Keresés

Részletes keresés

pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 7552

Nem megfelelő hőértékű gyertya. Túl nagy, vagy túl kicsi megszakító hézag. Reszelt, csiszolt lerakódásos, beégett, koszos megszakító. Haldokló gyújtótrafó. Nem megfelelő karburtor beállítás. Szakszerútlen gyertyatisztítás, vagy kiégetés.

Előzmény: gyuri+. (7546)
pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 7551

Ja, hogy így van elkopva!? Akkor nem szóltam! :-) 

Előzmény: Rewolt75 (7541)
pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 7550

A 2t és a 4t motorokhoz azért van külön hajtómű, mert a 2t motornak magasabb a maximális fordulatszáma, mint a 4t motornak. Így a 4t motorokhoz màs áttételű váltót kellett gyártani, hogy az alacsonyabb maximális fordulatszám mellett is ugyan azt a kimeneti fordulatot nyújtsa a váltó mint a 2t-s változat.

Annak idején a csehek a t-20, és a t-19-es hajtóműveket vették meg. (Sajnos)

A t-20 3 sebességes. Ennek a tovább fejlesztett változatai már 4 fokozatúak. Rotálason kívül passzív adapterek vontatására alkalmas. (kocsi, válltvaforgató eke, sorközművelő, borona, töltögetőeke, vetőgép, stb...)

A t-19 egy sebességes, és tlt-vel rendelkezik. Aktív és passzív adapterek működtetésére alkalmas. (Aktív adapterek: Alternáló, dob, és "y" késes kaszák, hómaró, műtrágya és só szóró, seprűgép, stb... passzív adapter: letakarítóeke, stb...)

Mennyivel jobb lett volna, ha a t-5-ös licencet veszik meg annak idején? Az a hajtómű sokoldalúbb egymagában, mint a t19, t20 együttesen!

 A felsorolt dolgokhoz szükséged lenne mind a két hajtóműre. Akkor már jobban járnál egy nagy robival.  ...az meg drágább, és nehezebb beszerezni hozzá adaptereket.

Előzmény: Fulesman (7538)
pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 7549

Kattints rá! Megnyíló új ablakban tudsz beilleszteni.

Előzmény: Fulesman (7536)
pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 7548

Akkorna kuplung nem ér bele teljesen a kuplungcsészébe? Jól értem?

Nincs a motor és a kuplungház között pluszban valami távtartó? Nincs levágva a főtengely végéből? Milyen hosszú a főtengely?

Előzmény: Rewolt75 (7533)
pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.19 0 1 7547

A henger aljából annyit, hogy a dugattyútető egyvonalban legyen a kipufogó nyílás aljával amikorva dugattyú az alsó holtponton van.

A henger tetejéből pedig annyit, hogy a dugattyútető pár tizeddel lajjebb legyen a henger tetejétől amikor a dugattyú a felsőholtponton van.

Ezután ellenőrizni kell a gázcserenyílásokat, hogy a dugattyúpalást nem lóg-e bele valahol feleslegesen.

Előzmény: cseszy2 (7530)
gyuri+. Creative Commons License 2016.07.19 0 0 7546

Helló traktorosok!

 

Megtudná nekem valaki mondani ho mi az oka annak hogy a vari  traktorom elég gyakran tonkre teszi a gyertyátat?

amper_vadasz Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7545

Szia. Ez az 1. kép anno Gokartos gépe volt :) , nekem is ilyen alu házas három sebességes a 2. ékszíjas felezőm.

Azt tudod, hogy Gokartos "csizmája" Robi 55 csizma volt, ami 39:1-es áttételű, szóval ebbe a képen látható 4T motoros meghajtással ez is majdnem egy "felező", az eredeti 4T "csizma" áttétele talán 24:1-es volt. Gokartos gépe tette a bogarat anno a fülembe, ezen még Dutrás Pisti dupla felezős gépe is segített, ez után már nem volt kétség, én is beszereztem és átépítettem Robi 55-höz a dupla felezős verziót, majd jött még a 3 sebességes ékszíjas felező.

Nálam a 2T 49cm3 motor kb. 5500-at forog max., a KF ékszíjas felezőm 2:1 vagy 1:1 áttételű, attól függ hova teszem a 13x610 ékszíjat, a 2T "csizma" lehajtás 39:1 áttételű, majd az LR-56 láncos felező 2:1 tovább lassít, közbe szépen szaporodik a nyomaték a kihajtótengelyen.

Van MPM 10 körmös vas kerék párom 43 és 53cm átmérővel LR-56 kihajtásra illesztve, és van 4.00x8-as gumi és racsnis fúvott kerékpárom is, és 5x12-es Terra súlyozott kerékpár is átalakítóval a 25-ös tengelyhez.

Gokartosnál is a röpsúlyos kuplung a felező előtt volt, a KF ékszíjas felezőt én is így alakítottam át, jobb ha van fordulat a 100-as röpsúlyos kuplungnál, így nem csúszik meg terhelésen.

Van Robi 151-esem is, ahhoz is van átalakított KF két sebességes ékszíjas felezőm, de ott még a röpsúlyos kuplung a felező után van, ezt is át fogom építeni, hogy a kuplung a motor főtengelyre a felező elé kerüljön vissza.

Van T-20-as váltóm Robi 151-re átépítve, ezt már így vettem készen, erre szeretnék egy KF ékszíjas felezőt még ráépíteni, így már több motort is tudnék a T-20-as váltóra gyorsan felszerelni ( Robi 55 és PA 80, Robi 56 3.5-6Le B&S 4T motorokkal, és a Robi 151-es ) amper_vadasz@freemail.hu

 

Előzmény: Fulesman (7532)
studiod1 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7544

Sajnos több géppel is találkoztam ahol "lógott" a kuplungpofa s érintette a csésze alját na ott szinte biztos a törés előbb-utóbb.

Előzmény: Fulesman (7543)
Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7543

Szia.

Kompletten érdemes.

Volt annó a mostani gépem elott egy robi 55 vagy 56

nem is a tipusa a lényeg, hanem a kuplungja.

2db fél pofás röppsúlyos kuplung volt. Adott egy alkalom,

Robi elő, majd uxcu neki a kiskertnek :) gázadás, 2-3 fogás, 

csatt, nem megy csak pörög. Motor le, kukk mi a baj.

Az egyik fél kuplung nyaka a csap mellett eltört.

Gond egy szállse, irany a bolt van nekik.

Pár Mátyásér meg is vettem.

Meg megint meg megint, meg megint.

Szóltak csereljek csészét mert ha ferde vagy megkopott

keresztbe tudja fordítani, majd törik a nyaknál. Csésze csere 

utan 1 et tört, majd visszahúzó rugó is csere azota jo.

Bár utána vettem egy szégyent Delta Centaury , majdnem 

mint a Szentkirályi, de mégse. Nem neztem meg hogy csavaros

a szerelék nem pedig pántos :( 

Sok sikert az eszközhöz.

Előzmény: Rewolt75 (7541)
studiod1 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7542

Amennyiben a rugó nem nyúlott nyugodtan maradhat viszont tartalék az legyen,kisebb válnál érdemes leszabályozni a csészét. A csésze+2db kuplungpofa úgy 8körül lesz.

Előzmény: Rewolt75 (7541)
Rewolt75 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7541

Ehhez sajna nem értek, nálam a rotálás teljesen kimarad :-D 

Eddig csak kocsit húzott, a jövőben is inkább csak vontatott ezközök lesznek rajta. Najó, télen tolni is fog :D

 

A csésze viszont tényleg randa, szinte pontosan fele fele arányban van benne egy lépcső és az alsó fele több mint egy mm -rel mélyebb. A pofák ügyesen hozzákoptak valamennyire, azok is kuka. 

 

Ilyenkor érdemes rugót is cserélni, vagy az maradhat? (bár az a legkisebb tétel, ahogy nézem)

Előzmény: studiod1 (7535)
Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7540

Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7539

A képek amik lemaradtak, mert nem volt képfeltöltésre lehetőség :(

 

Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7538
Egy kósza gondolat.
A "Mi a külömbseget" már megkaptam válaszba ( terra, vari, robi, MF70 )
De miért van a terra nak 2 és 4 ütemű hajtasa, és miért van sima oldal kerék kihajtásos és +orr kihajtásos.
Ki mit venne!?
A cél, mi sem bonyolúlt :)
Szàntás, kultiválás, permetezés, futózás, alternáló vagy dobkaszálás, stb

Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7537

Szép napot , sziasztok szakik.

Keresek MPM02 es Ducati kertikapa-kertitraktor

alternáló kasza egységet kompletten ahogy a képen látható.

Nem csillagászati áron, de van az a pár darab jó pár darab 

pisztolyorrú Mátyás, és Szt.Sevee amit nekem megérne.

 

Köszönöm segítségeteket.

Nagy a gaz, meg a sás :)

 

Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7536

Sajnos miután a megírt üzenetet nem engedi beilleszteni, annyit kérdeznék, mekkorák az áttételeid!?

Valami nem úgy müködik a telefonomon ahogy szeretném, így nehéz az írás.

Ami az elképzelésem lentebb 1-2 kommentel láthatod képeken.

A felező hasonló lesz, a csizmám felfogatási karimája Misina.

Ha adsz Mail cimet át küldöm amit megírtam.

Köszönöm

 

 

Előzmény: amper_vadasz (7528)
studiod1 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7535

Valószínű az előző tulajnál rugótörés volt s a letörött fül csinálta,nem cserélte azonnal, rotálásnál nem okoz nagy gondot a sebességváltás.

Előzmény: Rewolt75 (7533)
Rewolt75 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7534

Köszi. :-) 

 

Úgy néz ki nem az lett a baja... valamiért a csésze aljába van egy mm körüli "árok" amin már gondolom nem fog a kuplung... a fele meg nem elég... kereshetek új csészét meg pofákat. Szépazélet trallalaaa. :-)

 

Előzmény: Sándor 250T (7517)
Rewolt75 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7533

Köszönöm. :-)

 

Széthúztam a kócerájt. Lehet más leh a bibi... a kuplungpofákon és a csészén is van egy - egy "lépcső". Olyan egy mm körüli. Valami azt súgja nem gyári... valószínüleg ezért nem akar megindulni kisebb fordulaton, mivel fele akkora felületen fog. Deszép is a használtgép. 😀 

 

 

Előzmény: studiod1 (7506)
Fulesman Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7532

Szia.

Igen ilyet szeretnék csinálni, azaz hasonlót.

Ez a KF04 es hajtóműte való, nekem meg

Misina rendszerű.

Valami hasonló lesz.

 

Előzmény: Kukuma (7527)
cseszy2 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7531

Henger átmérő immár 61mm.

Előzmény: cseszy2 (7530)
cseszy2 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 7530

Lökethossz 50mm,dugattyú palástja 55mm,henger magassága a vezető áll nélkül 84mm,a csatornák alsó éle a henger tetejéről 52mm-re vannak.  Gondoltam arra,hogy a henger állvány alljából 1,5mm-t,tetejéből további 2mm-t levenni. De teljesen bizonytalan vagyok😑

Előzmény: pasztortaska74 (7523)
obsitos67 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7529

Szia! Nekem van egy gyári fogas eladó ha még érdekel.

Mail cím. csernakjeno@gmail.com

 

Üdv.: 

Előzmény: nagyl2522 (7514)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7528

Szia. Rendszeresen használok felezőket Robi 55-höz, van aluöntvényes 3 fokozatú ékszíjas felezőm egy "csizma" lehajtáson, és van egy másik "csizma" lehajtásom, amin a KF 2 fokozatú ékszíjas felező van lent pedig az LR-56 láncos felező. A motort csak átrakom a két csavaros pánt oldásával, amelyik hajtómű éppen kell az adott munkához.

Van sarabolóm, de csak szaladt a gyári "csizma" lehajtással a földön, felezővel már szépen dolgozik, de a rota kapák is szívesebben harapnak a földbe, mióta felezővel használom, van idejük a lassabb forgás közben. Sorok között haladva is biztonságosabb a lassabb kapa fordulat, nem kell rohanni vele, a gép tömege a felezővel növekedett is, a motor előbbre került a csizma lehajtáson, a gép így orrnehéz, ez is előnyös, összességében sokkal kezesebb lett így a gép. Ami negatívum a nyitott ékszíjas felezőnél, a "csizma" hajtás felső 6003-as csapágya az eredeti zárt kuplung házból felező használata mellett nyitott közegbe kerül, ahol kapja a port rendesen. Több mint két éve van ékszíjas felezőm, most kellett felső csapágyat cserélnem a 27 év feletti gépembe, rengeteg por föld volt a csapágy felett, ami segített a felső csapágy élettartalmát lerövidíteni. Ezért érdemes munka után sűrített levegővel kifúvatni a port.

Előzmény: Fulesman (7526)
Kukuma Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7527
Előzmény: Fulesman (7520)
Fulesman Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7526

Szia.

Tehát jobb ha a motor fordulatát lefelezve meghajtom az 1/24 es csigahajtóművet,

3000/perc felezve = 1500/perces fordulattal, majd ott felszerelve egy láncos felezővel

kihajtom a keret 62,5/perc, majd felezem 31,25/perc re? Elm3letileg 500*12" traktor-

kereket fog hajtani 70 méter/percben.

Mert ugyebár nem értek hozzá, de nekem valahogy észszerübb lemme egy 1/4 elő áttétel 

az 1/24 es csigahajtóműre.3000/perc : 1/4 = 750/perc : 1/24 = 31,25/perc

A képlet ugyanaz a kapa ugyanolyan gyors, de szerintem a terhelés, fent az osztóműbe

történik, a szíjhajtásnál ahol meg is tud csúszni, vagy a kuplung csúszik el.

Így jobban védem a bronzkereket a terheléstől.

B!r javítsatok ki ha rosszul látom.

Tudom, nyomaték kerül nagyobb a kerékre mint fordulat.

Köszi.

Előzmény: ali kis (7525)
ali kis Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7525

A láncos felező kíméli a csigahajtást és annak csapágyazását. A dupla lánc és dupla csapágyazás könnyebben viseli a nagy terhelést.

Előzmény: Fulesman (7524)
Fulesman Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7524

Sziasztok.

Olyan kérdésem volna.

Miért jó ha felül szijhajtásos felező,

alul láncos felező van felszerelve szántáshoz.

Értem hogy negyedel, 110-130/p negyedeli, de

nem egyszerübb ha negyedelem fent dupla soros

szíjhajtásal, 3 fokozatot is tudok beépíteni.

pasztortaska74 Creative Commons License 2016.07.17 0 0 7523

Mekkora a lökete? Milyen hosszú a henger?

Egyedi dugattyú készítés is járható út, de a lökethosszhoz akkor is hozzá kell igazítani a henger hosszát.

Előzmény: cseszy2 (7516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!