Keresés

Részletes keresés

clisHe Creative Commons License 2000.11.28 0 0 820
megirod melben a problemat???
ha minden igaz penteken megyek fehervarra , es ott majd megkerdem
ha jo a mesternek
:o)))

tomci, honnan???

Előzmény: Deepfreeze (819)
Deepfreeze Creative Commons License 2000.11.28 0 0 819
tomci

Ez egy harmadik hónapja használt gitár. Ennyi id? azért kevés, már csak azért is, mert nincs napi több órám koptatni a bundokat :)
Szóval nem tudom. Az az igazság, hogy ehez a technikai részhez egyáltalán nem értek.

tomci Creative Commons License 2000.11.28 0 0 818
Deepfreeze:
Szerintem neked olyasmi problémád lehet, amit az előző hozzászólásom legvégén emlegettem. Nézd csak meg megint! { :OI (Ui: A bundjaid, ott arrefele, pl. mennyire kopottak?)

ClisHe:
A'sszed nem t'om, hogy basszerolsz? Csak ha már szóba hoztad... :O))))

sztyepp Creative Commons License 2000.11.28 0 0 817
Hát ezt magyaráztam én is! Na jó, nem ennyire kimerítően....:-)
Előzmény: Music Man (812)
Deepfreeze Creative Commons License 2000.11.28 0 0 816
Nekem azér még vannak gondjaim az intonációval.
Üres húr frankó 12 bund frankó, viszont a kett? között unfrankó. F?leg - érdekes módon - lefelé haladva unfrankó. Teszem azt a mély E-nél az F és a G még egy picit föjjjebb van a kelleténél de a többi már yo.
Most akkó fogjam a feyem vagy csak én nem tom a +oldást?
BIBIKE Creative Commons License 2000.11.28 0 0 815
Nem, hangszerkereskedest nem nyitok, bár nem ártana egy igazán jó ide Magyarországra, mert jelenleg csak khakikat ismerek.

Abbahagyom a szinpadi szintu gitározást, otthon püntyizgetek és kész, a cuccot meg eladom, ennyi az egész.

Szóval elvihető a LANEY fej, kb 75 korul szeretném eladni.

Előzmény: Deepfreeze (805)
clisHe Creative Commons License 2000.11.28 0 0 814
de mivel en mar nem gitarozom, hanem basszus, igy engem mar ez nem erdekel
:o)))

bass player doing deeper

clis, a rocker
:o)

Előzmény: tomci (813)
tomci Creative Commons License 2000.11.28 0 0 813
Húúúú, tuti: Az utóbbi időkben egy hét alatt (se) jött össze annyi hozzászólás mint most!!! Király! Van mit olvasni. : ))))

MusicMan:
Köszi a kimerítő és szórakoztató szakmai anyagot! ; )

clisHe:
Én is szeretek kötözködni. >: ) Nem csak satus gitár létezik finomhangolóval. Létezik a LesPaulokra egy olyan talp, ami szintén finomhangolós. Világosabban: a pick-up-hoz közelebbi húrnyergen állíthatod az oktávot (l. alább) és a "talpon", amibe fűzöd a húrt, helyezkednek el a kis finomhangoló csavarok. No ehhez mit szólsz? : ))) Szerintem elég jó!

Egyébként visszatérve a MM által közreadott írásra, kíváncsi vagyok mennyit írt volna aszerző a Floyd Rose-os gitárok oktávbeállításáról. Mer' az aztán izzasztó!! (Tapasztaltam.) Könnyítése tán csak a LoPro Edge-es Ibanezt használóknak van, ha hozzájutottak ahhoz a kis kütyühöz, amit direkt erre a célra talált ki a cég. Hja... (sóhaj)

Más. Ha már úgy is a tiszta/hamis gitár témakörnél tartunk. Gondot okozhat az is, ha a gitár fejénél található húrnyereg túl magas. /Ehhez is volt szerencsétlenségem : ( / Jó a beállítás, ha a harmadik fekvésben lefogva a húrt, az épp nem ér hozzá az első bundhoz.

No, a'sszem eleget szövegeltem. : ))

Music Man Creative Commons License 2000.11.28 0 0 812
Látom, hogy kicsit zavaros a kép az úgynevezettt oktávállításal kapcsolatban, ezért elhatároztam, hogy feldobom egy cikk fordítását, amit az interneten találtam. A fordítás nem éppen irodalmi igényességű, de a lényeg benne van. Remélem hasznos számotokra. Íme:

"Intonáció („oktáv-állítás”)

A következőkben megpróbálok válaszolni a gyakori intonációval kapcsolatos kérdésekre egyszer és mindenkorra, melyet az internet használók feltettek. Fel fog tűnni, hogy elég terjedelmes vagyok – ez szándékos. Azt szeretném, ha a kérdések ténylegesen megválaszolásra kerülnének, oly módon, hogy ez a kezdők számára is nyilvánvaló legyen. Szánjatok időt a sorok elolvasására és küldjetek emailt, ha korrekcióval, javaslattal, kiegészítéssel, helytelenítéssel kívántok élni vagy egyéb kérdésetek van. Előre is köszönöm!

rec.music.makers.guitar – alt.guitar / Gyakran ismételt kérdések (FAQ) – írta Kevin Bourillion (szerkesztette Scott Lehman 1/14/96)

Kérdés: „Mi az oka annak, hogy órákig hangolom a gitárom (még elektromos hangolóval is), és aztán lefogok egy akkordot és az egész hamisan szól?"

Válasz: Hát igen, valljuk be őszintén, neked, igen NEKED az intonációval van gondod. Pontosan megfogalmazva a gitárodnak van intonációs problémája, de mindannyian tudjuk – a gitárod problémája nagyon gyorsan a te problémáddá vállhat. És azzal is tisztában vagyunk, hogy a megoldás felé vezető első lépcső a probléma felismerése! Azok számára, akik hasonló problémával kűzdenek, a tudást összegyűjtöttem ebben a FAQ-ban. Nem vagyok gitár varázsló, de megpróbálom megosztani veletek azokat az ismereteket, amelyekre szert tettem és remélem, hogy a tapasztaltabbak csatlakoznak és javaslataikat megosztják velünk. Egyéb forrásokat nem vettünk igénybe, csak a nethasználok bölcsességét tárjuk elétek. Ezt szemelőtt tartva íme néhány kérdés amellyel kétségtelenül már találkoztatok a rec.music.makers.guitar vagy az alt.guitar oldalakon, kiegészítve néhány olyannal, amellyel még nem, melyekre elsőízben válaszolunk.

Kérdés: „Mit jelent pontosan az intonáció?”

Válasz: Az intonáció azt jelenti, hogy minden egyes húrhoz tartozik egy olyan (húronként kissé eltérő) „húrhosszúság”, amely alkalmazása esetén minden bundnál megfelelő hangmagasságú a megszólaltatott hang. (Ez az én definícióm, ha ismertek jobbat, kérlek osszátok meg velem). Az intonáció helyes, ha minden húr pontosan olyan hosszú, amilyenek lennie kell. E húrhosszúság beállításához minden egyes húr rendelkezik egy „húrnyereggel” (saddle), amely a húrlábra (bridge) van felcsavarozva. Ezáltal a csavar tekerésének hatására a húrnyereg előre vagy hátra mozgatható, így növelhető vagy csökkenthető a rezgő húr hossza. Ha a gitárodon a húrnyereg nem állítható, akkor a dokumentum hátralevő részét el se olvasd.
Alapjában véve (és itt most tekintsünk el az intonációtól), ha a húr megfelelő hangmagasságra hangolt, akkor a felharmónikusok megfelelő módon szólalnak meg, mert definíció szerint ezek frekvenciái a lefogás nélkül zengő húr frekvenciájának többszörösei. A probléma a lefogott hangok esetében jelentkezik.

Kérdés: „Mi a francnak kell minden egyes húrnak eltérő hosszúságúnak lennie? Ennek semmi értelme!”

Válasz: Igazad van, ennek tényleg semmi értelme. Ezért fogalmunk sincs, mit válaszoljunk erre a kérdésre. Valaki légyszíves segítsen! (Egyébként azt hiszem ennek két oka van. Az egyik, hogy a húrok kissé megnyúlnak egy hang lefogásakor. Ez a megnyúlás a húr feszességét növeli, és mert a húrok vastagsága eltérő, erre minden húr eltérően reagál. A másik ok a húrok merevsége. A hang lefogásakor megváltozik a húr húrlábbal bezárt szöge. A húr merevségének köszönhetően a húr „hatásos” hossza egy kissé rövidebb, mint a tényleges, fizikai hossz. A merevség szintén változik a húr vastagságával, így minden egyes húrnak eltérő mértékű kompenzációra van szüksége. Ha a húrok tökéletesen ruaglmasak lennének, a „hatásos” hossz megegyezne a tényleges fizikai hosszal. /Talán a nylon húrok nem olyan merevek, mint a fémhúrok, így a nylon húros gitárok esetében nincs szükség a húrnyereg beállítására./)

Kérdés: „Mikor van szükség az intonáció beállítására?”

Válasz: Az intonáció beállítása szükségessé vállhat, ha
1. Már egy éve nem került rá sor,
2. Eltérő vastagságú (vékonyabb vagy vastagabb) húrokra szeretnél átváltani,
3. A nyaki merevítőpálca beállítását módosítottad (Megjegyzés: merevítőpálca feszítése vagy lazítása elcseszi az intonációt, de ez lassan, kb. 24 óra alatt megy végbe. Így tapasztalat szerint ezen időn belül az intonáció beállítása haszontalan.)
4. A kisöcséd megkaparintotta apu csavarhúzóját, és kísérletezős kedvében volt... :)
5. Különféle intonációs problémákkal szembesülsz. Ha az üres húrokkal történő illetve a lefogott hangokkal történő hangolás eltérő eredményre vezet; ha egy barre akkord jól szól az alacsonyabb fekvésekben, de egyre inkább hamissá válik, amint felfelé csúsztatod a nyakon; ha nincs olyan akkord, ami ne szólna hamisan; akkor valószínűleg az intonáció beállítása elkerülhetetlen. Mellesleg ajánlott a beállítása minden komplett húrcserénél is. Ez ugyan kissé macerásnak tűnik, de ha a fenti komolyabb problémák nem jelentkeznek, akkor az egész nem tart sokáig. (Ajánlatos a húrokat megnyújtogatni az eljárás elkezdése előtt, mert az új húrok közismerten hihetetlen mértékben képesek az elhangolódásra.

Kérdés: „Én egy vadbarom vagyok. Képes leszek beállítani a gitárom intonációját vagy bizzam ezt egy profira?”

Válasz: Egyéb bonyolult eljárásokkal ellentétben, az intonáció beállítása semmi olyan veszéllyel nem jár, hogy a gitárban valami tartós kárt csinálj; hacsak nem a háztetőn akarod elvégezni. Másrészt a dolog sokkal egyszerűbb, mint amire e szöveg hossza alapján következtetnél. Ha egy képzett mester végzi el a beállítást, annak a következő előnyei vannak:
1. Neki valószínűleg olyan eszközei, felszerelése van, amellyel jóval precizebben tudja ezt elvégezni, mint te otthon,
2. Ha nála van a gitár, akkor a gitár egyéb problémáira is fény derülhet.
A hátrányok száma, azt hiszem, terjedelmesebb:
1. Pénzbe kerül, általában 10 dollár körül,
2. El kell vállnod a gitártól egy pár órára vagy egy éjszakára (sóhaj),
3. Mennyire kell tökéletesnek lennie?
4. Ha le vagy égve, lásd 2. számú előnyt :)
5. El kell vinned a gitárt a hangszerészhez,
6. Olyan településen kell laknod, ahol van hangszerész,
7. Mások is láthatják, hogy milyen szar gitárod van („De hát ez volt a legklasszabb a Tesco katalógusában!” :)
Mindent egybevéve, a tanácsom: „Légy férfi/nő és csináld magad!”

Kérdés: „Ez nagyon informatív volt... de HOGY CSINÁLJAM?”

Válasz: Na végre – elérkeztünk a nagy kérdéshez. HOGYAN ÁLLÍTSUK BE AZ ELEKTROMOS GITÁR INTONÁCIÓJÁT.
Amire szükséges lesz:
- Egy csavarhúzó. Általában csillagcsavarhúzó a Strat-jellegű gitárokhoz és hagyományos a Les Paul-jellegű gitárokhoz. Nézd meg a húrlábon, milyenre van szükséged.
- Egy elektromos hangoló, bármilyen gyártmány/típus. (Egy tényleg működő gyártmány/típus erősen ajánlott).
- Egy gitár kábel. (Hacsak a hangolód mikrofonja nem *nagyon* érzékeny).
- Egy pengető (Ha használsz ilyesmit...)
- A gitár (Az öt közül talán ez a legfontosabb :)
Az intonáció állításának csak új húrokkal van értelme, mert a húrokra a használat során rárakódik a kézről, izzadtságból származó trutyi. Ezért egy régi húr soha nem lehet teljes hosszán olyan rugalmas, egyenletes, mint egy új húrkészlet. Így a használt húrkészlettel végzett intonációval adtál a ****nak egy pofont.
Amint az új húrkészletet felszerelted, óvatosan nyújtsd meg a húrokat, hangold be (durván) a gitárt. LÉPÉSEK:
1.: Válassz ki egy húrt és pengesd meg a 12. fekvésben az üveghangot. A hangoló használatával állítsd ezt az üveghangot a megfelelő hangmagasságba. Annyira amennyire lehet. Ne felejtsd el, hogy amikor lefelé hangolsz egy hangot, akkor hangold mindig lejjebb, és azután felfelé, hogy „alulról” érkezz meg a szükséges hangmagasságra.
2.: Most a hangolón tartva az egyik szemed :), fogd le a húrt a 12. fekvésben és pengesd meg. Fontos, hogy egy kicsit se nyújts meg a húrt egyik irányba sem, amikor lefogod a hangot. Csak akkora erővel nyomd le, amekkora minimálisan szükséges a hang tiszta megszólalásához.
3. Ha a hangoló szerint a lefogott hang tökéletesen a szükséges hangmagasságban van, akkor az adott húr intonációja tökéletes! Ekkor kezdheted előlről az egészet a következő húrral.
4.: Ha a hangoló szerint a lefogott hang hangmagassága magasabb a kelleténél, akkor az azt jelenti, hogy a húr rövidebb mint kéne. A korrekcióhoz fordítsd el az adott húr húrnyergének csavarját oly módón, hogy a húrnyereg távolodjon a nyaktól (általában az óra járásával megegyező irányú fordításra van szükség). Egy adott idő után érezni fogod, hogy a csavar mekkora elfordítására van szükség, de általában fokozatos közelítéssel juthatsz el a megfelelő eredményhez. Kezdetnek fordíts egy negyedkörnyit és nézd meg mi történik. Minden esetben az 1. lépéstől kezd újra.
5.: Ha a hangoló szerint a lefogott hang hangmagassága alacsonyabb a kelleténél, akkor a húr túl hosszú: fordítsd a húrnyereg csavarját oly módón, hogy a húrnyereg közeledjen a nyakhoz. A legtöbb gitáron ezt a csavar óramutató járásával ellentétes móson történő forgatásával érheted el. Most is fordíts a csavaron egy negyedkörnyit, majd vissza az 1. lépéshez.
FIGYELEM: Nem csinálhatod azt, hogy egyszerűen behangolod a 12. fekvés üveghangját, azután addig csavargatod a húrnyereg csavarját, amíg az nincs a tökéletes hangmagasságban. Ugyanis a húrnyereg elmozdításával a húr hangolását is megváltoztatja, így minden esetben az üveghang ismételt behangolása után próbálkozhatsz a húrnyereg állításával.
6.: Ha mind a hat húrral végeztél, ellenőrízd az eredményeket! Természetesen először hangold be a gitárt, majd játsz néhány akkordot fel és le a nyakon (főleg felfelé). Ha jól végezted el beállítást, akkor a probléma (ha volt) megoldódott. Ha még mindig nem tökéletes, akkor annak oka az ____________. (Fogalmam sincs mi lehet, valaki segítsen, ok?) Ez minden. Legalábbis, hmmm, amennyire én tudom. Ha azt gyanítod, hogy az intonációnak nagy beállításra van szüksége, ne lepődj meg, ha az eljárás eltart vagy egy órát. De ha csak egy általános ellenőrzést végzel, az egész nem tart tovább 10 percél. Próbáld ki, és tudasd velünk, ha egyéb trükköket fedeztél fel.

Ez minden, amit erről leírtak. Kérlek, ha bármilyen hozzáfűznivalód van a dologgal kapcsolatban, írj nekem. És ne felejtsd el, azért mert közzétettem ezt a FAQ-ot, az nem jelenti, hogy azt hiszem valamilyen isteni tudásom van a tárggyal kapcsolatban. Csak közzé kívántam tenni a talált dolgokat. Külön köszönet illeti a következő embereket segítségükért: (ide jön a neved...). Sok szerencsét és boldog intonálást (van ilyen szó?) – Kevin Bourrillion kevin@bradley.edu"

clisHe Creative Commons License 2000.11.27 0 0 811
nekem sem votl olyan, de olyan jo kotozkodni
:o))

de ez most ez inkabb olyan ironikus
:o))))

kmondjuk erdekes lett volna telecasteren satu, meg tremolo es finomhangolo

clis

:o))

Előzmény: sztyepp (810)
sztyepp Creative Commons License 2000.11.27 0 0 810
Igazad van, tényleg az a finomhangoló, amit mondtál. A lényegen ez egyébként nem változtat.
Nekem nem satus gitárom van, soha nem is volt, így csak saját tapasztalataimat tudom mondani.
Előzmény: clisHe (809)
clisHe Creative Commons License 2000.11.27 0 0 809
nem azért mert olyan jó a styeppel kötözködni, de a finomhangoló nem az ami a satus gitárokon van??
ahol is, behangolja az ember a fejnel levo kulcsokkal, majd a staukkal leszoritja a hurt, es a finomhangolokkal utanna igazit, foleg hogy ezeken a hangszereken tremolo is szok lenni, ami szinten hamissa teszi kisse a hurt?
:o)))

gyu

bocs, hoyg nem votlam eleg szakmai
de most ez olyan jol esett
:o)))

Előzmény: sztyepp (808)
sztyepp Creative Commons License 2000.11.27 0 0 808
A gitáron az 12. bundnál van ugye az oktáv. Ez rossz beállításnál hamis szokott lenni. Hátul a húrlábnál vannak bizonyos csavarok, amivel külön tudod szabályozni a húrok feszességét (van aki ezt finomhangolónak hívja). Fogod, és ha nem tiszta az oktávod, akkor szépen ezekkel a csavarokkal finoman elkezded behangolni. Nagyon jó fül, meg hangológép kell hozzá, mert az eltérés nagyon kicsi szokott lenni. A legjobb az, ha az üveghanghoz húzod az oktávot, akkor nem nagyon tévedhetsz.
Előzmény: Exile (806)
Exile Creative Commons License 2000.11.27 0 0 807
Mennyiért is? Nem írtad... :)
Előzmény: BIBIKE (804)
Exile Creative Commons License 2000.11.27 0 0 806
Már csak egy kérdésem maradt... Mi az az oktávtisztítás?
Előzmény: ROCKER (803)
Deepfreeze Creative Commons License 2000.11.27 0 0 805
BIBIKE

Nem nyicc egy hangszerkereskedést? :))))))

BIBIKE Creative Commons License 2000.11.27 0 0 804
Srácok!

Eladó egy LANEY fej !
60 W, 79-es gyártmány tök jó állapotban, most volt a Mezey doktornál generálozáson.
Eredeti! csövek vannak az elején, a végén Tesla EL34-ek.
Nagyon vastag, meleg hang, tipikus brit energikus megszólalás.
Ennyiért jobbat nem kapsz, azt garantálom!

30-2578958
452-1548 munkaidoben

ROCKER Creative Commons License 2000.11.27 0 0 803
Deepfreeze, Exile: Oktávtisztítás csodákra képes. Ki lehet küszöbölni azt a kis hamisságot, vagy legalábbis nagyon minimálissá tenni. Igaz ekkor az üveghangok egy kicsit feljebb csúsznak, de szerintem ennyit megér, hogy a lefogott hangok tisztán szóljanak, és ne zörögjenek a húrok. Bár nálam a 12. érintő körül kb 2-2,5 mm körüli a húrmagasság, bár egy kicsit zörög, de kierősítve egyáltalán nem hallani, még reverbbel sem.
Gané gitároknál persze az oktávtisztítás sem igazán segít, mert az a baj, az olcsó kategória sajnos alapból hamis.

üVegpohár: Tényleg szép példány!!!

wamzer: Én 10-es húrokat használok, és nem kell vastagabb.

Deepfreeze Creative Commons License 2000.11.24 0 0 802
Igaz, igaz, szerintem egy kicsit hamis, még jó gitárnál is. De szernecsére minden húr egyformán hamis :))))))))
Füllel nem nagyon hallható, én is úgy vettem csak észre, hogy hangológéppel ügyködtem.
Exile Creative Commons License 2000.11.23 0 0 801
Nekem olyan 1.5mm körüli a húrtávolság, és egyelőre teljesen megfelel, mert nem is zörög alsóbb bundokon és könnyebb is játszani szvsz. Viszont többen is írtátok, hogy milyen nagy húrtávolsággal játszotok... Nem lesz ettől egy kicsit hamis a gitár? A 20. bund körül 2-3mm akár egy negyed hangot is jelenthet, nem? Ezt csak az akusztikusomon figyeltem meg, már 1 mm-nyi állítás is sokat jelentett, az üveghang és a 12. bund között is eléggé érezhető volt már a különbség... Persze ha egy gitár jó gitár, akkor nyilván nincsenek ilyen gondok... ;-)
Előzmény: tomci (798)
Dr. Sör Kálmán Creative Commons License 2000.11.23 0 0 800
VALAKI, AKI ISMERI!!!!

Boss ME-30-as multieffekt mit tud?
Bármilyen hasznos infó érdekelne.
Beállítások, kritika, előnyök stb.
Köszi

wamzer Creative Commons License 2000.11.22 0 0 799
magas hur=nagyobb dinamika, ez tenyleg igy van, en is tapasztaltam mar. Sot, vastag hur is = nagyobb dinamika, allitolag a "nagyok" (konkretan Tatrairol hallottam ezt pl.) inkabb szetnyuvik az ujjaikat 11-es hurokkal, merthogy igy szok dogosen.

,

Előzmény: tomci (798)
tomci Creative Commons License 2000.11.22 0 0 798
Időközben próbáltam utánanézni másfele is. Azt találtam, hogy próbálgatni kell, és oda beállítani, ahol még épp nem zörög. Viszont, csak akkor lesz alacsony húroknál zörgésmentes a gitár, ha jól van beállítva a nyak görbülete és a bundok magassága is be van lőve (egyenletes magasságúra lettek csiszolva). A jó görbület értékére is rémlik, hogy láttam valahol adatokat, majd még megkeresem.

Egyébként a húrmagasságot azért is kérdeztem, mert eddig én pl. viszonylag magas húrokon játszottam mert úgy éreztem, ez kell ahhoz, hogy dinamikusan, erőteljesen tudjak megszólaltani minden egyes hangot. Ti mit gondoltok erről? (Úgy tudom pl. Steve Ray V. is baromi vastag és magasra állított húrokn játszott.) Én most megyek lefelé és próbálok hozzászokni a finomabb mozdulatokhoz.

ROCKER: Kihámoztam. : )) (Nálam is hasonló a helyzet.)

Specky: Kösz!

üVegpohár: Mutatós! Na és milyen a hangja? ; )))

üVegpohár Creative Commons License 2000.11.22 0 0 797
íme az én kis '85 Gibson Explorerem :) sikerült pár képet csinálnom róla

régen piros volt de átkellett festetnem feketére mert amikor megvettem még a James Hetfield volt a kedvenc gitárosom :)

specky Creative Commons License 2000.11.21 0 0 796
Hi tomci!

Sejtésed nem volt alaptalan, MR. STUMP tényleg eme műfaj rabja, némi Malmsteen hatással.
Az említett Mp3-t a www.gatesofinfinity.com-ról szedtem le, ami most sajnos rekonstrukció alatt áll.
Ha valahol ráakadok szólok!

Üdv neked is ROCKER!

Pipe!

Előzmény: tomci (787)
ROCKER Creative Commons License 2000.11.20 0 0 795
Én úgy szoktam beállítani, hogy ha nem erősítem ki, éppen nem zörög (Ekkor kierősítve biztos nem zörög). Ekkor úgy néz ki, hogy a mély húrok magasabban vannak, mint a magasak.
Na ezt hámozd ki.:))
Szóval a vastag magasabban van mint a vékony.
Előzmény: tomci (792)
sarg Creative Commons License 2000.11.17 0 0 794
torzított gitáron extrém kicsivel játszok, kb 1,5-2 mm, az egész nyakon végig. tiszta hangszínnél ez már csörög egy kicsit. Ha jól van beállítva a hangszered az első bundnál ugyanakkora a távolság mint az utolsónál.
a nyakgörbület belövésénél az oktávot is figyelni kell, a 12. bundnál megszólaló üveghangnak meg kell egyeznie a lefogott hanggal, minden húron. Vigyázat! az öreg, megnyúlt húr nem képes erre, ezért nem feltétlenül a nyakbeállítás hibája ha hamis.

ja, nem tudom mekkora kell legyen, szerintem ízlés dolga (de pl 13-as húrnak nagyobb táv kell, term)

Előzmény: tomci (792)
sztyepp Creative Commons License 2000.11.17 0 0 793
Ez érdekes kérdés, még sose mértem le. Szerintem lefogásnál nagyjából egyforma nem? Én mondjuk viszonylag kis húrtávolsággal játszom, épp hogy nem rezegnek a húrok, épp hogy nem érnek hozzá a bundokhoz. Viszont csak 22 bundos gitárom van.
Előzmény: tomci (792)
tomci Creative Commons License 2000.11.17 0 0 792
HAHÓ! VAN ITT VALAKI?

Lefogom a húrt az első és a 24. fekvésben. Ha jól van beállítva a nyak görbülete, mekkora kell legyen a távolság a 12 bund és a húr közt, E6 ill. E1 esetén?

Más. Hasonló. Ki mekkora húrtávolsággal jászik? (Mondjuk ha nem fogsz le semmit, milyen messze vannak a húrok a 12 bundtól?)

ROCKER Creative Commons License 2000.11.15 0 0 791
sarg: Köszi a tanácsot, de én nem konkrét dolgot keresek (szerző, mű...), hanem általában reneszánsz jellegű zenét. Ahhoz meg túl lusta vagyok, hogy elmenjek, és kérdezősködjek, és nem utoló sorban fizetni kell, én meg csóró vagyok. Így aztán marad a topicon keresztüli kölcsönkérés.
Neked netalán akadnak ilyen kottáid?
Előzmény: sarg (789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!