (pl. a Running Index is, arra emlékeztem, hogy mindkét esetben 61 volt).
Azokat nevezik így, ahol a vázgeometria a minél hatékonyabb hajtást helyezi előtérbe a kényelemmel szemben. Általában ezek a kicsit vázak hosszabbak mint a hobby vázak, előrehajlóbb testtel ül rajta a bringás. Ez emelkedőkön előnyös, nem emelgeti a bringa az orrát. Viszont szokni kell, ha valaki átül egy ilyenre, akkor kis idő múlva úgy érzi leszakad a dereka, a nyaka.
Persze ilyen vázból is lehet kényelmes bringát csinálni egy extrém rövid stucnival és ívelt kormánnyal, de nem érdemes. Nem arra való.
Szóval érdemes újítani? Ez a táveltérés engem is zavar mert elég durva hiba, és úgy vettem észre hogy sztochasztikusan jelentkezik (azaz nem minden edzésnél csinálta).
Ahhoz már kezdek hozzászokni hogy az autolap funkció közepes sebességnél gyorsabb tempónál 50km-en már egy km-et csúszik (igaz ezt én a menet közbeni tempóellenőrzésre használom).
ilyen minimum kamerákkal "szoktak" videózni általában
de van egy jobb típus is kb ezen az áron lehet behozatni külföldről, ha mégis kellene a típus akkor megkérdem azoktól akinem nem szabdalja az agyát alzheimer bácsi....
...de most vettem egy nagy levegőt, és felraktam a legújabb PPT szofververziót a gépemre.
- Véééééégre úgy tűnik javították az imént említett futott kilométeres hibát ("Diary distance, in some cases the distance in Diary is wrong, fixed" vagy "Logic for showing exercise distance in different places checked and modified"), amit le is ellenőriztem egy korábbi futó edzésem törlésével, majd újra letöltésével az órából
- Immár a 10 óránál hosszabb "edzés" (múlt heti Balatonkör) végéről sem marad le Lap marker és a vele járó plusz infók pl. a VAM ("Architecture of calculating and showing Lap times/Markers/Phases, modified and fixed" vagy "Lap, total lap time lengthened to 99 hours")
A tájbringáról jut eszembe. Tegnap én is arrafelé tekertem, csak mire rájöttem, hogy tájbringások tévelyegnek körülöttem már késő volt felmenni a rajthoz.
Meg nem is azért voltam, hanem azért ki akartam próbálni, hogy tényleg stabilabb-e a kép ha vázra erősített géppel próbálok videózni. (Ahelyett, hogy kézben tartanám vagy testre erősíteném a gépet)
Miért, az IRDA használatának szánalmas volta 2009-ben tán nem igaz? :o)
Való igaz, a Polar szoftvere még mindig jobban tetszik a Garmin-énál (meg persze az óra dizájnja is), pedig szinte NULLA fejlődést sikerült elérniük 2004 óta, mióta Polar-t használok.
A "szinte" ezen esetben két dolgot jelent:
- kicsit (!) válozott a dizájn a PPT5.0-ban a PPP4.0-hoz képest, mások lettek a színek meg az ikonok
- van edzéstervezés is, hurrá (sose használtam de egy komoly sportolónak tényleg jól jöhet).
Ellenben rengeteg hibát nem javítottak a szoftverben, vagy esetleg újabbakat kreáltak. Pl. amikor az egyik verzióban az edzésnaplóban szereplő futott napi kilométer durván eltért a konkrét edzésfájlban szereplő értéktől miután letöltöttem az edzést az órából. Számolgattam-számolgattam, és arra jutottam, hogy vicces kedvükben elosztották (!!!) a futott kilométereimet a Calibration factorral. Pl. 1.062 volt a calibration factor, futottam 7km-t, amit ő 7km-nek is írt, de az edzésnaplóba már csak 6.6km került (7/1.062). Magyarán visszaszámolták, mennyit futottam volna, ha 1.000-s calibration factort használnék. Minő kedvesség ez tőlük. Azóta nem is mertem újabb verziót feltötlteni a szoftverből, mert a rákövetkezőben még mindig megvolt ez a hiba (és baromi macerás visszarakni a régit).
Ez az egész annak a kérdése, hogy szükséged van-e rá.
Én azért vettem, mert kicsit komolyabban veszem a versenyeket és kevés időm van edzeni, így jobban be kell osztani a dolgot (nomeg elolvastam egy-két könyvet hozzá hogy valami fogalmam is legen a mitmiértről, mert anélkül sz*rt sem ér hogy van egy szép órám).
na az én automban sincs fordulatszámmérö pedig hdi s mégis tudom mikor kel váltani,mindegy érdeklödtem a sporttracker is tudna a heart rate-t de sajnálok rá 65 eurot a polar nevü kütyüre...
"mert nekem van fordulatszámmérő a kocsiban de sosem érdekelt mennyit mutat"
volt ilyen kolléga. aki a váltózárat nem tudta áttenni, csak 2-esbe és úgy döntött, hogy jó lesz ez is bejönni munkába...csak a kuplung füstölt el, de az rommá. :))))
A pulzuson tudod nyomonkövetni, hogy milyen mértékben terheled magad. A pulzusmérő abban segít, hogy az edzés intenzitását mindig a megfelelő szinten tudd tartani. Edzéstől függ, hogy milyen terhelésre van szükség, ha túl gyenge vagy túl erős, akkor nem szolgálja a kitűzött célt.
Egy másik hasznos felhasználás, amikor a versenyen figyeled a pulzust. Ez segít elejét venni annak, hogy idő előtt kihajtsd magad. Sokszor az ember úgy érzi hogy milyen könnyen megy, viszi a versenyszellem meg a tömeg, és kicsivel később lehúzzák a rolót, és már csak szédeleg. A pulzusméréssel vissza tudod magad fogni, hogy ne fogyjon el a kraft a negyedik óra végére se.