Patkó:
Santanaról a privát vélemeényem és csak azért, mert rákérdeztél!
Annak idején amikor először hallottam Santana-t (1988-ban) , egy koncertfelvételen (70-es évekből) tevékenykedett. Ezért betudtam annak a hamis játékot (gondoltam elhangolódott a színpadon), aztán hallottam más koncerten, megint hamisan intonált (és nemcsak a nyújtásoknál) aztán a lemezein is szokványos volt a jelenség, persze nem mindig , de már számítottam rá! Így ezekután már nem nagyon érdeklődtem az illető után. Utolsó élményem ez a Grammy -díjas dolog , aminek a gitárhoz nem sok köze van (merthogy ő elvileg gitáros) és már bocs ,de ezek a közbeprüntyögések amik az ének alatt vannk, igaz már nem hamis azért mégsem korszakalkotó, pláne nem GRAMMY értékű.
Ezt most nem fikázás akart lenni, sajnos az lett belőle.Tudod elsősorban az értékeket keresem mindenkiben, pláne zenészben,de amikor valaki ezt "nem engedi" meg , akkor bepipulok. Mondhatnék néhány magyar példát is,legalábbis egyet, aki szintén fájó pont.
Bocs a Santana rajongóktól! Attól, hogy más élvezi a játékát az nem az ő bajuk, hanem az enyém!
Pele
Asszem tényleg felesleges egymás torkának ugrani, bár úgy látom itt már megoldódott hál' Istennek a probléma. Egyébként Pele egyetértek veled (is, meg Gorillával is) de felteszem, hogy mindenki szereti a saját hangszerét/cuccát. És a amit szeretünk, arról szívesen beszélünk, sőt "áradozunk". Ez tűnhet úgy, hogy itt cuccok közti versengés folyik.... No, nem bonyolítom, úgy is érted.
Specky: Kösz! Amint lesz érkezésem megnézem. Bár félreértés ne essék, én nem vagyok egy kimondott metál rajongó. (De elég sok mindent meghallgatok.) Csak gyanús volt a cím.
Más. Íme amit még (jóval) korábban ígértem, a nyak görbülettel, meg ilyenekkel kapcsolatban. Az írás Horváth Tibor Sándor: Gitáriskola c. füzetéből származik. Az úrról annyit tudok, hogy a Marshall és Gibson cuccok hazai endorsere (volt). Amit a füzetében ír, néhol fentartásokkal kezelem, de ez itt kb. korrektnek tűnik.
"Az E1-es húrt nyomd le az I. és a XIII. bundnál egyszerre és az V. bundnál próbáld megmérni vagy megbecsülni a bund teteje és a húr alja közötti távolságot! (Ezt spec nem értem, hogy miért az V. bundnál és nem a XII-nél, persze úgy hogy a nyak végén fogod le a húrt. - Tomci) Ennek minimális értéke 0,13 mm. Egyszerűbb, ha úgy állítod be, hogy még átláss a húrok alatt. A maximum rés azonban ne haladja meg a 0,5 mm-t!
A következő lépésben az E6-os húron végezd el ugyanezt a műveletet! A minimális távolság 0,5 mm-nek kell lenni, de a maximális se haladja meg a 0,8 mm-t. Itt fontos megjegyezni, hogy ezek az értékek elektromos gitároknál kisebbek, akusztikus gitároknál nagyobbak.
Ha az E1-es húron meghaladja a 0,5 mm-t, az E6-os húrnál a 0,8 mm-t az V. budnál, akkor a nyak túl homorú, ezért állítani szükséges rajta.
A nyakba épített acélszál, feszítőpálca megfeszítésével ez a homorúság csökkenthető. Minden esetre engedd le a húrokat, mert ezt a műveletet csak a nyak feszítetlen állapotában szabad végezni! A nyak tövében vagy a felső húrláb előtt, a fejen található a feszítőanya kulcsnyílása. A feszítőanyán hatszögletű imbuszkulccsal kell húzni, és általában már egy fél fordulat is elegendő a megfelelő beállításhoz.
Ha az V. budnál a húrok érintik a bundot, akkor a nyak vagy egyenes vagy domború, amelyet ismét szükséges beállítani. Ekkor a nyakpálca feszességét kell csökkenteni. Ezt a műveletet azonban normál felhangolás mellett ajánlatos elvégezni a feszítőanya lazításával.
A következő lépés a megfelelő húrmagasság beállítása. Erre egyetlen aranyszabály létezik: próbálj ki minden hangot minden húron és minden bundon. Úgy állítsd be, hogy a húr ne zörögjön egyetlen hangnál sem! Ha zörög, akkor a húr rezgése a pengetés után lefékeződik, és ezáltal a megszólaló hang hossza és dinamikája csökken. Túl magas húrokon pedig kényelmetlen a játék, különösen gyorsabb futamokat nehéz, vagy éppen lehetetlen játszani.
A húrmagasság változtatása döntően befolyásolja a hang karakterét:
Alacsony húr: - hosszú hangtartás, lágyabb hang,kényelmes, gyors játék.
Magas húr: - rövidebb hangtartás, keményebb, dinamikusabb hang, nehezebb játék a fogólapon.
Az oktáv pontos beállítása a legutolsó lépés. Ezt mindig új húrokkal, felhangolt állapotban kell elvégezni."
Ha nem a visszavágás lehetőségére koncentráltál volna, akkor figyelmesebb lettél volna (na és bölcsebb):
"mindegy milyen márkájú (a minőség számít) " ,tehát még 1x A MINŐSÉG SZÁMÍT !!!
Ez pont arra vonatkozik, hogy szar gitáron nem lehet játszani!gy.k.
" professzionalis hangszerek ergonomiai felepitese eleve sokkal kellemesebb jatekerzetet tesz lehetove..."
Ez hogy jön ide?? nem ez volt a felvetésem lényege! Vagy jó cucc = jó gitáros??? :o))
Úgyhogy igazat mondtál, csak ezt nem is mondta senki, hogy ez nincs így!
Úgy látom a topikban a többségnek kifejezetten jó minőségű hangszere van és a márkák versenyét űzik!
Ezért próbáltam kicsit erről a pontról tobábblépni!
Ja, és nem jártál még úgy ,hogy hallottál egy csávót fele olyan jó cuccon,mint a tiéd és többet adott át a közönségnek mint te?
... és olyat akinek 2x olyan jó volt, mint a tied és 0-t ért az egész?
Szerintem ezeket te is tudod, akkor meg minek kell kötöszködni?
Sajnos ez nem igaz. A professzionalis hangszerek ergonomiai felepitese eleve sokkal kellemesebb jatekerzetet tesz lehetove, es ezaltal megkonnyiti a zenesz munkajat, melynek kovetkezteben gordulekenyebben es kenyelmesebben megy a jatek. A zenesz lelkisegehez hozzatartozik, hogy a hangszer hangaj mennyire vesz reszt a zenekeszitesben. Ha egy gitarnak nincs jo hangja, akkor lehet akarmekkora lelke az embernek, nem lehet igazan szep dolgokat jatszani, mert egyes jatekmodok es technikak kifejezette egyes hagszertipusokra es hangtipusokra vannak kitalalva. Azok a rockgitarosok, akik nem erzik kezuk alatt a megfelelo hangszer megfelelo erzekenyseget es hangjanak a kello tonusat, nem lesznek kepesek olyan zenet csinalni. Meg a csovek tipusatol is fugg, hogyan reagal a hangszer egy nyujtasra vagy egyeb figurara. Vannak specialisan mufajokra kikepzett hangsuzerek, amig egy egy specialis jatekmodot konnyitenek meg.
Ezert nem igaz az ,hogy kez kell hozza meg sziv. Jo hangszer legalabb annyira kell hozza. Persze a hang jelentos resze a jatekmodban van, de tulzas azt allitani, hogy a telentum eleg a zenehez. A jo hangszer es jo erosito modott mernokok es mesterek szazainak munkaja van, akik auert dolgoznak, hogy a jobb zenehez jobb eszkozoket keszitsenek. Es ezt kar kihagyni az alkoto folyamatbol
Hozzászólnék a hangzás kérdéshez:
Klassz, hogy mindenki építgeti a cuccát és esküszik az övére , pl. starto, telecaster, ibanez, gibson + az erősítők, effektek, de egy köszhelyet hadd mondjak,ami a lényeg:
A HANGZÁS A KEZEDBEN ÉS A SZÍVEDBEN VAN!
Ha jól játszol (kéz) és van mit (szív) játszanod ,akkor a mindegy milyen márkakájú (a minőség számít) a hangszered! Ha meg rosszul játszol és nincs mit akkor meg tök mindegy mid van!!! (lásd: Számos magyar példa)
(Bármelyik nagy sztár játszik is akármilyen hanszeren azt fel lehet ismerni! pl. Santana a mai napig hamisan játszik) :)))))
Egyetértek a Fenderrel kapcsolatban tett magasztaló kijelentésekkel.
Nálam modjuk az IBANEZ a favorit, igaz talán nem véletlenül, hiszen jómagam is azzal rendelkezem.
A környezetemben is szép számmal akad, aki ezt a márkát választotta és eddig még nem hallottam őket panaszkodni hangszereik hiábája miatt.
tomci: Elérhető a www.gatesofinfity.com, de akár a www.joestump.com-on is körül nézhetsz mp3 ügyben. Sajnos a minőségeik nem a legjobbak : 64kbps, 22khz, mono, de persze így is lehet hallani a lényeget. Majd ird le véleményed a hallottakról!
keresek gitaros tarsat akusztikus zenehez!
en 6 eve nyomom, kb. hasonlo szintu emberekkel gondoltam a zenelest
leginkabb Petrucci,Tatrai,DiMeola hatarozza meg az iranyultsagomat
mivel itt leginkabb gitarosok vannak, ha valakinek van kedve/ideje/tudasa, megoszthatna velem, es osszehozhatnank egy duot-triot.
Budapesti vagyok, 21 eves
Még hogy Fender fan lennék?
Nem tudom. De szerintem a világ eddigi legtökéletesebb hangszere a Fender Stratocaster. Na jó, a XX. századé. Nincs olyan mai zenei stílus, ahol ne lehetne használni. Tényleg, a klasszikusokat leszámítva. És mindemellett abszolút egyéni a hangja. IMÁDOM!
Üdv Rocker!
Remélem, tényleg nem hal ki a fórum, gondoltam én is megragadom a fogólapom!
Első lépésben persze én is kihasználom a műértő nyilvánosságot. Eladó az erősítőm! Fender Roc Pro 1000-es kombó, 100W, torzító, reverb, szép, szól mint az állat. Nem kimondott szobai erősítő. Új ára 217e, én adom 185-ért. Érdeklődni az imélemen is lehet, vagy akár itt a fórumban nyilvánosan.
Egyébként magamról annyit, ami idevág, hogy a már sokat emlegetett DT monogramú zenekar rajongóinak táborát gyarapítom, szerintem minden lemezük zseniális, ezért vagy azért, nekem Moore sem hiányzik, Sherinian még kevésbé. A Falling nyilván nem egy csúcspont, de mégis tuti. A Derek is jól játszott, de ahogy kinéz, az szerintem nem emberhez méltó. A Metropolis II megunhatatlan, zseniális, istenkirály!!!!!
Gitárosi szinten számomra az irányadók Steve Lukather, Mohai Tamás, Petrucci, SRV, Madi, meg a Tibusz és a pentatonjai, annyi fílinggel, amennyi elhúzna egy tankhajót is!!! És persze még ezer más, szerintem mindenkitől lehet tanulni valamit.
Cuccom szerény, de izgalmas. Fender "Richie Sambora Standard" Stratocaster by Mexico (mint Salma Hayek), Fender Roc Pro 1000 erőmű, Dunlop Original Crybaby. Nem rossz. legalábbis a szomszédok szeretik (amikor zörög az ablak és nem hallják a Dáridót).
Na csá mindegykinek, még csacsogunk!
Asszem rájöttem az intonációs problémám megoldására.
Le is írom nehogy valaki más is beledőjjön a kardba.
A lényeg, hogy én eredendően szorítom a húrokat mint állat (azelőtt basszeroltam meg vót egy akusztikus gitárom, amire fém húrokat raktam és hát az szorítani kölött)
Namármost az ember minél yobban szoritja a húrt annál inkább elmászik felfelé. Én meg még rá is tettem egy lapáttal, hogy ne csúszkájjon az ujjam alatt a húr. Viszont ez az eltolódás felfelé haladva egyre kisebb, és 12. bundnál tul képp nem is igen van. Hát így volt lehetséges, hogy üresen és 12.-ben is yo volt lejebb meg nem.
A felfedezés örömén aztán neki álltam kísérletezni és pl a mély húrokon ha fú de nagyon állatul szorítom akár fél hanggal is elmehet felfelé.
Szóval yavaslom mindenkinek: csak finoman. :))
clisHe:
Úgy rémlik, írtál már korában is ide (lehet, hogy nem), meg néha-néha benézek én a bass fanclubba is. ;0)
Deepfreeze:
Nos, látatlanba elég nehéz konkrétat mondani, de (olcsóbb hangszernél - nehogy megbántódj, fogalmam sincs milyen gitárod van) lehet gyárilag is rossz a nyereg magassága. Ha nem ez a gond, akkor dunsztom sincs, hogy mi. Talán clisHe kolléga többet tud majd segíteni.
Ui.: Mindenki: Megtaláltam az írást, ami az aktuális témakörhöz kapcsolódik. Ha lesz időm, bepötyögöm.
Ez egy harmadik hónapja használt gitár. Ennyi id? azért kevés, már csak azért is, mert nincs napi több órám koptatni a bundokat :)
Szóval nem tudom. Az az igazság, hogy ehez a technikai részhez egyáltalán nem értek.
Deepfreeze:
Szerintem neked olyasmi problémád lehet, amit az előző hozzászólásom legvégén emlegettem. Nézd csak meg megint! { :OI (Ui: A bundjaid, ott arrefele, pl. mennyire kopottak?)
ClisHe:
A'sszed nem t'om, hogy basszerolsz? Csak ha már szóba hoztad... :O))))