(Tudósítónktól)
A hétvégi vasutasnap alkalmából Salgótarjánban bemutatták az elővárosi járművek legújabb generációjának első példányát. A Nógrád Volán, a MÁV, a BKV Fehér úti főműhelye és a prototípusgyártás terén kiemelkedő darabszámot elérő orosz Metrovagonmas koprodukciójával készült jármű kíválóan egyesíti a Karlsruhei mintájú távvillamosok és az autóbusz hátrányait.
A prototípus jármű adatai egyelőre nem ismertek, azokat majd a menetrend szerinti üzem alatt tapasztalják majd ki – nyilatkozta az orosz gyár projektvezetője. Mint mondja, a gyermekbetegségek számának csökkentése érdekében az első prototípust több régebbi, bevált típusból alakították ki.
Az új járművek az elhúzódott tervezési fázis miatt már csak a menetrendváltás közben és után készülnek el, és a tervek szerint rendszertelenül, akár a Budapest-Hatvan-Salgótarján, akár a Makó-Fábiánsebestyén-Szekszárd, akár a Tunyogmatolcs-Cegléd-Lajosmizse útvonalon is találkozni lehet velük, néha a vasúton, néha a közúton, korszerű, átszállás nélküli eljutást biztoítva.
Fénykép
Az a baj hogy azt a szakaszt elég érdektelennek tekintik, és az üzemi vezeték azóta a Kőbányai útra került. Ott tervezték 1 éve továbbvezetni a Hungária körútig, de nem lett belőle semmi. A "Városi és elővárosi közlekedés" topicban talánb tud valaki szakszerűbb választ adni, ott tedd fel a kérdésed.
83-AS TROLIBUSZ
Tud-e a Tisztelt Hölgyek/Urak közül valaki bővebbet a 83-as troli esetleges vonalbővítéséről?
A Kőbányai úton a népliget sarkáig kiépítették a vezetéket, garázsmenetek miatt, gondolom.
A Baross utca-Csobánc utca felől egy kétirányú (az Elnök utcán át a Népliget felé ,volt 75-ös végállomáshoz) felsővezeték szintén van.
A környék közlekedése a 23 villamos sajnálatos megszűntetése, a 33 és 89 busz megszűnte óta igen rossz, a Klinikák Korányi utcai része, Tüdőgondozó, iskolák, stb nehezen érhető el az amúgy teljesen zsúfolt 99-es járattal.
Szerintem kinálja magát a 83 troli fenti két vonal közötti kiépítése a Népliget hátsó részén át a kőbanyai úton visszavezetett járatként.
Vigyázz ám azzal a duplacsuklós Tatrával, az még bizony nem vinné el a mai menetrenddel az 1-esen az utasokat. Még egy csukló kell bele minimum :) vagy vezérpótkocsi :))
Aki a Traffic honlapjának képecskéit használja, legyen vele tisztában, hogy a készlet frissítése után ugyanazon a fájlnéven más képek lesznek találhatók!
A legutolsó frissítéskor egyebként nagyszámú villamos (főleg régebbi német példányok) került fel, meg - az egyébként méltánytalanul mellőzött - vasúti teherkocsipark bővült jelentősen. http://www.fsz.bme.hu/traffic/www/stockh.htm
Mint ahogy azt már korábban említettem, a DB AG-nál kupacokban vannak ez eladó kocsik. Szerintem, ha szépen kérné a MÁV, még az ex-IR kocsikból is adnának. Ezek még jobbak lennének IC-re!
Sorban: Aimz 261, ARkimbz 262 és Bimz 264 IC-forgalomra. Ex-DB-s IR kocsik.
És egy kicsit SJ-s áthallásos színekben á la szolnoki felújított Bhv-k:
Jelen járművek a különváló MÁV Regio színeiben pompáznak.
Üdv Nektek, ebbe még nem szóltam bele.
Nem kötözködni akarok, de a banánon nincs barna csík, sárga az egész, és az ajtajain is "egybe"-ablak van. Így egy ICS-TW hibridnek néz ki. Vagy így akartad? :-)))
Hát, a franc tudja a barna csík vastagságát. 1 pixel (= kb. 10 cm) vastag. Amikor a hannoverit fesettem ugyanígy, akkor is 1 pixeles lett a barna csak...
Hannoveri:
Mindent megmagyarázok:
A vezetőállást nem a szokásos módon középen, hanem jobboldalt helyezték el, mivel a legtöbb peron ezen az oldalon van, igy jobban látja a vezető. Takarékossági okokból normál műszerfalat tettek bele, a kormánykerék csak a protóban van, a sorozatban már nem lesz. Ugyanis számolnak még a gyermekbetegségekkel, a hajtás meghibásodása esetén a kormányt nagy erővel forgatva a jármű lassan tovább tud haladni a vezető kifulladásáig.
A protót minden körülményben alaposan tesztelik, ezért szórták be az Örs környékét műhóval.