En egyszer lattam Szekerest eloben.
Elkepeszto volt, hogy egy amator zenei fesztivalra odaallitott a ketkamionnyi felszerelesevel, aztan meg egy olyan szar, agyon delay-ezett gitarhangzast produkalt, mint az ecceri gitaros, aki megvette elete elso multieffektjet, es beallitotta elete elso hangzasat.
Total elvezhetetlen volt az, amit csinalt, csak egy hatalmas visszhang kasat lehetett hallani.
bocs, hogy egy ilyen negativ hozzaszolassal ugattam bele a topicba.
udv
TMW
Természetesen a saját dalaira gondoltam, nem a feldolgozáslemezére. Még a hangzása is tiszta Vinnie Moore, csak ... szóval gyengébb.
De persze ez nem probléma, nagyon szeretem a Tamás játékát, elég szomorú, hogy itthon nincs népes rajongótábora.
Hát igen, ebből a szempontból én is "egyéni" vagyok, főleg a vibrátótechnikám :((
Az tény, hogy sok nagy név van, akik azért sokkal kissebbek, mint Howe, vagy Santana, de a hazai palettán nagynak számítanak, és elviselhetetlen a vibrátótechnikájuk. Neveket nem kívánok említeni :) Lehet, hogy az ilyeneknek nem kéne gitáriskolát kiadniuk videón, főleg, ha ezen felül is baromságok hangzanak el rajta.
És mi a vélemény Vinnie Moore-ról? Ő is iszonyú technikai fölénnyel játszik.
Vagy Szekeres Tamás, aki mondjuk lopizik a fent említett tagtól, de egyre jobb a játéka!
A Loneren szerintem nagy előrelépés hallható. Technikailag, és hangzásban is.
Ide most leírnék néhány nevet. Vannak tőlük sokkal jobb gitárosok is, sőt akad köztük olyan, akit páran kifejezetten rossz gitárosnak fogtak tartani. Engem mégis elkápráztatnak. Ismeritek ti is azt mikor libabőrös lesz az ember tetőtől talpig...
EVH, Mark Knopfler, David Gilmour, Muddy Waters, Mike Oldfield, Angus Young, Chris Rea, Barta Tamás, Tibusz, Patai Tamás - Tóth Zoltán, Karácsony János, Lugosi László...
Egy szuszra, a teljesség igénye nélkül.
Patkó: Igaz Santana sokat tett le a gitártörténelembe (nem úgy, mint én)! És ezt tisztleletben tartom, de azért a többi felhozott példa is meghökkent!
BIBIKE: Azért különböztessük meg a különlegesen jól játszó és a különlegesen rosszul játszó zenészeket!!! Talán van különbség! Nem mindegy, hogy valaki kifejleszt egy egyéni stílust, vagy belesz..rik a gyakorlásba és a hibái kijavítására és az "egyéni" cím mögé bújik!!
Emberek: Hadjuk már szegény Santana-t!
Közben elolvastam amit a gitározásról, írtam és azt hiszem félreérthető volt! Ha nem én írtam volna , azt hiszem hasonlóan reagáltam volna, mint Gorilla! Ez úton megkövetem őt!
és nem vágta ki a tanára amikor hamisan lebegtetett? mer engem kivágott volna, bizony!
(még nem is figyeltem egyébként hogy hamis lenne, de most majd meghallgassuk!)
De nem hinném, hogy arról van szó, hogy Santana nem tud tisztán, pontosan játszani!
Gondolom, a játékstílus, és a sokszor emlegetett, (de undorító) feeling része az is, hogy nem a helyére nyújtja a hangokat, vagy úgy lebegteti, hogy közben elmászik. Miért ne? Ez a hangszer megengedi, ettől csak sokoldalúbb lehet az ember játéka. Egyébként én sem vagyok leülve tőle, a Grammyt meg az elmúlt 500 évéért kapta, nem a mostani lemezéért (szerintem)
Inkább ő kapja meg, mint egy új felfedezett köcsög-quartet.
Tényleg: mit szóltok az öreg Steve Howe papihoz? Ki szereti a Yest, vagy a korai Asia-t?
Szerintem Ő is nagyon sokoldalú, és tele van lendülettel a játéka, SŐT: rá meg azt lehetne mondani, hogy nincs ritmusérzéke! A szólóiban rengetegszer késnek a hangok az eredeti ritmushoz képest. Van, hogy nem is a helyére nyújtja. De ettől egyéni! Ha nem tudna pontosan játszani, nem lenne tagja a világ szerintem kétségtelenül legjobb csapatának, a YES-nek.
Ref: Mashine Messiah (Drama '80) Ha valaki tud nagyobb borzalommal és finomsággal egyszerre játszani, veszek neki egy Túró Rudit :)
Amit írtál privát vélemény, ezért tiszteletben tartom, bár nem értek vele egyet. Van néhány nagy nevű gitáros akit lehet szeretni, vagy nem szeretni, még fikázni is, de min változtat ez? Santana zenéjét a világon sok száz millió ember szívesen hallgatja. Ha neked nem tetszik, ne hallgasd.
Patkó:
Santanaról a privát vélemeényem és csak azért, mert rákérdeztél!
Annak idején amikor először hallottam Santana-t (1988-ban) , egy koncertfelvételen (70-es évekből) tevékenykedett. Ezért betudtam annak a hamis játékot (gondoltam elhangolódott a színpadon), aztán hallottam más koncerten, megint hamisan intonált (és nemcsak a nyújtásoknál) aztán a lemezein is szokványos volt a jelenség, persze nem mindig , de már számítottam rá! Így ezekután már nem nagyon érdeklődtem az illető után. Utolsó élményem ez a Grammy -díjas dolog , aminek a gitárhoz nem sok köze van (merthogy ő elvileg gitáros) és már bocs ,de ezek a közbeprüntyögések amik az ének alatt vannk, igaz már nem hamis azért mégsem korszakalkotó, pláne nem GRAMMY értékű.
Ezt most nem fikázás akart lenni, sajnos az lett belőle.Tudod elsősorban az értékeket keresem mindenkiben, pláne zenészben,de amikor valaki ezt "nem engedi" meg , akkor bepipulok. Mondhatnék néhány magyar példát is,legalábbis egyet, aki szintén fájó pont.
Bocs a Santana rajongóktól! Attól, hogy más élvezi a játékát az nem az ő bajuk, hanem az enyém!
Pele
Asszem tényleg felesleges egymás torkának ugrani, bár úgy látom itt már megoldódott hál' Istennek a probléma. Egyébként Pele egyetértek veled (is, meg Gorillával is) de felteszem, hogy mindenki szereti a saját hangszerét/cuccát. És a amit szeretünk, arról szívesen beszélünk, sőt "áradozunk". Ez tűnhet úgy, hogy itt cuccok közti versengés folyik.... No, nem bonyolítom, úgy is érted.
Specky: Kösz! Amint lesz érkezésem megnézem. Bár félreértés ne essék, én nem vagyok egy kimondott metál rajongó. (De elég sok mindent meghallgatok.) Csak gyanús volt a cím.
Más. Íme amit még (jóval) korábban ígértem, a nyak görbülettel, meg ilyenekkel kapcsolatban. Az írás Horváth Tibor Sándor: Gitáriskola c. füzetéből származik. Az úrról annyit tudok, hogy a Marshall és Gibson cuccok hazai endorsere (volt). Amit a füzetében ír, néhol fentartásokkal kezelem, de ez itt kb. korrektnek tűnik.
"Az E1-es húrt nyomd le az I. és a XIII. bundnál egyszerre és az V. bundnál próbáld megmérni vagy megbecsülni a bund teteje és a húr alja közötti távolságot! (Ezt spec nem értem, hogy miért az V. bundnál és nem a XII-nél, persze úgy hogy a nyak végén fogod le a húrt. - Tomci) Ennek minimális értéke 0,13 mm. Egyszerűbb, ha úgy állítod be, hogy még átláss a húrok alatt. A maximum rés azonban ne haladja meg a 0,5 mm-t!
A következő lépésben az E6-os húron végezd el ugyanezt a műveletet! A minimális távolság 0,5 mm-nek kell lenni, de a maximális se haladja meg a 0,8 mm-t. Itt fontos megjegyezni, hogy ezek az értékek elektromos gitároknál kisebbek, akusztikus gitároknál nagyobbak.
Ha az E1-es húron meghaladja a 0,5 mm-t, az E6-os húrnál a 0,8 mm-t az V. budnál, akkor a nyak túl homorú, ezért állítani szükséges rajta.
A nyakba épített acélszál, feszítőpálca megfeszítésével ez a homorúság csökkenthető. Minden esetre engedd le a húrokat, mert ezt a műveletet csak a nyak feszítetlen állapotában szabad végezni! A nyak tövében vagy a felső húrláb előtt, a fejen található a feszítőanya kulcsnyílása. A feszítőanyán hatszögletű imbuszkulccsal kell húzni, és általában már egy fél fordulat is elegendő a megfelelő beállításhoz.
Ha az V. budnál a húrok érintik a bundot, akkor a nyak vagy egyenes vagy domború, amelyet ismét szükséges beállítani. Ekkor a nyakpálca feszességét kell csökkenteni. Ezt a műveletet azonban normál felhangolás mellett ajánlatos elvégezni a feszítőanya lazításával.
A következő lépés a megfelelő húrmagasság beállítása. Erre egyetlen aranyszabály létezik: próbálj ki minden hangot minden húron és minden bundon. Úgy állítsd be, hogy a húr ne zörögjön egyetlen hangnál sem! Ha zörög, akkor a húr rezgése a pengetés után lefékeződik, és ezáltal a megszólaló hang hossza és dinamikája csökken. Túl magas húrokon pedig kényelmetlen a játék, különösen gyorsabb futamokat nehéz, vagy éppen lehetetlen játszani.
A húrmagasság változtatása döntően befolyásolja a hang karakterét:
Alacsony húr: - hosszú hangtartás, lágyabb hang,kényelmes, gyors játék.
Magas húr: - rövidebb hangtartás, keményebb, dinamikusabb hang, nehezebb játék a fogólapon.
Az oktáv pontos beállítása a legutolsó lépés. Ezt mindig új húrokkal, felhangolt állapotban kell elvégezni."
Ha nem a visszavágás lehetőségére koncentráltál volna, akkor figyelmesebb lettél volna (na és bölcsebb):
"mindegy milyen márkájú (a minőség számít) " ,tehát még 1x A MINŐSÉG SZÁMÍT !!!
Ez pont arra vonatkozik, hogy szar gitáron nem lehet játszani!gy.k.
" professzionalis hangszerek ergonomiai felepitese eleve sokkal kellemesebb jatekerzetet tesz lehetove..."
Ez hogy jön ide?? nem ez volt a felvetésem lényege! Vagy jó cucc = jó gitáros??? :o))
Úgyhogy igazat mondtál, csak ezt nem is mondta senki, hogy ez nincs így!
Úgy látom a topikban a többségnek kifejezetten jó minőségű hangszere van és a márkák versenyét űzik!
Ezért próbáltam kicsit erről a pontról tobábblépni!
Ja, és nem jártál még úgy ,hogy hallottál egy csávót fele olyan jó cuccon,mint a tiéd és többet adott át a közönségnek mint te?
... és olyat akinek 2x olyan jó volt, mint a tied és 0-t ért az egész?
Szerintem ezeket te is tudod, akkor meg minek kell kötöszködni?
Sajnos ez nem igaz. A professzionalis hangszerek ergonomiai felepitese eleve sokkal kellemesebb jatekerzetet tesz lehetove, es ezaltal megkonnyiti a zenesz munkajat, melynek kovetkezteben gordulekenyebben es kenyelmesebben megy a jatek. A zenesz lelkisegehez hozzatartozik, hogy a hangszer hangaj mennyire vesz reszt a zenekeszitesben. Ha egy gitarnak nincs jo hangja, akkor lehet akarmekkora lelke az embernek, nem lehet igazan szep dolgokat jatszani, mert egyes jatekmodok es technikak kifejezette egyes hagszertipusokra es hangtipusokra vannak kitalalva. Azok a rockgitarosok, akik nem erzik kezuk alatt a megfelelo hangszer megfelelo erzekenyseget es hangjanak a kello tonusat, nem lesznek kepesek olyan zenet csinalni. Meg a csovek tipusatol is fugg, hogyan reagal a hangszer egy nyujtasra vagy egyeb figurara. Vannak specialisan mufajokra kikepzett hangsuzerek, amig egy egy specialis jatekmodot konnyitenek meg.
Ezert nem igaz az ,hogy kez kell hozza meg sziv. Jo hangszer legalabb annyira kell hozza. Persze a hang jelentos resze a jatekmodban van, de tulzas azt allitani, hogy a telentum eleg a zenehez. A jo hangszer es jo erosito modott mernokok es mesterek szazainak munkaja van, akik auert dolgoznak, hogy a jobb zenehez jobb eszkozoket keszitsenek. Es ezt kar kihagyni az alkoto folyamatbol
Hozzászólnék a hangzás kérdéshez:
Klassz, hogy mindenki építgeti a cuccát és esküszik az övére , pl. starto, telecaster, ibanez, gibson + az erősítők, effektek, de egy köszhelyet hadd mondjak,ami a lényeg:
A HANGZÁS A KEZEDBEN ÉS A SZÍVEDBEN VAN!
Ha jól játszol (kéz) és van mit (szív) játszanod ,akkor a mindegy milyen márkakájú (a minőség számít) a hangszered! Ha meg rosszul játszol és nincs mit akkor meg tök mindegy mid van!!! (lásd: Számos magyar példa)
(Bármelyik nagy sztár játszik is akármilyen hanszeren azt fel lehet ismerni! pl. Santana a mai napig hamisan játszik) :)))))
Egyetértek a Fenderrel kapcsolatban tett magasztaló kijelentésekkel.
Nálam modjuk az IBANEZ a favorit, igaz talán nem véletlenül, hiszen jómagam is azzal rendelkezem.
A környezetemben is szép számmal akad, aki ezt a márkát választotta és eddig még nem hallottam őket panaszkodni hangszereik hiábája miatt.
tomci: Elérhető a www.gatesofinfity.com, de akár a www.joestump.com-on is körül nézhetsz mp3 ügyben. Sajnos a minőségeik nem a legjobbak : 64kbps, 22khz, mono, de persze így is lehet hallani a lényeget. Majd ird le véleményed a hallottakról!